Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Problem dotyczy dużej róznicy :shock: poziomu oleju . Rano po odpaleniu, gdy slinik pochodzi tyle ile konieczne do wskazania poziomu oleju na elektronicznej podziałce przy zegarach ( u mnie nie ma bagnetu-tylko elektroniczna kontrola :( )

pokazuje poziom MAX :!: . Po przejechaniu 30km - 40km (trasa ,spokojna jazda 110-120 km/h ) na parkingu pokazuje MINIMUM i info + 1 l :?: :?: .

Co moze byc powodem aż takiej róznicy w poziomie oleju :?:

Opublikowano

W wielu miejscach poruszany temat ;)

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przejechać jakieś 12-15km bodajże aby pokazało prawidłowy.

Albo najprościej zlej olej i zobacz ile masz ;)

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Opublikowano
Poziom sprawdzasz na rozgrzanym silniku

Czyli rozumiem ze tylko wtedy jest wskazany faktyczny poziom ( na rozgrzanym silniku ,po 10-15km jak w ks serwis. ) ?

 

W wielu miejscach poruszany temat ;)

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przejechać jakieś 12-15km bodajże aby pokazało prawidłowy.

Albo najprościej zlej olej i zobacz ile masz ;)

Sposób wydaje sie najpewniejszy ,tylko problem z miejscem :( , ale da sie zrobic

 

Jednak dalej pozostaje pytanie , co jest przyczyna takiego stany tzn.aż tak dużej róznicy ?

( wiadomo ze rozgrzany olej przykleja sie i zostaje jakis czas w silniku ,spływa jak silnik ostygnie-ale aż taka róznica? moze jakiś problem z układem? )

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi :cool2: :cool2: .

lukaszbmw90 - ok , doleje napewno :) , ale najpierw 0,5l i sprawdze stan :? .. ( choc nie daje mi spokoju dlaczego jest aż tak wielka róznica w tym wskazaniu poziomu oleju przez ten czujnik :cry: :?: :?: )

Opublikowano

U mnie dokładnie ten sam problem.

Rano mam 3/4 lub max - pojeżdzę po mieście i mam minimum.

Zrobili by normalny bagnet i by nie było kłopotu. Czytałem gdzieś na zagranicznym forum, że te czujniki często padają przy 200 tyś km.

Opublikowano

Miałem to samo... Wymienilem olej, zrobilem 300km i z 1/2maxa spadlo na dolej +1l, a dzien wczesniej mechanik sprawdzal ODME i powiedzial ze je jest nowa. Juz mialem robic uszczelniacze, ale podkusilo mnie zeby kupic nowa ODME i ja wymienic u innego mechanika. Przy mnie wyjal stara, ku mojemu zdziwieniu stara byla nie wymieniona bo byl na niej nabity rok produkcji, dodaktowo byla zasyfina szlamem cala... Pasowało by jechac i dac w ryj wczesniejszemu mechanikowi. Wiec ja bym polecil od wymiany Odmy.

 

Dodam tylko ze jak pokazalo mi zeby dolac to dolalem 0.5l, z rana pokazywało max, a po przejechaniu 5-10km spadalo do min.

Opublikowano

Z moich obserwacji wynika,że jak temperatury są ujemne ten czujnik pokazuje często MAX.Dopiero po przejechaniu większego odcinka,wskazanie jest "prawidłowe"Ja czujnik przemyłem benzyną-pomogło na jakiś czas.

Czy przyczyną ubywania oleju u Ciebie nie są zużyte uszczelniacze trzonków zaworów?

U mnie wymiana odmy nie pomogła

never again N46
Opublikowano
A to ciekawy temat. U mni9e podobnie ale... mróz, to 1/4 podziałki. garaż 1/2 podziałki.A żeby było śmieszniej to czasami odwrotnie. Natomiast: autostrada 140>km/h pokazuje 3/4 podziałki. Jaja jakieś :D
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Miałem to samo... Wymienilem olej, zrobilem 300km i z 1/2maxa spadlo na dolej +1l, a dzien wczesniej mechanik sprawdzal ODME i powiedzial ze je jest nowa. Juz mialem robic uszczelniacze, ale podkusilo mnie zeby kupic nowa ODME i ja wymienic u innego mechanika. Przy mnie wyjal stara, ku mojemu zdziwieniu stara byla nie wymieniona bo byl na niej nabity rok produkcji, dodaktowo byla zasyfina szlamem cala... Pasowało by jechac i dac w ryj wczesniejszemu mechanikowi. Wiec ja bym polecil od wymiany Odmy.

 

Dodam tylko ze jak pokazalo mi zeby dolac to dolalem 0.5l, z rana pokazywało max, a po przejechaniu 5-10km spadalo do min.

 

Ale brał Ci olej przez tą odmę ?

Czy tylko przez to czujnik wariował ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.