Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, sprawdzałem tydzień temu olej i wszystko było ok . Dzisiaj jadąc w długą trasę ,zwalniając usłyszałem szklanki (charakterystyczne cykanie) zaraz po tym stukanie ucichło jakieś 10 km dalej ,zatrzymałem się na stacji i zobaczyłem co słychać pod maską , sprawdziłem olej a bagnet był suchy musiałem dolać 3 l oleju ( olej castrol 5w30). Tu moje pytanie czy stało się coś silnikowi? Narazie nic nie klepie i jest cisza, mam wrażenie ze wolniej sie wkręca na obroty (nwm czy sobie częściowo tego nie wmawiam). Jeśli silnik się lekko przytrze to jakie są objawy? Dodam że kontrolka oleju nie zapaliła się ( podczas zapłonu sie nie pali wgle ) ale na tescie zegarów jest sprawna. Jaki olej polecacie żeby tyle nie jadła.... dodam ze nic nie kopci na niebiesko to gdzie ten olej sie podział ?!
Opublikowano

Jak długo masz to auto ?

Ile zrobiłeś km od ostatniego dolewania że Ci ubyło 3 litry ?

Sprawdź wycieki.

Sprawdź ile Ci bierze oleju na 1000 km może 0,5 l

Poczytaj na temat wymiany uszczelniaczy zaworowych w tych silnikach.

 

Dopiszę ; Jak 3 dni temu sprawdzałeś olej to może było po nocy i cały olej Ci spłynął do miski i chociaż go było mało to na bagnecie było O.K.

A jak sprawdziłeś 15 min po zatrzymaniu silnika to olej był w filtrze itd , ale jednak te 3 litry to i tak dużo

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Auto jest po swapie , silnik nie jest skatowany pochodzi z automatu.Problem jest taki że już 2 razy zmieniałem olej bo w środku jest straszny syf , masło z nagarem itp. 2 tys km przejechałem od wymiany oleju, nie mam żadnych wycieków wszystko suchutkie. Nie wiem czy nie zrobić płukanki ale różne są opinie o płukankach .Tylko że jak by były uszczelniacze na zaworach to by puszczała niebieski dym.
Opublikowano

Wlej dobrą płukankę, polecam archoila i dobra oliwe najlepiej coś z 5w40

Nie słuchaj bzdur o płukankach bo to mity, ja robie płukanke co zmiane oleju i jakosć po 100 000 nie rozczelniło mi silnika

Możesz zalać amsoil full saps może ci pić na początku ale ma znakomite właściwości czyszczące

A pytanie czy robiłeś wymianę separatora?

Opublikowano
Nic nie zmieniałem , silnik został przełożony ze wszystkim z anglika który miał przebiegi 130 tys mil.
Opublikowano

Za gęsty olej, może słabo smarować turbo i do tego cyfry 60 wskazują że jest dostosowany to wysokich temperatur co Ci chyba nie potrzeba.

Lej 5W30 lub 5W40 pełny syntetyk ze specyfikacją LL04. Ostatnio jest Schell polecany przez BMW

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
M54 jest bez turbo. Poza tym silnik dość często kręcony do odcięcia . Ogólnie często korzystam z możliwości tego silnika, dużo jest jeżdżony po mieście ale praktycznie co wyjazd autem lubię po korzystać z przyspieszenia . Chodzi mi o to żeby silnik utrzymać w dobrej kondycji i żeby nie chlał takich ilości oleju co teraz
Opublikowano
Ale masz kolego vanos który wymaga odpowiedniego oleju. 5w40 będzie odpowiedni do ciebie. Ja leje valvoline 5w40 max life i zauważyłem że bierze mniej oleju niż na castrolu 10w40 niestety zalanego przez poprzedniego właściciela. A co do specyfikacji longlife to nie stosuje się do tego, generalnie bmw zaleca longlife i wymianę przy 25000km ale ja nie mam tej specyfikacji tylko zmieniam olej co 10000 km żeby nie stracił swoich właściwości, a częstsze zmiany filtra oleju też wyjdą na dobre.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10w60 jest do upalania i typowo wyczynowej jazdy. Dla Ciebie odpowiedni będzie 5w30/40 i pomyśl o odmie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Za gęsty olej...
Lepki jesli juz. Gestosc nie ma znaczenia bo jest zblizona i nawet mniejsza niz wody. Oleje castrola 0w40 i 10w60 sa bardzo dobre i m54 fajnie na nich pracuje. Ten drugi szczegolnie w sezonie letnim. Wymiana co 10-15tys/rok i nie ma najmniejszych problemow z osadem.
Opublikowano

Odnośnie gęstości i lepkości to z naukowego punktu widzenie to masz rację ale tu na forum używamy własnej gwary i wiemy o co chodzi.

Zresztą nawet na Wiki jest to wytłumaczone , Cytuję;

Gęstość a lepkość[edytuj]

Określenie gęstość jest potocznie używane do określania lepkości[1]; w znaczeniu technicznym lepkość i gęstość opisują inne wielkości (woda ma większą gęstość od oleju smarnego, ale mniejszą lepkość[2]). koniec cytatu.

Ale nie to przyciągało moją uwagę , widzę że jednoznacznie chwalisz Castrol i wygląda że wiesz o czym piszesz, to może nam dasz porównanie schell i kilkoma innymi znanymi markami co mają homologację BMW. Podaj tylko kilka podstawowych parametrów nie za dużo bo można się pogubić.

Moja opinia odnośnie Castrol to on ma dobre parametry na papierze i z niektórych rafinerii a że mają duże zamówień to biorą od podwykonawców co nie trzymają normy do tego masowe podróbki, a mechanicy narzekają na szlam.Ja starałem się podkreślać że Castrol należy brać z pewnego źródła

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ale nie to przyciągało moją uwagę , widzę że jednoznacznie chwalisz Castrol i wygląda że wiesz o czym piszesz, to może nam dasz porównanie schell i kilkoma innymi znanymi markami co mają homologację BMW. Podaj tylko kilka podstawowych parametrów nie za dużo bo można się pogubić.

Ale co niby w ten sposob chcesz uzyskac? Wiadomo ze 10w60 bedzie ~2 razy bardziej lepki od 5w30, zarowno w niskich jak i wysokim temp.

Moja opinia odnośnie Castrol to on ma dobre parametry na papierze i z niektórych rafinerii a że mają duże zamówień to biorą od podwykonawców co nie trzymają normy do tego masowe podróbki, a mechanicy narzekają na szlam.Ja starałem się podkreślać że Castrol należy brać z pewnego źródła

Mam 2 auta e39 m54. W pierwszym olej wymieniam 2x w ciagu roku, wiosna i jesienia. Wychodzi 12tys km w sezonie letnim i 8 tys km w sezonie zimowym. Jezdze na Castrol EDGE FST 0W40 A3/B4 LL01 (nie ma go w polskiej dystrybucji). Drugie auto, ktore nie jezdzi w zimie, w lecie jezdzi na Castrol 10w60 A3/B4. W obu przypadkach olej spuszczany zawsze mial jeszcze ladna barwe i konsystencje, niewiele gorsza niz nowo zalewany. W obu autach silniki pracuja ladnie, a zuzycie oleju to ok 1-2l/10tys. Nie moge sobie wyobrazic, aby zmieniajac ten olej nie rzadziej niz 15tys/1rok, zamienil sie w jakis szlam. Nie ma takiej opcji. Moze sa oleje, ktore maja lepsze wlasciwosci czyszczace, ale moje silniki raczej tego nie potrzebuja, a mam zaufanie do wlasciwosci smarujacych Castrola.

Opublikowano

Dzięki alider za twoją personalną opinię odnośnie olejów

Ale co niby w ten sposob chcesz uzyskac?

Po twojej zdecydowanej wypowiedzi sądziłem że siedzisz w olejach lub naukowo masz z nimi do czynienia co by się mogła przydać taka opinia porównawcza uwzględniająca, parametry poszczególnych uznanych marek olei.

Większość opinii o olejach to jest na zasadzie : ja Ci mówię.

Czyli w spawie opinii o olejach stoimy w miejscu i dalej każdy przy swoim.

 

Ps. Odkąd BMW dało wyłączność na całym świecie dla Shell, jakoś na Castrol patrzę mniej łaskawym okiem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzięki alider za twoją personalną opinię odnośnie olejów
Ale co niby w ten sposob chcesz uzyskac?

Po twojej zdecydowanej wypowiedzi sądziłem że siedzisz w olejach lub naukowo masz z nimi do czynienia co by się mogła przydać taka opinia porównawcza uwzględniająca' date=' parametry poszczególnych uznanych marek olei.

Większość opinii o olejach to jest na zasadzie : ja Ci mówię.

Czyli w spawie opinii o olejach stoimy w miejscu i dalej każdy przy swoim.

...[/quote']

Zupelnie nie rozumiem tego podejscia. Ze niby porownywanie parametrow akutalnie porodukowanych olei ma dac odpowiedz, ktory jest lepszy do uzywanych aut sprzed 15lat, w ktorych olej byl wymieniany co 2 lata/30 tys, wiele rzeczy juz siada, a wlasciciele probuja to naprawiac nowym olejem?

 

Autor watku zapytal o 10w60 i dostal teoretyczna odpowiedz, ze wedlug parametrow sie nie nadaje, a praktyka moja, kilku osob ktore znam oraz calkiem wiarygodne informacje na forach pokazuja, ze nie ma najmniejszych problemow. W miare sprawne m54 na tym oleju dziala dobrze, czesto ciszej i spozycie oleju tez jest mniejsze (ale nie oszukujmy sie, ze jakikolwiek olej nam naprawi zapieczone pierscienie). To samo tyczny osadow po Castrolu. Wszyscy powielaja te same informacje, a znalezc wiarygodny przyklad, gdzie przy regularnej wymianie pojawil sie szlam jest b. ciezko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swojego mam 6 lat i na pierwszą zmianę poszedł castrol 5w40, kupiony oczywiście z pewnego źródła, następne zmiany to już cały czas motul 5w40 a teraz po zmianie turbiny przerzuciłem się na millersa 5w30. Do poprzednich raczej uwag nie miałem a i wał też nie pękł :8) wiem oczywiście, że w kopciuchu jest łatwiej z olejem niż w m54.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Piszesz

Zupelnie nie rozumiem tego podejscia. Ze niby porownywanie parametrow akutalnie porodukowanych olei ma dac odpowiedz, ktory jest lepszy do uzywanych aut sprzed 15lat, w ktorych olej byl wymieniany co 2 lata/30 tys, wiele rzeczy juz siada, a wlasciciele probuja to naprawiac nowym olejem?

Szkody jakie powstały przez słabe smarowanie już nie naprawi ale przynajmniej lejąc dobrej jakości olej i wymiany co 15 tys nie dorzynamy naszego silnika bo chcemy aby jak najdłużej nam służył.

Co prawda autor nie pytał o analizę porównawczą parametrów poszczególnych marek olei ale ten temat jest bardzo popularny i ten wątek już czytało około 150 osób więc pozwoliłem sobie pogłębić temat.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zrobiłem płukankę silnika i nalałem 10w60 z castrola. Wydaje mi się gdyby silnik miał słabe smarowanie to zaraz by klepały panewki itp , u mnie jest cisza chodzi tak jak chodził . Zobaczymy co będzie , jeśli będzie jadł tak olej jak teraz to będę się musiał pozbyć tego auta. Tak z poza tematu troszkę, to cały czas coś jest w tych e46 jak nie czujnik to , chłodnica, jak nie chłodnica to wahacze, jak nie wahacze to ubywający olej i to nie tylko w moim aucie mam paru znajomych i z tymi autami i wszyscy podobne usterki... Troszkę jestem zawiedziony tą marką również można by było po narzekać na to że e46 gniją na potęgę to juz vw ma lepszą blachę ,(nie mam auta bitego oryginalny lakier jest mierzony czujnikiem) . Szkoda miałem e30 kiedyś i do dzisiaj żałuję że się pozbyłem jej :(
Opublikowano

Piszesz

ydaje mi się gdyby silnik miał słabe smarowanie to zaraz by klepały panewki

Jak panewki nie są nadmiernie wytarte to nie będą klepać ale gęsty olej może do tego doprowadzić .

Dodam że w momencie rozruchu jak blok jest zimny to jest problem wszędzie rozprowadzić olej i w ten sposób silnik dostaje po kulach na gęstym oleju.

Handlarze mając auto z stukającymi panewkami to przed sprzedażą leją gęsty olej aby trochę wytłumić stukanie ale z kolei przed wizytą kupującego rozgrzewają silnik.

W takich wypadkach jest to tylko maskowanie problemu na krótką metę a silnik jest dalej dożynany .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak z poza tematu troszkę, to cały czas coś jest w tych e46 jak nie czujnik to , chłodnica, jak nie chłodnica to wahacze, jak nie wahacze to ubywający olej i to nie tylko w moim aucie mam paru znajomych i z tymi autami i wszyscy podobne usterki... Troszkę jestem zawiedziony tą marką również można by było po narzekać na to że e46 gniją na potęgę to juz vw ma lepszą blachę ,(nie mam auta bitego oryginalny lakier jest mierzony czujnikiem) . Szkoda miałem e30 kiedyś i do dzisiaj żałuję że się pozbyłem jej :(

Jak długo go masz? I magiczne pytanie "ile dałeś'? Bo wiem, że kupują 320d 2002r za 6-7k i zdziwieni, że trzeba włożyć drugie tyle na start. Ja może tyle włożyłem przez 6 lat a często wymieniam coś przed czasem, bo jakoś nie lubię czekać aż coś się urwie itp.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja kupiłem ją z silnikiem 1.9 benz 118 km . Za 7 tys ale dlatego że jest po gradobiciu ale nie była malowana silnik serwis skończył się w Niemczech w roku 2010 . Silnik jest wyciągnięty naprawdę z auta które było zadbane i chodziło idealnie i nie jest to jakiś przeszczep ten swap ,bo jest wszystko zrobione łącznie z hamulcami i całym zawiedzeniem ,skrzynią itp niczym nie różni się od fabrycznego 330i . Sam swap wyszedł więcej niż kwota za którą kupiłem auto.Mam sprawę jeszcze jedną może ktoś będzie miał pomysł .Czasem po długim postoju nie działa abs i asr ale do tego dochodzi jeszcze wariujący wskaznik paliwa i spalania i czasem wgle nie działa prędkościomierz .Tak też działo się przed swapem
Opublikowano
No i znowu zrobione 400 km i sprawdzałem 150 km wczesniej olej i było ok (w czasie jednej trasy)jak teraz popatrzyłem nie ma pół litra oleju koło 3/4 na bagnecie stan .Wyjechałem na miasto 30 min ostrej jazdy i olej prawie na minimum,nie kopci nic . Może dlatego że katalizatory mam wszystkie i dlatego nie widać niebieskiej chmury ,ktoś ma jakieś pomysły ? Nie liczę na to że przestanie jeść olej ale chciał bym to ograniczyć przynajmniej 1l na 2500km :mad2:
Opublikowano
Za wariacje elektryczne ABS predkosciomierz itd odpowiada czujnik ABS. Chyba tylny lewy, wyjdzie pod kompem. A co do oleju to nie masz na pewno wyciekow? A propos tego co pisałeś silnik nie musiał być katowany żeby poszły uszczelniacze, gumki na nich z racji wieku twardnieja. Może też zasysać przez odmę. Dolny wąż który idzie do miski ma zaworek zwrotny zapobiegający zasysaniu oleju. Całą odmę masz sprawną? Jak nie to może przez pierścienie? Spada kompresja przez co jest slabszy. Uszczelka pod głowica i kapie do cylindra lub na kolektor i odparowywuje. Tyle że byłoby czuć. Może vacum zasysa, tylko że miałbyś problem z hamulcami. O ile faktycznie nie masz wyciekow to są takie możliwości. Nie koniecznie musiało ci się tak stać. Ale należy to sprawdzić. Bo gdzieś ten olej musi się podziewać
Opublikowano
Silnik ma swoją moc bardzo dużą. Największą z tych wszystkich co wybierałem bo miałem do wyboru 4 silniki te same i mogłem pojezdzić autem z nimi .Odmę sprawdziłem tak że zaraz jak jest wąż u góry (obok vanosów) wlałem tam naftę od razu wyleciała przez dół ,czyli odma jest drożna ,co do pracy silnika naprawdę nie mogę narzekać chodzi cichutko jak nowy .Płukankę jak robiłem z liqui to 15 min pracy silnika i wszystko zlewałem potem nafta w odmę i spłyneła więc nwm co jest.
Opublikowano
Wycieków nigdzie nie widzę ,jedynie co zauważyłem przy ostrej jezdzie olej znika jak paliwo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.