Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem w swoim bmw e60 550i 2006r z as i dd z układem kierowniczym, kierownica skręca się w prawo o 3/4 obrotu a w lewo o ponad 1 pełny obrót. Oprocz tego po odpaleniu samochodu jak w ciągu minuty od odpalenia skrecimy kierownicą na maxa w lewo lub w prawo (np wyjeżdżając z parkingu) wyłącza się kontrola trakcji, zapala się kontrolka dsc i ukladu hamulcowego na żółto.

Podłączyłem komputer i wyświetla błąd 614a.

Byłem z tym problemem u fachowca od bmw a potem w aso Smorawiński i stwierdzili niezależnie, że jest źle włożona maglownica bo kierownica skreca się wiecej w lewo niz w prawo i to może powodowac błąd. Aso twierdzi, że programowanie na nowo active stering nie pomaga.

Był podmieniany czujnik skrętu w kierownicy i kodowany a błąd pozostał. Pytanie brzmi czy wyciągnąć i ustawić maglownicę czy macie inne pomysły? Szkoda mi działać pochopnie bo w aso ustawiali mi wreszcie porządnie geometrię i auto prowadzi się jak nowe.

Co ciekawe jak odpalimy auto i jedziemy bez skręcania na maxa minute od odpalenia to błąd już nie wyskoczy i można jeździć i kręcić do oporu, kontrola trakcji działa wtedy bdb

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Masz duzy klopot. Nie ustawisz maglownicy z as. Nawet jesli fizycznie uda sie ustawic, wroci ponownie do 3/4 na 1. Przerabialem ten temat ostatnio. Nie wiem jak oni mogli zbieznosc ustawic :shock: Przeciez aby zlapac zbieznosc musieli jeden drazek na maxa wkrecic a drugi na maxa wykrecic. Auto po wypadku? Z jakiego miasta jestes?
Opublikowano

Miałeś podobną sytuację? Samochod miał niewielkie uszkodzenie ale akurat dostał delikatnie w przednie koło ale bylo to 3 lata temu, mam zdjecie uszkodzenia, nie naprawiłem go po szkodzie. Ostatnio wymieniałem praktycznie 80 % przedniego zawieszenia na nowe w tym kompletne nowe mcpersony.

Aso również stwierdzilo, że trzeba przekładnie wyjąć i ustawić prosto(1600zl), nie wiem jak są ustawione drążki ustawili geometrię w aso i stwierdzili, że wyszła jak w fabrycznym aucie, kiera prosto auto jedzie perfekcyjnie oprócz nierównego skrętu. Przekładnia do wymiany? Jestem z okolic Gorzowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, te auta tak nie maja. Jest rowno w lewo i prawo. Przeciez masz mniejszy skret w jedna strone. Tej przekladni nie mozna przestawic. Ma na dole czujnik polozenia calkowitego. Aso gada totalne bzdury. Wiem bo przerabialem ten temat w seri 6.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten czujnik jest zalozony fabrycznie i nie mozna go wymienic. Nie ma takiego oprogramowania aby zmienic/zgrac jego parametry. Jesli siada czujnik badz maglownica, tylko wymiana, koszt ponad 10.000zl :shock: Wiem o czym pisze bo doglebnie opanowalem caly system as. Nie mialem jeszcze nigdy tak ciezkiej naprawy. Auto nad ktorym pracowalem bylo po lekkim uderzeniu w prawe kolo co w uk jest jest strona kierowcy. Przyjechalo do nas z identycznym jak twoj problemem. Byla ustawiona zbieznosc itp ale skret byl zly. Udalo sie zrobic skladajac dwie maglownice w jedna. Potrzebujesz kogos kto zna bardzo dobrze temat as w bmw, inaczej stracisz kase i nigdzie nie dotrzesz. Niestety, ja operuje w uk, w pl mam warsztat ale jestem dosc daleko od ciebie, Czluchow.
Opublikowano
Przecież są już firmy co zajmują się regeneracją przekładni z AS. Czasem pomaga czyszczenie czujnika środkiem do styków bo jeżeli była uszkodzona guma przy drążku kierowniczym to weszła wilgoć i problem gotowy nie sądzę żeby się ktoś skusił na nowy magiel z ASO bo cena jest jak za część do promu kosmicznego :D a nie do auta w ostateczności można zmienić na zwykłą bez AS lub na Servtronic
Opublikowano

Mam podobny problem błąd AS+DSC+Krzywa kierownica. Też jak i u cb zrobiono mi geometrie bo miało niby pomóc a tylko się pogorszyło (trakcja przestaje działać).

Zostało mi jeszcze sprawdzić kable przy nadkolu. Jak tam się okaże wszystko ok to mam przechlapane. Kalibracja oczywiście nie pomogła kierownica dalej krzywa.

 

Mogę spytać w jaki sposób ten błąd u cb się pojawił? Tak po prostu? W moim przypadku po rozładowaniu akumulatora.

Opublikowano

Widać, że z jednej strony jest więcej gwintu

... Jakiś czujnik na maglownicy jest dostępny, ten do którego podpina się wtyczkę.

Ja borykam się z tym od zakupu auta, oczywiscie jak kupowalem bylo bez błędów a to, że kierownica skręca się więcej w lewo zauważyłem po miesiącu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież są już firmy co zajmują się regeneracją przekładni z AS. Czasem pomaga czyszczenie czujnika środkiem do styków bo jeżeli była uszkodzona guma przy drążku kierowniczym to weszła wilgoć i problem gotowy nie sądzę żeby się ktoś skusił na nowy magiel z ASO bo cena jest jak za część do promu kosmicznego :D a nie do auta w ostateczności można zmienić na zwykłą bez AS lub na Servtronic

Mowa jest o czujniku calkowitego skretu ( total steering angle), nie skretu kierownicy ( steering angle ). Nie mozna zmienic na zwykla bo to jest system mega skomplikowany i dziala z dsc i dme. Teoretycznie ktos kiedys zrobil to w ameryce ale bledu dsc nigdy nie mogl sie pozbyc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać, że z jednej strony jest więcej gwintu

... Jakiś czujnik na maglownicy jest dostępny, ten do którego podpina się wtyczkę.

Ja borykam się z tym od zakupu auta, oczywiscie jak kupowalem bylo bez błędów a to, że kierownica skręca się więcej w lewo zauważyłem po miesiącu.

Tak jak mowilem, jest na koncowce drazka z jednej strony. Co za ludzie no :duh: Czujnika total nie widac. Aby do niego sie dostac musisz podwieszac silnik, odkrecac poduchy silnika, obnizac caly wozek itp. To co widzisz to czujniki servo. As to system hydro-elektroniczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież są już firmy co zajmują się regeneracją przekładni z AS. Czasem pomaga czyszczenie czujnika środkiem do styków bo jeżeli była uszkodzona guma przy drążku kierowniczym to weszła wilgoć i problem gotowy nie sądzę żeby się ktoś skusił na nowy magiel z ASO bo cena jest jak za część do promu kosmicznego :D a nie do auta w ostateczności można zmienić na zwykłą bez AS lub na Servtronic

As sie nie regeneruje. Nie ma takiego warsztatu na calym swiecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam podobny problem błąd AS+DSC+Krzywa kierownica. Też jak i u cb zrobiono mi geometrie bo miało niby pomóc a tylko się pogorszyło (trakcja przestaje działać).

Zostało mi jeszcze sprawdzić kable przy nadkolu. Jak tam się okaże wszystko ok to mam przechlapane. Kalibracja oczywiście nie pomogła kierownica dalej krzywa.

 

Mogę spytać w jaki sposób ten błąd u cb się pojawił? Tak po prostu? W moim przypadku po rozładowaniu akumulatora.

Geometrie z as nalezy robic z podlaczonym kompem i odpalonym programem serwisowym (ista/d). Jesli robione bylo bez kompa to jest zle poniewaz jak wkrecasz drazek, lata cala maglownica. Programem trzeba ja zablokowac. Ucieka total i as ustawia to pod total i jest doopa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez jest zle wiec o czym rozmawiamy. Jak zle to zle jakby bylo dobrze, nie pisalbys na forum. Rada: bardzo dobry fachowiec co wie jak dziala system as w bmw, koniecznie z programem serwisowym bmw. Inaczej nie ma sensu auta zostawiac. Zanim trafila do mnie opisywana seria 6, byla w 10ciu roznych warsztatach przez ponad rok w Londynie i nie mogli jej ogarnac. Ja sie uparlem, aby zdobyc doswiadczenie z tym systemem, udalo sie to naprawic i zgrac wszystko. Bylo mega mega ciezko i rozbieralismy to jakies 4ry razy bo info zero a system nie chcial nam sie zgrac. Albo 3/4 w lewo i 1 1/4 w prawo albo na odwrot it. Masakra jakas :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Wywalalo bledy jak u ciebie. Mozna bylo oszukac system w taki sam sposob jak u ciebie na zbieznosci ale skret byl zly i nie moglem oddac tak auta. Zapraszam do czluchowa. Bede w pl od nastepnego tygodnia. Jesli przekladnie masz ok, rozpikam to bardzo szybko. Niestety placisz za wiedze a nie czas :D Ja zajmuje sie tylko takimi przypadkami i tylko bmw. Nie robie nic w dieslach. Zrobilem pare sztuk takich jak twoj n62, n42, n46 itp Uszczelniacze, valvetronic, rurka wody. Mam nawet swoj patent i swoje wykonanie rurki wody.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Postaram sie zrobic zdjecie tej starej maglownicy aby pokazac o jaki czujnik chodzi. Jest zaprogramowany w firmie ktora je robi czyli ZF podczas procesu produkcji dlatego tez nikt nie moze tych maglownic regenerowac.
Opublikowano

Kiedy dzwonić?

Jestem zdeterminowany żeby to naprawić bo w auto włożyłem juz masę kasy i zaczyna być w takim stanie jakiego bym sobie życzył, inne, nowsze nie są mi potrzebne do szczęścia :)

Tak wygladala po uszkodzeniu, ja wymieniłem niemal cale zawieszenie przednie i polowe tylu.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/0tMWnP.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.