Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Leje ktoś motula 8100 5w30 ? Jakieś opinie ?

 

Ja używam Motula tylko 5W-40. Wymiana co 10tys nie mam zastrzeżeń. W sumie od 15 lat używam motula do VW i ponad 320 tys ma zrobione.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jednak wybralem oryginal :)

Staram sie co 10 tys - ostatnio wymieniałem przy 16 tys teraz 26825km

zmiana z 5w30 (mid saps) na 0w30 (low saps) zobaczymy czy ma to jakis wplyw na dpf ;)

810c40d3c1aa0542gen.jpg

Opublikowano

Na dpf oprócz oleju w silniku ma wpływ to co tankujesz.

Na ta chwile najlepsze paliwo bez biosyfu jest na circleK a nazywa się olej napędowy arktyczny.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ja po raz pierwszy w życiu zalałem Valvoline synpower 5w30 XL III (120 zł za 5L) Zawsze lałem Mobila,Texaco,albo Visco. Kiedyś dawno temu Castrola, ale przedstawiciel mi powiedział,że to to samo co Visco grupa BP jedna beczka a cena 2 x taka. Valvo cena dobra i podobno na 100% nie rozlewany w Polsce.
Opublikowano
Ja po raz pierwszy w życiu zalałem Valvoline synpower 5w30 XL III (120 zł za 5L) Zawsze lałem Mobila,Texaco,albo Visco. Kiedyś dawno temu Castrola, ale przedstawiciel mi powiedział,że to to samo co Visco grupa BP jedna beczka a cena 2 x taka. Valvo cena dobra i podobno na 100% nie rozlewany w Polsce.

 

Valvoline korzysta z baz olejowym Neste, o czym pisałem wcześniej, samo Neste produkuje jedne z najlepszych syntetyków na świecie, co w parze z w miarę przystępną ceną czyni je jedna z bardziej atrakcyjnych pozycji na rynku, dużo byłoby pisać . Pomijając już bełkot co niektórych że za "dobry" olej trzeba wydać gruby hajs bo inaczej to otrzymujemy produkt niskiej jakości to Neste jest jedna z najlepszych alternatyw do silników na rynku olejowym. Oczywiście jeśli istnieje taka uzasadniona potrzeba to można i wydać dużo, bo czemu nie, ale można też wydać mądrze ze świadomością tego co w zamian otrzymujemy . Tutaj link opisujący firmę ze strony Piotrka ze zmień olej, https://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/oleje-silnikowe-neste-oil-historia-i-zastosowania, oczywiście taki trochę bełkot reklamowy ale i też dający wyobrażenie o firmie dla mnie osobiście oleje Neste ze swoimi bazami są w top 5 olei wartych uwagi/zalania.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Ja jeżdzę na olejach Valvoline w dużo bardziej wysilonych silnikach i sobie go chwalę. Chyba nie ma lepszego oleju jeśli chodzi o cena/jakość.

Ponieważ Valvolin kosztuje niedużo wymieniam go co 10000km, filtr oleju co drugą wymianę.

Tu masz zdjęcie mojego silnia podczas wymiany rozrządu , przebieg coś koło 170k km, mechanik z BMW robił sobie fotki i pokazywał kolegą, zero jakiegokolwiek nagaru. Silnik w środku jak nowy.

e3ce6211dd7c402b.jpg

Opublikowano
Popieram również jestem zadowolony z tego oleju. + częsta wymiana I jest elegancko co widać wyzej
Opublikowano
Ja jeżdzę na olejach Valvoline w dużo bardziej wysilonych silnikach i sobie go chwalę. Chyba nie ma lepszego oleju jeśli chodzi o cena/jakość.

Ponieważ Valvolin kosztuje niedużo wymieniam go co 10000km, filtr oleju co drugą wymianę.

Tu masz zdjęcie mojego silnia podczas wymiany rozrządu , przebieg coś koło 170k km, mechanik z BMW robił sobie fotki i pokazywał kolegą, zero jakiegokolwiek nagaru. Silnik w środku jak nowy.

e3ce6211dd7c402b.jpg

 

Jaki dokładnie olej lejesz ?

Opublikowano
Na dpf oprócz oleju w silniku ma wpływ to co tankujesz.

Na ta chwile najlepsze paliwo bez biosyfu jest na circleK a nazywa się olej napędowy arktyczny.

 

Głównie Bp ultimate a ostatnio vpower diesel, średnio mam dopalanie co 460 km



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Opublikowano


Jaki dokładnie olej lejesz ?

 

VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30

 

Valvo zalewałem w życiu kilka razy, nie jest on moim faworytem ale przyznam że tworzy dobre oliwy :wink: , w końcu wykorzystuje bazy Neste :8) :lol: , więc nie może być inaczej :twisted:

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Neste jest ok ale i ja przyznam ze valvoline nie jest moim faworytem.

Jako nieliczny użytkownik tego forum preferuje do diesla koncern total który pod ta marka sprzedaje własne oleje jak i pod marka elf.

Dla mnie nie ma lepszego oleju jakość/cena jak to co proponują francuzi.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe to testowałem australijskiego penrite i go porzuciłem na rzecz niemieckiej manufaktury rowe.

Z niszowymi producentami jednak jest taki problem ze co dostawę maja rożny olej w kontenerach...

Podejrzewam jednak ze sama marka oleju jest mniej ważna jak regularność jego wymiany w różnych warunkach użytkowania auta.Jesli ktoś użytkuje auto na dojazdy do pracy drogami lokalnymi i nie robi szybkich przebiegów autostradowych/miejskich to nawet najtańszy zalecany olej da radę.

MADE IN PRL
Opublikowano
Popieram przedmówce. Stosuje podobna taktykę. Od zawsze leje do BMW Total z norma ll-01. Wcześniej wymiana co 10kkm 0w30 w M54 i nie było nigdy problemów ze zużyciem oleju tak jak to się pojawia na forum. Teraz do N20 0w40 Total (bańka 120pln za 5l) z norma ll01 co 6-8kkm i jest super. To co się zlewa po 8kkm w miejskiej jeździe to szczerze powiem szkoda płacić za olej jakieś kosmiczne pieniądze.
Opublikowano

Interwał. To z pewnością klucz. :wink:

Valvo, Shell, Total, Neste.... i inne, jeśli będą wymieniane na czas (a nie w trybie eksploatacji longlife) to efekt będzie jak na zdjęciach powyżej.

Lotos czy Orlen (które najczęściej w ogóle nie są brane pod uwagę, a analizy zużyciowe czy świeżych olejów, pokazują, że to przyzwoite oleje) również da podobny rezultat przy odpowiednio dobranym interwale.

Do tego +/- co 3 wymiana płukanka i wsio.

Dziwię sie tylko troszkę lester, że filtr co drugą wymianę zmieniasz. To też nie jest duży koszt a to bardzo istotny element w układzie smarowania.

Ale motor malina. Może rzeczywiście robić za przykład. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak Kozenko słusznie zauważył że filtr oleju powinno się wymieniać przy każdej wymianie oleju. Ponieważ nowy olej który posiada silnie działające dodatki myjąco płuczące (zwłaszcza w początkowym okresie eksploatacji) może w jakimś stopniu wypłukać zgromadzone zanieczyszczenia z starego filtra które niestety "zasilą" nowy oleju co spowoduj pogorszenie już od początku eksploatacji oleju jego właściwości smarnych. Pomijam fakt że koszt filtra ok.40 zł raz na rok lub co np.10 tys. km to żadem wydatek. Natomiast mogą się pojawić nowe posty np.dlaczego tak szybko zużył się rozrząd czy turbo itp.
Opublikowano

Sam nie wiem czy watro tak często olej wymieniać.

Mam znajomego który posiada f11 2.0d. Olej wymienia co 30k km i ma nalatane pod 400 000km. Silnika nie ruszał, turbina oryginalna, dpf na miejscu. Jedynie rozrząd zrobił w okolicach 300 000km. Najlepsze jest to że to auto od 80 000km jeździ na boxie speedbuster. :)

Opublikowano
Sam nie wiem czy watro tak często olej wymieniać.

Mam znajomego który posiada f11 2.0d. Olej wymienia co 30k km i ma nalatane pod 400 000km. Silnika nie ruszał, turbina oryginalna, dpf na miejscu. Jedynie rozrząd zrobił w okolicach 300 000km. Najlepsze jest to że to auto od 80 000km jeździ na boxie speedbuster. :)

 

A ja nie nie śpię po nocach bo myślę, że zaraz mi rozrząd strzeli :roll: 175k nalatane :mad2:

Opublikowano
Na dpf oprócz oleju w silniku ma wpływ to co tankujesz.

Na ta chwile najlepsze paliwo bez biosyfu jest na circleK a nazywa się olej napędowy arktyczny.

 

Przepisy zobowiązują KAŻDEGO producenta do dodawania do ON 7% biokomponentów. Chyba że coś się zmieniło, jeśli tak to podaj link.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na stronie cirkla jest info, że w tym paliwie jest 0 biododatków
Opublikowano
na stronie cirkla jest info, że w tym paliwie jest 0 biododatków

Rzeczywiście, jest takie info na stronie.

Ciekawe.


f70f272aafd9f4bb23e19556134f1c68.jpg

Opublikowano
Sam nie wiem czy watro tak często olej wymieniać.

Mam znajomego który posiada f11 2.0d. Olej wymienia co 30k km i ma nalatane pod 400 000km. Silnika nie ruszał, turbina oryginalna, dpf na miejscu. Jedynie rozrząd zrobił w okolicach 300 000km. Najlepsze jest to że to auto od 80 000km jeździ na boxie speedbuster. :)

 

Jak to nie warto?

Jeszcze się zastanawiasz?

Załączyłeś zdjęcie własnego N47 czystego jak tralala. :wink:

Lepszego przykładu nie ma. Warto. :wink:


Obserwując dostępne w necie analizy zużyciowe, można zaobserwować, że większość olejów tak naprawdę przy 10 000 km powinna być wymieniana, bo za niedługą chwilę olej bardzo szybko zaczyna się degradować.

Spada liczba zasadowa, wzrasta zakwaszenie, olej zaczyna tracić na lepkości i przestaje spełniać swoje zadanie.

Dodatkowo N47 jest jakie jest i tutaj olej ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi np. o trwałość rozrządu.

Więc nie zmieniaj podejścia. :wink:

No może jedynie filtr oleju co każdą wymianę zarzuć nowy. :)

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ja stosuję zalecany przez producenta olej castrol 5W30 wymiana co 30 000 km jak pokazuje komp. żadnych dodatków benzyna BP 98 na blacie 350 000 i jak do tej pory żadnych problemów , od wymiany do wymiany muszę dolać litr oleju tyle mi zżera.Wszystkim życzę takich problemów z silnikiem i nie poprawiajcie zaleceń producenta. :nienie:
Opublikowano

Cieszę się, że dojechałeś do takiego przebiegu przy Castrolu i takim interwale. :wink:

Jednak nie wszyscy mają tyle szczęścia.


Akurat w tej kwestii wskazane jest poprawianie zaleceń producenta.

30 000 km dla oleju i motoru to zwyczajnie znacznie za dużo.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Sam nie wiem czy watro tak często olej wymieniać.

Mam znajomego który posiada f11 2.0d. Olej wymienia co 30k km i ma nalatane pod 400 000km. Silnika nie ruszał, turbina oryginalna, dpf na miejscu. Jedynie rozrząd zrobił w okolicach 300 000km. Najlepsze jest to że to auto od 80 000km jeździ na boxie speedbuster. :)

 

Jak to nie warto?

Jeszcze się zastanawiasz?

Załączyłeś zdjęcie własnego N47 czystego jak tralala. :wink:

Lepszego przykładu nie ma. Warto. :wink:


Obserwując dostępne w necie analizy zużyciowe, można zaobserwować, że większość olejów tak naprawdę przy 10 000 km powinna być wymieniana, bo za niedługą chwilę olej bardzo szybko zaczyna się degradować.

Spada liczba zasadowa, wzrasta zakwaszenie, olej zaczyna tracić na lepkości i przestaje spełniać swoje zadanie.

Dodatkowo N47 jest jakie jest i tutaj olej ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi np. o trwałość rozrządu.

Więc nie zmieniaj podejścia. :wink:

No może jedynie filtr oleju co każdą wymianę zarzuć nowy. :)

 

no tak następny właściciel będzie zadowolony :)

Chodzi o to że jak masz zamiar jedzić długo autem i w planie jest duży przebieg to może i warto, jeśli kupujesz auto na 2-3 lat i przejedzisz tym autem powiedzmy 100 000km to co Cię obchodzi co potem.

Matematyka jest prosta, przebieg 100 000km

jeśli wymieniach olej co 10 000km to powiedzmy masz kwotę 250zł x 10 = 2500 zł

jeśli wymieniach co 30 000km to po tym samym przebiegu zapłacisz 3x250 = 750 zł


Zostanie Ci w kieszeni 1750 zł :) proste jak drut :) Czy to dużo ? każdy musi odpowiedzieć sobie sam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.