Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy przy odłączonym jednym przewodzie hamulcowym z przodu zaślepionym gdy odpalę auto bez wciskania hamulca to pójdzie automatycznie od pompy jakieś ciśnienie i wywalić może zaślepkę i płyn?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ciśnienie idzie tylko wtedy gdy wciskasz hamulec. W nowszych modelach jeszcze przy dsc by wyrównać tor jazdy ale czy to było w poliftach to nie wiem

 

Dlaczego zaslepiasz hamulec?

Opublikowano
mam e39 z 2003 rok, dsc też posiada. Zaślepiłem, bo nie odbijał mi tłoczek i rozebrałem zacisk leży w domu, a chciałem odpalić, żeby pochodził bo parę dni już stoi na mrozie. Zamówiłem wczoraj zestaw naprawczy dedykowany, dziś przyszedł i okazało się, że mam zacisk z m5-piątki, co za tym idzie inna osłona tłoczka, a sam tłoczek za wysoki. dopiero we wtorek będę mógł złożyć... w końcu piątek 13 :) więc lepiej nie odpalać
Opublikowano

Dsc działa dopiero przy uślizgu a ciśnienie idzie dopiero jak depniesz na pedał. Im silniej tym większe ciśnienie idzie do tloczka.

 

Myślałem że chcesz tak jeździć a samochód po tygodniu bez opalania się nie zepsuje

Opublikowano
Nie chcę zaśmiecać nowymi tematami,więc napiszę tutaj, powiedzcie mi, bo jak napisałem wyżej mam zdemontowany zacisk i wiadomo, że się zapowietrzył w jakimś stopniu układ hamulcowy po stronie tego koła, jak już zamontuję wszystko i od razu będę chciał za jednym zamachem wymienić płyn hamulcowy, bo pewnie poprzedni właściciel nie kwapił się z wymianą, to będę musiał odpowietrzać każde koło po wymianie płynu? bo tak myślę, że gdy będę dolewał nowy płyn do zbiornika i jednocześnie zlewał stary płyn przez rurkę zamocowaną jednym końcem do odpowietrznika,a drugi będzie zanurzony w butelce z starym płynem, to automatycznie wydostanie się niepożądane powietrze? i po zlaniu starego płynu przy każdym kole i zastąpieniu nowym nie trzeba już nic odpowietrzać ?
Opublikowano
Przy wymianie płynu zlewasz po kolei z każdego zacisku aż będzie leciał nowy czysty płyn. Oczywiście musisz zachować kolejność , zaczynasz od najbliższego kola od pompy ,czyli lewy przód ,prawy przód, lewy tył , prawy tył
Opublikowano

właśnie różnie piszą, ale częściej, że od najdalszego koła się zaczyna, dobra zlewam stary i dolewam do zbiorniczka cały czas świeży płyn aż będzie lecieć z każdego przewodu przy kole,ale po tym zabiegu już nie trzeba nic odpowietrzać, bo podczas wymiany się jednoczesnie odpowietrza ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja robiłem od najdalszego. Słyszałem że przy ABS pompa puszcza sekcjami od przodu na krzyż z tyłem. Ja robię od najdalszego.

 

Teraz robię za grosze u mechanika który robi to pod ciśnieniem. Bardzo szybko to trwa na miejscu bez uziemienia auta. Raz robiłem sam ost raz u mechanika. Mam auto 6 lat i tylko dwa razy wymieniałem

Opublikowano
mówisz lepiej do mechanika dać? ale to musi być jakiś konkretniejszy, czy ten sprzęt powinien mieć każdy mechanik? od razu od wyprzęglika tez bym wymienił
Opublikowano
Ja to zrobiłem bo nie miałem czasu i chęci samemu to robić i przy okazji była wymiana klocków. Musisz popytać ale spokojnie samemu można to robić (w 2 osoby) jeden musi pompowac i wciskać pedał a ty w tym momencie luzowac odpowoetrznik
Opublikowano
a ogarnę na lewarku? po kolei podnosząc z każdej str auto? bo nie mam innej możliwości , mam kobyłki, ale wolę nigdzie ich nie podpierać, a i jeszcze chciałem zapytać o abs, bo podobno jeśli ma się abs, to tradycyjną metodą się nie wymienia płynu tylko pod cisnieniem specjalnym sprzetem ?
Opublikowano
Odpowietrzasz od najdalszego miejsca.. Od prawego tyłu

 

A czy nie powinno być od lewego tyłu tak naprawdę?? Bo fakt z lewej strony jest zbiorniczek i serwo, ale z prawej pompa ABS. I wcale Się nie czepiam tylko tak pytam z ciekawości, bo odpowietrzałem tak samo jak Ty :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Czy się powinno? Nie wiem :mrgreen: ja zawsze uważałem że najdalsze koło od serwa i tak robiłem z bmw i innym autem które miałem. Działało było ok :cool2: ale niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Dużo ludzi przy ABS zaczyna od przodu po skosie do tyłu znowu przód i ost tył. Nigdy nie miałem problemu po odpowietrzaniu takim jak odpisywałem. Pedał zawsze był twardy jak powinien

 

Na lewarku raczej tak, ale będziesz musiał ściągać koła. Trochę pierdzielenia. Czy warto dla 20-50zl to sam zadecyduj

Opublikowano

z przodu w sumie nie trzeba ściągać, bo jest na wierzchu, aczkolwiek zorientuje się który mechanik ma jakiś sprzęt do tego, bo jak mi zaproponują tradycyjną wymianę, to sobie sam zrobię, a włączałeś zapłon ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Odpowietrzasz od najdalszego miejsca.. Od prawego tyłu

Chyba w polonezie :duh: W każdym układzie z abs odpowietrza się od najbliższego kola , koniec i kropka bez zbędnej dyskusji, i jak nie wiesz na 100% to nie wprowadzaj ludzi w blad :mad2:

Opublikowano
Odpowietrzasz od najdalszego miejsca.. Od prawego tyłu

Chyba w polonezie :duh: W każdym układzie z abs odpowietrza się od najbliższego kola , koniec i kropka bez zbędnej dyskusji, i jak nie wiesz na 100% to nie wprowadzaj ludzi w blad :mad2:

 

czyli w przypadku e39 z abs i kontrola trakcji będzie lp pp lt pt ? kurde każdy pisze coś innego :P

 

a włączać zapłon, czy nie ma potrzeby ?

Opublikowano
Odpowietrzasz od najdalszego miejsca.. Od prawego tyłu

Chyba w polonezie :duh: W każdym układzie z abs odpowietrza się od najbliższego kola , koniec i kropka bez zbędnej dyskusji, i jak nie wiesz na 100% to nie wprowadzaj ludzi w blad :mad2:

 

No popatrz a w bmw się odpowietrzylo :mrgreen:

Nie spinaj się bo napisałem że pewny nie jestem i ze ja tak, robiłem

Opublikowano
I znów jest rozbieżność, jedni robią na zapłonie drudzy kompa podłączają a inni bez zapłonu. Tez robię bez zapłonu i robiłem na zapłonie i efekt taki sam :cool2: Uważam ze komputer potrzebny jest gdy zaciski są elektromechaniczne.
Opublikowano
ok, no to zrobię bez zapłonu :mrgreen: ale to dopiero jutro, bo mi zestaw naprawczy do zacisku przyjdzie :D zaraz pójdę psiknąć na odpowietrzniki z tylu wd 40, żeby niespodzianek jutro nie bylo :lol: dzięki za pomoc chłopaki, jak będzie coś jeszcze do to napiszę :D póki co dzięki
Opublikowano

Kolejność odpowietrzania z Sam naprawiam BMW E39:

1. zacisk tylny prawy

2. zacisk tylny lewy

3. zacisk przedni prawy

4. zacisk przedni lewy

Amen.

Opublikowano
Ta bo to wersja po polsku i pisał ja inżynier od polonezów. Układ abs odpowietrza się odwrotnie niż układ bez abs-u zaczynając od przodu róbcie jak uważacie przecież to są wasze auta. Kończę temat bo nie ma sensu się kłócić . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.