Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do tego co już było napisane dodam że można odpiąć wtyczkę od termostatu i porobić testy obmacywania węży.

Ale i tak ten termostat jest głównym podejrzanym .

Wymienić na ori z ASO bo na aledrogo to ...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No to naumiałem sie czegoś nowego z tym górnym i dolnym wężem. Dobra nie ma co marudzić. Termostat zamówiony (wahler ze sklepu, nie allegro) i będzie wymieniany jutro.

Dzięki za podpowiedzi. Ja jestem z tych, co jak zapytaję to na końcu piszę czy pomogło, tak więc dam znać.

Opublikowano

A u mnie sytuacja również nieco dziwna przestały grzać swiece

silnik nagrzewa się na postoju dość długo po przejechaniu 6 km bucha gorącym i załącza się wiatrak chłodnicy przy - 4 na zewnątrz górny wąż ciepły dolny zimny chłodnica zimna

Opublikowano
Od samego uruchomienia wąż górny wraz ze wzrostem temperatury silnika powinien się robić gorący. Dolny wąż powinien być zimny (nie letni/ ciepły /goracy) aż do temperatury w której otwiera się termostat. Czyli jeżeli po paru km silnik nie osiągnął temperatury roboczej a dolny wąż jest juz letni znaczy tyle ze caly czas przepuszcza termostat - silnik nagrzewa się dluzej i nie trzyma swojej temperatury później sczegolnie przy jednostajnej prędkości gdzie wychladza pęd powietrza

 

Jechałem z pracy (-8oC) cały czas obserwując temp. i zatrzymując się co chwilę i macając węże. Było dokładnie tak jak napisał fusionnn.

Górny letni, ciepły potem gorący. Dolny cały czas zimny.

Przez cały powrót temp nie wzrosła wyżej niż 92oC. Przy każdym postoju na wolnych obrotach temp spadała o kilka stopni. Dopiero jak zacząłem po mieście jeździć trzymając 4-6 tyś obrotów na chwilę temp pokazało 108oC. Wyskoczyłem szybko z samochodu, myślę dolny pewnie zrobi się letni, a tu cały czas zimny. Za chwilę znów temp spadała poniżej 100oC na postoju. Ciepły był ten przewód numer 4 ze schematu:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-04-2003-E46-BMW-316ti&diagId=17_0214

 

Możliwe że tego pierdziela nie idzie zgrzać to temp otwarcia termostatu jeżdżąc ze 25km przy -8oC?

Dobry mam ten termostat czy nie :mad2:

Opublikowano (edytowane)
http://allegro.pl/artykul/czym-sa-termostaty-fazowe-64145 Przeczytaj całe. Może trochę bardziej zrozumiesz o co biega z tymi termostatami. Na samym początku pisałeś ze masz 77*c i długo się nagrzewa. Ale jak się nagrzeje to trzyma temperaturę. Czyli termostat, ale nie do końca Później pisałeś że temperatura opada na postoju i wychodziło że termostat. Trochę zamieszania mi się zrobiło Jak to w końcu jest? Termostat fazowy utrzymuje temp między 90 a 110 stopni. Dokładnie masz to opisane w linku. Czyli teraz wychodzi ze jest ok. Edytowane przez Jakub03071993
Opublikowano

Rozumiem jak działa taki termostat. Pytanie w tym temacie jest takie - Czy zachowanie mojego układu chłodzenia jest prawidłowe.

U mnie zaczął on budzić wątpliwości bo w porównaniu z 540 po prostu dłużej się nagrzewa. Dzisiaj to sobie udowodniłem. W każdym punkcie trasy temp była o 10-15 stopni niższa niż w 540.

Przeczytałem dokładnie jeszcze raz swoje wypociny i nikogo nie wprowadzam w błąd. Ten układ i jego działanie budzi (budziło) po prostu moje wątpliwości.

Ale po dzisiejszym dniu i obserwacji wydaje się że jest OK.

1. 17km w lekkim mrozie, spokojna jada - 77oC

2. Po ostrej jeździe wzrosło w końcu do tych 105 i jadąc utrzymywało tą temp.

3. 25 km w dużym mrozie temp 92 stopni i jadąc powiedzmy te 100-120 km/h nie idzie dalej. Znaczy się nie da rady wyżej go zagrzać (wąż dolny zimny=termostat zamknięty)

4. Po zatrzymaniu (duży mróz) temp spada. - wygląda na to że ten silnik przy -8 na wolnych obrotach nie jest w stanie zagrzać się wyżej niż te 85-90 stopni. Bo tak było dzisiaj a ten dolny wąż był zimny (termostat się nie otworzył).

Opublikowano
Z ciekawości wsiądę dzisiaj do swojego pojeżdżę trochę i napisze jak mają się sprawy. Nie jeździłem na testach więc nie wiem wystarczyło mi że wskazówka w pionie. Jedyne co to ta opadająca temperatura na postoju jest niepokojąca. Wskazuje na uszkodzony termostat. U mnie nic takiego się nie dzieje. Tam masz opisane jak działa termostat fazowy. Nie zwykły. W jaki sposób obniża i podnosi temperaturę. Nie napisałem że wprowadziles kogoś w błąd tylko że zrobiło mi się małe zamieszanie jakie są w końcu objawy. Wskazówka w pionie jest u mnie po około 10km niezależnie od mrozu. Masz w tym co Ci wysłałem że wskazówka w pionie jest w szerokim zakresie temperatur. Ale jakie dokładnie to są temperatury powiem Ci po próbie. Pomiędzy 90 - 110 jest ok poniżej już nie.
Opublikowano

Jest zamówiony ale zawsze mogę oddać. Wymieniać brudny na czysty to bez sensu. Zobacz jutro jak to wygląda u Ciebie. Jak będzie podobnie to odpuszczę jak dalej będę miał wątpliwości to wymienię.

 

Też mnie to opadania temp na postoju dziwi ale ten dolny wąż jest wtedy zimny (nie letni, lekko ciepły) czyli termostat nie puszcza.

Opublikowano
Sprawdziłem. Zrobiłem specjalnie 100km miasto trasa wioski górki dołki jazda delikatna, i gaz w opór. Sprawa wygląda tak że temperatura w trakcie jazdy pracuje pomiędzy 90 - 106 w zależności jakie obciążenie. Przy bardzo spokojnej jezdzie jest pomiędzy 90 - 102 a przy deptaniu wzrasta do tych 106. Ale na postoju faktycznie trochę opada. Zrobiłem postój 15min ale nie spadło poniżej 80 *c wskazówka cały czas w pionie więc nigdy nie zwracałem na to uwagi. Temperatura na zewnątrz - 14*c. Czyli jeśli masz wg ostatniego twojego opisu wygląda że jest ok. Wg drugiego opisu gdzie temperatura opadła ci do 65 nic takiego u mnie nie miało miejsca. Nie chciała opaść poniżej 80.
Opublikowano

Te 65oC opisywałem w trakcie nagrzewania, gdzieś po około 10km dojazdu do pracy. Do takiej nie spadało na postoju. Opadało tak jak u Ciebie do 80-85oC.

 

Po tym co opisałeś wygląda na to, że mój układ działa bardzo podobnie jak Twój. Jest sprawny. Termostu nie wymieniam. Dzięki za zainteresowanie i zaangażowanie w temat :cool2:

Jedyny wniosek jaki można napisać. N42B18/20 nagrzewa się wolniej niż M62B44TU. Nie wiedząc o tym myślałem że mam niesprawny układ chłodzenie w Compakcie.

Opublikowano
A widzisz widocznie słabo mnie nauczyli w szkole czytać ze zrozumieniem i myślałem że opadła ci temperatura do 65.ok teraz rozumiem przez to się pogubiłem. Jedyne co to u mnie trochę szybciej się nagrzewa 80*c mam po około 10km. Ale ta różnica może wynikać z rodzaju trasy i stylu jazdy. Wlatujac szybko na trasę i jadąc spokojnie te 90km/h nie robisz dużego obciążenia. U mnie w okolicy jest sporo górek dołków itp przez co samochód ma większe obciążenie.
Opublikowano
Mam ten sam silnik, objawy bardzo podobne. Tylko, że mam pewną zagwozdkę. Auto kiedyś mi się szybciej nagrzewało, mogę przypuszczać, że przez efekt zapowietrzenia układu. Ostatnio miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, został wymieniony na nowy plus do tego korek od zbiorniczka, oraz nowy płyn. Auto zostało odpowietrzone. Temperatury na inpie były podobne co kolegi, dochodziło do 105*C. Jednak gdy temperatura jest ujemna, auto sie dłużej nagrzewa. Do pracy mam około 7km, to przez 5km kiedyś miałem pion w podobnej temperaturze. Teraz po przejechaniu tych 7 km ledwo pion już mam. Widocznie tak w tych silnikach już jest, nie będę wymieniać termostatu bo to nie ma sensu.
Opublikowano
No to masz super kolego. Nie ma się tym co przejmować jak po 7km prawie w pionie wskazówka. Korek oczywiście dobry kupiłeś? :-) do 2.0 bar? :-) tak tylko z ciekawości żebyś później niepotrzebnych problemów nie miał :-)
Opublikowano
Tak jest, korek odpowiedni do tego silnika. Korek i zbiorniczek firmy Hella, ta sama firma montowała na taśmie, jednakże cenowo zupełnie inaczej wychodzi. Po miesiącu czasu jest spokój póki co (odpukać)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.