Skocz do zawartości

e60 ACC: Active Cruise Control misadjusted


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Pojawil sie blad IBS, a co za tym czesto idzie, cos sie rozkalibrowalo... Niestety ACC (Active Cruise Control).

 

ISTA przprowadza przez skomplikowana procedure serwisowa przy uzyciu luster i lasera.

 

Czy to jedyna droga?

Czy ktos poza ASO wykonuje kalibracje ACC?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doposażałem u siebie ACC stop&go - po zakodowaniu wszystkiego ISTĄ zrobiłem kalibrację przed ścianą (odległość podana w programie) i wszystko ruszyło bez błędów .

Niestety radar bardzo często łapał auta z innych pasów i dałem do ASO na kalibrację - z tego co wiem oni to tylko robią ,ale u Ciebie jeśli nic nie było kręcone przy radarze to nie musisz tego robić :D

W Monachium 190€ kalibracja.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Witam.Pytanko do małysz 19. Mam ACC bez stop-go jakie koszta.zeby dopasazyc aktywny tempomat w ta funkcję.Chyba inna pompa hamulcowa jest potrzebna czy cos jezszce?PZDR
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa ABS dedykowana do radarów stop&go

Radar główny

2 radary oddalenia pod zderzakiem

Moduł ACC

Manetka

Okablowanie

Kodowanie

Wszystko kupiłem na Allegro za około 2000 zł

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale u Ciebie jeśli nic nie było kręcone przy radarze to nie musisz tego robić :D

Tylko, ze nie dziala :/

 

Jak przeprowadziles procedure ISTA bez luster i lasera?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz jakieś błędy ? z błędami ABS ,DSC - ACC nie ruszy .

Kalibrację robiłem przed ścianą na odpowiedniej odległości bez luster.

Jak w aucie jest bez błędów IBS itd to powinien radar śmigać bo dziwne by było żeby np po wypięciu akumulatora trzeba robić kalibrację .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Pompa ABS dedykowana do radarów stop&go

Radar główny

2 radary oddalenia pod zderzakiem

Moduł ACC

Manetka

Okablowanie

Kodowanie

Wszystko kupiłem na Allegro za około 2000 zł

Ja mam e60 pre lci,czy to sie da zalożyc ,po moim Vin auta nie widać tego ACC stop/go.Dysponujesz może numerami czesci

które wymieniłes wyzej.PZDR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stop&go w e60 dopiero po Lift
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz jakieś błędy ? z błędami ABS ,DSC - ACC nie ruszy .

Kalibrację robiłem przed ścianą na odpowiedniej odległości bez luster.

Jak w aucie jest bez błędów IBS itd to powinien radar śmigać bo dziwne by było żeby np po wypięciu akumulatora trzeba robić kalibrację .

Nie ma innych bledow, tylko brak komunikacji z alternatorem, ale to DME.

 

Zrezygnowalem z procedury, gdy wyskoczyla mi klawiaturka i ISTA kazala wpisac mi jakies wartosci, nawet nie doczytalem co. Rozumiem, ze przechodziles przez to? Co tam nalezy wpisac?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rok temu to robiłem więc nie pamiętam :duh:

Masz neta w lapku ? to kiedyś wieczorkiem mogę przez TeamViewer podziałać .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super, bardzo dziekuje Kolego! Odezwe sie na PW jak wroce!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciężko powiedzieć. Wiem że sam acc (kula) działa w przedlifcie ale czy zagada to wszystko razem z bocznymi sensorami to ci nie powiem na 10o% ale myślę że tak

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
chodzi mi o acc stop & go. Z tego co wiem trzeba polaczyc go z KGM a w przedlifcie tego modulu nie ma. Chcialbym dolozyc u siebie z ta funkcja tylko czy to fizycznie i programowo da sie ogarnac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie podłączasz do KGM, całe informacje idą przez PT Can za który odpowiada w przedlifcie do 08/2005 moduł SGM a po 08/2005 KGM

Ciężko powiedzieć czy to zagada ze sobą.

Jak znajdę gdzieś tanio SGM to mogę spróbować na stole się połączyć bo acc2 mam jeszcze nie zamontowany


PS, SGM w okolicach 100€ wiedz trochę droga zabawa, w tej cenie kupiłem zestaw startowy do 520d z kluczykami KGM kbm cas dde i stacyjka :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Doposazyl ktos e60 PRE LCI w acc stop & go? duzo wiecej roboty niz w polifcie? i czy w ogole sie da?

 

Nie słyszałem żeby to ktoś robił , ale widzę szanse powodzenia .

Możesz sprawdzić czy uda się przypisać do wyposażenia $5DF - jeśli odrzuci to FA , próba zmiany daty min 7/2007 .

Jeśli CAS i LM przyjmie bez błędu to FA - jest szansa .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

I've done it, not as easy task as it sounds, it is way more extensive. I didn't have ACC before but that doesn't change anything as all you can use from your ACC is a stalk, a radar holder and plastic grill trim.


Things that have to be replaced or added for a preLCI car:

-radar - ACC has to be replaced with LRR

-2x SRR with holders

-LDM module

-airbag module

-driver's occupancy sensor (in a seat - there isn't one in a preLCI seat!)

-KGM module (and make another CAN line from KGM to diagnostic port as preLCI uses k-line for OBD port, and LCI uses D-CAN)

-instrument cluster (of corse unsolder eeprom, correct odo and VIN, resolder it back in - warning - odo can be only increased, it is incremental register and can be decreased only with special programmers, made specially for mileage correction)

-DSC/DXC pump (not to mention that you have to fabricate a 39-pin to 47-pin electric adapter, that is a whole project for itself - oh and official wiring diagram has a wrong polarity of a front left ABS sensor - at least for an xdrive version)

-last but not least, the ECU, yes, the engine control unit. That is not an easy task as preLCI and LCI engines while very very similar, are not identical. I am lucky to be in the tuning biz for years, so put my old ISN into the ECU EEPROM (btw WinOLS doesn't know how to calculate checksums so had to reverse engineer and recalculate it manually), sync it with CAS, recalibrate injectors (put preLCI map into LCI ECU), reset adaptations and disable DTCs for communjcation with (LCI) gearbox... ...was quite of a task. Oh and then came up an oil level sensor fault (has to be another, more expensive type, and has to be rewired from dedicated port to BSD line).

-as you're at it you're best off if you fabricate yourself a radar alignment tools, cost of it is only few euros while proper alignment at the dealer's cost 100 eur and up.

-I intentionally didn't write about new wiring as I am sure I must have forgotten few things anyway...


Ah, yes! Coding, coding, coding... Nothing is as it was, you have to operate with fake (LCI) model codes and fake production dates to get that default configuration on some modules, and real model code and production date to code other modules... ...but on the end it works. Just don't let anyone else code your car. Ever again. Specially not a dealer, they would have no idea how to get that... ...thing... ...working again.


I am sure there is not enough gain from a stop and go function for so much work and cost if you already have ACC. Simply not worth the hassle. Would I do it again? No, I would simply buy an ACC radar, a stalk, holder, connector, trim and do the preLCI ACC, from 25 km/h and up they work identical, and I rarely use it under 55 km/h.


Regards,

Zok




Na angielskim Forum znalazlem taki post wiec chyba temat odpuszcze i doposaze w zwykly tempomat aktywny bez funkcji stop & go....

Opublikowano
Witam


Doposazyl ktos e60 PRE LCI w acc stop & go? duzo wiecej roboty niz w polifcie? i czy w ogole sie da?

 

Nie słyszałem żeby to ktoś robił , ale widzę szanse powodzenia .

Możesz sprawdzić czy uda się przypisać do wyposażenia $5DF - jeśli odrzuci to FA , próba zmiany daty min 7/2007 .

Jeśli CAS i LM przyjmie bez błędu to FA - jest szansa .

 


$5DF nie wchodzi... zbyt duzo gratow do wymiany temat nie oplacalny

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam


Doposazyl ktos e60 PRE LCI w acc stop & go? duzo wiecej roboty niz w polifcie? i czy w ogole sie da?

 

Witam, czy komuś udało się zagłębić w ten temat? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.