Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jakies trzy miesiace temu wymienilem klocki hamulcowe wraz z czujnikami wykasowalem inspekcje z guzika przy wlaczonym zaplonie wszystko bylo OK.komp pokazywal nastepna wymiane za 50tys km az tu nagle zona wrocila z zakupow I powiedziala ze komp pokazuje,ze klocki tylnie do wymiany. Probowlaem kasowac tak samo jak poprzednio ale bez skutku. Komp mowi ze reset unsuccessful. Co sie stalo I jak z tym walczyc?
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli Co zaczac od czujnika. Ten czujnik to na bank zamiennik bo dwa razy byl zmieniany. Za pierwszym razem kabel byl za dlugi I przetarl sie ocierajac o tarcze. Potem zostal wymieniony I znowu byl za dlugi,ale zczepilismy go opaska uciskowa zeby nie ocieral o tarcze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik musi dawać zwarcie, żeby nie było komunikatu.
Opublikowano
Czujnik musi dawać zwarcie, żeby nie było komunikatu.

zwarcie nastepuje kiedy czujnik dotyka tarczy komunikujac tym ze klocki kwalifikuja sie do wymiany

sam czujnik nalezy wymienic o ile mial kontakt z tarcza, jesli nie mozna go zastosowac ponownie

czujnik nie moze sie zepsuc ze wzgledu na swoja prostote, to kawalek miedzianego drota zatopionego w plastiku, moim zdanie to nie powinno sie nawet czujnikiem nazywac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zwarcie nastepuje kiedy czujnik dotyka tarczy komunikujac tym ze klocki kwalifikuja sie do wymiany

 

Czujnik jak jest nowy ma zwarte oba przewody.

Z czasem wyciera się plastik i zatopiony pod nim mostek.

Kiedy nie ma zwarcia pojawia się komunikat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie jak pisze dziubek, aby wykasować inspekcję tylnych klocków to hamulec ręczny musi być zwolniony.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne się do tematu. Wymieniłem klocki z tyłu 11.2016 i z przodu 1.1.2017 skasowałem obydwie inspekcje i od tego czasu pokazuje mi 80 000 do następnej wymiany a zrobiłem już ze 4 tys km. Orientuje się ktoś może co to się może dziać? A i przy okazji czy da się uratować kluczyk który wyprałem w 60 stopniach? :P auto kompletnie na niego nie reaguje nawet po przyłożeniu do kolumny kierowniczej nie odpala ani nic.

Dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i od tego czasu pokazuje mi 80 000 do następnej wymiany

:shock: trochę dużo dla klocków hamulcowych. Ja bym zmienił na 60 i 65 tys, albo 50 i 60 tys.

czy da się uratować kluczyk który wyprałem w 60 stopniach?

można spróbować wlutować czipa ze starego do nowego, ale najprawdopodobniej - kaput emu.

Opublikowano
Wymieniłem klocki z tyłu 11.2016 i z przodu 1.1.2017 skasowałem obydwie inspekcje i od tego czasu pokazuje mi 80 000 do następnej wymiany a zrobiłem już ze 4 tys km. Orientuje się ktoś może co to się może dziać?

 

A co się ma dziać? ja jak założyłem oryginały, to przy mojej jeździe 80tyś robię spokojnie (zresztą tak też mi pokazywało mniej wiecej), na ATE zrobiłem 60tyś.

Opublikowano
A to ciekawe 80 000 ja na oryginałach z tylu nie zrobię nawet 30 000 - tak na marginesie tez Wam szybciej zurzywaja się tylne klocki ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja zbliżam się do 80.000 km - i z tyłu cały czas mam oryginalne (choć ich koniec już bliski)...

Mam teorię, że w xDrive z tyłu klocki wytrzymują dłużej - z uwagi na rzadsze uruchamianie się kontroli trakcji niż w RWD.

A może raczej "miałem" - bo @saab właśnie stworzył wyłam w mojej teorii... :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam xdrive i hamulce z wersji wzmocnionej...tył wymieniałem już 2x a przód 1x (tarcze poleciały do kosza z tylu i przodu)

Zawsze po wymianie komp. w aucie pokazuje 80tyś do następnej wymiany. Z czasem to się zmienia w dół.

Tył np. pokazywał przez dłuższy czas 18 a pewnego dnia nagle zrobiło się 2 do wymiany.

Przebieg 76tkm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

normalna tarcza dla np.525xd z przodu ma 348x30 a wzmocniona 348x36 i większe klocki.. z tyłu odpowiednio 330x20 i 345x24.

w zasadzie większość 530, 535 ma takie właśnie hamulce w standardzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze przy kolejnej zmianie tarcz możesz sobie zmienić. Wystarczy dokupić zaciski.

Różnica w cenie tarcz to jakieś 100-200 zł a jakość hamowania zupełnie inna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tył np. pokazywał przez dłuższy czas 18 a pewnego dnia nagle zrobiło się 2 do wymiany.

18.000 km pokazywał Ci na podstawie szacunku (algorytm).

W momencie, gdy tarczy fizycznie dotknął czujnik - pokazało 2000 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.