Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę, że mnie wywołałeś do tablicy :) Cóż, na polskich forach ludzie żyją zabobonami i zasadą "starsze = lepsze". A wszystko co jest nowe musi być spiskiem w stronę użytkowników samochodów. Oleje z normą LL-01 zawierają dużą dawkę taniego, starego jak świat ZnDDP (dialkiloditiofosforan cynku), który owszem doskonale chroni, natomiast spala się nieczysto i co najważniejsze uszkadza nowoczesne katalizatory trójdrożne TWC. Norma LL-01 powstała w 2001 i naprawdę ktoś sądzi, że przez naście lat w dziedzinie chemii olejowej nie wynaleziono nic co może być jednocześnie bardziej ekologiczne i lepiej chronić? :D Śmiechu warte. Oleje ekologiczne mają najczęściej pakiety ochronne bazujące na molibdenie i borze, oraz podlegają tym samym testom BMW jak oleje LL-01.


BMW-350h-test.jpg


PS. "Usuneli to i owo z LL01 i zrobili LL04 - trochę gorszy ale bardziej ekologiczny olej." To i owo mówi samo za siebie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce mi się po raz kolejny pisać tasiemców żeby kogokolwiek przekonać. Proponuję żebyś napisał i uświadomił nieedukacyjnych inżynierów z BMW żeby w instrukcjach obsługi z silnikami benzynowymi nie rekomendowali na pierwszym miejscu olei LL-01, a dopiero na drugim LL-04.
Opublikowano
Przecież ja nie przekonuję, żeby do każdego motoru lać LL-04... tam gdzie instrukcja podaje LL-01 taki typ należy stosować. Swoją drogą, możesz pokazać fragment instrukcji gdzie BMW stawia 01 nad 04? Ja mam Diesla i tu tylko mowa o 04/ACEA C3 jest.
Opublikowano
Po co są normy ll12 i Longlife-17 FE+ ? Do mojej g20 wg. zaleceń ma być ll04 czyli taki jak lałem do e90 i trochę mnie to dziwi po co to wszystko?
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież ja nie przekonuję, żeby do każdego motoru lać LL-04... tam gdzie instrukcja podaje LL-01 taki typ należy stosować. Swoją drogą, możesz pokazać fragment instrukcji gdzie BMW stawia 01 nad 04? Ja mam Diesla i tu tylko mowa o 04/ACEA C3 jest.

Proszę :

20161122_220226

Opublikowano

Andrzej, na jakiej podstawie twierdzisz, że oleje uszeregowane są wg. preferencji BMW? Tym bardziej, że 01 FE jest niżej od zwykłego 01, a przewyższa go w każdym aspekcie.


@Kamil_89 te normy spełniają oleje, które poza standardowymi właściwościami ochronnymi pozwalają ograniczyć opory wewnętrzne w silniku, czyli redukują spalanie/emisję CO2. Jako użytkownik nie zobaczyłbyś różnicy, ale przy testach homologacyjnych każdy ułamek grama CO2 ma znaczenie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Andrzej, na jakiej podstawie twierdzisz, że oleje uszeregowane są wg. preferencji BMW? Tym bardziej, że 01 FE jest niżej od zwykłego 01, a przewyższa go w każdym aspekcie.

Poważnie pytasz ? Raczej nie wróżka ustaliła tą kolejność odpowiednich rodzai olei.

Wkleiłem fragment oryginalnej instrukcji obsługi BMW dla siników benzynowych o który prosiłeś i również to negujesz. O faktach się nie dyskutuje.

Opublikowano
Andrzej, na jakiej podstawie twierdzisz, że oleje uszeregowane są wg. preferencji BMW? Tym bardziej, że 01 FE jest niżej od zwykłego 01, a przewyższa go w każdym aspekcie.

Poważnie pytasz ? Raczej nie wróżka ustaliła tą kolejność odpowiednich rodzai olei.

Wkleiłem fragment oryginalnej instrukcji obsługi BMW dla siników benzynowych o który prosiłeś i również to negujesz. O faktach się nie dyskutuje.

 

Instrukcja obsługi to jest poważna rzecz, tu nie ma miejsca na domysły. Powiem więcej - to jest po prostu uszeregowane alfabetycznie. Ale napiszę jeszcze raz, bo chyba nie załapałeś. Jestem zwolennikiem trzymania się wytycznych producenta, więc jeżeli zezwala na LL-01 to oczywiście można lać te oleje. Jeżeli jednak dopuszcza też oleje niskopopiołowe to takie bym właśnie lał, żeby w mniejszym stopniu brudzić układ dolotowy, oczyszczania spalin i powietrze (którym przecież oddychamy wszyscy niezależnie od tego jakie oleje preferujemy :wink: ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zauważyłem że masz problem z rzeczowymi argumentami. Fakty są takie że oleje LL-01 lepiej chronią silniki niż oleje LL-04 i. Po co ta dyskusja ? Demagogia mnie nie interesuje.
Opublikowano
Problem jest taki, że to Ty żadnych argumentów nie przedstawiłeś. Na moje też nie bardzo chcesz odpowiadać.Chyba trzeba zakończyć tę dyskusję, a szkoda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnie pytanie. Według Ciebie oleje LL-01 lepiej chronią silniki od LL-04 czy nie. Proszę o krótką i konkretną odpowiedź. Tak lub Nie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

LL-01 5W30 - zwiększyło się zużycie paliwa. BMW TWIN POWER TURBO.


N55 - nie polecam na ten moment. Zmieniam na LL-04 5W30 (jakas dobra marka)


Wczesniej lany LL-04 motul i bylo ok

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5W40 posiada większą lepkość w temperaturze 100 stopni niż 5w30 dlatego będą większe opory co przełoży się na większe spalanie.
Opublikowano
5W40 posiada większą lepkość w temperaturze 100 stopni niż 5w30 dlatego będą większe opory co przełoży się na większe spalanie.

 


Tak, sorki. Mialem 5W30 i ide w te lepkosc dalej.


Nie wiem cyz LL-01 stara benzyna, LL-01 FE (podobno pod n55) - LL-04 diesel/benzyna

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie

N47s brak egr, brak dpf, 280KM 510Nm bedzie wiecej...

dość często wykorzystywana pełna moc, ale na autostradzie raczej nie jest męczony.

co nalać ....

do tej pory Millers Oils XF LONGLIFE 5 l 5W-30 zmieniam max co 10kkm

Opublikowano

XF to dobry olej. Możesz spokojnie przy nim zostać.

Dodatkowo możesz go wzbogacić o AR9100.

DPFa nie masz - dla oleju lepiej.

Więcej miasta czy trasy?


Możesz sprawdzić też Amsoila.

Również oleje premium o bardzo dobrych parametrach.

https://amsoilcontent.com/ams/lit/databulletins/g3395.pdf


AEL czyli AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W30 bazuje między innymi na olejach grupy IV czyli PAO + estry.

Tutaj garść info - analiza świeżego oleju.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/20522-amsoil-european-car-formula-5w-30-svezhee/#comments


Płukanka przed wymianą wskazana - np. AR2820. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
z tymi dystansami to bardzo roznie... ale to nie będę kombinował zostanę przy Millers. pojemnosci AMS sa zupelnie nie dostosowane.... Millera 5l wlewam i jest jak trzeba...
Opublikowano

Witam,

F30 320xD

Co lejecie? Wiem, że ile ludzi tyle opinii.

Zakupiłem auto, olej był wymieniony jakieś 5k temu. Niestety właściciel nie wiedział jaki ponieważ lali w serwisie.

Przy następnej wymianie co warto zalać?

- Motul 5w30?

- Valvoline 5W30

Czy jeszcze jakieś inne? Sporo osób pisze o Millers, Fuchs.


Dzięki za info .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

F30 320xD

Co lejecie? Wiem, że ile ludzi tyle opinii.

Zakupiłem auto, olej był wymieniony jakieś 5k temu. Niestety właściciel nie wiedział jaki ponieważ lali w serwisie.

Przy następnej wymianie co warto zalać?

- Motul 5w30?

- Valvoline 5W30

Czy jeszcze jakieś inne? Sporo osób pisze o Millers, Fuchs.


Dzięki za info .

Ravenol VMP 5w30 USVO, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, Texaco Havoline ProDS V 5w30.

Opublikowano

Ravenol VMP 5w30 USVO, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, Texaco Havoline ProDS V 5w30.

 

Ravenol w porównaniu do dwóch kolejnych sporo droższy. Warto dopłacać jak olej co 10k będzie wymieniany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ravenol VMP 5w30 USVO, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, Texaco Havoline ProDS V 5w30.

 

Ravenol w porównaniu do dwóch kolejnych sporo droższy. Warto dopłacać jak olej co 10k będzie wymieniany?

Jeżeli silnik nie będzie wyjątkowo intensywnie eksploatowany to te dwa tańsze co 10tys. będą ok.

Opublikowano

Szybkie pytanie,

czy w przypadku zastosowania oleju (wybiorę zapewne NESTE PRO C2/C3 5W30) oraz dodatku Archoil AR9100 wystarczy 5l oleju + 175ml dodatku? Czy lać 5,2 oleju i dodatek?


Dzięki za info

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie niech ścieknie stary olej.W N47 5l + 175ml, w B47 4,8l + 175ml będzie ok.
Opublikowano
XF to dobry olej. Możesz spokojnie przy nim zostać.

Dodatkowo możesz go wzbogacić o AR9100.

DPFa nie masz - dla oleju lepiej.

Więcej miasta czy trasy?


Możesz sprawdzić też Amsoila.

Również oleje premium o bardzo dobrych parametrach.

https://amsoilcontent.com/ams/lit/databulletins/g3395.pdf


AEL czyli AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W30 bazuje między innymi na olejach grupy IV czyli PAO + estry.

Tutaj garść info - analiza świeżego oleju.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/20522-amsoil-european-car-formula-5w-30-svezhee/#comments


Płukanka przed wymianą wskazana - np. AR2820. :wink:

 

W european jest pao bez estrów - pao + estry są w signature series https://www.oilclub.pl/index.php?forums/amsoil.52/

lepszy nowocześniejszy dodatek to ar9200v2 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/archoil-ar9200v2.115/

Jedna z najlepszych płukanek - wielu twierdzi że najlepsza to Oilem ReleaseTech Power Flush

Opublikowano

co sądzicie o aucie jeśli generalnie mi wszystko pasuje cena , wyposażenie , historii wypadkowej nie ma , ale wymiana oleju była na początku rzadko. Pierwsza po 28 tys metrów , kolejna przy 54 tys , następnie już ok bo przy 65 tys 81 tys i 88 tys. Odbywało się to co roku bo auto ma 6 rok ale ten 1 interwał mega długi 28 tys?


czy to nei za dużo jeśl isilnik to ten z turbiną 118i?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.