Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś wie do czego służy ten bezpiecznik? (Ten niebieski na zdjęciu wymieniany) oryginalnie przykryte to jest zabezpieczeniem z napisem motor sicherungen, jeśli zostaje spalony wywala błąd cc id 33 i przestaje m in sterować turbina. Po wymianie jest cały dopóki np nie otworze drzwi. Raz udało m się włożyć odpalić, samochód jechał pełna mocą szatan. Zgasilem, odpaliłem i spalony.

 

Sonda lambda jest ok, nastwanik tak samo. Zapłacę za rozwiązanie tego problemu

 

http://iv.pl/images/48534119877997030955.jpeg

Opublikowano

Wiec tak: bezpiecznik spala się tylko na zimnym silniku, wtedy geometria i kilka innych systemów m in cale sterowanie podcisnieniem też nie działa (słychać po rezonansie kolektora że na spalonym cichnie na sprawnym rezonuje). Wygląda to tak jakby turbina zdechła.

 

Mój test: włączony silnik, wyciągam spalony bezpiecznik, ciągle na włączonym zastępuje go nowym 20A i wszystko pięknie lata. Kasuje błędy. Dopóki SILNIK POZOSTAJE GORĄCY żaden z 7 błędów nie powróci nawet przy ponownym rozruchu. Większość tych błędów związana jest z bezpiecznikiem. Czy rozwiązaniem może być uszkodzony sterownik świec żarowych (4203) powodujący zwarcie w obwodzie i palenie bezpiecznika a co za tym idzie wypad całego sterowania? Auto kilka sekund lekko kuleje na mrozie przy rozruchu.

 

Widze to tak: uszkodzona świeca żarowa lub kilka->uszkodzenie sterownika->zwarcie układu->BEZPIECZNIK->brak sterowania podcisnieniami i turbina, sensorem oleju itd.->brak mocy

 

http://iv.pl/images/43814780391971481686.jpg

http://iv.pl/images/26869265645569658610.jpg

http://iv.pl/images/51755689581574317911.jpg

http://iv.pl/images/76926893476808956351.jpg

http://iv.pl/images/24331817357790186092.jpg

http://iv.pl/images/69535428924409710651.jpg

http://iv.pl/images/86370726180725657159.jpg

Opublikowano
No to mamy się na czym skupić. Mam tylko prośbę. Przetłumacz wszystkie błędy. W niemieckim jestem cienki a przepisywać wszystko do tłumacza to mi się nie chce. Tylko wszystko górę i opis błędu. Tak jak masz pierwszy to jest grzałka sondy lambda. Lambda ma wpływ na mieszankę paliwową ale działa tylko po osiągnięciu 300*c dlatego źle może pracować na zimnym. tak samo wydukałem że 2 błąd zapala kontrolki chyba przez egr to jest . Ale więcej będę wiedział jak przetlumaczysz. Ale istnieje opcja ze grzałka w lambdzie robi zwarcie. Na ciepłym silniku ona się nie uruchamia. Ale najpierw tłumacz później będziemy dedukować
Opublikowano

1.Obwód grzewczy sondy lambda, sterowanie podgrzewania 4207 |Odłączana dla próby, SPRAWNE

2.EGR, sterowanie 41D1 |wyczyszczony, szczelny, SPRAWNE

3.Klapy wirowe, sterowanie 4152 |Słychać ich pracę "rezonans dolotu", SPRAWNE

4.Sensor termiczny oleju 3EFC

5.Sensor jakości oleju 4B37

6. Filtr paliwa, 4587

7. Sterownik podgrzewania świec 4203

 

Za wszystko to lub część odpowiedzialny jest spalony bezpiecznik w komorze ECU. Jeśli zmienię go na pracującym silniku pod INPA skasuje błędy, auto ma pełną moc błędów nie ma nie wracają. 20A Prawdopodobnie służy jako zabezpieczenie tych obwodów. Czytałem na forum temat o 330d z tym samym problemem. Te same błędy, ten bezpiecznik. Nie pasuje mi tu tylko 4203 i to że silnik kuleje zimny. Zrobię kolejny test. Zasymuluje że jest zimny. Wtedy włączy świece a przez odłączenie sterownika będę mógł sprawdzić czy przy próbie ponownego podłączenia i rozruchu spali bezpiecznik.

Opublikowano
Sprawdź. Jeśli nie przetłumacz opisy błędów. A nie same tytuły bo to jest ogolnikowe. Tak jak przy lambdzie masz naprzyklad napisane przerwa w obwodzie. Może będzie jakaś wskazówka przez który z tych elementów pali się bezpiecznik.
Opublikowano
Trochę znam niemiecki. Chyba znalazłem, sprawdzę to. Przy Abgasfuehrsteller czyli EGR napisane jest "kurzschluss nach masse" czyli zwarcie do masy. Ten przypadek to prosta droga żeby kogoś nabrać na nowe turbo.
Opublikowano
Oby to nie było DDE. Niedawno poszedłem sprawdzić jak ma się sytuacja na zimnym silniku. Nie spalił bezpiecznika odpialem tylko wtyczkę sterownika podciśnienia EGR przed uruchomieniem. Jak narazie działa. Samochód nagle ożył i pięknie się zbiera. Jak już ustale o co tu chodzi napiszę bo czuję że to jakaś wielka tajemnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.