Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam podejrzenie, że termostat u mnie nie działa prawidłowo. Samochód długo się grzeje.

Wczoraj -4oC, przejechane 17km (miasto wylot, trasa około 90-100km/h) temp płynu tylko 77oC.

Wg Was to OK?

Jak potem przegoniłem go do odcinki na kilku biegach osiągnął te 105oC i trzymał ale ten okres nagrzewania długi wg mnie. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Masz niedogrzany silnik. Coś go chłodzi, najczęściej termostat nie domyka.

masz automat ? bo w nich jest dodatkowy punkt do sprawdzenia a mianowicie termostat w chłodniczce oleju od skrzyni biegów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Albo czujnik temperatury na wężu. Jaką wartość podaje? Jeśli się uszkodzi pokazuje 155*c i automatycznie włącza się wentylator żeby zapobiec przegrzaniu. A macałeś węże od chłodnicy?
Opublikowano

A gdzie odczytać co podaje ten czujnik? Ta temp którą opisałem podawana z testu zegarów.

Nic nie macałem jeszcze. Na razie jeżdżę i obserwuję. Jutro przelecę tą samą trasę 540 i zobaczę mniej więcej jak wypada to porównanie.

Opublikowano
Albo czujnik temperatury na wężu.

To w tym wypadku ( o ile jest) nie dotyczy bo on tylko kontroluje pracę elektrycznego wentylatora a jak jest visco to tego czujnika w ogóle niema.

Pomysł obmacania węży jest dobry bo jak na bloku jest

przejechane 17km (miasto wylot, trasa około 90-100km/h) temp płynu tylko 77oC.

to w tym momencie należało by sprawdzić ( pomacać) temperaturę górnego i dolnego węża od chłodnicy, powinny być zimne a jak są ciepłe to znaczy że termostat puszcza i należy go wymienić. To momentu otwarcia termostatu góra chłodnicy powinna być zimna .

Należy sobie sprawdzić katalogowo (po vinie) jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu w danym silniku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Szkoda szukać bo Ci wierzę na słowo, piszę ogólnie bo sporo osób czyta a mają inne jednostki co mają visco i oni szukają tego czujnika.

Tutaj w tym wypadku pisałem że ten czujnik nie dotyczy bo autor się nie skarży na ciągłą pracę wentylatora a skarży się na niedogrzanie bloku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0214-weze-wody/i47632/kL/sN/r2002 na schemacie jest nr 9 on odpowiada za pracę wentylatora. A tutaj masz termostat.http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3192-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/i47632/kL/sN/r2002 Zrób macanko wg instrukcji kolegi. A co do termostatu nie jestem pewien czy nie jest to termostat fazowy /elektryczny. Jak zwał tak zwał ale dochodzi do niego jakaś wtyczka. Jak pisze głupoty niech ktoś mnie poprawi. ;-)
Opublikowano
Nie wiem czy autor problemu zwrócił uwagę na to czy wentylator pracuje czy nie bo nic o tym nie wspomniał , dlatego rzuciłem luźny pomysł problemu. N42 to jedna wielka zagadka i warto wszystko sprawdzać.
Opublikowano

Byłem poklikać w inpie. Wskazania z inpy i testu 7 pokrywają się. Silnik na wolnych zagrzałem do 60oC. Wentylator nie chodził więc to nie to.

Pomacam węże to będę wiedział więcej o termostacie.

 

Najgorsze, że w błędach pojawił się błąd: czujnik położenia wałka ssącego. Pewnie te całe chocki klocki z rozrządem, vanosami, valvetronicami i bóg wie czym jeszcze się zaczynają. Zachciało mi się 4 cylindrowego silnika w bmw to będę curwa miał wrzoda na tyłku. :duh: :cry2:

Opublikowano
Temperaturę na test podaje czujnik w bloku. Ten na wężu tylko odpowiada za wentylator. Co do silnika to nie jesttaki zły. trzeba tylko wiedzieć na co uwagę zwracać. Awari jest tyle samo co w pozostałych silnikach wcale nie żadziej przeglądam problemy z m52 czy m54 m57 Najprostszą przyczyną błędu wałka jest olej we wtyczce który cieknie z powodu starego oringu. Vanos w r6 działa na tej samej zasadzie co w r4. Problemy są najczęściej przez zły olej. Problem z rozrzadem jest przez przeświadczenie że nic się tam nie robi. Problem ten jest nie tylko w r4 tyle że do tego silnika kpl rozrząd kosztuje 280zl jak dla mnie nie zbyt wygórowana cena zważywszy że do Clio czy innego polo kosztuje 2 razy tyle. Większość problemów występuje przez zaniedbanie niż przez wadę fabryczna
Opublikowano

Pewnie masz rację. Tak gadam bo to drugi samochód (żony) i chciałbym tego nie tykać w ogóle. Mam już jeden czasoumilacz ale ten chociaż za.....dala :)

Wymieniałem teraz odmę i wszystkie uszczelki, oringi które mi przyszły do głowy to raczej powinno być ok jeżeli chodzi o wycieki. Olej 5w30. Pokasowałem błędy i zobaczę za jakiś czas. Może to przez to masło, które miałem wszędzie ten błąd. Odma mi zamarzła przez tą białą maź. Przez to masło też się tym termostatem zainteresowałem. Żona krótkie trasy robi - to jeden z powodów ale może ten mały pierdziel niedogrzany jeździ cały czas przez termostat.

Opublikowano
Raz na jakiś czas zabierz żonie kluczyki i przegoń go . Samochód jak jeździ niedogrzany nie ma szans dobrze,, odparować" warto czasem wyczyścić pajeczyny z cylindrów.
Opublikowano

Dzisiaj poobserwowałem zachowanie.

Start pod domem: temp zewn -8oC, płynu -5oC

Koniec parking praca: 20km, po drodze światła, przedszkole, górka z 3km na 4 biegu, temp zewn -12- -14oC, temp płynu 97oC.

Wysiadłem sprawdzić wąż górny. Wąż gorący jak przyłoży łapę to po chwili piecze. Wracam do samochodu a temp spada. Spadło z 97oC do 88oC na wolnych obrotach.

Po drodze zatrzymałem się jak płyn miał 65oC. Wąż górny letnio-ciepły.

 

Przypominam że teromstat temp otwarcia 105oC. Moim zdaniem termostat do wymiany bo puszcza, niedomyka lub coś podobnego.

Opublikowano
A co z wężem dolnym? Nie ma sensu sprawdzać na ciepłym silniku bo termostat pewnie otworzył i puścił płyn w duży obieg. zwłaszcza jeśli jest fazowy i jechałeś na 4 pod górkę. sprawdź węże jak odpalisz i temp dojdzie gdzieś do 70*c a nie po przestygnieciu skup się też na Dolnym wężu który jest zaraz za termostatem, jeśli on będzie ciepły tzn że za szybko otwiera. Lub jest nie domkniety termostat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popieram przedmówcę :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niby tak ale jeśli jest fazowy co kilka razy zaznaczyłem może dostaje jakiś sygnał przez co grzałka zbędnie grzeje i otwiera się za wcześnie. Np zwarcie kabla. Jeśli kabel zwiera ogrzewa płyn przy termostacie przez co za wcześnie się otwiera i puszcza obieg. Sygnał nie idzie powinien iść podczas nagrzewania silnika dlatego wtedy należy sprawdzić przewody podczas nagrzewania. Jeśli robią się ciepłe to termostat. Grzałka nie grzeje płynu w całym obiegu tylko przy termostacie. Można też wykręcić i zobaczyć w jakim stanie jest uszczelka w termostacie tylko wtedy trzeba już rozbierać węże wykapie płyn itd a macanko jest bezinwazyjne. Także wbrew pozorom jest nad czym myśleć, nie sztuka wydać kasę i wymieniać wszystko skoro może to być właśnie przetartego przewodu. Nie pamiętam czy termostat jest kpl z grzałka jak się kupuje czy osobno. Dawno tam nie grzebałem. Ale pamiętam że jak na cenę termostatu to było sporo. Jeśli jest niedrogi można wymieniać. Jeśli drogi lepiej posprawdzac i zaoszczędzić zbędnych wydatków
Opublikowano (edytowane)

Zaraz, zaraz. Bo już sam nie wiem czy wiem jak to działa. Skoro jadąc do pracy czyli przy nagrzewaniu miałem 65oC i górny wąż był letnio-ciepły to znaczy że termostat otworzył się lekko. Albo był nie domkniety od samego początki. Jest jeszcze to podgrzewanie i kwestia "fałszywego sygnału" do rozpoczęcia grzania. Dobrze myślę. Dlatego jadąc do pracy macałem górny wąż. Dolny to pewnie był zimny bo przez chłodnicę płyn sie ochłodził.

A druga sprawa. Czemu po przyjeździe na parking i pozostawieniu samochodu temp spadła. Przecież termostat powinien zamknąć obieg duży jak nie ma tych 105oC i czekać aż będzie tyle.

Termostat wahlera 150 pln podobno. Tylko nie wiem czy to tylko termostat czy z obudową.

 

Edit: Z obudową. Czy to znaczy że również z grzałką?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-04-2003-E46-BMW-316ti&diagId=11_3192

Tam nigdzie nie widać żadnej kostki czy kabelków. Na pewno ten mały pierdziel ma tą grzałkę?

Edytowane przez vip_22
Opublikowano
Za mało miejsca żeby dokładnie objasnić działanie termostatu fazowego /elektrycznego. Co do ceny to drogo jak za sam termostat w bmw kosztuje oryginał chyba 140 sam termostat. W skrócie działa on na zasadzie przewidywania temperatury jaka będzie i na tej zasadzie włącza grzałke. Np jadąc pod górkę na 4 masz obciążenie silnika które podaje sygnał włączając grzalke że temperatura silnika wzrośnie. Wtedy włącza się grzałka otwierając termostat i wcześniej chłodzi silnik. Z górki odwrotnie. Jeśli jest problem z grzałka może go otwierać za wcześnie bo płyn w okolicy termo. Jest podgrzany. Czujniki temp tego nie wylapia najprościej zmienić całość, ale zwarcie w obwodzie grzałki też może dawać taki efekt.
Opublikowano
Żeby koledzy źle mnie nie zrozumieli, nie mam na celu wymądrzania się czy też komplikowania sprawy. Tylko rzetelne rozwiązanie problemu. Bez niepotrzebnych kosztów. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi lub inne zdanie niech mnie poprawi, chętnie przyjmę nową wiedzę. :)
Opublikowano
Dobra znalazłem zdjęcia w necie. Jest kostka na obudowie.
Opublikowano
No to git jak jest całość. Jak zdemontujesz termostat sprawdź kable od wtyczki. Jak jest przetarty może robić zwarcie do masy przez co cały czas grzeje. ;-) powodzenia.
Opublikowano
Od samego uruchomienia wąż górny wraz ze wzrostem temperatury silnika powinien się robić gorący. Dolny wąż powinien być zimny (nie letni/ ciepły /goracy) aż do temperatury w której otwiera się termostat. Czyli jeżeli po paru km silnik nie osiągnął temperatury roboczej a dolny wąż jest juz letni znaczy tyle ze caly czas przepuszcza termostat - silnik nagrzewa się dluzej i nie trzyma swojej temperatury później sczegolnie przy jednostajnej prędkości gdzie wychladza pęd powietrza. Tu z pewnością jest klasyczny problem nie domykania termostatu i ciągle zwiększonego obiegu, że względu na grzałkę która przy zwiekszonym obciążeniu jeszczę bardziej wymusza otwarcie termostatu to płyn się jeszczę bardziej schładzania. Tak czy inaczej skończy się na wymianie termostatu który prędzej czy później się psuje u każdego a rozmyslania więcej niż potrzeba a i koszta się większe robią bo silnik pewnie więcej pali

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.