Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
do benzynowych F30 w 1 kolejnosci zalecane jest LL01

a wiec polecam- https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-max-0w40

na ktorym sam jezdze 335i

 

Aha, czyli 0W40 jak najbardziej, tego motula miałem miałem kiedyś w A5 dobry olej.

 

Czyli do F30 330i z 2017 i przebiegiem 18 tys km zalac 0W30?

 

Bazując na powyższym na Twoi miejscu zalałbym jakiś 0W40, z racji tego że auto jest nowe to coś z oficjalną aprobatą bmw ll01, może być wspomniany wyżej motul, możesz też http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-Synergy-0W40-5l-PAO-Syntetyk/385 - tego nie zalewałem ale charakterystykę ma dobrą no i eurol to jeden z najlepszych syntetyków na rynku, https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3134-olej-silnikowy-millers-oils-xf-longlife-0w40-5l-5024081772552 - tego lałem najczęściej-świetny olej, https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4318-olej-silnikowy-neste-pro-0w40-4l-6412240134454- ten też zalewałem i jest to oliwa godna polecenia, https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4875-ravenol-ssl-sae-0w40-usvo-4l- tego nie miałem ale opinie ma dobre, z tym że u użytkowników vag-a, dalej https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3422-olej-silnikowy-amsoil-0w40-european-car-formula-full-saps-0946l-097012390014 .

Natomiast jeśli interesuje cię ori to nie najgorszą opcją jest https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx ,tak na szybko podałem Ci linki do sprawdzonych sprzedawców , Tomek z Lejolej, Piotrek ze Zmieńolej , no i chłopaki z części do bmw, choć oczywiście wybór źródła należny od Ciebie, bo mamy na forach wielu polecanych, rzetelny i świadomych sprzedawców.

Tak na marginesie czy to jest twoja pierwsza wymiana oliwy przy 18 tyś ? Jeśli tak to trochę późno, osobiście przepłukałbym ten motor jakąś płukanką przed wymianą i na koniec jeśli auto zamierzasz trzymać trochę to dobra oliwa i odpowiedni interwał zmian są istotne, jeśli nie to lej cokolwiek ze specyfikacją bmw powinno dać radę tylko trzymaj się interwałów wymian 15, 12 lub 10 km tyś w zależności od użytkowania i stylu jazdy

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano



Tak na marginesie czy to jest twoja pierwsza wymiana oliwy przy 18 tyś ? Jeśli tak to trochę późno, osobiście przepłukałbym ten motor jakąś płukanką przed wymianą i na koniec jeśli auto zamierzasz trzymać trochę to dobra oliwa i odpowiedni interwał zmian są istotne, jeśli nie to lej cokolwiek ze specyfikacją bmw powinno dać radę tylko trzymaj się interwałów wymian 15, 12 lub 10 km tyś w zależności od użytkowania i stylu jazdy

 


Dziekuje za tak obszerna i ko kretna odpowiedz.

A Castrol? Kiedys miale. E60..I tam zalecany byl Castrol.


Co do F30. Dopiero co je kupilem. Jak ja odbieralem, bylo 15790 km. Niby olej byl wymieniany, ale jakos wole mimo to wymienic. Nie wiem co zostalo tak naprawde zalane i czy w ogole naprawde olej zostal wymieniony. Autem mam zamiar pojezdzic dosc dlugo, tak wiec potrzebuje cos dobrego i sprawdzonego :) I tak jak mowisz - interwal to podstawa. Nalezy o tym pamietac.



Piszesz o plukance. Co polecasz i jak ja wykonac?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Piszesz o plukance. Co polecasz i jak ja wykonac?

 

Przy tym przebiegu normalna płukanka da radę, ja zwykle zalewałem : https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3487-dodatek-do-oleju-liqui-moly-engine-flush-2640-300ml-4100420026409, lub https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3039-dodatek-do-oleju-millers-oils-engine-flush-250ml-5024081577720 lub coś mocniejszego co ok 3 wymiany https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/4866-bg-109-profesjonalna-plukanka-do-silnikow-325ml, ostatnio do żonowozu http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR2820-Professional-Engine-Flush-250-ml-z-beczki/163.

Stosujesz jak w instrukcji, przed wymianą oleju zalewasz na rozgrzany silnik i dajesz mu popracować ok 15-20 min na biegu jałowym, co jakiś czas minimalnie podnosząc i utrzymując obroty do zadanych wartości, jeśli wymieniasz olej na GW w ASO podjedź sobie do nich na plac z 30 min przed wizytą ,stań na boku zalej płukankę potem podjedź spokojnie na niskich biegach/obrotach na "parking serwisowy" i sprawę masz też załatwioną.

Z tym że ważne jest żeby silnik przy spuszczaniu oliwy był w miarę ciepły, są też płukanki "długobieżne" które możesz bezpiecznie zalać do oleju i zlać razem z nim po 1500-3000 tyś km https://zmienolej.pl/pl/dodatki/2853-dodatek-do-oleju-archoil-ar-2300-250ml-610370341391 (są w stanie bezinwazyjnie posiedzieć w układzie nawet 10 tyś km), z tym że są to mocniejsze produkty, w twoim wypadku użycie wydaje mi się mijać z celem.

A Castrol? Kiedys miale. E60..I tam zalecany byl Castrol.

 

Castrol wbrew pozorom i powszechnie krążącym opiniom może nie być złą opcją, kwestia tego gdzie zalewana jest dana partia, o podróbach nawet nie wspominam, pytaniem jest czy chcesz testować na"żywym" organizmie, ja bym go sobie odpuścił ale wybór należy do Ciebie.

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszesz o plukance. Co polecasz i jak ja wykonac?

 

Przy tym przebiegu normalna płukanka da radę, ja zwykle zalewałem : https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3487-dodatek-do-oleju-liqui-moly-engine-flush-2640-300ml-4100420026409, lub https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3039-dodatek-do-oleju-millers-oils-engine-flush-250ml-5024081577720 lub coś mocniejszego co ok 3 wymiany https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/4866-bg-109-profesjonalna-plukanka-do-silnikow-325ml, ostatnio do żonowozu http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR2820-Professional-Engine-Flush-250-ml-z-beczki/163.

Stosujesz jak w instrukcji, przed wymianą oleju zalewasz na rozgrzany silnik i dajesz mu popracować ok 15-20 min na biegu jałowym, co jakiś czas minimalnie podnosząc i utrzymując obroty do zadanych wartości, jeśli wymieniasz olej na GW w ASO podjedź sobie do nich na plac z 30 min przed wizytą ,stań na boku zalej płukankę potem podjedź spokojnie na niskich biegach/obrotach na "parking serwisowy" i sprawę masz też załatwioną.

Z tym że ważne jest żeby silnik przy spuszczaniu oliwy był w miarę ciepły, są też płukanki "długobieżne" które możesz bezpiecznie zalać do oleju i zlać razem z nim po 1500-3000 tyś km https://zmienolej.pl/pl/dodatki/2853-dodatek-do-oleju-archoil-ar-2300-250ml-610370341391 (są w stanie bezinwazyjnie posiedzieć w układzie nawet 10 tyś km), z tym że są to mocniejsze produkty, w twoim wypadku użycie wydaje mi się mijać z celem.

A Castrol? Kiedys miale. E60..I tam zalecany byl Castrol.

 

Castrol wbrew pozorom i powszechnie krążącym opiniom może nie być złą opcją, kwestia tego gdzie zalewana jest dana partia, o podróbach nawet nie wspominam, pytaniem jest czy chcesz testować na"żywym" organizmie, ja bym go sobie odpuścił ale wybór należy do Ciebie.

Konkretnie i rzeczowo :cool2:

Opublikowano

Witam.

Posiadam F30 320D i w czasie dynamicznej jazdy w menu "status pojazdu" pojawia się inf. o poziomie oleju powyżej maksimum, kiedy na postoju robię pomiar poziomu oleju to pokazuje wartość max. Czy jest to prawidłowe działanie systemu pomiaru poziomu oleju? Dziękuję

Opublikowano
Podejrzewam że dpf się kończy.. I Masz ropę w oleju musisz ująć troche oleju. Jeżdżenie z olejem ponad stan psuje silnik bardziej niż minimum..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Posiadam F30 320D i w czasie dynamicznej jazdy w menu "status pojazdu" pojawia się inf. o poziomie oleju powyżej maksimum, kiedy na postoju robię pomiar poziomu oleju to pokazuje wartość max. Czy jest to prawidłowe działanie systemu pomiaru poziomu oleju? Dziękuję

Łatwo to w tym silniku sprawdzić, w B47 jest bagnet. Czyli nie powinieneś mieć problemu z sprawdzeniem rzeczywistego stany oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry powielę swój post z innego tematu do właściwego,myślę że warto.


Następną wymianę zamierzam zalać olejem który niema oficjalnej rekomendacji BMW, ale ma rewelacyjne parametry tech. Nie spotkałem oleju LL-04 o tak świetnych parametrach - http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349

Według mojej opinii i nie tylko, ten olej to Head & Shoulders wśród olei czyli 2w 1. Bo ma taką lepkość kinetyczną w 40 i 100st. jak olej 0W30 i 5W40 ( nie porównywać z 0W40 nieosiągalne) stąd rewelacyjny wskaźnik lepkości-192, TBA w linku wyżej nie podane ma-8,0 czyli bardzo duże jak na olej o niskiej zawartości SAPS (popiołów siarczanowych, fosforu i siarki).

Do tego oleju dodatek ARCHOIL AR 9100 i rewelacyjna redukcja zużycia silnika, potwierdzona przeprowadzoną analizą laboratoryjną http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-og%C3%B3lne/og%C3%B3lne-porady-eksploatacyjne/37680-jaki-olej-do-tdi trochę lektury.

Co również istotne, pięta achillesowa czyli rozrząd. On przede wszystkim powinien odczuć pozytywy.

Opublikowano
Sorry powielę swój post z innego tematu do właściwego,myślę że warto.


Następną wymianę zamierzam zalać olejem który niema oficjalnej rekomendacji BMW, ale ma rewelacyjne parametry tech. Nie spotkałem oleju LL-04 o tak świetnych parametrach - http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349

Według mojej opinii i nie tylko, ten olej to Head & Shoulders wśród olei czyli 2w 1. Bo ma taką lepkość kinetyczną w 40 i 100st. jak olej 0W30 i 5W40 ( nie porównywać z 0W40 nieosiągalne) stąd rewelacyjny wskaźnik lepkości-192, TBA w linku wyżej nie podane ma-8,0 czyli bardzo duże jak na olej o niskiej zawartości SAPS (popiołów siarczanowych, fosforu i siarki).

Do tego oleju dodatek ARCHOIL AR 9100 i rewelacyjna redukcja zużycia silnika, potwierdzona przeprowadzoną analizą laboratoryjną http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-og%C3%B3lne/og%C3%B3lne-porady-eksploatacyjne/37680-jaki-olej-do-tdi trochę lektury.

Co również istotne, pięta achillesowa czyli rozrząd. On przede wszystkim powinien odczuć pozytywy.

 

Co tu dużo pisać, ja uległem tym badaniom i ich wynikom, tu nie chodzi o to że jajko chce być mądrzejsze od kury i wie więcej od inżynierów bmw, tylko o dogłębna analizę, natomiast faktem niezbitym jest że niektóre firmy wolą nie przepłacać za posiadanie oficjalnej aprobaty niektórych producentów po to żeby wydać te pieniądze na badania i rozwój produktu.

Eurol SYNTHENCE FS 0W30 parametry ma świetne, a w połączeniu z AR 9100 daje naprawdę solidną ochronę silnika, nie wspominając już o cenie, jest też kilka bdb alternatyw dla normy bmw ll04, m.in Millers XF 0W30( dosyć drogi).

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem o kilku właścicielach BMW którzy z zadowoleniem eksploatują ten olej.

Wysłałem pytanie do autoryzowanego importera Eurola. Dlaczego Eurol SYNTHENCE FS 0W30 który spełnia normę VW 504 00/ 507 00 nie posiada aprobaty i rekomendacji BMW LL-04. Pomimo że parametrami przewyższa większość olei które posiadają normę BMW ll-04.

Zapytałem jeszcze czy pomimo braku LL-04 mogą bezpiecznie eksploatować Eurol SYNTHENCE FS 0W30 w BMW 320d N47 i B47.

Opublikowano
Wiem o kilku właścicielach BMW którzy z zadowoleniem eksploatują ten olej.

 

Też do nich należę, choć przyznam szczerze że przed podjęciem decyzji o zalaniu zrobiłem spore rozeznanie tematu, no bo oficjalnej aprobaty jednak nie ma, co ważne ma bdb właściwości myjące i niski Noack(odparowalność jest dosyć niska), co w parze z AR 9100 i dolewaniem AR 6900 do ON daje naprawdę niezłą ochronę.

Niestety mam jeszcze wykupiony pakiet serwisowy więc chcąc" przyoszczędzić" leje na zmianę z ori aso, z tym że ten ostatni to trzymam nie dłużej niż 10-12tyś, dodając oczywiście archoil, moim zdaniem Eurol teraz jest jak Millers kiedy pojawił się u nas na szerszą skalę, mam nadzieję że nic z tą formułą nie przekombinują i ten olej jeszcze długo pozostanie na tym samym poziome, podobnie jak Millers.

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupowałeś ten olej od Tomka Lejolej ? W trakcje rozmowy z nim wspominał o kimś kto zalał BMW 335d. Może to Ty :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety mam jeszcze wykupiony pakiet serwisowy więc chcąc" przyoszczędzić" leje na zmianę z ori aso, z tym że ten ostatni to trzymam nie dłużej niż 10-12tyś

Mam tą samą sytuację i tak samo postępuję.


Sorry że post pod postem.

Opublikowano
Kupowałeś ten olej od Tomka Lejolej ? W trakcje rozmowy z nim wspominał o kimś kto zalał BMW 335d. Może to Ty :wink:

 

Chyba tak, z Tomkiem mam dosyć częsty kontakt ( on Sosnowiec, ja Jaworzno :wink: ), mam mu odlać próbkę przepracowanego oleju do analizy.

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam mu odlać próbkę przepracowanego oleju do analizy.

:cool2:

Kiedy to mniej więcej może być ? Z ciekawością będę czekał na wynik. Mam prośbę, jak będzie gotowa analiza mógłbyś dać znać ?


Chyba tak, z Tomkiem mam dosyć częsty kontakt ( on Sosnowiec, ja Jaworzno :wink: )

Jaki ten świat mały :wink:

Opublikowano

Kiedy to mniej więcej może być ? Z ciekawością będę czekał na wynik. Mam prośbę, jak będzie gotowa analiza mógłbyś dać znać ?

Postaram się ale do chcę ściągnąć krótko przed wymiana w aso, a mam jeszcze 5 tyś do serwisu i dużo ostatnio nie jeżdżę więc pewnie z 2-3 miesiące :wink:

 

Jaki ten świat mały

Ano, mały, mały :wink:, czasami jak zjeżdżałem do PL i kupowałem oliwę to do Piotrka ze zmieńolej do Wieliczki podjeżdżałem, jeszcze kiedy nie miał sklepu przed domem, tośmy sobie o oleju pogadali :) , choć kiedyś w UK na"track day'ach" miałem okazję pogadać z ludźmi Millersa przez Michaela Comber'a i jego zespół oni byli kiedyś blisko z Millersem( lokalizacja itp), a na naszych forach to wiadomo z Paolo esco czy z Wlyszkowem z forum subka....starsze czasy ... ale trochę już tej wiedzy człowiek pochłonął.


P.S

Z tego co ludzie mówią ten NESTE 5W30 PRO+ W LL III jest naprawdę godny uwagi, no i m ma oficjalną aprobatę ll04, pomimo tego że wolę 0W( temp płynięcia tego Neste -42 vs Eurol -48, jaka gęstość obu przy -30 ??, ale neste powinno być dobrze), to jednak z Neste mam bdb doświadczenia, dosyć niedoceniany aczkolwiek dobry producent z dobrymi bazami.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Cześć Panowie,

Za 3 tygodnie zmieniam olej i mam pytanko odnośnie oleju od Amsoil'a

Czytałem, że SUBARAK jeździ na DZF'ie i sobie bardzo chwali. Ja mam pytanie o serię DHD.

Jeździ ktoś na tym konkretnie? Co sądzicie?

https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/diesel/signature-series-max-duty-synthetic-diesel-oil-5w-30/?code=DHDQT-EA


Mój motor to N47T, 235 tys km przebiegu. Samochód parkowany w garażu.


Rozważam również:

Millersa 5W30

http://lejolej.pl/pl/p/MILLERS-OILS-XF-LONGLIFE-C3-5w30-1L/295


I szczerze mówiąc zacząłem również zastanawiać się nad eurol'em o którym mówiliście. Dosyć interesująca pozycja.

http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Panowie z całym szacunkiem.... trochę ten onanizm olejowy w seryjnych autach mnie śmieszy... wystarczy średniej klasy olej wymieniać systematycznie co 10 15 kkm I silnik jest czysty.... zapraszam do obejrzenia silników które jeżdżą na valvoline synpower. Z dodatkiem xado turbo lube. Chyba że zamierzacie f30 jezdzic pod 1mln km to rozumiem. Ale spokojnie oszczędna konstrukcja tego nie zniesie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.