Skocz do zawartości

[330i] UPG - Naprawiać czy swap?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej czy możecie doradzić dziewczynie, co mam zrobić..ubywa mi płynu z chłodnicy, jestem już na 90% pewna ze to uszczelka pod głowicą..mam E46 330i 2000r po regeneracji vanosow. Nie wiem co mam zrobić czy brnac to w dalej i naprawiać, szkoda mi tego silnika lecz kolega będzie miał dla mnie podobno zdrowe 2.5 i będę mieć okazję zrobienia swapa. Proszę o pomoc w wyborze. Wiadomo, że chodzi o pieniądze żeby jak najtaniej wyszło. Natomiast jest mi szkoda tego silnika bo trochę pieniędzy już w niego włożyłam ale boję się też że jak podejmę się naprawy to znowu coś zacznie się sypać.
Opublikowano
Byłam u dwóch różnych mechanikow żeby wyjaśnili przyczynę ubywania płynu, jeden wymienił pompę wody i powiedział że nie zauważył żadnych wyciekow, drugi wymienił jakiś czujnik temperatury od płynu i też powiedział że wyciekow nie zauważył, dymi mi się z wydechu ale mechanik stwierdził że przy takich temperaturach jest to normalne lecz dla mnie tego dymu jest za dużo, oleju nie przybywa, nie ma bąbelkow w płynie ale kilka miesięcy wcześniej "wybuchł" mi wąż od chłodnicy..skoro nie zlokalizowali wyciekow to obstawiam jedno, jestem umówiona już do mechanika który się specjalizuje w bmw ale raczej wiem co usłyszę, kwestia jest taka, że nie wiem co będzie bardziej opłacalne dla mnie.. A z 3.0 na 2.5 nie jest typu plug and play?
Opublikowano
Skoro wybuchł ci wąż znaczy że korek jest uszkodzony i nie odprowadzil ciśnienia. A skoro jest uszkodzony równie dobrze może Ci odparowywac płyn.wykapywac przez oringi i kilka innych rzeczy Lub mógł uszkodzić jeszcze coś i wycieka. Co do kopcenia to naprawdę dużo wilgoci może się zbierać w wydechu i takie są efekty. Jeśli puszczalaby uszczelka do cylindra to zauwazylabys bąbelki w płynie, bo ciśnienie z cylindrów pchałoby tam spaliny i samochód źle by pracował bo dostawalby się płyn do cylindra. Nie wiem czy nie wmawiasz sobie trochę tej uszczelki. Szkoda szukać kosztów na siłę zwłaszcza że zainwestowalas w vanosy. A czy się opłaca to zależy czy znajomy goły słupek ci załatwi czy kompletny z osprzętem. Ile tego płynu ubywa?
Opublikowano
Uwierz mi ze chciałabym żeby było tak jak piszesz..masz na myśli ten korek gdzie się płyn wlewa czy jaki? Nie wiem co to znaczy dużo płynu, wg mnie to jest duży ubytek przykładowo przejechałam się po odebraniu auta od mechanika max 10 km naprawdę spokojna jazda bo ślisko było i jak odbierałam od niego samochod pływak wskazywał max, na drugi dzień rano sprawdzałam płyn i jest na minimum..nie wiem ile to może być ml...
Opublikowano
Tak, mam na myśli korek wlewu płynu, powinien się otwierać zaworek w nim gdy ciśnienie dojdzie do 2 bar. Jaką masz skrzynię? I gdzie sprawdzalas poziom jak było max ? U mechanika czy już po przejechaniu tych 10km?
Opublikowano
Generalnie w głowicy masz kanały olejowe, i z płynem chlodzscym. Jeśli puści uszczelka to coś z tym płynem musi się dziać. Jeśli puści pomiędzy kanałami płyny się mieszają przybywa oleju i jest ogromna ilość szlamu w misce na bagnecie itp itd. Jeśli puszcza do cylindrów można zauważyć bąbelki w zbiorniczku spowodowane pchaniem tam spalin i wciekaniem płynu do cylindra gdzie jest palony przez co dymi z wydechu lecz po zgaszeniu płyn znajduje się jeszcze pod ciśnieniem i płyn wciekajac do cylindra zostałaby w nim przez co silnik źle by pracował i zwiększył by się poziom oleju bo w efekcie płyn przeleci do miski przez pierścienie lub wyciek jest na zewnątrz ale to jest zauważalne .
Opublikowano
Skrzynia manualna. Sprawdzałam u mechanika zanim ruszyłam. Następnie przejechałam około 10km, zaparkowalam auto, na drugi dzień rano sprawdzam płyn i jest minimum. Rozumiem, że jak się odpowietrza to troche może uciec..nie chciałabym tego ale mam mocne wrażenie że to upg i mam nadzieję tylko że głowica nie będzie pęknięta..Co do mocy po regeneracji vanosow chodzi dużo lepiej ale i tak moim zdaniem nie chodzi tak jak powinien, miałam jakiś czas temu robiona kompresję to było po 10 barów a na dwóch cylindrach 9,5
Opublikowano

Pęknięta głowica ma całkowicie inne objawy. Pewnie gdzieś cieknie. Ja miałem problem z korkiem i wężem, a płynu było ciągle mało i objawy podobne. Nawet po wymianie, były takie same problemy.. Kwestia założenia :)

Zmień mechanika. Napisz skąd jesteś to polecę ci takich, którzy się znają na 100% i nie biorą dużo kasy ( odpukać - jeśli to czytają )

 

W BMW układ chłodzenia musi być szczelny.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacząłbym od testu na obecność spalin w układzie, m54b25 powinien być p&p w m54b30. Masz już pewnego mechanika w Poznaniu? Bo pamiętam z innego tematu, że miałaś już różne historie..Nie rezygnowałbym z b30 nawet jak to uszczelka, nie będzie to astronomiczna kwota a przyjemność jazdy sprawnym 330i jest bezcenna :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Możesz zrobić test na CO2 sama.

Trzeba kupić BŁĘKIT BROMOFENOLOWY + rurkę fermentacyjną.

Tu masz fajny filmik

Edytowane przez alb3rt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sama kolego, bo to lara :wink: wiem, że odruchowo myśli się, że są tu sami faceci, ale jednak coraz więcej kobiet ma pojęcie o mechanice, co jest na wielki plus :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie zawsze dostrzeże się wycieki. Powodów ubywania płynu może być kilka. Ale najpierw zróbcie z larą test i bedzie wiadomo co i jak. Jeśli płyn miałby kapac to wyciek byłby ogromny a po zgaszeniu samochodu gdy pompa nie pracuje ciężko zauważyć. Często wycieka z chłodnicy a właściwie paruje płyn bo dostaje się tam dopiero po otwarciu termostatu ciężko to wypatrzyc.najczesciej zaczyna pojawiać się na chłodnicy zielonkawy nalot Tak samo ubytki z nagrzewnicy często ciężko wypatrzyc. Wtedy często paruja szyby i czuć nieraz w kabinie. Może również zalatywac zapach do kabiny i kilka innych powodów takich jak odpowietrzniki dziurka w przewodzie uszkodzona pompa wody ucieczka przez korek. Ale nad tym będziemy radzić po wynikach testów co2. Oby płyn nie zmienił koloru :-P
Opublikowano
Heh dzięki chłopacy :) tak test na obecność spalin kojarzę w ogóle zastanawiam się dlaczego żaden mechanik go nie zrobił, chciałam go już dawno kupić ale gdzieś przeczytałam że chyba nie jest do końca skuteczny..ale skoro polecacie to chyba spróbuję nie jest drogi zobaczmy.. Jestem z Poznania. Bardzo ale to bardzo nie chce wymieniać tego silnika bo po regeneracji vanosow chodzi już super a co dopiero jakbym naprawila to co go najbardziej boli.. Pompę wodę miałam wymieniana, termostat też wcześniej. Ogrzewanie jest, piszczy czasami z dmuchawy ale tł chyba nie ma związku. Dwóch mechaników nie zlokalizowaloby wyciekow? Jestem umówiona do trzeciego pod koniec stycznia czy jest pewny to nie wiem ale nie mam już pomysłu do kogo jechać :D zamówiłam ten test czekam na paczkę :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do Wrocławia, drogę masz dobrą :wink: tak na poważnie oby było "do 3 razy sztuka" i ten będzie kompetentny :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.