Skocz do zawartości

F10 525xd N47 drżenie i basowy dźwięk


dziubek_ma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Samochód - przebieg 107000, skrzynia AT - ma takie objawy:

Na biegu jałowym nieprzyjemny basowy dźwięk z komory silnika. Chyba przenosi się to też na wydech. Natężenie drżenia i basu zmienia się przy przełączaniu z N na D etc.

Po zwiększeniu obrotów drgania ustają, ale pozostaje ten nieprzyjemny dźwięk.

Jeszcze niedawno powyżej 1800-2000 obrotów bas znikał, ale teraz jest naprawdę głośno w całym zakresie obrotów, którego używam (czyli do 4000 mniej więcej).

Jak był duży mróz to drżenia na jałowym praktycznie nie było.

Im dłuższą trasę przejadę tym większy jest efekt drżenia na jałowym.

W ciągu kilku ostatnich dni pogorszyło się to drastycznie. Zacząłem bać się jeździć...

 

Na co się przygotować?

Poduszki, koło pasowe, łącznik elastyczny wydechu, przytkany dpf? Jest jakieś niebezpieczeństwo, że to coś poważniejszego?

 

No i przy takim przebiegu....

 

Będę wdzięczny za sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
poduszki silnika , łączniki wydechu w f10 rzadkość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem podobny.

Tz autko stoi calom noc rano wsziadam odpalam i szarpnięcie. Wbijam D noga na chamulcu i jest ogromne drżenie na R tak samo. Jazda na wprost po dodaniu gazu równie i przy skręcie pod górkę lekko to samo,dodam ze tylko jak sekret jest w lewo a w prawo nie... czy mogą to być tez poduszki pod silnikiem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (N57, 130tkm) po odpaleniu głośno chodzi i łapie wibracje. Po dodaniu gazu zanika. Chodzi zdecydowanie głośniej na jałowym. Do momentu całkowitego nagrzania potrafi na jałowym łapać wibracje. A co ciekawe czasem ot tak po prostu chodzi idealnie. W poniedziałek idzie do ASO na przegląd i sprawdzenie co się z nim dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak postoi 2 dni w garażu po odpaleniu słychać dźwięk jak by pod maską ktoś schował odkurzacz...

na zimnym silniku coś zaczęło świergotać jak np stoję na światłach trzymając na hamulcu w pozycji D ... jak dam na P świergotanie ustaje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany (prawie).

Poduszki silnika i skrzyni wymienione na nowe oryginalne. Wszelkie wibracje się skończyły - zarówno te na postoju jak i te, które pojawiały się w czasie jazdy. Po podniesieniu maski gołym okiem widać różnicę w pracy silnika. Basowy dźwięk nie zniknął do końca, ale jest go sporo mniej i pojawia się tylko na niskich obrotach. No i nie ma już wrażenia, że to cała karoseria "gra", tylko wydaje się, że to tylko wydech. Zastanawiam się nad wymianą wieszaków wydechu i być może tłumika drgań (plecionki), choć mechanik twierdzi, że plecionka jest w bardzo dobrym stanie. Tyle, że wątpił również w sens wymiany poduszek :). Szczerze mówiąc trudno mu się dziwić, bo optycznie wyglądały ok a wymiana poduszek po niecałych 110.000 km... no coż.

 

Co ciekawe nowe poduszki wyglądają inaczej od starych - są grubsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gorik79

Uważasz, że wymiana plecionki i wieszaków wydechu może coś dać w temacie basowego brzmienia, czy nie iść tą drogą? Pisałeś, że plecionka jest trwała, ale w sumie drgający nadmiernie silnik mógł ją uszkodzić. W każdym razie spalin nie puszcza. Trochę kończą mi się pomysły.

 

Niestety nie mam porównania do innych f10/f11 w temacie brzmienia silnika, ale dla mnie ten bas jest za głośny.

 

Szkoda, że mam 350 km do Legionowa :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koło pasowe, wieszaki wydechu tak, plecionki nie ruszaj, R6 z tego silnika nie uzyskasz zawsze delikatnie będzie czuć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
poduszki miały wadę i lecą na potęgę
koło pasowe, wieszaki wydechu tak,

 

Witam

mam dwa pytania

1- czy problem z tymi poduszkami juz został usunięty, pytam bo jakies 6 miesięcy temu wymieniałem i wibracje powróciły

2- jak wyglada sytuacja z awaryjnością koła pasowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.