Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Jestem nowym forumowiczem i jeżeli gdzieś jest już taki temat lub problem proszę o wybaczenie i skierowanie mnie w odpowiednie miejsce. Posiadam BMW e46 318i 1998r, problem mój polega na tym, że bardzo często (prawie zawsze) gdy uruchamiam samochód włącza się kontrola informująca mnie o niskim stanie płynu chłodniczego. Co ciekawe zamiast dolewać płynu odkręcam główny korek oraz korek odpowietrzania (słychać wtedy syczenie) i okazuje się, że płyn wraca do normy a pływak pokazuje stan idealny lub minimalnie mniejszy niż idealny. Gdzie leże problem co ewentualnie należy zrobić lub wymienić?? Edytowane przez lysikrob
Opublikowano
Zmień temat na poprawny bo administrator go zamknie. A jeśli chodzi o problem to może być pompa wody, uszczelka pod głowica, zapowietrzony układ, lub zaworek w korku od płynu jest zablokowany i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.
Opublikowano

Korek ma za zadanie upuścić nadmiar ciśnienia oraz gdy płyn się chłodzi i się kurczy to powstaje podciśnienie to korek wpuszcza powietrze do zbiorniczka aby wyrównać ciśnienia na zewnątrz oraz wewnątrz.

Z twojego opisu by wyglądało że coś nie jest tak z korkiem.

Ja na początek to bym wymienił na oryginalny korek z ASO oraz dobrze odpowietrzył aby się upewnić że niema gdzieś w układzie pęchęża powietrza

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zacznij od korka, bo to na pewno źle chodzi. Nie upuszczajac ciśnienia. Powinien otwierać się przy 2.0 bara. sprawdź następne rzeczy które wymieniłem kolejny zrób test uszczelki pod głowica bo może wpychac spaliny przez co wzrasta ciśnienie w układzie. A po wymianie korka będzie upuszczal ciśnienie przez co ominiesz inny problem. Tester co2 kosztuje coś około 20zl na alledrogo zrobisz to sam bez problemu a ostatnim podejrzanym jest pompa wody. Wcześniej napisałem Ci trochę pobieżnie ale byłem w kościele i nie miałem za bardzo jak się rozpisać ale kolega faliszewice ładnie Ci opisał co masz zrobić. Tak czy siak wymień korek i to w miarę szybko bo od nadmiaru ciśnienia w układzie może Ci peknac zbiorniczek wyrownawczy lub któryś wąż.
Opublikowano
Dodam jeszcze że za duże ciśnienie które było spowodowane przez korek mogło prowadzić do uszkodzenia uszczelki. Oczywiście nie musiało i nie upieram się przy uszczelce ale dla spokoju ducha warto to sprawdzić
Opublikowano
Sprawdzę korek

Korek na oko ciężko sprawdzić , chyba że na podmianę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.