Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Pany, poprzednio do e90 n47 lałem Motula, ponad 100 tys zrobiłem i było ok, zmieniany co 15 tys km max.

Teraz do b47 w f31 kupiłem Millers EE Performance 5w30? Nada się?

Jak z pierwszego tłoczenia to się nada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

Model: F34 2016r

Silnik: 328i xDrive 2.0 180KW 245KM kod silnika N20

Przebieg: 101 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 80/20 miasto trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nieznane

Dotychczas: Castrol 5w30

Rozrząd oryginalny, nie dotykany

Zostałem szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego BMW i teraz z tego powodu mam dylemat. Jak w temacie w sprawie oleju silnikowego. Sporo się naczytałem i nie wiem co wybrać mechanik poleca Mobil a na forach czytam shell motul lub RAVENOL. znalazłem ogólnie by zastosować Mobil 1™ ESP LV 0W-30 choć ktoś mi polecił MOBIL SUPER 3000 XE1 5W30 Proszę o pomoc jaki olej Zastosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał:


bardzo dobrze: Mobil ESP 5W30

jeszcze mocniejsza oliwa ze stajni Exxon'a: Mobil ESPX3 0W-40 (posiada najnowszą normą VW 511 i Porsche C40), oby dwie oliwy nie posiadają aprobat BMW, lecz posiadają normy przewyższające LL04. Z tego co wyczytałem na oil-club.de brak aprobat BMW to czysto markietingowa zagrywka. Część umowy pomiędzy Exxon i Shell. Shell dostarcza dla Exxon bazy GTL ten nie specyfikuje swoich najlepszych linii dla BMW, by nie tworzyć konkurencji dla SHELL.


Poniżej link do niemieckiego oil-club z moim wątkiem:

https://oil-club.de/index.php?thread/10229-bmw-x3-f25-2016-2-0xdrive-190ps-b47/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał:


bardzo dobrze: Mobil ESP 5W30

jeszcze mocniejsza oliwa ze stajni Exxon'a: Mobil ESPX3 0W-40 (posiada najnowszą normą VW 511 i Porsche C40), oby dwie oliwy nie posiadają aprobat BMW, lecz posiadają normy przewyższające LL04. Z tego co wyczytałem na oil-club.de brak aprobat BMW to czysto markietingowa zagrywka. Część umowy pomiędzy Exxon i Shell. Shell dostarcza dla Exxon bazy GTL ten nie specyfikuje swoich najlepszych linii dla BMW, by nie tworzyć konkurencji dla SHELL.


Poniżej link do niemieckiego oil-club z moim wątkiem:

https://oil-club.de/index.php?thread/10229-bmw-x3-f25-2016-2-0xdrive-190ps-b47/

 


Ok czyli wybrać olej Mobil ESPX3 0W-40 - a proszę mi powiedzieć czy to nie ma różnicy że diesel czy benzyna ? Czy jednak ma to znaczenie przy innym silniku. Dodatkowo doczytałem że warunki pogodowe wpływają że lepiej wybrać olej 5w lub 0w. Przy jakich olej 5w a przy jakich 0w

Edytowane przez Monarha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil ESP X3 0W40 może być używany zarówno w silnikach benzynowych jak i diesla z dpf. Posiada normę C3. Poniżej link do oil-club.ru, gdzie są m.in wyniki badania:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/

dziękuję za pomoc i informację. A ostanie pytanie, co ile taki olej wymieniać. Niby każdy mówi co 10-15 tyś. choć znalazłem opinię że co 8tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej powinno wymieniać się po ilości przepracowanych godzin.

Przyjmij interwał ok 250h. Średnią prędkość chyba łatwo sprawdzić :)

Jeździsz po mieście = kilometrów mniej.

Robisz trasy = kilometrów więcej.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Przyjmując 200-250godz. x średnia prędkość = zalecany interwał.

Ja nie przekraczam 10tyś. Kolega wymienia dwa razy do roku bez względu na przebieg (nie większy niż 10tyś) na wiosnę i na zimę.

co sadzisz o j Liqui Moly Molygen 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Witam mam pytanie o olej do f31 2016r, 318d b47 , przebieg 200.000. Czy Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 "syntese technologi " wiec HC czy motul 8100 X-Clean Efe C2/C3 "100%syntetic " który był by lepszy ? Obecnie zalan jest BMW Twin Power Turbo Longlife-04 5W-30 chyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj. Masz zastosowany bardzo dobry olej. Proponowane przez Ciebie nie są lepsze. Shell stosuje oleje bazowe GTL, które charakteryzują się dużą czystością.

Jeżeli koniecznie chcesz zmienić i nie przeszkadza Ci brak normy LL04 to polecam:

Mobil 1 X3 0W-40 (mocniejszy skład z molibdenem) https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/

lub z normą LL04 - Ravenol REP 5w30 lub do mocnego upalania Ravenol RUP 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od siebie polecam do B47 wspomniany wyżej Mobil 1 X3 0W-40.

Leję i nic się nie dzieje, zrobilem juz 3 albo 4 wymiany. :)

Niestety bez ll04.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

obojetnie jeśli wymienisz go po 8tys.

Z tych dwóch wolałbym już zalać trzeci - shella ect c3 0w30 (ale c3 a nie c2/c3)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja kupowałem oryginalny BMW TWINPOWER 5W-30 z aukcji poniżej. Oryginalny olej BMW sprzedawany przez ASO VW:

https://allegro.pl/oferta/olej-bmw-twinpower-turbo-longlife-04-5w30-1l-10885143097


cena nie zabija :-)

w tej cenie można znaleźć dużo lepszy olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.