Skocz do zawartości

320Cd - po wymianie termostatu nadal nie trzyma temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem przedstawia się następująco:

 

Oddałem auto do warsztatu m.in. dlatego, że miało problem z nagrzewaniem się. Przy normalnej jeździe osiągał 70 stopni, przy ostrzejszej było więcej ale spadało. W aucie wymieniono termostat. W sumie nadal jest podobnie - nie może się porządnie nagrzać. Gdy przełączę skrzynię na tryb manualny i ciągnę auto na 2 albo 3 biegu to się jakoś tam nagrzewa na wysokich obrotach, ale potem znowu spada.

 

Czy może być tak, że ten układ musi się po wymianie jeszcze jakoś odpowietrzyć ? A jeśli nie to, to w czym może być jeszcze problem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie masz czasem drugiego termostatu, takiego małego przy chłodniczce spalin?

http://images32.fotosik.pl/62/652280d07a288a11med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byles przy wymianie? Nie odpowietrzyl go? Jakiej firmy termostat zostal zalozony? Termostat egr wplywa na szybsze nagrzewanie, ale za spadek temperatury juz glowny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pytasz

Czy może być tak, że ten układ musi się po wymianie jeszcze jakoś odpowietrzyć ?

Podstawowym objawem zapowietrzonego układu jest podwyższona temperatura bloku a u Ciebie jest odwrotnie, jest zaniżona , czyli płyn jest w ciągłym obiegu.

Trzeba się zastanowić którędy on płynie , jest kilka dróg ,

np przez;

1. Termostat główny

2. Termostat EGR

3. Chłodniczka oleju z automatycznej skrzyni biegów

4. Nagrzewnica

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jadę w poniedziałek to reklamować. Zakładam, że odpowietrzone - w końcu to nie ja jestem mechanikiem :) zostawiam auto do naprawy i oczekuję, że będzie zrobione zgodnie ze sztuką. Może po prostu ten wymieniony główny termostat jest fabrycznie wadliwy. Na pewno był wymieniany bo tyle mam zaufanie do tego warsztatu. Zresztą mam stary. Stary z kolei na pewno był wadliwy, co do tego nie ma wątpliwości. Jeżeli się okaże, że główny jest ok, to pewnie kolejnym krokiem będzie wymiana tego termostatu EGR - wspominano mi o nim w warsztacie.

 

Wydaje mi się natomiast, że teraz jest dokładnie tak samo, jak przed wymianą. Auto się grzeje, przy wyższych obrotach osiąga nawet zbliżoną do optymalnej temperaturę. Przy spokojnej jeździe jednak temperatura spada...

 

Auto niedawno kupiłem i nie ogarniam go jeszcze. Staram się powoli eliminować te drobiazgi, które ujawniły się przy zakupie.

Opublikowano

W moim przypadku jak silnik miałem niedogrzany to od razu pojechałem do ASO i kupiłem termostat główny oraz EGR. Nie chciałem dwa razy grzebać w aucie i doszedłem do wniosku że jak jeden termostat poleciał to i na drugi niedługo przyjdzie czas.

Po wymianie się okazało że ten od EGR był uszkodzony.

Jak ten termostat od EGR będziesz miał wcześniej kupiony to mechanikowi nie zejdzie więcej jak 15-30 min , nawet płynu nie wiele się wyleje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

czy po trasie jadąc spokojnie do 2tys obr mając ogrzewanie 24 stopnie i nawiew na ponad połowę przy temp zewn -10

silnik trzyma temp 84 stopnie, czy to nie za mało ?

termostaty oba wymieniłem 5 lat temu

autko jak u autora tematu tyle ze sedan ;)

Opublikowano

Paplo w twoim termostat prawdopodobnie otwiera się na 88C , czyli tragedii niema ale jednak coś nie tak .

Te 5-10% różnicy to sobie można odpuścić ale warto to mieć pod obserwacją bo na dłuższą metę to jednak jest sygnałem małej anomalii, Szukając perfekcji to zawsze musimy sobie zadać pytanie czy to sami ogarniemy czy zlecić komuś co nam wmówi i zrobi co zechce i przy tym stracimy mnóstwo czasu.

Warto mieć pod ręką zaufanego mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

wlasnie mysle czy to nie początek padanie termo, beda mniejsze mrozy to sprawdze, zmniejszenie ogrzewanie skutkowało rownież skokiem temp, nie duzym ale jednak

tak mysle czy to ogrzewanie tak mocno nie zabierało tego ciepla bo gdy je wylaczylem to moment dobiło do 88 stopni

czy ktos jeszcze majacy 320d 150km z 2 termostatami wypowie sie na temat trzymania temp w duze mrozy i mocnego dogrzewania kabiny (lubie miec bardzo cieplo, zdejmuje zawsze kurtkę na trasę)

pozdrawiam i dziekuje za wypowiedzi !!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak mi nawet w mróz -15 trzyma ok. 90st. ale ogrzewanie działa na pół gwizdka. Przy włączeniu odparowania przedniej szyby, gdzie nawiew idzie na maxa to temp. płynu zlatuje w momencie o jakieś 5-6 stopni, także ogrzewanie wnętrza ma duży wpływ.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto się grzeje, przy wyższych obrotach osiąga nawet zbliżoną do optymalnej temperaturę. Przy spokojnej jeździe jednak temperatura spada...

Typowy objaw wadliwego termostatu głównego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak mi nawet w mróz -15 trzyma ok. 90st. ale ogrzewanie działa na pół gwizdka. Przy włączeniu odparowania przedniej szyby, gdzie nawiew idzie na maxa to temp. płynu zlatuje w momencie o jakieś 5-6 stopni, także ogrzewanie wnętrza ma duży wpływ.

Pamiętasz moze kiedy zmieniałes termostat główny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie:

10.12.2014

-termostat główny FEBI 180zł

-termostat EGR BEHR 90zł

-koncentrat płynu chłodniczego FEBI (-37st)

Opublikowano

a ja w 2011r własnie ustaliłem, no nic bede obserwował, jak nie to poleci nowy głowny bo egr dzisiaj zmieniłem i zero poprawy

co ciekawe bez ogrzewania dobija do 88, ogrzewanie dam jak lubie to 84/5 (teraz mniejsze mrozy) ale przy -10/-15 po trasie to 83/4 przy spokojnej nocnej jezdzie około 2tys obr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby to nie ma znaczenia, ale czy działają u Ciebie żaluzje na chłodnicy? Masz manuala?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

tak mam manuala 6b i zaluzja działa, zamyka sie zawsze, po zgaszeniu po 1sek slysze jak sie otwiera

tam wszystko dziala tip top, termo egr zmieniłem bo koszt 60zł, delikatnie puszczał ale dosłownie delikatnie, mimo to zero poprawy

czy głowny tak szybo by padł, wkładałem ori behr w 2011r

myslalem ze 88 w duze mrozy przy mocnym ogrzewaniu to nie do osiągniecia, nie pamietam jednak nic z poprzednich lat...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szybko? On ma 5-6 lat :shock: ostatnio wymieniałem świece żarowe beru w 1.9jtd, bo jedna spaliła się po niecałych 40kkm, więc nie ma reguły a tyle czasu dla termostatu to naprawdę dużo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

to moze faktycznie puszcza i czas wymienić, jeszcze bede obserwował przez kilka tygodni

sporo z tym roboty, wypadaloby odrazu wymienic plyn chłodniczy

najgorsze ze chłodniczkę egr trzeba odkrecac i tam cudować...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie miałem pisać, że chwila moment, ale ja mam wersję bez chłodnicy spalin..zdejmujesz mam nadzieję wentylator do tego? Sporo więcej miejsca wtedy jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

nie, zamykam żaluzje blokując odpowiednio, nastepnie odkrecam od spodu z kanału lepsze dojscie

w sumie to mechanik znajomy robi ja pomagam, tam odkrecic chłodniczke to cudowania co nie miara eh

ale musi byc idealnie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymontujcie wentylator, będzie przyjemna robota. Jeden wkręt po lewej jak stoisz przed autem i kołek po prawej, odpinasz dwie wtyczki po lewej i podciśnienie z prawej, wtedy do góry go i jest super podejście.

 

Wszystko oczywiście od góry, idealne dojście a kanał nie potrzebny absolutnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie połamiesz, nie ma tam co, uważaj tylko przy wypinaniu wtyczki czujnika smrodu, czasem łatwiej wypiąć sam czujnik. Nie sądzę, że jest to na filmie, bo to naprawdę prosta sprawa :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.