Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

 

Od pół roku borykam się z problem, który wystepuję w moim aucie i mnie doprowadza do szału. Auto było kilkakrotnie sprawdzane pod kątem przepustnicy itd. Jeżeli jest jakiś użytkownik e92 335i LCI czyli silnik n55 to byłbym ogromnie wdzięczny żeby się wypowiedział czy ma to samo.

 

W aucie wymienione wtryski, wszystkie świece, cewki itd. Na rozgrzanym silniku samochód dziwne faluje przy niskich obrotach. Np. dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuje się, obroty skaczą do 900 obrotów na minutę i po chwili spadają do 600 i już tak zostają. Przy wolnej prędkości, np. jeżdzie w korku, parkowaniu, oscylują między 600, a 900 co przekłada się na "nierówne toczenie". Czy ktoś ma sugestie co może być nie tak. Usterka jest daleka od znanej wszystkich pompy wysokiego ciśnienia:

, ale efekt podobny, tylko w znacznie mniejszym stopniu.

 

Oczywiście brak jakiegokolwiek błędu w komputerze.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kolego,

czy sprawdzałeś odmę? Jak zatkana to taki będzie efekt.

A odpinałeś elektrozawór Vanosa. Czy wtedy zaczyna inaczej pracować. Może być to związane z vanosem

Opublikowano
Masz zatkany dolot. BMW mowi abys serwisowal dolot w N55/N54 co 80 tys km mini poprzez jego wyczyszczenie metoda abrazyjna BMW. Koszt w polsce jakies 1000 zl.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jak najbardziej może być problem z vanosem. Czyli po drodze i z ciśnieniem oleju w układzie czego komp może nie pokazać. Np brudny smok w pompie lub coś w tym stylu.
Opublikowano

Tak jak pisze Rivasi tylko zanim zapłacisz 1K za czyszczenie, ściągnij koletktor ssący i sprawdź czy jest tam co czyścić.

Jeśli jest czysto to szukałbym w kierunku vanosy i valvetronic.

Opublikowano
Tak jak pisze Rivasi tylko zanim zapłacisz 1K za czyszczenie, ściągnij koletktor ssący i sprawdź czy jest tam co czyścić.

Jeśli jest czysto to szukałbym w kierunku vanosy i valvetronic.

 

N55 nie ma valvetronica :D

Opublikowano
Ok, dzięki bardzo za odpowiedź. Czyli to raczej nie jest kwestia pompy wysokiego ciśnienia? Bo mogę wymienić vanosy, tylko one są po 600 zł sztuka, bo bez wymiany to raczej nie dojdę do tego czy to jest ich kwestia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisze Rivasi tylko zanim zapłacisz 1K za czyszczenie, ściągnij koletktor ssący i sprawdź czy jest tam co czyścić.

Jeśli jest czysto to szukałbym w kierunku vanosy i valvetronic.

 

N55 nie ma valvetronica :D

 

jak to nie ma ?

Opublikowano
Tak jak pisze Rivasi tylko zanim zapłacisz 1K za czyszczenie, ściągnij koletktor ssący i sprawdź czy jest tam co czyścić.

Jeśli jest czysto to szukałbym w kierunku vanosy i valvetronic.

 

N55 nie ma valvetronica :D

 

jak to nie ma ?

 

No nie ma no. Na tej samej zasadzie jak nie ma DPF w wiekszosci 335D klubowych. Jak wycinaja DPFA to dlaczego nie Valvetronic ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dołączę się panowie do dyskusji. Nie rozbierałem tego silnika ale wygląda na to że jest, http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4461-ster-zaw-walek-mimosrsilnik-nast/i52120/kL/sN skoro jest wałek mimosrodowy i siłownik http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4451-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i52120/kL/sN a porównania do dpf nie bardzo rozumiem, to dwie różne rzeczy. Jakbyś mógł objasnić o co chodzi, może coś źle rozumuję.
Opublikowano
A dpfem to byl "zart" a N55 ma Valvetronic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
A dobra mój błąd, już jarzę, hehe co do tego żartu to dobry w sumie :-D pomyliły mi się osobistości nie popatrzyłem kto pisze. myślałem że to napisał kolega dzik tak na poważnie i nie wiedziałem o co biega :-D zwracam honor :D
Opublikowano
nie przejmuj sie :) i tak nkt nie rozumie mojego poczucia humoru.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jak zaskoczyłem że to żart naprawdę się uśmiałem :D ale wracając do tematu ciekaw jestem jak idzie rozwiązywanie problemu. Mam niby trochę inny silnik ale zasada działania ta sama, u mnie i wielu kolegów z forum był to problem z ciśnieniem, zatkane zaworki w podstawie filtra, zatkane smoki i tym podobne. Wtedy vanos miał problem z wysterowaniem a błędu żadnego nie wywalało. Ale ta druga opcja też jest możliwa przez co strasznie mnie ciekawi w czym jest problem.
Opublikowano
Ok, dzięki bardzo za odpowiedź. Czyli to raczej nie jest kwestia pompy wysokiego ciśnienia? Bo mogę wymienić vanosy, tylko one są po 600 zł sztuka, bo bez wymiany to raczej nie dojdę do tego czy to jest ich kwestia?

 

Wyciągnij vanosy, oczyść z oleju i przedmuchaj sprężonym powietrzem.

Następnie zamień je miejscami, są takie same wiec będą pasować.

Przeważnie padnięte vanosy generują błąd w dme, ale nie zawsze tak jest i czyszczenie i zamiana rozwiązują problem.

Opublikowano
Ok, dzięki bardzo za odpowiedź. Czyli to raczej nie jest kwestia pompy wysokiego ciśnienia? Bo mogę wymienić vanosy, tylko one są po 600 zł sztuka, bo bez wymiany to raczej nie dojdę do tego czy to jest ich kwestia?

 

Wyciągnij vanosy, oczyść z oleju i przedmuchaj sprężonym powietrzem.

Następnie zamień je miejscami, są takie same wiec będą pasować.

Przeważnie padnięte vanosy generują błąd w dme, ale nie zawsze tak jest i czyszczenie i zamiana rozwiązują problem.

Opublikowano
Przestancie z tymi Vanosami to nie kwestia Vanosow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wieczór.

 

borykałem sie chyba z tym samym problemem przez miesiące zeszłego roku. Zaczeło sie ok. 100 tys km i bylo bardzo drazniące. Nie działo się to zawsze, ale jak sie działo, to wibracje potrafiły byc naprawdę odczuwalne. Do sierpnia 16' mialem pakiet naprawczy, wiec meczylem kolejne ASO (Auto Fus, Bawaria, Inchape), ale z uwagi na to, że komputer nie wypluwał bledów poczatkowo nikt nie bardzo chciał pomoc, a potem po sprawdzeniu odmy, swiec, vanosów zwykle konczyło sie tak, ze odbierałem auto, a problem oczywiscie nie ustawał. W lipcu sie zawzialem z uwagi na to, ze pakiet sie konczyl - stwierdzilem, ze nie odpuszcze i bede meczyl tak na maxa az cos zrobią. Skonczylo sie tak, ze wymieniono mi glowice silnika wraz z calym osprzetem. Trwało to wszystko kilka tygodni, ale problem ustąpił. Nie wiem w koncu w czym konkretnie leżał problem, ale faktem jest, że teraz (czyli juz 6 mies.) chodzi równo. Zdaje sobie sprawe z tego, że wiele tym wpisem nie pomagam, ale mowie tylko - pochylało się nad problemem wielu "speców" i dopiero taka duża akcja dała konkretny efekt. pozdro!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety usterka nie ustąpiła po wymianie vanosów oraz 2 czujników. Tak a propos ostatniego posta, auto miało wymieniony silnik w Bawarii Motors 30 tys. km temu. Już chyba się poddaję, dopóki jakiś błąd nie wyskoczy to muszę się do tego przyzwyczaić.
Opublikowano

Tylko blad ktory ci wystapi (prawdopodobnie turbo, wtryski albo pompa paliwa) zmusi cie do wymiany kolejnej czesci ktora tez nie naprawi tego co co sie dzieje a wiec nalegam jeszcze raz po tym jak ci mowilem ze to nie valvetronic i nie vanos ktory wymieniles, jedz do Mautoczesci w Legionowie i zlec walnut blasting twojego dolotu i problem ustapi. To nie jest droga impreza. :!:

 

a panowie ktorzy gdybaja sugerujac rzeczy ktore nie maja nic wspolnego z objawami to kolejna dla was nauczka ze czasem warto nic nie mowic niz zasugerowac cos od czapy tylko zeby dobic jeden post bo to kosztuje straszne pieniadze..

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.