Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 320d 184KM BMW zaleca niby olej w specyfikacji ACEA C3 zamierzam lać Motula co 10.000KM i zastanawiam się czy nie warto zainwestować w ACAE C4? Do tej pory poprzedni właściciel jeździł na przeglądy serwisowe ASO i nie podejrzewam żeby wymieniał częściej.
Opublikowano
A dlaczego nie chcesz dalej lać oryginalnego oleju taki jak stosowali w serwisie?

 

Bo na forum było wiele razy poruszane że olej z serwisu nie jest za dobry(chyba Castrol nie pamiętam) lepiej zalać minimum motula, LM czy Valvoline. Do tego serwis radzi zmieniać olej w stylu Long Life czyli co 30 tys. by po okresie gwarancji auto poszło na szrot albo do Mirka handlarza.

Opublikowano

Bo na forum było wiele razy poruszane że olej z serwisu nie jest za dobry(chyba Castrol nie pamiętam) lepiej zalać minimum motula, LM czy Valvoline. Do tego serwis radzi zmieniać olej w stylu Long Life czyli co 30 tys. by po okresie gwarancji auto poszło na szrot albo do Mirka handlarza.

Właśnie :) ale pytanie dotyczyło czy warto lać LowSAPS C4 zamiast zalecanego MediumSAPS C3, ale już doczytałem, że nie powinno się:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-do-silnikow-z-filtrem-dpf-czym-sie-roznia-od-innych-i-jak-je-rozpoznac/z6k5me

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Koledzy orientujecie się czy dalej Shell dostarcza oleje do BMW. Zrobiłem w swojej F30 5 000 km i chcę zrobić pierwszą wymianę, czy Shell BMW M TWINPOWER TURBO LL-01 0W-40 będzie OK ?
Opublikowano
Z tego co koledzy ze sklepu bmwczesci pisali to tak.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam koledzy,

Bardzo proszę was o pomoc, bo już się pogubiłem w tym wszystkim (ll01, ll04, USA, EU, 5w40, 0w40) - głowa taka :mad2:

Mam obecnie wlany Gulf GVX 5w30, ale chętnie zmieniłbym olej w F30 335i 2012r.

Auto pochodzi z USA.

Nie wiem jaka normę mam zalać LL - 01 czy LL - 04.

Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś z was podrzuci jakiś link do najlepszych możliwych oleji, które mogę wlać. Chciałbym zostawić 5w30, ale zależy mi na odpowiedniej normie (Long Life 01/04) i najlepszym producencie oleju.

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

Opublikowano

ja jezdze juz druga 335i

poprzednio jeszcze w czasach e90/92 na niemieckim forum na 1 miejscu byl Mobil 1 0W40

jednak nie ma go juz od roku na rynku a nastepca nie ma homologacji LL01

No wlasnie- zerknij w instrukcje auta- na 1 miejscu zalecany jest LL01

LL04 tez mozesz ale ten z koleji jest wykastrowany z metali i dodatkow ktore spalajac sie zapychałyby DPF (wiec do Diesli)

a w naszym przypadku te dodatki lepiej chronia silnik.

Kupilem wiec -

https://www.motul.com/de/de/products/8100-x-max-0w40

Full Syntetik, bardzo dobre wartosci... nawet teraz w te upały- trasy po 1000km z predkosciami 200+ temp oleju nie przekraczala 120 st.

Na razie zrobilem 5000km- w tym 2 trasy po 1000km i nie wzial ani grama.

Poprzednio przy normalnej jezdzie tez nie bral- jednak w trasie gdzie kilkaset km jechalem 200+ lubił wziasc 0,25-05l

Opublikowano

Do poprzedniej E90 N57, którą sobie ktoś pożyczył lałem AMSoil-a 0w40 DZF

Do obecnej F30 także leci ten olej. Zresztą do poprzednich Subaraków lałem wyłącznie wyroby AMS-a i raczej nie zmienię tej marki oleju.

Opublikowano

Panowie, a czy to jest odpowiedni, dobry olej do N55?

-Valvoline SynPower 5W30-


A może lepszy będzie: motul 8100 x-cess 5w30? Albo Liqui Moly Special Tec LL 5W30?

Opublikowano
No właśnie do E92 lalem 5w40. A teraz dzwoniłem do BMW i oni każą mi zalać 5w40. Poprzednik tez zalał Gulf 5w30. Mogę teraz zmienić na 5w40?
Opublikowano

A czy 5w30 a 5w40, to aż taka duża różnica? W sumie N55 ma nieco wyższa temperaturę robocza.

Można użyć dla tego silnika (u nas w Europie, w aucie sprowadzonym z USA) BMW LL 04?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można. Tylko po co?

Generalnie cała norma LL, przy regularnej zmianie oleju co 10-15tkm nie ma najmniejszego sensu. Tak samo jak stosowanie oleju Low Saps. Oczywiście piszę tu o samochodach po gwarancji, żeby nie było.

Opublikowano
Najlepiej syntetyczny na bazie PAO(Millers, AMSoil, Redline i oczywiście polski SPECOL) 5w40, jak stoi pod chmurką, to można pomyśleć o 0w40. Odpuść oleje HC, bo cenowo niewiele taniej, a co syntetyk, to syntetyk.
Opublikowano

Jezu Chryste... Szczerze, to bałbym się przekraczać 3000obr/min na takiej oliwie...

U siostry w Legacy także taki zalecają, ale śmiga na 0w40 i jest spokój święty. Swoją drogą kto i po co tworzy takie smarowidła, pojęcia nie mam.

Opublikowano
Witam, użytkuje ktoś u siebie oryginalny olej BMW twin power turbo 5w30 ll-01? Zastanawiam się nad zakupem tego oleju, tylko nie wiem czy jest wart swojej ceny, 52 zł/l, co dziwne ll-04 kosztuje mniej, 39 zł.
Opublikowano
Ow20 pisze pod maska..

gdzie tak jest napisane pokaz

pod maska mam naklejke

stad pytanie czy w europir silniki b46 jezdza rowniez na 0W20??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To chyba pierwszy przypadek żeby ktoś miał zalany ten silnik olejem 0W20 o tak małej lepkości. Chyba że ktoś się pomylił albo wcześniej ten samochód był eksploatowany na Syberii :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.