Skocz do zawartości

E53 4.4i M62TU Kopci na biało


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

No teraz tak alr czy kiedykolwiek sciagles

 

Bo z tego co kojarze robiles rozrAd

 

Tak, robiłem własnoręcznie rozrząd i vanosy, ale poradziłem sobie bez zdejmowania kolektora :) Kolektor zdejmował jedynie mój gazownik gdy montował instalację i przy okazji poprosiłem go o wymianę odmy i separatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra wiec tak

 

Jest tak jak mowilem czyli ta stalowa rurka jest to powrot z odmy oleju do silnika

Jest ona wkrecona na dnie miski olejowej od strony pasazera na dole

Na gorze mniej wiecej w polowie wysokosci glowicy od pasazera

 

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_x2x.png

Da sie ja wykrecic bez zdejmowania dolnej oslony silnika bo mi sie juz nie chcialo

Nie trzeba zdejmowac kolektora wydechowego ale trzeba zdjac dolotoqy nie ma opcji

 

Od dolu odkr3ca sie normalnir kluczem 17 od gory tej rurki zdaje sie 10 ale trzeba sobie slamac nadgarstek seby zginal sie w 2 miejacach :mrgreen:

A potem wlozyc lape za ucho sluzace do wyciagania silnika z tylu glowicy pasazera

Ciezko ale idzie wyczuc i odkrecic

 

W srodku na bank syf

 

Ogolnie odma to technologia Fiat 125p tylko wiadomo ze nowszy osprzet i 10x wiecej

Jak ta rurka sie zapycha to olej nie ma gdzie wracac i oczywiscie wypie rdala go w pi zdu co zapewne stalo sie u mnie

 

Aha oczywiscie trzeba spuscic olej :x

 

http://i.imgur.com/ocP8zCqh.jpg

 

Wiem ze slabo widac

 

To jest dolna czesc tej podwojnej rurki o ktorej caly czas mowa.

 

Przy okazji oczywiscie daje tam nowe weze

 

 

Co do kolektora to sa rozne szkoly ja zrpbilem tak

 

1. Zdjac obudowe filtra, wlot powoetrza nad chlodnica, weze i odpiac kable

2. Zdjac przepustnice

3. Poluzowac wtyczki na kolektorze, zdjac wtyk z alternatora

4. Zdjac pokrywy i odpiac wtyczki od cewek

Zdjac weze ktore wystaja i nawrzucac na bok

5. Odpiac waz zasilajacy listwe wtryskowa

6.Odkrecic sruby listwy wtryskowej

7.Podniesc listwe wtryskowa ile sie da

8.Poodpinqc wtyczki od wtryskowaczy, sa na drutach trzeba je zdjac!!

9. Mamy juz luzna wiake silnika wiec wy jebac ja gdzies na bok nad glowoce pasazera

10. Zdjac listwe wtryskowa

11. Odkrecic kolektor

12. PRZY ZDEJMOWANIU KOLEKTORA POODLACZAC WEZE OD ODMY BO SIE POURYWAJO

 

Jak ktos ma gaz tak jak ja to jest 25% roboty wiecej bo jeszcze trza wywalic instalacje

 

Jesli ktos robi jeszcze wanne vel VALLEY PAN

 

13. Spuscic wode

14. Zdjac weze od chlodzenia

15. Wy je bac zbiornik wody

16. Odkrecic wiskoze (lewy gwint) i zdjac

17. Wiskoze odlozyc pionowo!

18. Zdjac pompe wody

19. zdjac rury od wody nad wanną

20. Zdjac czujniki spalania stukowego

21. Zdjac wanne

 

Jutro walcze dalej. Mysle ze zaloze juz wanne. Daje silikon reinza wiec napisze tu przebi3g i date i zobaczymy czy zda egzamin

 

Opos wyglada na prosty ale jest dosc duzo pracy ze wzgledu na ilosc elementow

 

http://imgur.com/a/rdCkJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wiec tak

 

Jest tak jak mowilem czyli ta stalowa rurka jest to powrot z odmy oleju do silnika

Jest ona wkrecona na dnie miski olejowej od strony pasazera na dole

Na gorze mniej wiecej w polowie wysokosci glowicy od pasazera

 

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_x2x.png

Da sie ja wykrecic bez zdejmowania dolnej oslony silnika bo mi sie juz nie chcialo

Nie trzeba zdejmowac kolektora wydechowego ale trzeba zdjac dolotoqy nie ma opcji

 

Od dolu odkr3ca sie normalnir kluczem 17 od gory tej rurki zdaje sie 10 ale trzeba sobie slamac nadgarstek seby zginal sie w 2 miejacach :mrgreen:

A potem wlozyc lape za ucho sluzace do wyciagania silnika z tylu glowicy pasazera

Ciezko ale idzie wyczuc i odkrecic

 

W srodku na bank syf

 

Ogolnie odma to technologia Fiat 125p tylko wiadomo ze nowszy osprzet i 10x wiecej

Jak ta rurka sie zapycha to olej nie ma gdzie wracac i oczywiscie wypie rdala go w pi zdu co zapewne stalo sie u mnie

 

Aha oczywiscie trzeba spuscic olej :x

 

http://i.imgur.com/ocP8zCqh.jpg

 

Wiem ze slabo widac

 

To jest dolna czesc tej podwojnej rurki o ktorej caly czas mowa.

 

Przy okazji oczywiscie daje tam nowe weze

 

 

Co do kolektora to sa rozne szkoly ja zrpbilem tak

 

1. Zdjac obudowe filtra, wlot powoetrza nad chlodnica, weze i odpiac kable

2. Zdjac przepustnice

3. Poluzowac wtyczki na kolektorze, zdjac wtyk z alternatora

4. Zdjac pokrywy i odpiac wtyczki od cewek

Zdjac weze ktore wystaja i nawrzucac na bok

5. Odpiac waz zasilajacy listwe wtryskowa

6.Odkrecic sruby listwy wtryskowej

7.Podniesc listwe wtryskowa ile sie da

8.Poodpinqc wtyczki od wtryskowaczy, sa na drutach trzeba je zdjac!!

9. Mamy juz luzna wiake silnika wiec wy [bAD] ja gdzies na bok nad glowoce pasazera

10. Zdjac listwe wtryskowa

11. Odkrecic kolektor

12. PRZY ZDEJMOWANIU KOLEKTORA POODLACZAC WEZE OD ODMY BO SIE POURYWAJO

 

Jak ktos ma gaz tak jak ja to jest 25% roboty wiecej bo jeszcze trza wywalic instalacje

 

Jesli ktos robi jeszcze wanne vel VALLEY PAN

 

13. Spuscic wode

14. Zdjac weze od chlodzenia

15. Wy je bac zbiornik wody

16. Odkrecic wiskoze (lewy gwint) i zdjac

17. Wiskoze odlozyc pionowo!

18. Zdjac pompe wody

19. zdjac rury od wody nad wanną

20. Zdjac czujniki spalania stukowego

21. Zdjac wanne

 

Jutro walcze dalej. Mysle ze zaloze juz wanne. Daje silikon reinza wiec napisze tu przebi3g i date i zobaczymy czy zda egzamin

 

Opos wyglada na prosty ale jest dosc duzo pracy ze wzgledu na ilosc elementow

 

http://imgur.com/a/rdCkJ

 

Dzieki mesix za podpowiedz jutro sie za to biore dzis umylem kol.dolotowy zalorzylem nowa uszczelke oraz odme,nowe oringi na wtryski i pod wryski takze kolektor dolotowy juz gotowy poskladany zostala tylko ta nieszczesna rurka metalowa bo u mnie zapewne jest ta maz zamarznieta w nim bo jak dmuchalem sprezonym powietrzem nic nie idzie wymiana oleju podlaczenie inst.gazowej i odpalam jutro powinno wszystko byc zlorzone dam znac co i jak jak odpale

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki messix za opis i fotki :)

Skoro obaj macie zatkane te rurki to ja pewnie też będę jednak musiał się zabrać za ściągnięcie kolektora i ogarnięcie tego :/ Przy okazji może zrobię valley pan jak już będę miał rozgrzebane. Jeszcze parę pytań:

- jakiego dokładnie silikonu używasz? To jest jakaś uszczelka w płynie czy typowy silikon?

- dlaczego visco trzeba stawiać pionowo?

- po co wyjmujesz zbiornik wody do wymiany valey pan?

- wymieniałeś wszystkie 16 oringów wtryskiwaczy (13641437476) ? Pytam bo cena jednego w ASO to 15zł, nieźle jak za taki kawałek gumy :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki messix za opis i fotki :)

Skoro obaj macie zatkane te rurki to ja pewnie też będę jednak musiał się zabrać za ściągnięcie kolektora i ogarnięcie tego :/ Przy okazji może zrobię valley pan jak już będę miał rozgrzebane. Jeszcze parę pytań:

- jakiego dokładnie silikonu używasz? To jest jakaś uszczelka w płynie czy typowy silikon?

- dlaczego visco trzeba stawiać pionowo?

- po co wyjmujesz zbiornik wody do wymiany valey pan?

- wymieniałeś wszystkie 16 oringów wtryskiwaczy (13641437476) ? Pytam bo cena jednego w ASO to 15zł, nieźle jak za taki kawałek gumy :duh:

 

 

Oringi wymienilem wszystkie 16 a ceny nie pamietam ale chyba 14 zl szt ale jak bym mial 2 raz to wyciagac jakby cieklo to wolalem wydac te pare zl i miec z glowy

 

Aha i wpadlem na taki pomysl :idea: ze niema sesu calkiem wywlekac na wierzch tego metalowego przewodu wystarczy poluzowac ta srube na klucz 10 ta na 17 odkrecic calkiem wtedy jesli jest tam lod podgrzac go zeby roztopilo przedmuchac sprezonym powietrzem potem ropownica pod cisnieniem przeplukac dokladnie 2 nowe podkladki i zlorzyc mniej roboty o polowe tak mysle :roll:

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak

ja bym nie dął rady ze wzgledu na to ze nie dalem rady tam wyzej wlozyc reki

moze jak by zdjac kolektor wydechowy to moze

ALE

tam sa te po je bane opaski ktorych ja nie lubie :mrgreen:

16131379229-1.jpg

 

do takich sa chyba specjalne szczypce czy cos

nie wiem

nie da sie ich tam wlozyc

 

poza tym ja i tak chcialem wyjac rure zeby wyczyscic na nówke+dac nowe przewody ktore u mnie juz padły

 

ta rurka na schemacie wyglada na dużą

331489_x800.jpg

 

ale w rzeczywistosci jest malutka

ma z 20 cm dlugosci

 

 

 

jak kolektor dolotowy macie zdjety to odkrecnie tej rurki to nie problem tyle ze ten olej trza zlac

 

 

 

TEORETYCZNIE

 

jak bys zdjal koletory wydechowy

 

odkrecil tą rurke od dołu

 

i dmuchał tam sprezarką

 

to teoretycznie bys przedmuchal to

 

ALE

 

syf by nie mial gdzie uciec

i by poszedl w odme i inne

 

chyba ze wlasnie zdejmiesz te gumowe rurki

ale bedzie ciezko

no chyba ze wywalisz kolektor wydechowy

 

 

 

silikonu uzywam reinza

http://images.sklepy24.pl/75840075/348/large/masa-uszczelka-silikonowa-rarr-do-300-deg-c-silikon-reinz.jpg

Edytowane przez messix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w X5 nie sciagalem ale w e38 3x i za kazdym razem bez problemow ale roznie moze byc

 

udalo mi się tez kupic ORINGI na caly ten układ ktory rozebralem

 

oringi (18 sztuk) pod wtryski oryginalny rozmiar mają:

 

7.52x3.51 i są raczej nigdzie nie dostepne (chyba ze ASO po 15 zł)

 

Kupiłem normalnie w sklepie 7.52x3.53- będzie latać malinowo :norty: :norty:

 

tylko muszą byc odporne na temperature i benzyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dałoby się czasem od dołu z kanału odłączyć od metalowej rurki tych dwóch węży biegnących do separatora i odmy i wtedy jej przedmichać bez demontowania kolektora i całej reszty?

 

ja zrobilem tak byla zamarznieta w srodku polalem wrzatkiem srybe przy misce i przewody i puscilo potem przedmuchalem ropownica z benzyna oraz pozniej czystnym powietrzem teraz eleganco jesst przelot

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa dwie opcje

: albo pompa wody albo odkrecasz magistrale wody na tyle i wtedy te rurki ci wyjda. U mnie robili odkrecaja magstrale wody bo jest po prostu latwiej. pamietaj zeby te uszczelki wymienic od magistrali wody bo tez ciekna jak sie na starych uszczelkach skreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Pompe wody latwiej odkrecic .... trudniej dokrecic ;) nie ma tam zadnego problemu z odkreceniem tej magistrali. Raczej prosta rzecz. Uszczelki nr 7 , 5 i dwie sztuki nr.2 . Dostepne w aso . Ogolnie cos kolo 50zl za te cztery uszczelki zaplacilem. PAmietaj zeby ta uszczelke nakladac dokladnie na ta wanienke , byl jeden post na forum us gdzie koles o doslownie 3mm zboczyl z nakladaniem i w tym miejscu po 3000km cisnienie znowu wywalilo uszczelke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na je balem na bogato.. najpierw po krawedzi wewnetrznej, potem po miejscu oryginalej uszczelki i jeszcze na bloku :mrgreen:

 

 

Ogolnie zobaczymy ale nie wiem czy bedzie dobrze.

Na tej pokrywie yte otwory na sruby nie sa rowno z reszta powierzvhni tylko kuzwa wystaja ch uj wie po co :mad2:

I

Jak by w bloku byly wglebienia na to to rozumiem a tak?

 

Jak by to splanowac na plasko to by bylo na wieczny amen

 

Troche zaluje moglem dorobic jakas uszczelke no ale chu

 

No ale zobaczymy

 

 

Zalozylem tez pompe i te rury od wody

 

A co sir naj ebalem z rura od oleju (powrotna) to szok i glowa mala no ale siedzi.

 

Jutro czyszcze kolektor i zakladam

Moze odpale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurą powrotną czyli tym metalowym gównem które prawdopodobnie nam zamarza?

Robiłeś uszczelkę valey pan tak jak piszą na US forach, czyli nałożyłeś silikon, dokręciłeś lekko śrubki palcami, a następnie po podeschnięciu dociągnąłeś czy jakąś inną metodą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ta metalowa co zamarza

Jak by sciagnac oslone silnika od dolu bylo by latwo

No i jak by mialo sie kanal a nie jak debol lezac pod autem

Ale ja sie uparlem zeby nie sciagac tej oslony

 

No ja robilem inaczej troche

 

Nie wiedzialem ze jest taka metoda

 

Nawalilem silikonu

Dokrecilem palcyma

I potem dokrecalem jak glowice od srodka na zewnatrz

Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dziś się znowu grzeje w garażu :)

Oglądałem dziś to badziewie i koncept mam taki: Odkręcę dwa gumowe węże dochodzące od góry do separatora oleju (tego w kształcie lejka), są one na skręcane opaski więc nie będzie z tym problemu. Okręcę metalową rurkę od dołu od silnika i czymś ją zatkam żeby nie było wylotu. Następnie zaleję benzyną ekstrakcyjną za pomocą strzykawki separator tak, żeby wypełniła separator i tą rurkę na dole. Zostawię na kilka godzin żeby cały syf rozpuścił się w benzynie, następnie odetkam rurkę od rołu, spuszczę benzynę i wydmucham od strony separatora kompresorem. Co sądzicie o takim pomyśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem debilem

 

 

Urwalem ten malutki krociec w odmie :mad2: :mad2:

 

Ale rozwiercilem wlazylem malutka alu rurke i skleilem i bedzie :mrgreen:

 

Scarab powiem ci co zrob. Odkrec podszybie od silnika

 

http://imgur.com/KVwdODo.jpg

 

Zeby od dolu odkrecic metalowa rurke musisz spusc8c olej

 

Odkrec ta rurke tak jak mowisz

Zdejmij te weze jak mowisz i zalej do pelna separator lejkowy benzyna

 

Tylko jest jeden klops.

 

Jak zalejesz do pelna to zobacz na schemacie

 

Benzyna automatycznie pojdzie ta cienka rurka a ona laczy sie odma pod kolektorem kuzwa je bane nimce :mad2:

 

I ci naleci benzyna do odmy.

 

Jak dmuchniesz tym kroccem ktory wystaje to benzyna pojdzie w kolektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem debilem

 

 

Urwalem ten malutki krociec w odmie :mad2: :mad2:

 

Ale rozwiercilem wlazylem malutka alu rurke i skleilem i bedzie :mrgreen:

 

Nie martw się, u mnie w starej odmie też ktoś zastosował podobny patent :lol:

Faktycznie, nie pomyślałem o tej cienkiej rurce, dzięki za cynk bo bym sobie narobił syfu. A jak zdejmę podszybie to dam radę odpiąć wąż lecący od tej cienkiej rurki do odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem debilem

 

 

Urwalem ten malutki krociec w odmie :mad2: :mad2:

 

Ale rozwiercilem wlazylem malutka alu rurke i skleilem i bedzie :mrgreen:

 

Nie martw się, u mnie w starej odmie też ktoś zastosował podobny patent :lol:

Faktycznie, nie pomyślałem o tej cienkiej rurce, dzięki za cynk bo bym sobie narobił syfu. A jak zdejmę podszybie to dam radę odpiąć wąż lecący od tej cienkiej rurki do odmy?

 

Ten cienki wezyk jest wpiety zaraz obok separatora obie rurki wystaja na jrdna wysokosc ja proponuje zaslepic ta cienka wtedy benzyna nie pujdzie na odme

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.