Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mi w warsztacie (nie ASO, specjalizacja BMW, z szyldem Motul :lol: ) polecano 5W50 Mobil 1. Producent producentem, ale klasy 30 a 50 wydają się dużą różnicą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , przyszedł czas w moim F31 330xd na wymianę oleju. Poczytałem trochę na temat Millersa i zastanawiam się nad zalaniem long life xf 5w40. Ma ktoś jakieś opinie na temat tego oleju? BMW ma nakulane obecnie 225k.
Opublikowano
Witam , przyszedł czas w moim F31 330xd na wymianę oleju. Poczytałem trochę na temat Millersa i zastanawiam się nad zalaniem long life xf 5w40. Ma ktoś jakieś opinie na temat tego oleju? BMW ma nakulane obecnie 225k.

 

Tutaj znajdziesz garść informacji o XF-ie.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/22595-millers-oils-xf-longlife-c3-5w-30-svezhee/


Olej w porządku ale dziwi mnie, że ma np. delikatnie przekroczony limit popiołu siarczanowego jak dla LL04.

Oczywiście wartość przekroczenia jest bardzo mało bo dla LL04 limit popiołów to 0,8 a w analizie XF-a wyszło 0,84

Drugą rzeczą jest rozruch w -30.

Wg normy SAE J300, którą powinien spełniać XF wartość w -30 powinna być mniejsza niż 6600 cP. W analizowanym oleju wyszło 6750 cP.


Nie wiem na ile szczegółowych informacji poszukujesz i czy takie detale Cię interesują. :wink:

To jest analiza z 2016 więc dosyć stara. Formulacja mogła się zmienić na przestrzeni 4 lat. Może jest gdzieś świeższa analiza.

Jak na olej premium oczekiwałbym, że parametry zdefiniowane w normie będą spełnione.

Millers swoje kosztuje. :wink:

Z plusów to ma bardzo wysoką lepkość w 100 st - górna granica SAE30.


Analiza została podsumowana, tu cytuję:

zwykły olej MidSaps ACEA C3 + OEM.

Plusy: dobry SHCHCH - możesz jeździć.


Minusy: właściwości niskotemperaturowe, słaby 5 W. Najprawdopodobniej z powodu podstawowych składników.

Na pewno się dobrze spisze ale w mojej ocenie to zbyt wysoka cena do tego co olej oferuje.

 

polecam EXTREME AMG VR2 5W30 GTI
To jest bardzo mocna propozycja. :wink:

Olej dostępny w polskiej dystrybucji tak naprawdę od kilku miesięcy.

Tutaj więcej szczegółów na temat bazy, zawartości % estrów i wiele, wiele więcej.

https://www.oil-club.pl/index.php?threads/extreme-lubricants-a-m-g-vr2-5w-30-gti.332/


Ja od siebie mogę polecić jeszcze abyś rozważył Amsoil.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Miłe jest to, że dzielisz się swoją analizą. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Mogę jeszcze podzielić się spostrzeżeniami, że nie warto przepłacać za AM-L bo mroziłem 3 różne partie, zarówno z dystrybucji niemieckiej jak i PL i wszystkie mocno zgęstniały i zmętniały. Wygląda na to, że Shell tylko blenduje gotową recepturę pod LL-04 na bazie HC. Także polecam wszystkim którzy myślą nad AM-L kupienie ECT C2/C3 gdzie przynajmniej mamy pewność, że jest na bazie GTL.
Opublikowano
Mogę jeszcze podzielić się spostrzeżeniami, że nie warto przepłacać za AM-L bo mroziłem 3 różne partie, zarówno z dystrybucji niemieckiej jak i PL i wszystkie mocno zgęstniały i zmętniały. Wygląda na to, że Shell tylko blenduje gotową recepturę pod LL-04 na bazie HC. Także polecam wszystkim którzy myślą nad AM-L kupienie ECT C2/C3 gdzie przynajmniej mamy pewność, że jest na bazie GTL.

 

Masz jakies doswiadczenie miedzy shellem helixem am professional a ect 3 ?

Według składu są takie same, cenowo zwykle pare zł na l droższy professional

Na stronach shella pisze, że am professional to niby taki "premium" ect3, ale w różnych krajach różnie piszą - raz, że lepszy jest ect3 a raz ze professional.

Opublikowano

Masz jakies doswiadczenie miedzy shellem helixem am professional a ect 3 ?

Według składu są takie same, cenowo zwykle pare zł na l droższy professional

Na stronach shella pisze, że am professional to niby taki "premium" ect3, ale w różnych krajach różnie piszą - raz, że lepszy jest ect3 a raz ze professional.

 

Tak jak piszesz, po karcie danych technicznych wygląda na to, że oleje są do siebie bliźniaczo podobne, natomiast ECT jest oparty na lepszych bazach (źródło: analizy z rosyjskiego oil-cluba). Lepsze bazy oznaczają mniejszy syf który olej po sobie pozostawia w silniku. Jeżeli dołożymy do tego niższą cenę to wybór wydaje się oczywisty. Ja sobie jeszcze przetestuję jeden olej ale potem na 99% będę lal ECT do końca mojej przygody z tym BMW :P ciężko znaleźć coś lepszego cena/jakość

Opublikowano
Panowie skoro producent zaleca castrol to po co te boje, fakty są takie przejechane 380 000 km 15 wymian oleju castrol 5W 30 i nic sie nie dzieje oprucz sondy NOX.
Opublikowano
Obecnie oleje do BMW dostarcza SHELL. Castrol z pewnych względów nie ma najlepszej opinii . Jest wiele lepszych produktów i do tego tańszych.
Opublikowano
Boje są o to, żeby zalać coś lepszego od Castrola, w niższej cenie. To są dobre oleje, ale musisz wiedzieć, że w przypadku tej marki dużo płacisz za marketing ;)
Opublikowano
...i bardzo łatwo o podróbę

 

Stąd chyba wzięła się zła sława castrola, co chwila gdzieś ktoś podróbę sprzedaję a de facto sam olej nie jest zły.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem świeżo po chipie w 320i B48 184---->298 kucy... Ostatnio w listopadzie zmieniałem olej we własnym zakresie przy 38k km na oryginalny BMW LL04 5w30. Obecnie mam 45k za 2 miesiace wymiana w BMW z komputera w ramach pakietu serwisowego. Zaleją zapewne to samo, tj 5w30. Co polecacie? Dać im swój olej np 5w-40 czy jezdzic na tym 5w30 przez rok lub 10k i zalać cos lepszego? Docelowo planuję Millersa (za rok).


Generalnie czy 5w40 będzie odpowiednią zmianą ? Głównie jeżdzę po mieście, od czasu do czasu depne do odcięcia.


EDIT:

Co do rozważań na temat Castrola i podróbkach. Tak samo podrabainy jest Motul, którego lałem do 2.0 tdi przez 3 interwały - za każdym razem przed przekroczeniem 10k km była dolewka około 0,5 litra. Lałem Specifica - nie wiem, może nadziałem się na podróbę? Później zmieniłem na Castol Edge. - zero problemów. Auto od 140k km do 250k km jeździło na chipie - z silnikiem zero kłopotów, turbo bez regenracji, wtryski itd. JEdynie był DPF off ale to zaraz po zakupie :D Tak jak ktoś tutaj już pisał, zapach z rurexa po odpaleniu przykry, uśmiech znikał z twarzy.



Ciekawa opcja dla miłośników rozważań olejowych:

Żona ma Leona z nowym silnikiem 1.5 tsi 130 koni - (przy jezdzie eko przechodzi w tryb dwu garowy) - fajnie się jeździ, bardzo mało pali jak na benzyne - 6-7 litrow miasto przy normalnej jezdzie.

Przebieg dochodzi do 4k, więc chcę wymienić olej. W instrukcji obsługi wszystkie silniki są rozpisane, prócz tego nowego 1.5.... Piszę do ASO - otrzymuję dwa telefony - jeden gość mówi, że norma vw 502 i vw 504 jest ok. Drugi gość dzwoni po kilku godzinach i z oburzeniem mówi, że kto takich bzdur naopowiadał tylko i wyłącznie nowa norma vw 508/509 - wszystkie oleje na rynku 0W20. Próbowałem dowiedzieć się co było lane na pierwszy raz, ale słabo z odpowiedzią. Co ciekawe na stronach LM czy Castrol zaleca się 5w30 z normą vw 504... Wiadomo, że 0W20 i nowa norma jest odpowiedzią na skandal z emisją spalin, dlatego coś takiego wykombinowali. W tygodniu przedzwonię jeszcze do jednego polecanego serwisanta z ASO i dopytam czy mogę śmiało lać 5w30 vw 504. Jeśli tak to już mam postanowione : Valvoline SynPower 5w30 XL-III C3. Ktoś coś zorientowany w VAGu ?? :D

Opublikowano

co do VAG to zabacz co masz w ksiazce :)

z tego co kojarze do chyba nawet opel daje 0w20 ale tylko do aut a GPF.

Jesli nie masz GPF lej 5w30 - ja leje do 1,4 tsi po chip 214 PS/330nm i daje rade :)

Opublikowano
No właśnie napisałem, że w instrukcji nie ma jaki olej - są wszystkie inne opcje. Mam GPF i niby 508/509, ale ponoć można lać 504/507 szukam źródła aby to potwierdzić i chcę zalać 5w30...
Opublikowano

dosyć dziwne, że w książce nie podają normy. jest GPF więc byle czego zalać nie możesz.

spróbuj napisać do vw polska a nie do aso. niech podeślą rekomendacje.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Kupiłem 330i z B46. Na tą chwilę 18 tys przebiegu. Czy olej był zmieniany - wierzę, że tak, ale nie mam pewności.

Chcę coś z ll04, najlepiej 0w40. I teraz pytanie - czy to zdrowe? Nie wiem co jest zalane, najpewniej 5w30/0w30. Po spuście na pewno zostaną jakieś ilości w środku. Można bezpiecznie dolać oleju o innej lepkości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli lepkość będzie zgodna z rekomendacją, patrz - instrukcja obsługi np. 0w40 jak najbardziej, to niema żadnego problemu. Np. bardzo dobry olej RAVENOL SSL 0W40 CleanSynto USVO z Longlife-01 dla silnika benzynowego korzystniejszy ( lepsza ochrona silnika) od Longlife-04.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.