Skocz do zawartości

Odczytanie diagramu z ustawienia zbieżności


Majkel86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj robiłem sobie ustawienie zbieżności w pewnym angielskim zakładzie. Przy odbiorze samochodu na siedzeniu znalazłem taki wykres:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/D2mWeZ.jpg

Czy ktoś mógłby mi to odczytać?

Czy dane ustawienia są akceptowalne?

Co może być przyczyna ew. ustawień i jak je ew. można wyeliminować?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem w poczekalni. Człowiek mnie zawołał mówiąc, że auto jest zrobione. Nic nie wspominał o żadnym 'problemie'. Dopiero zorientowałem się pod domem, że kartka leży na siedzeniu.

Czy dany defekt może być spowodowany lekko krzywa felgą? Mam na myśli po owalu jest lekko zakrzywiona (ma w piątek jechać na prostowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga tu raczej nie jest problemem.

Jak to wyeliminować -ustawić kąt jeszcze raz. być może stuknięcie w klucz spowodowałby że wynik byłby na zielonym (+1,59) ;)

Być może śruby do regulacji stanęły na przysłowiowy amen i mechanik nie mógł jej przekręcić -zostawił tak jak jest. Miałem podobny przypadek, kąty ustawione na granicy, w sumie nic się nie działo, opon nie cięło auto nie ściągało na drodze.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód jest ustawiony wzorcowo -może mechanik zrozumiał, że ma tylko przód ogarnąć :D


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety to wygląda właśnie jak taki żart.

 

Po pierwsze, co nawet jest kolorystycznie i graficznie widoczne (a wiec dla osob nie znających się na rzeczy) pewne wartości/wartość jest na czerwono - a więc poza normą - ŹLE

 

Dwa że niestety osoby robiące geometrie (przynajmniej w Bydgoszczy) mają swoje teorie... jeden mowi, ustawie Ci kola zbieznie bo Laguna tak musi miec, a drugi mowi, ustawie Ci rozbieznie, to bedzie Ci sie lepiej jezdzic, wiec jezdze do takiego co robi wg. katalogu jak trzeba na '0'.

 

Z przodu masz +1 - równo z lewej i z prawej jeśli chodzi o drążki. Może być OK (nie wiem jak BMW zaleca). Gdyby w programie wybrał dobry profil, powinno być na 0

Kąt nachylenia masz na prawym -0,14" - nie jest to źle, ale mogłoby być 0

Wyprzedzenia wahacza w ogóle nie masz zmierzonego.

 

Jeśli chodzi o tył to...

 

lewe masz +1,6, prawe +1,3*. Idealnie byłoby jak by oba koła miały tą samą wartość. Widać że około +1,3 jest w połowie skali, więc powinno być +1,3*

No i to jedno niżej to też jak widać skrajnie róźne wartości...

 

Wygląda jak by tyłu w ogóle nie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.