Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w e46. Auto zatankowane było do pelna. Przejechane w tej chwili jest 360 km. Wskaznik skacze gora dol. Zasieg pokazuje nawet ponad 800km, co jest oczywiście niemożliwe.

Link do tego jak to wygląda na teście ilości paliwa w zbiornikach :

 

 

Macie jakies pomysły co to może być? Pompa, pływak, zegary..?

Edytowane przez mobilee
Opublikowano
Witam, u mnie występowały dziwne rzeczy ze wskaźnikiem paliwa jak miałem słaby akumulator (szybko się ładował i szybko rozładowywał),a po wymianie akumulatora wszystko się uspokoiło i nie ma już dziwnych wskazań.
Opublikowano
Może być jeszcze pływak właśnie lub poprzecierane jakieś przewody. Ciężko stwierdzić, musisz sprawdzić. Niestety nie mogę odtworzyć filmu nie wiem dlaczego.
Opublikowano

 

A taki link?

 

A działy Ci się takie dziwne rzeczy jak ba filmiku? Bateria w mrozy dawała radę więc myślę że jest ok.

Opublikowano
Z tego co kojarzę plywaki są 2 jeden wbudowany w pompę dla prawej komory i osobny dla lewej. Dziwne żeby 2 plywaki poszły na raz może to jakieś zwarcie obejrzyj wtyczkę i przewody czy są całe nie przetarte. Sam pływak też warto obejrzeć. Ostatni raz grzebalem przy plywaki w dieslu jakieś 5 lat temu i nie pamiętam za dobrze jak to tam wygląda więc jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Może to zegary szwankuja?
Opublikowano
Wlasnie tez mysle, ze to może zegary. Bo skad takie dynamiczne zmiany ilości paliwa w teście w obu komorach. Roznica nawet do ok 10 l.
Opublikowano
Aż takich rzeczy to nie miałem, wychylała się wskazówka, ale powoli i nie tak drastycznie. Przy okazji wyciągałem z baku pompkę i pływak aby sprawdzić i jedynie co robiłem to wyczyściłem ścieżkę gdzie przesuwa się blaszka ponieważ miała lekki nalot, a po za tym wszystko było ok.
Opublikowano

Witam.

Masz 2 komory w baku, lewa i prawa. Do prawej komory paliwo jest przepompowywane z lewej z tad takie wskazania z obc. Prawa komora jest zawsze pełna aż do oproznienia lewej. Jeżeli auto masz zatankowane do pełna, to ewentualne skoki w ilości paliwa musisz mieć tylko w lewej, zwróć uwagę na to że musisz dać samej pompie w baku trochę czasu po odpaleniu auta, aż się wszystko unormuje.I teraz twój problem polegać będzie na lewej komorze gdzie paliwo a raczej wiązka kabli (przetarta) bądź sam pływak a raczej jego rezystancja na płytce będzie się bardzo "myliła". Odpal auto na postoju i obserwuj w obc co się będzie działo. O ile dobrze pamiętam to prawa komora zapelni się do 33 litrów, a lewa w tym samym czasie powinna pokazać resztę paliwa, przy czym nie powinno być skoków w jego ilości o +/- 1 litr. Ty zapewne zauważysz że będziesz miał dość duże wahania, i z tad masz takie a nie inne wskazania w liczniku a konkretnie na wskazowce od paliwa. Daj znać czy opis powyżej się zgadza z tym co zaobserwowoałes, a ja postaram opisać Ci jakie dalsze kroki podjąć

Pozdrawiam

 

 

Obejrzałem teraz twój film, wcześniej się nie dało. Odczyty masz na prawej komorze prawidłowe. Zasięg rośnie bo jeżeli paliwo z lewej komory leci do prawej, to logicznym jest że w lewej powinno maleć a w prawej rosnąć do 33 litrów tak? A u ciebie skacze do góry i tym samym komputer myśli że w tym czasie auto jest tankowane. Sprawdź płytkę na plywaku, i dokładnie kable w samym plywaku jak i kostkę z którą jest podpieta. Odczyt z pływaków jest podawany w Ohm, jeżeli masz gdzieś kable przetarte i dochodzi do zwarcia to opór się zwiększa, i tym samym odczyt z plywaka jest zawyzony. Komputer odczytuje że paliwa jest więcej mimo iż powinno ubywac, wskazówka leci do góry razem z zasięgiem.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Sprawdze to. Zastanawia mnie dlaczego na postoju glownie to się dzieje. I na samym zapłonie. Podczas jazdy owszem pokazuje zawyzona ilość paliwa ale nie ma takich skokow. Zasieg obniza się razem z upływem km. Jak zatrzymam się na swiatlach to już zaczynają się skoki i wahania.

Lewa komora to będzie ta za fotelem kierowcy?

Opublikowano (edytowane)

Lewa za fotelem kierowcy. Podczas jazdy jeżeli masz wszystko sprawne to paliwo w baku kołysze się, a z nim sam pływak. Jednak raz odczyta że masz więcej a po chwili że masz mniej. ( odczyt dynamiczny). W teście 6.2 masz odczyt powiązany że wskaźnikiem paliwa na zegarach i zasięgiem. Odczyt aktualizowany jest co 60 sekund i brana jest średnia z odczytów w teście dynamicznym. Ty masz problem z połączeniem pływak - kable - kostka z wtyczką - kable. Nie doszukuj się czemu na postoju jest tak a podczas jazdy inaczej. Musieli byśmy wejść w temat samej zasady działania włącznie z przeliczaniem na zasięg wskazówkami i innymi pierdołami. Szkoda czasu w tym przypadku. Rozwiązanie podałem powyżej.

 

Pozdrawiam

 

Dodam tylko że żeby wykluczyć pływak na postoju, weź miernik i sprawdź ile Ohm - pokazuje i czy wartości są stałe, ważne żeby nie robić tego po jeździe bo paliwo będzie się kolysalo a z nim pływak. Wykluczusz tym samym pływak, i zajmiesz się wiązka kabli i samą wtyczką.

Edytowane przez SilverRanger
Opublikowano

Witam podepnę się pod temat a mianowicie

wskazówka od paliwa oparła się na zero i świeci rezerwa w baku paliwa za 200 zł komputer nie pokazuje ile można zrobić na baku kilometrów test zegarów ok czy od tej wskazówki jest jakiś bezpiecznik

Opublikowano
Jak wchodzę w ten test 6 to mnie wraca z powrotem pokazują się kilometry co trzeba wcisnąć podpowiedzcie
Opublikowano
Co do bezpiecznika to sprawdź rozpiskę bezpiecznikow bo nie wiem. Wygląda że uszkodzony pływak. Lub okablowanie przy nim skoro pokazuje że pusto w baku.
Opublikowano
No wiesz, czasami nieszczęścia chodzą parami, i mogły ci siąść obydwa plywaki. wtedy nie pokaże, żeby się dowiedzieć musisz rozebrać. Przyjrzyj się dokładnie okablowaniu. I wtyczce
Opublikowano

Plywaki. Jeżeli kable od strony pompy strumieniowej miały by przebicie (strona pasażera), to automatycznie poniżej +/- 1/4 paliwa w baku auto by gasło.

 

 

Jeżeli nawet jeden pływak ma problemy z odczytem i pokazuje 0 to drugi w teście 6 i tak pokaże jakieś informacje odnośnie stanu paliwa.

 

Radził bym tylko z własnego doświadczenia wziąść miernik i sprawdzić wskazania z poszczególnych pływaków. Zaoszczędzisz tym samym swój czas.

Opublikowano
czyli wychodzi na to co wy tu piszecie że uwalone są oba pływaki myślałem o tym żeby podmienić oba bez wyciągania z baku tylko że nie ma nikogo kto by takie miał na wierzchu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.