Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W tym silniku nie da się ustawić rozrządu na jakieś namalowane znaki bo zwyczajnie nie ma jak zrobić dokładnych znaków.

 

mozesz im napisać ze te znaki sa pomocą dla mnie i zrobione po wczesniejszym ustawieniu prawidliwym wałków i wału. Jak ktos zna zasadę działania silnika to raczej wie jak to ustawić i bez blokad. W twoim aucie ustawilem to najpierw tak jak ma byc i zagrało się to ze znakami zrobiibymi 5 lat temu. Ja nie uzywam blokad bo robię wszystkie marki aut więc nie sposob mieć wszystkie. W tej bemce rozrząd jest bardzo prosty do ustawiania. pierwszy tłok do góry czyli gmp gorny martwy punkt. A walki zakończone kwadratami które musza być równoległe do płaszczyzny głowicy. Oczywiście to ustawienie jeszcze obserwuje podłog krzywek wałków. Pierwszy tlok zawory zamknięte w suwie koniec sprezania i zapłon. Natomiast ostatni tłok wymianka zaworów kończy sie suw wydechu a zaczyna sie wsuw ssania mieszanki paliwowo powietrznej.

 

 

W tym silniku nie da się ustawić rozrządu na jakieś namalowane znaki bo zwyczajnie nie ma jak zrobić dokładnych znaków.

czy w/w kwestii masz sugestie ?

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Powiedz mi jaki masz problem znaleźć czujnik vdo? :duh: gdzie szukałeś?

 

Dam link do przykładowego sklepu bo widzę że chcesz kupić nast czujnik krzak https://www.aso-bmw.pl

 

A sprawdzanie czujnik miernikiem to można sobie robić... Czujnik sprawdza się oscyloskopem również w różnych temp silnika. Czasami żeby odpalić ciepłe auto wystarczy (jak jest dostęp) awaryjnie polać czujnik wodą i auto odpali, dojedziemy do domu bez problemu

 

,

Daniel niestety w podanym sklepie jak i na alledrogo VDO Siemens(na kablu) jest od dłuższego czasu niedostępny - oczywiście mowa tu o czujniku wałka rozrządu, bo z korbowym nie ma problemów

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jeśli nie da się sprowadzić z asobmw. Pl albo na czescidobmw.pl to niestety trzeba kupić OEM za ponad 400zl bo jak, każdy wie są, problemy z tanimi zamiennikami. Wiem że za, OEM płaci się za znaczek ale jeśli nie ma dostępu to niestety trzeba kupić taki. Ale, najpierw trzeba taki czujnik sprawdzić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale to nie jest opis składania rozrządu na narysowane znaki tylko według GMP.

 

Co do samego ustawienia rozrządu to prawie dobrze ale jeszcze trzeba pamiętać o napieciu łańcucha i o prawidłowym wsunięciu frezów wanosa.

Tłok musi być maksymalnie cofnięty.

 

Ale nadal nie piszesz czy rozrząd był sprawdzony na 100%.

 

No ale piszesz , że montujesz badziewne czujniki to do czasu aż nie zamontujesz dobrego to nie bedę gdybał.

 

A czy sprawdzaliście koło pasowe wału korbowego czy przypadkiem nie ono jest powodem?

Może klin poszedł i się obróciło?

 

Ale to jest bardzo mało prawdopodobne...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jedno co nie daje mi żyć to napięcie które wychodzi na czujnik

Czujnik położenia wału ma 5v - OK

A czujnik położenia wałka 2.5v - po rozmowie z elektonikiem stwierdził, że to nie realne aby to było jego prawidłowe napięcie. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość czujników zasilana jest 5v.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie, czy mułowatość auta może być spowodowane padniętym czujnikiem wałka lub wału? auto odpala normalnie, vanos był uszczelniony w inpie błedów nie ma ale auto jest takie zmulone i nie ma takiego przyśpieszenia. jest tylko takie jakby wycie jakby dostawał za dużo powietrza w stosunku do benzyny.

Opublikowano
Bardzo możliwe, że czujnik powoduje obcinkę mocy. Sprawdzałeś auto pod komputerem, czy pojawiają Się jakieś błędy z tym związane???
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

tak, inpa nie wywala żadnych błędów ale rozłażą mi się adaptation value add1 -57 add2 -39 i multiply 1 +37 multiply 2 +36

a z tego co wiem to powinny koło 0 być.

Opublikowano
Te pierwsze korekcje są krótko terminowe i mało istotne, ważniejsze są multiply a z tego co napisałeś to trochę zbyt dużo na plus. Z tego co wyczytałem na innym forum to nie powinny przekraczać +8 dla silnika M54 więc i tu powinno być podobnie. Ja u siebie mam również na plus ale odpowiednio 6 i 8, czasem 6 i 10
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
powodem może być gaz? muszę jeszcze sprawdzić na samej benzynie jak będzie. Orientujesz się może jak porządnie zrobić adaptacje ? na zimnym? ciepłym? jak to się odbywa żeby było w miarę dobrze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kasujesz obecne adaptacje.

Nie włączasz gazu.

 

Rano siln ik zimny odpalasz i dajesz mu pracować na wolnych aż się rozgrzeje.

NAstępnie możesz jechać na benzynie w miarę możliwości w całym zakresie obrotów silnika ale najlepiej bez gwałtownych ruchów pedałem.

 

Musisz tak przejechać kilkadziesiąt kilometrów.

 

I masz nowe adaptacje nie skażone LPG.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
adaptacje skasowane i zrobione tak jak kolega pisał, po przejechaniu kilkudziesięciu km adaptation value multiply 1 i 2 zaczeły schodzić na minus. moze nie duzo bo 1 zeszla na -2 a 2 na -4 chociaz adaptation value add 1 na -19 a value add 2 na -11. po przełączeniu na gaz odwrotna sytuacja. multiply zaczęły wchodzić na plus i add tak samo. zauważyłem że "total air of use of air mass flow meter " zaczęło z czasem schodzić z wartości. na biegu jałowym najpierw było 13,25 a póżniej w miarę dłuższego jezdzenia schodziło coraz niżej i tak do 11. nie wiem czy tak to powinno byc czy taki nieznaczny spadek jest dopuszczalny. jeszcze jedna sprawa, "fuel control integrator 1 i 2" w jakich wartosciach powinno sie trzymać? koło 0? na benzynie na postoju oscyluje w granicach 10 mniej wiecej, jak jade to oscyluje w granicach 20. na gazie trzyma sie w granicach 0 na postoju, czasem wchodzi na minus a podczas jazdy podchodzi nawet do 60 na plus. nie wiem czy to moze tak być
Opublikowano
no nie wiem, moze faktycznie za szybko zmieniłem na gaz. trudno. powtórzę to jeszcze raz.
Opublikowano

Nie wiem jak w e39 ale ostatnio w e46 dostałem nowy czujnik z karteczka od producenta ze niekoniecznie ale moze wywalac bład i zalecana jest aktualizacja sterownika. Był to czujnik wałka ssacego.

Druga sprawa to jezeli nie przeskoczył ci rozrzad a masz padniety napinacz i wytarte slizgi to moze sie pojawic taki problem przez zbyt luzny łancuch. Wtedy punkty "prawie" pasuja ale komputer to wychwyci. Szczegolnie w cztero garowkach gdzie wydłuzajace sie łancuchy to norma....

Czy bład wyrzuca zaraz po odpaleniu auta czy po krotkiej czy dłuzszej jezdzie? Czy moze nie mozna go w ogole skasowac?

Opublikowano
Najlepsze jest to że inpa żadnych błędów nie wywala, tylko korekty długoterminowe wchodzą na plus czyli z tego co wiem to za dużo powietrza stosunkowo do paliwa, nawet chyba to słychać bo tak wyje jak przyśpieszam. dzisiaj będe zdejmował pokrywę zaworów i sprawdzę jak z łańcuchem. jak go kupiłem to był lekko zamulony ale uszczelniłem vanosa i nabrał mocy od niższych obrotów. fajnie się nim jeżdziło ruszało i zmieniało biegi. i tak z biegiem czasu czuć było że coraz to gorzej się nim jeździ coraz bardziej jest mulasty i ruszanie i zmiana biegów nie przebiega płynnie.Myślałem że coś z odmą, wymieniłem ale kupiłem zamiennik lecz za dużo się nie zmieniło oprócz tego że teraz jak odkręce korek to tak mocno go zassiewa a jak zdejmę zupełnie to gaśnie. Przy starej odmie tego nie było tylko zmieniał kulture pracy i lekko zassiewał korek. Nie wiem już co z tym jest. może się za dużo czepiam.
Opublikowano
Dzisiaj wyciągnąłem odmę i zaślepiłem otwór w kolektorze ssącym w celu wyeliminowania lewego powietrza, niestety nie było poprawy. Odma raczej sprawna i szczelna. Drugą operację jaką wykonałem to zdjąłem pokrywę w celu sprawdzenia łańcucha. Wydaje się być w porządku ale ustawiłem jeszcze raz wałki rozrządu według blokad i troszkę się poprawiło. zobaczymy jak to będzie na dłuższą metę. czy znowu po jakimś czasie zmuli go czy nie. wałek wydechowy troszkę był przestawiony ale minimalnie, a ssący pokazywał 26 według inpy, troszkę go cofnąłem i teraz jest 23. wydaje się że to mało ale różnice odczuwam.
Opublikowano
no i powtórka z rozrywki. auto znowu zamulone. muli go na niższych i wyższych obrotach. czujnik wałka to raczej nie jest bo wymieniałem i jest to samo. co prawda n a nieoryginalny ale zero różnicy ani gorzej ani lepiej a na starym czujniku nic nie przerywał nie szarpał nie gasł sam i nie było problemu z odpaleniem itp.inpa położenie wałka cały czas pokazuje w jednej pozycji (nie skacze ) chyba że vanos się załącza to wtedy pokazuje wyższe wartości . jak bardzo pomału wciskam pedał gazu prawie że głaszcze to jedzie w miarę normalnie, a gdy wduszę nawet nie do połowy to muł. słychać tylko takie wycie jakby za dużo powietrza dostawał i słabo przyśpiesza, chyba ze zaczne pomału puszczać pedał gazu to zaczyna przyśpieszać :shock: podejrzewam zę zmniejsza się ilość powietrza w stosunku do paliwa i dlatego tak jest. Inpa oczywiście pokazuje zero błędów a korekty idą na plus. mam podejrzenia na sondy jeszcze bo na wyższych obrotach czasami tak jakby lekko poszarpywał, "Oxygen sensor heater 1 i 2" skacze z 69 na 80 ale to nie musi być wcale powód uszkodzenia. nie bardzo uśmiecha mi się naprawianie metodą prób i błędów kupując po kolei czujnik po czujniku i sprawdzanie czy jest ok czy nie.
Opublikowano
A czy to zamulenie nie jest spowodowane zapchanym katalizatorem?? Oczywiście jeśli takowy jeszcze posiadasz, wrzuć filmik z Live Data, może coś uda Się dojrzeć
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

W kwestii mojego tematu jest zakończony.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu na nowy oryginalny i ustąpiły wszelkie bolączki

Pragnę uprzedzić Was forumowiczów (ponieważ sam w to wątpiłem) nic tylko inwestować w oryginalny czujnik, nawet kupno nowego fimy delphi nie pomogło.

Dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano
Dlatego mówiłem że to firmy krzaki. Szkoda że nie potrafią zrobić działających rzeczy czy to takie trudne? Przecież kupujemy nową cześć. To jest chore, że najczęściej one wogole nie działają i nikt nic sobie z tego nie robią i dalej firma klepie to badziewie..
Opublikowano
W kwestii czujników wałka czy wału od dawna wiadomo, że na pierwszym miejscu OE natomiast z "zamienników" tylko VDO Siemens,który teraz jest nie do kupienia(wałka rozrządu). Ale ostatnio coraz częściej spotykam opinie,że firma ERA również działa bez zarzutu i jest bardzo tania
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.