Skocz do zawartości

jak dziala Korek zbiorniczka wyrównawczego e46 316 1.9b


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Jak sprawdzić czy korek działa. wcześniej miałem z liczbą 200 pod spodem i widoczna dziurka na wieczku, teraz kupiłem nieorginalny z liczbą 140 a dziurki nie mogę zlokalizować jest tylko taki jakby odlew. W jaki sposób korek I upuszcza ciśnienie? ta dziurka ? czy idzie to jakoś po gwincie? można jakoś sprawdzić czy korek spełnia swoją rolę ?
Opublikowano
Liczba na korku oznacza przy jakim ciśnieniu otwiera się zaworek gdzie 200 oznacza 2.0bara i analogicznie 140 1.4bara. Sprawdź po vinie ale u ciebie powinien być chyba korek 2.0 bara tak korek upuszcza ciśnienie tą dziurką. Jest tam zaworek który otwiera się przy odpowiednim dla danego korka ciśnieniu co do sprawdzenia to przydałoby się sprawdzić kompresorem przy odpowiednim ciśnieniu wyjściowym w zakręconym gdzieś korku. Ale prościej jest zmienić i lepiej na oryginał. Zablokowany korek może mieć przykre konsekwencje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korek tylko oryginał. Ja byłem chciwy i kupiĺem zamiennik, który można se wsadzić w pupsko. Puszczał każde ciśnienie, w sumie to jakby go nie było. Kupno oryginału załatwiło sprawę, a ja byłem 35 zł w plecy.
Opublikowano
Kolego oweng a jaki masz problem z korkiem? wsadzanie zamiennika w,, pupsko" jest bez sensu bo i tak ciśnienie puszcza, lub się całkiem zablokuje :-P a pieczenie pozostanie. Wniosek z tego taki ze niektóre zamienniki nie nadają się zupełnie do niczego i w każdym przypadku mogą narobić więcej szkody niż pożytku. warto zainwestować w oryginały :-D
Opublikowano
Oryginalny korek jest robiony przez firmę Behr. Ja taki niedawno kupiłem za 32 zł i podejrzewam, że w ASO dwa razy drożej za to samo.
Opublikowano
A bardzo chętnie Ci powiem i nawet pokaże https://www.google.pl/search?q=jak+działa+odpowietrznik+korka+płynu+chłodniczego&client=ms-android-orange-pl&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiSi6WvosnRAhXBlCwKHZFYC3wQ_AUIBygB&biw=360&bih=559#tbm=isch&q=Korek+behr&imgrc=83S0poj2aamnjM%3A tutaj masz schemat ten korek upuszcza ciśnienie rantem. Tak na prawdę nie ważne którędy upuszcza ważne żeby się otwierał przy odpowiednim ciśnieniu i nie blokował
Opublikowano
Dziękuję Panie Jakubie i również całej reszcie za pomoc. teraz można jeździć ze spokojem. Pozdrawiam. :D
Opublikowano
O kurcze awansowalem na Pana. W takim razie muszę zainwestować w jakiś żupan i szabelke. O dworze pomyślę później :-P a tak poważnie nie ma za co, tak z ciekawości jaki miałeś problem z korkiem. Uciekał ci płyn albo coś?
Opublikowano
Ta dziurka na środku to najczęściej poprzez odpowiedni zaworek służy do wciągania powietrza z zewnątrz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)
Kolego faliszewice masz oczywiście rację ale przeważnie nadciśnienie i podcisnienie ze zbiorniczka uchodzi w tym samym miejscu jeśli jest dziurka to przez dziurkę, jeśli jest odpowietrzenie w rancie to tamtędy. W jednym miejscu są 2 zaworki. Ten dolny od równania podcisnienia kiedy płyn stygnie i górny od nadciśnienia. Znalazłem wyrazniejszy schemat Edytowane przez Jakub03071993
Opublikowano
przeważnie nadciśnienie i podcisnienie ze zbiorniczka uchodzi w tym samym miejscu jeśli jest dziurka to przez dziurkę

Mamy sporo konfiguracji w budowie korków do zbiorniczka wyrównawczego ale generalna reguła mówi : ujście z zaworu nadciśnieniowego powinno być tak umieszczone że w razie otwarcia bezpośrednio nie narazi na oblanie gorącym płynem.

Korki są zbudowane w postaci grzybka i jak się otworzy to nie leci bezpośrednio na użytkownika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Prawda jest taka że to temat rzeka. Żeby go zamknąć trzeba by było omówić każdy jeden korek, występują i w takiej i takiej wersji, tanie chińskie nie spełniają norm i łatwiej im w odlewie zrobić dziurkę wsadzajac badziewny zaworek te droższe są w kształcie grzybka bo spełniają normy ale dla ułatwienia w produkcji nie robią osobnego odpowietrzenia tylko wszystko odbywa się rantem tak jak w korku behr który kupił kolega oczywiście są też korki tak jak piszesz zasysajace dziurką a wypychajace rantem . Żebyś mnie źle nie zrozumiał nie twierdzę że takich nie ma dlatego napisałem,, przeważnie "
Opublikowano
A mi tu coś nie pasuje. Kupiłem dwa tygodnie temu nowy korek Behr, taki sam, jak kolega Oweng, tyle że zapłaciłem mniej (32zł) bo kupowałem w hurtowni, a mam duże zniżki na warsztat i mój korek ma dziurkę między oringami, Jego budowa jest dokładnie taka sama, jak oryginalnego korka z 2003r. Ori miał tylko inny wierzch, za który się łapie przy odkręcaniu, ale to już nawet w BMW zmienili po którymś roku (chyba w 2010r) i został zmieniony nr oe korka na taki, jaki obecnie sprzedaje Behr. Coś mi się wydaje, że kolega oweng kupił jakąś podróbkę, ale mogę się mylić, jeśli jeden producent wykonuje dwa różne typy korka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.