Skocz do zawartości

Dziwna praca silnika na mrozie m47n2


Klajbek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Podczas ostatnich mrozów, odpadają auto i oczekiwaniu około 7 min w celu chociaż lekkiego rozgrzania zauważyłem dziwny problem. Autko pali bez problemu nawet po kilku dniowym postoju przy -20, ale jakieś 5 minut po odpaleniu wydobywa się z niego dziwny trekot i.lekkie falowanie obrotów. Po ruszeniu bądź kilkukrotnym przegazowaniu problem ustaje. Nagrałem filmik, jednak nie jest to dobrze słyszalne. Tak czy siak podaje link:

 

https://youtu.be/1BffI7VEGOQ

 

Sprawa nr 2: we wrześniu ubiegłego już roku miałem regenerowany wal, siadł krzyżak. Przy okazji wymieniłem podpore wału. teraz przy - temp od 60-70 km h słyszę wyraźne wycie, myślę że z tej właśnie podpory. Nie ważne czy na wciśniętym sprzęgle, czy podczas przyspieszania, na każdym biegu przy tej samej prędkości.. Czy mogę to reklamować czy raczej się nie przejmować? Na dodatnich temp jest wszystko pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycie to zapewne padło łozysko na wałku w dyferencjale

co do dziwnej pracy na mrozie i tluczeniu to stawiam na 2 mas chodziaz slaby ze mnie ekspert w tej dziedzinie bo w bmw diesel innej opcji jak automat nie dopuszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz Po odpaleniu jest wszystko ok, dzieje się tak 5 min po... odpala na tyk wystarczy że raz zakręcie i odpala. Świece są ok a miesiąc temu zmieniony sterownik świec.

To teraz co z tym łożyskiem na dyfrze ? Konieczna jest wymiana?

I jeszcze jedno. Wiem że tematów pełno w tej kwestii ale: czy lał ktoś mixola lub jakieś inne specyfiki do baku? Ja obecnie wlalem do pełna shell V power nitro+ i myślę nad 200 ml mixola dla przesmarowania wtryskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno polskie paliwo nie jest dobre dla CR bo jest "suche".no ale dobra to mogę odpuścić, martwi mnie tylko ten dziwny dźwięk o którym jest ten post :(cmoze faktycznie to dwumasa o którym pisał cypis ale czy wtedy były by delikatne falowania obrotów i trwało by to przez krótka chwilę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dyfra możesz próbować wlewać archiwum i inne ceramizery ale zazwyczaj pomaga doraźnie... Najlepiej wymienić łożyska o tym jest tu temat... Jestem zwolennikiem wymiany tego elementu w warsztacie specjalizującym się tego typu przekładniami.. Co do dźwięków... 1 parametry pracy silnika podczas falowania obrotów... Napięcie w aucie odchylki wtryskow parametry zadane/ otrzymane.. Koło pasowe.. Sprawdź stan i najlepiej obserwuj prace pasków osprzętu czy wpadają w drgania... Jeśli tak być może kolo się kończy..

Później druga końcówka wału czyli 2mas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski sprawdzone miesiąc temu i wszystkie ok.,na jednym minimalne odchylenia nie wpływające na nic. Podejrzewamm że mam do wymiany wszystkie łożyska alternator i reszta. Niech te mrozy już przejdą bo wtedy jest wszystko cacy :D kumaty, jakie plusy i ew. Minusy zauważyłeś po dodaniu oleju? Czyżby l. Molly? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Shell vsx 2T a z plusów to pompa CR sie wyciszyla i to jest jedyny plus jak u mnie.

Drugim efektem sa czyste spaliny z rury wydechowej i mniejszy zapach.

Minusy to mieszanie tego w kanistrze przed tankowaniem na stacji bo potem śmierdzisz ON.

Trabant nie trabant paliwo do bmw tuningowac można szczególnie jak sie mieszka gdzieś na prowincji bo w mieście podobny efekt uzyskasz kupując na Shell nitro diesel plus.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy temp 0st chwilę po odpaleniu ten dziwny dźwięk pojawił się tylko na dosłownie 3 sekundy.zauwazylem że dzieje się to gdy już zejdzie z ssania i uzyska temp w miarę godna do jazdy.co do wycia to słyszalne minimalnie. Kumaty to właśnie to mam teraz w baku, shell V power nitro +
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pewnie pomyślicie że jestem panikarzem z zerowa wiedzą, ale trudno :D odstawmy problem tych dźwięków, moje podejrzenie pada na pierwsze objawy dwumasy.

Na wakacjach 2016 r wymieniłem olej na Valvoline All-Climate 5w40. Poprzednik lał Castrol 5w40. Dziś mam 9 tys na nim przejechane, a będę robił trzecia dolewke po +/- 0,5 litra.. 3dni temu zaswiecila się przy gaszeniu żółta kontrolka oleju, było to tylko ten jeden raz. Dziś jakieś 10 min po zgaszeniu sprawdzam olej a tam na MINIMUM. Filtr w odmie wymieniony w listopadzie, był podobno strasznie zasyfiony. Auto nie kopci wgl ani na biało ani na niebiesko.nie brakuje mocy, na hamowni wyplulo 124 km 394 nm. Powiedzcie mi czy to normalne? 1.5 L NA 10tys km.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób płukanie możliwe ze pierścienie olejowe lekko zapchane przez rzadkie wymiany.. Płukanie może tylko pomóc....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.