Skocz do zawartości

G30 - 530 XD vs 540 XI


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Potrzebuję Waszej pomocy.

 

Chcę zamówić G30 i mam ogromny mętlik w głowie czy brać 540xi czy 530xd?

Cena taka sama więc...

Za dieslem przemawia to że jednak będą mniejsze koszty utrzymania (spalanie, cena paliwa) no i VAT :mrgreen:

Za benzyną przemawia cała reszta...

 

I co doradzicie?

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli dużo tras i spore przebiegi to diesel, jeśli jednak nie za wiele km rocznie to benzyna. Chociaż ciekawi mnie spalanie w trasie w takiej 540i, jeśli byłoby zbliżone do tego co podają w danych technicznych to benzyna wygrywa ;)

Pomyśl jeszcze o wersji RWD, będzie jeszcze mniej palić i może to być dodatkowy argument dla benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory zawsze wybierałem diesla, kierując się właśnie takimi argumentami "racjonalnymi". Przetrawiłem temat i teraz benzyna, min 540i w xdrive...

Bo umówmy się, że ta różnica kosztów eksploatacji przy aucie za + 400 tyś to nie jest kluczowa sprawa... chyba że dla uspokojenia sumienia :D bo portfel jakoś wytrzyma.

 

Nie wiem czy pomoże w wyborze, ale takie moje przemyślenia w temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przejechać się jednym i drugim, ale nie wokół salonu, tylko trochę dalej (niedługo będą pierwsze demówki, niestety ciężko jednak liczyć na 540 na razie). Dla mnie różnica jest bardzo duża, ale są i tacy, którzy jej nie widzą... Ta różnica nie oznacza jednak wskazówek w wyborze. Po prostu jest inaczej... Są za i przeciw w stosunku do każdej z opcji. Trzeba pojeździć. Można ewentualnie zacząć od sprawdzenia G11/G12, raczej te różnice będą tak samo odczuwalne. Do G30 (w obu przypadkach) będzie można dokupić PowerKit, który zapewni dodatkowe atrakcje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 530D. W zimie oraz na mokrym trochę brakuje mi x drive dlatego teraz chce napęd na cztery koła.

 

Jeśli chodzi o przebiegi to robię ok 35-40k rocznie...

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-drive dobra rzecz :D

Przebiegi spore, więc pewnie sporo w trasie; pod tym względem (ale oświadczam, iż to moja subiektywna opinia) 530d powinno być trochę wygodniejsze - spokojniejsze, mruczące, mniej wachlujące biegami... I uważam, że dużo fajniej się czymś takim jeździ właśnie z hydrokinetyczną przekładnią, niż z dwusprzęgłową. Ale co kto lubi. Przecież benzynowe R6 to też rewelacja. I przebieg momentu niemal płaski już od niskich obrotów...

Trzeba potestować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demówki w przyszłym tygodniu, ale niestety tylko 520d :) Ale może w którymś salonie się trafi 540

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zaakceptujesz mniejszy zasięg - benzyna.

Właśnie zaczęła sie poważna batalia z dieslem. W krajach bardzo je wspierających.

(wiosna 2016) Norwedzy wprowadzają przepisy, ze mozna będzie czasowo zakazać wjazdu diesla do Oslo - za wyj. Euro 6.

(Wiosna 2016) Paryż od 2025r zakaże całkowicie diesla.

(16.01.2017) Czasowy całkowity zakaz diesla do Oslo, nawet z Euro6. Czyżby to efekt kantów VW?

Jeszcze chwile temu Norwegia wspierała diesla. Po takich ruchach, Imo za kilka lat będzie napływ używanych diesli do krajów, w których tych obostrzeń jeszcze nie będzie. Czyli pewnie do nas, bo nikt nie zechce podpaść suwerenowi. Wiec większa wartość używanego diesla odejdzie do historii.

 

Diesel mi wydaje sie wciąż optymalny do X5, ze względu na opory i mniejszy zasieg benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe życie śmigam dieslami też mam teraz 530d i brałbym benzynę we wszystkim poza dużym SUV`em typu X5, X6 czy Q7.

 

Dla przykładu jeździłem kilkoma G11 w dieslu każdą zrobiłem kilkaset km spalanie przy umiarkowanym stylu jazdy w ok 9,5 - 10,5l. Latając G11 750li spalanie miałem ok 13-14l, ale to nie była żadna rozsądna jazda tylko butowanie. Ten silnik tak pięknie brzmiał że nawet przy 200 km/h prosił się żeby mu jeszcze dołożyć :D. Także przy normalnej jeździe po pierwszym wow nowego auta, pewnie różnica w spalaniu to będzie te 3 litry może nawet mniej, zupełnie bez znaczenia kiedy wydajesz na autko 400k. Te 150km mniejszy zasięg więc trochę lepiej się poznasz z paniami na Orlenie :roll:. Nie będzie DPF i Ad Blue w nowym aucie i tak się z tym nie dzieje ale jednak auto będzie prezentowało inny poziom przyjemności z jazdy.

 

A co do VAT z benzyny nie można odliczać VAT? Akurat ostatnio widzę że w firmach jeździ coraz więcej właśnie małych benzyn bo różnice z dieslem prawie pomijalne a nie sądze żeby odpuścili odliczenia przy przebiegach jakie robią przedstawiciele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odliczać Vat, nie można odliczać za to vat-u z paliwa, jesli nie masz nic w benzynie na Vat-1 ( np. bus, lub van - większość diesle ).

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że to chodzi nie o stricte rozliczenie tego auta, a o "podciągnięcie" go pod inne w firmie, którego dotyczy 100% bezwarunkowe odliczenie VAT

bo jak pisze @piotrc paliwo nie ma wpływu na sposób rozliczeń, tylko kwalifikacja urzędowa, lub prowadzenie rejestru, które umożliwia 100% odliczeń od każdego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 100% to bym uważał - np. posiadając firmę jednoosobową, a już nie daj Boże zarejestrowaną w miejscu zamieszkania, nie ma jak wytłumaczyć się potem ze 100% odliczania - na pewno drugi przypadek, z tego,c o wiem, podlega wykluczeniu z automatu

 

Co do silnika jak się głownie jeździ miejsko-podmiejsko to ja wziałbym 530i - 540i nie będzie wykorzystywane w ogóle

 

Obecnie jeżdżę Skodą RS w benzynie i co z tego, że mocna, jak "jest miasto" - i do tego zima :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Śmiało bierz 540i. Ja również sporo jeżdżę na benzynie, spalanie u siebie mam w okolicach 10-11,5l - nie jeżdżę po zatłoczonych miastach, sporo tras i międzymiastami w woj. Śląskim, gdzie drogi są naprawdę OK. Myślę, że 540i będzie spalać mniej niż obecne 535i w F10. Więc nawet ręka by mi nie zadrżała podpisując kwity...

 

Poza tym 530d to trochę nie ta liga.... Momentu ma sporo, ale mocy brakuje. Zabawa zaczyna się w M550d. Pewnie polifcie wpadnie 535d i to będzie jechało sensownie :).

 

 

 

540i 540i 540i 540i 540i 540i :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540i stoi w salonie Inchcape we Wrocławiu, prawdopodobnie niedługo zrobią z niego demówkę. W tej chwili mają 530i i pomimo swietnej trakcji faktycznie brakuje mu mocy, a z kolei duży moment obrotowy diesla powoduje częste problemy z przeniesieniem mocy na koła. No i za 540i xdrive przemawia potencjalnie świetny dźwięk, poza tym do G30 będzie fajny zestaw akcesoriów M performance, na czele z układem wydechowym, więc będzie można fajnie zindywidualizować autko. Jestem za 540i - dopóki nie ogarnę organoleptycznie M550i :twisted:

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka zapadła :twisted: 540iX :twisted: jeszcze czekam na jazdę testową, żeby się na 100% upewnić !

 

Obczajcie to :

 

 

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

 

Jeszcze tylko chwilę poczekam czy coś z tą akcyzą się wyjaśni i zamawiam! :mrgreen:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Zamierzam zamówić nowe BMW w salonie. To moje pierwsze BMW. Wcześniej miałem Audi a przez ostatnie 2 lata mercedesy (CLA i C). Zwracam uwagę na przyspieszenie i moc. Jeszcze przy starym modelu zastanawiałem się nad dieslem 535d, ten 313 KM. Teraz jest tylko silnik słabszy... Rozważam 540i xDrive. Piszą, że ma 4,8 s do 100 km/h. Mam następujące pytania: co daje lepsze wrażenia z jazdy 530d czy 540i? Podobno w maju ma być już cennik na 540d... ale taki samochód będzie można odebrać gdzieś w sierpniu, jak nie później. Do tego cena może być znacznie wyższa niż 530d. Zastanawiam się, co lepiej wybrać diesel czy benzyna dla takiego kierowcy jak ja co robi max 15 tys / rocznie? Jakie dodatki warto wybrać? Mam na myśli te co poprawiają trakcję czyli np. adaptive drive? Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany? O czym jeszcze warto pamiętać? Interesują mnie tylko te opcje najbardziej praktyczne, użytkowe mające znaczenie dla trakcji i bezpieczeństwa, żadne zbędne bajery. Mam się zdecydować do końca marca. Wdzięczny będą za rady i wskazówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie brać dizla... mam 535xd F10 po modach i mam do mojego auta taki stosunek kochania i nielubienia zarazem. Wszystko fajnie z momentem i mocą etc.. ale akustyka zabija radość... co z tego, że robię na światłach wszelkie 650i, albo golfy R albo nawet nieogarnięte, stare 911, skoro dźwięk silnika mnie drażni?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamierzam zamówić nowe BMW w salonie. To moje pierwsze BMW. Wcześniej miałem Audi a przez ostatnie 2 lata mercedesy (CLA i C). Zwracam uwagę na przyspieszenie i moc. Jeszcze przy starym modelu zastanawiałem się nad dieslem 535d, ten 313 KM. Teraz jest tylko silnik słabszy... Rozważam 540i xDrive. Piszą, że ma 4,8 s do 100 km/h. Mam następujące pytania: co daje lepsze wrażenia z jazdy 530d czy 540i? Podobno w maju ma być już cennik na 540d... ale taki samochód będzie można odebrać gdzieś w sierpniu, jak nie później. Do tego cena może być znacznie wyższa niż 530d. Zastanawiam się, co lepiej wybrać diesel czy benzyna dla takiego kierowcy jak ja co robi max 15 tys / rocznie? Jakie dodatki warto wybrać? Mam na myśli te co poprawiają trakcję czyli np. adaptive drive? Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany? O czym jeszcze warto pamiętać? Interesują mnie tylko te opcje najbardziej praktyczne, użytkowe mające znaczenie dla trakcji i bezpieczeństwa, żadne zbędne bajery. Mam się zdecydować do końca marca. Wdzięczny będą za rady i wskazówki.

 

opcje do rozważenia: m-pakiet (jeśli nie jesteś fanem skórzanych stołków, to sportowe fotele w standardzie m-pakietu są fantastyczne i nic nie trzeba do nich domawiać), x-drive, HUD, ciemne szyby z tyłu, szyberdach, navi profi. Będziesz zadowolony

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie brać dizla... mam 535xd F10 po modach i mam do mojego auta taki stosunek kochania i nielubienia zarazem. Wszystko fajnie z momentem i mocą etc.. ale akustyka zabija radość... co z tego, że robię na światłach wszelkie 650i, albo golfy R albo nawet nieogarnięte, stare 911, skoro dźwięk silnika mnie drażni?

 

Popieram w 100%, choćby to było m550d to dźwięk silnika zabija całą radość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.