Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne, rozumiem. :wink:

Ale wiesz, jest też taka opcja, że kupujesz samochód używany z określonym przebiegiem i ten interwał może być bardzo istotny, aby w niedługim czasie nie doszło do grubszego wydatku.

Koniec końców każdy robi jak uważa ale wg mnie interwał dochodzący do 30 tys km bardzo niezdrowo wpływa na kondycję silnika.

Nie mówię, żeby kurczowo trzymać się tych 10 000 km bo wszystko zależy od trybu eksploatacji.

Czy mega krótkie odcinki w mieście (niedogrzany silnik, rozrzedzenie oleju paliwem, spadek lepkości), czy dłuższe, czy miasto przeplatane z trasą (można delikatnie wydłużyć interwał) itp.

Do tego styl jazdy. Więc trzeba podejść do tematu zdroworozsądkowo. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
na stronie cirkla jest info, że w tym paliwie jest 0 biododatków

Rzeczywiście, jest takie info na stronie.

Ciekawe.


f70f272aafd9f4bb23e19556134f1c68.jpg



Ponieważ muszą w całej sprzedaży umieścić obowiązkową ilość biokomponentów 4,8%, to aby w ON PLUS arktycznym mieć zero, muszą w zwykłym (jak sami podają w tabeli) dodawać "do 7%". To może oznaczać, że u nich zwykłe paliwo ma większą nawet ilość biokomponentów niż w innych sieciach.

Opublikowano

Czym się różni SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30 od oleju SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 DPF 5W-30

Który lepiej lać do diesla ?

Jakie jest wasze zdanie


@Edit znalazłem troche informacji na ten temat, PROFESSIONAL AM-L jest bardziej "premium" w stosunku do ECT C3

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/dobierz-olej-do-silnika-shell-lubematch.html#iframe=L2tpZXJvd2N5L29sZWplLXNpbG5pa293ZS1pLXNyb2RraS1zbWFybmUvZG9iaWVyei1vbGVqLWRvLXNpbG5pa2Etc2hlbGwtbHViZW1hdGNoL19qY3JfY29udGVudC9wYXIvaWZyYW1lZGFwcF80NmU5LnN0YXRpYy9pZnJhbWUtMDUxMjE5Lmh0bWwjL3BsL3BsL2VxdWlwbWVudC8zMThkX3NhbG9vbl8xMTBrd19GYXdFY1dBZEw


Patrząc na specyfikację techniczną(pdf), są praktycznie takie same

Opublikowano

Zbliża mi się wymiana oleju. Lałem 5W30 MOTUL, wymiana co 10tys km, pacjent N55.

Zawsze praktycznie motul i powiem tak, silnik długo się nagrzewa moim zdaniem


I teraz nie wiem co lać.. Czytając ten temat jak długo sie silnik grzeje to słaby olej,

przy dobrych obrotac wskazówka w pionie szybko.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dobre :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Witam


Co myślicie o przejściu N47 z 5w30 shell helix ultra professional AML na jakiś 5w40 zgodny z ll04?

Z tego co czytam po różnych forach w temacie olejów większość opinie skłania się ku wyższej lepkości w wysokiej temp. ??

Opublikowano

Ogólnie rzecz biorąc nie widzę przeciwskazań żeby przejść na 5W40.

Część użytkowników N47 jeździ na 5W40 a część na 5W30.

Manual N47 przewiduje taką lepkość dla tego silnika.

 

Zapis z instrukcji obsługi

W przypadku wyboru oleju silnikowego

należy zwrócić uwagę, aby olej ten wykazywał

jedną z podanych klas lepkości:

SAE 0W-40,

SAE 0W-30,

SAE 5W-40

SAE 5W-30

w przeciwnym razie może dojść do usterek

w działaniu lub do uszkodzenia silnika.


Dopuszczone rodzaje olejów:

BMW Longlife-04

ACEA C3

 

Ale,ale.

Warto sobie odpowiedzieć na parę pytań, żeby wiedzieć co Ci to da i czy jest to potrzebne akurat w Twoim konkretnym przypadku.


Nie wiem na ile ten wskaźnik temp. oleju jest wiarygodny w F30.

U mnie wskaźnik nie wychylił się nigdy ponad 100 °C.

Zawsze stoi jak sosna na 100 °C.


Jak użytkujesz samochód?

Jeśli jeździsz w mieście i na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie zdąży złapać temperatury roboczej albo jeździsz bardzo dynamicznie to możesz zastosować XW40 żeby trochę zyskać na lepkości.

W mieście olej jest znacznie bardziej rozrzedzany przez paliwo prze co lepkość spada.

Jak będziesz zmieniał na to XW40 to przyjrztyj się jakie ma parametry bo tak naprawdę mocne 5W30 będzie miało lepkość bardzo zbliżoną do XW40.


Z drugiej strony dla zimnego rozruchu XW40 będzie gorsze. Olej w niskich temperaturach będzie miał wyższą lepkość. Będzie też nieco dłużej osiągał temperaturę roboczą.

Jak znajdziesz dobre to nieznacznie gorsze ale jednak.


Więc dobrze przemyśl sprawę.

Krąży jeszcze jakaś historia, że XW40 jest lepszy dla napinacza łańcucha rozrządu. Podobno wydłuża jego trwałość.

Ja nie za bardzo widzę związek. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

No właśnie kwestia indywidualnych potrzeb, w tej chwili mam zalanego 5w30 aml , na następną wymianę rowniez zakupiłem ten sam olej a dodatkową chce o

Go wzbogacić ar9100 jakieś opinie co do tego dodatku czy można go spokojnie bez obaw dolać do oleju ?

Opublikowano

Bez obaw lać.

Silnik podziękuje.

Oprócz modyfikatorów tarcia zawartych w AR9100 wzrośnie liczba zasadowa i tym samym wydłuży się żywotność oleju.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Ja stosuję MANN.

Z tego co kojarzę to z fabryki samochody wyjeżdżają właśnie z MANNem.


KNECHT, Hengst również bardzo dobre.

Boscha nigdy nie miałem. Jakoś mnie nie przekonuje. Prędzej kupiłbym pralkę. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, chciałem trochę przepłukać sobie silnik z nagaru po poprzednim właścicielu a dokładnie po serwisie BMW który zakładał wymianę oleju co 30kkm, auto kupiłem z przebiegiem 112tkm w tej chwili po roku ma przejechane 136tkm, zaraz po zakupie wymieniłem na olej motul 5w30 zgodnie z normą po jakiś 7tys km wraz z zmiana rozrządu zmieniłem olej na amsoil 5w30 w tej chwili po 12tkm zmieniłem jakiś miesiąc temu olej na shell AML 5w30 dodatkowo zakupiłem sobie plukanke archoil plus olej fanfaro z filtrem oleju który chce wlać za jakieś 3-4 tys km z myślą o przepłukaniu właśnie silnika po tej operacji chce docelowo wlać ponownie shella plus ar 9100.

Pytanie czy do tego oleju obecnie powinienem wlac płukankę następnie zlać i zalać fanfaro pojeździć 200km i zlać ponownie i docelowo zalać Shella dobrze to kombinuje ?

Opublikowano
Witam


Co myślicie o przejściu N47 z 5w30 shell helix ultra professional AML na jakiś 5w40 zgodny z ll04?

Z tego co czytam po różnych forach w temacie olejów większość opinie skłania się ku wyższej lepkości w wysokiej temp. ??

 

Zdecydowanie...a nawet na 0w40


Oleje xw30 podobnie jak wymiana co 30 tys to po prostu ukłon w kierunku ekologów i księgowych w firmach. Oczywiście pozornie.

Opublikowano

Nie napisałeś jaką płukankę kupiłeś.

Ale zakładam, że AR2820 - to na tej płukance się nie jeździ (choć bywają wyjątki).

Płukankę AR2820 dolewasz w odpowiedniej proporcji, która jest rozpisana na etykiecie, do rozgrzanego do temperatury roboczej oleju (do tego który masz aktualnie w silniku - nie wlewasz płukanki do nowego oleju tylko do tego który aktualnie masz w motorze) i motor pracuje na wolnych obrotach przed 15-20 minut (nawet do 30 minut).

Można na 2-3 minuty zwiększyć obroty do 1,5 tys.

Później zlewasz ten olej z płukanką "w kibel", zakładasz nowy filtr i wlewasz Shella.

Po tej płukance nie musisz znowu wymieniać oleju za 200-300km.

Ona jest nieszkodliwa w takim stężeniu i nawet jeśli jakieś śladowe ilośći zostaną w układzie to odparują.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Nie napisałeś jaką płukankę kupiłeś.

Ale zakładam, że AR2820 - to na tej płukance się nie jeździ (choć bywają wyjątki).

Płukankę AR2820 dolewasz w odpowiedniej proporcji, która jest rozpisana na etykiecie, do rozgrzanego do temperatury roboczej oleju (do tego który masz aktualnie w silniku - nie wlewasz płukanki do nowego oleju tylko do tego który aktualnie masz w motorze) i motor pracuje na wolnych obrotach przed 15-20 minut (nawet do 30 minut).

Można na 2-3 minuty zwiększyć obroty do 1,5 tys.

Później zlewasz ten olej z płukanką "w kibel", zakładasz nowy filtr i wlewasz Shella.

Po tej płukance nie musisz znowu wymieniać oleju za 200-300km.

Ona jest nieszkodliwa w takim stężeniu i nawet jeśli jakieś śladowe ilośći zostaną w układzie to odparują.

 


Warto robic płukanke? Zastanawiam sie czy przed zmianą następnego oleju to robić czy po prostu dolać ar9100 do nowego, 125k km będzie

Opublikowano
Dobrze zakładasz ar2820, chciałem jeszcze po zrobieniu tej płukanki wlać ten olej FANFARO LL04 przejechać nim jakieś 100-200km zlać i zalać docelowy Shell z ar9100..
Opublikowano
Warto robic płukanke? Zastanawiam sie czy przed zmianą następnego oleju to robić czy po prostu dolać ar9100 do nowego, 125k km będzie

Ogólnie rzecz biorąc warto. W żaden sposób nie zaszkodzisz silnikowi (zwłaszcza przy przebiegu rzędu 120 tys km) a pomożesz.

Kiedyś były obawy, że płukanka ma negatywny wpływ na uszczelnienia. Dzisiejsze płukanki nie stwarzają takiego zagrożenia.

Dodatkowo jeśli nie masz pewności (ale nawet jeśli masz) jaki interwał olejowy stosował poprzedni właściciel to tym bardziej warto żeby oczyścić motor z laków, nagaru itp.


Jeśli boisz się, że płukanka będzie zbyt agresywna to możesz zastosować płukankę długodystansową, którą wlewasz do silnika i pozostawiasz nawet na cały interwał olejowy.

Taka płukanka jest mniej agresywna.

Ale tej szybkiej płukanki również nie musisz się obawiać bo jest tak sformułowana, że wszelkie zanieczyszczenia, laki pozostają w postaci zawiesiny i zlecą przy zrzucie starego oleju.


AR9100 również dolewam do oleju. Uważam, że warto.

 

Dobrze zakładasz ar2820, chciałem jeszcze po zrobieniu tej płukanki wlać ten olej FANFARO LL04 przejechać nim jakieś 100-200km zlać i zalać docelowy Shell z ar9100..

Okay. Jak najbardziej możesz tak zrobić i wyjdzie tylko na zdrowie.

Chodzi mi o to, że nie jest to koniczne.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
AR9100 też ma właściwości płucząco myjące. Po kilku wymianach oleju z AR9100 silnik będzie czysty. Nie trzeba wtedy stosować dodatkowo płukanki.
Opublikowano
AR9100 też ma właściwości płucząco myjące. Po kilku wymianach oleju z AR9100 silnik będzie czysty. Nie trzeba wtedy stosować dodatkowo płukanki.

Dokładnie.

 

Dzięki za info, a jeszcze jak ktoś mógłby opisać jakoś krótko wady i zalety stosowania oleju 5w30 a 5w40?

Ciężko mówić jednoznacznie o wadach i zaletach.

Zarówno jedna jak i druga klasa lepkości będzie cechować się innymi wadami/zaletami w zależnośći od sposobu eksploatacji i warunków.

Kilka postów wcześniej, w mojej odpowiedzi na Twoje pytanie co do przejścia na 5W40, znajdziesz po części odpowiedź na powyższe pytanie.


W bardzo dużym skrócie.


5W30

Niższa lepkość - w trybie miejskim mniejszy zapas lepkości który jest istotny bo paliwo rozrzedza olej w trybie miejskim i lepkość spada

Olej może szybciej osiągnąć temperaturę roboczą. Łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach. Ale to wszystko też trzeba weryfikować jak już masz konkretne oleje na myśli. Bo bywa różnie z tymi parametrami.


5W40

Wyższa lepkość. Ale również trzeba zwracać uwagę przy wyborze bo mocne 5W30 będzie miało bardzo zbliżoną lepkość do 5W40.

I reszte analogicznie możesz odnieść co do 5W30.


Niezależnie od klasy lepkości zwracaj uwagę również na:

  • NOACK - im niższy tym lepszy. Info co do NOACK znajdziesz sobie w necie.
  • Liczbę zasadową (TBN) - im wyższa tym lepsza. Olej dłużej "żyje" i spełnia swoje zadanie, jest bardziej odporny na zakwaszenie.
  • Temperaturę płynięcia - im niższa tym łatwiejszy rozruch na zimnym silniku. Tutaj istotna jest też pompowalność w niskich temperaturach.

 

To tak co mi przychodzi do głowy w takich bardzo podstawowych rzeczy.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sprawdzając dzisiaj numer filtra paliwa odkryłem, że pojawiła się nowa informacja: Uwzględnić czynność PuMA 62127352


Czy ktoś ma dostęp do informacji na czym polega ta PuMA?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.