Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć !

 

Mam problem ze swoim BMW, jest to model E46 z silnikiem 1900 ccm z LPG. Ostatnio samochód ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Próbowałem wyczyścić silnik krokowy, niestety nie pomogło. Wymieniłem silnik krokowy na inny i niezbyt pomogło. Dodatkowo przy dojeżdżaniu do świateł jak zrzucam bieg to obroty trzymają się na około 1500 i dopiero jak samochód się zatrzyma to spadają do 900 i zaczynają wariować. Podczas jazdy wszystko jest ok, nie zauważyłem żadnego spadku mocy, spalania oleju, dziwnego "koloru" spalin itp. Czy moglibyście mi podpowiedzieć co dalej sprawdzać ? Cały czas staram się znaleźć jakieś podpowiedzi na forum za pomocą funkcji szukaj ale kiepsko mi to idzie :(

Opublikowano
Generalnie sprawdź błędy czy jakieś są. Przyczyn może być wiele a szkoda rozgrzebywac wszystko po kolei. Może Ci odma zamarzla co ostatnio jest w modzie :-P
Opublikowano
To jeszcze spójrz na wąż odpowietrzający/łączący skrzynię korbową z odmą. Jak dostaje się "lewe" powietrze bywają podobne objawy.
Opublikowano
Kolega Zbyszek dobrze pisze, z resztą też już wspomniałem o odmie, tylko że lepiej sprawdzić cały układ bo lewizna może dostawać się wszędzie, uszkodzona uszczelka korka oleju jak i z resztą wszystkie uszczelki w bloku, odma, bagnet lub inne pierdoły, na szczęście łatwo się to sprawdza. Trzeba odpiąć węża idacego z separatora do kolektora, i otwór przy kolektorze szczelnie zaślepic a wąż odmy zostawić luzem żeby odpowietrzalo się do atmosfery. Jeśli była gdzieś nieszczelnośc to problem ustanie. A i przy samym kolektorze też warto szczelność sprawdzić.
Opublikowano

Cześć!

 

Problem rozwiązany. Początkowo diagnoza wskazywała na cewkę lub świece ponieważ pokazywał sporadyczne wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Wyciągnąłem, sprawdziłem i wyczyściłem świece i nic to nie pomogło. Sprawdziłem jednak przewody i okazało się, że przewód gumowy łączący pokrywę zaworów z odmą był już w zasadzie odłamany - rozpadał się w ręku. Za 25 zł kupiłem nowy przewód (2m z czego zużyłem pewnie ok. 0,5m) i nowe opaski. Złożyłem i auto znów chodzi idealnie. Dzięki Wam wszystkim za pomoc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.