Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, QWERtyy napisał(a):

Longlife 04 to norma ustanowiona przez BMW. Bez tego bym nie zalewał.

E tam, aprobaty to taki pic na wodę - ważne tylko jak masz gwarancję. Kto zapłaci ten ma a ile olejów przewyższa wymagania aprobaty... 

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.03.2023 o 22:33, Wilkers napisał(a):

Witam jestem posiadaczem f10 3173hp po modzie 360hp silnik po kapitaln remoncie dotarty jakieś 45tys km temu olej jaki lałem na docieranie to motul 5w40 dwa razy raz 1000km zmina i kolejne 5000km , później poszedł millers xf profesional 5w40 , mimo że dedykowany jest 5w30 jednak parametrami nie różni się drastycznie mocno od 5w30, a że silnik po modzie więc poszedł w40, zastanawiam się teraz nad jakimś dodatkiem , niby nic nie ubywa może jakieś 400ml na 8-9tys km bo co tyle wymieniam ostatnio głównie miasto 25km w jedną i 25km w drugą stronę, czytałem o oilsyn nano c5 , archoil ar9100 oraz 9200, o mixaxh tych środków sam stosuje archoila 6400dmax do paliwa 1ml/litr czasem więcej, jestem zadowolony ale to tylko dodatek , czytałem też o xado stage 1 , oraz ceratec , czy to xado czy ceratec obie należą do koncernów, zachęcony reklama sprawdziłem zagraniczne fora na temat produktów oilsyna i archoila i cóż bardzo mało info bardzo , to mnie zdziwiło odwiedziłem macierzyste strony i okazało się że takie same adresy mają w Google view można zobaczyć że to jakiś większy garaz z napisem power enhancer i to wszystko zdziwiło mnie ze obie tak wychwalane na oil Club oraz w kilku sklepach marki mieszczą się w większym garażu i teraz moje pytanie bo zachęcony reklama miałem dolac archoil ar9100 z archoilar9200 lub ar9100 plus oilsyn nano c5 co byście wybrali ceratec xado stage 1 czy archoil z oilsyn miał ktoś realne doświadczenia w stosowaniu dodatków olejowych owych producentów choć wątpię azeby w takim garażu archoil i oilsyn cokolwiek produkowali co najwyżej mieszali z gotowców, co byście polecili . Pozdrawiam

Zalałem Certec do swego auta (550D) wydawało mi się iż jest ciszej... (po kilku set km) 

Kolega zalał też do 320D i tu był/jest znaczniej ciszej i "spokojniej" 

Zamierzam stosować to już przy każdej wymianie ... (Millers) 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 25.08.2023 o 00:18, Borsuczek napisał(a):

Jeśli jest ciszej po zalaniu to silnik kaszana 🙂

Dzięki ... 

Widzę iż kolega wizjoner  🤨

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, po ceratec jest ciszej, sprawdzone na wielu autach a silniki na pewno nie kaszana. 

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 22.08.2023 o 22:56, PiotrGS napisał(a):

Zamierzam stosować to już przy każdej wymianie ... (Millers) 

Heja,

Zachęcam do znalezienia i poczytania analiz VOA/UOA.
Wspomniany Millers jest droższy a niczym szczególnym się nie wyróżnia na tle konkurencji. 🙂
To, co kluczowe, to interwał po jakim wymieniasz olej.
Jak będziesz wymieniał po 25-30kkm to możesz wlać tam hiper-duper olej a i tak zrobi Ci się syf w motorze.

Co do LL04, to specyfikacja... powiedziałbym mocno przeciętna.

I nie sugerujcie się proszę odczuciami akustycznymi... to jak pracuje silnik na danym oleju absolutnie nic nie mówi o tym jakiej jakości jest olej.
Nie piszcie takich bzdur. Please!

 

Relative Performance Comparison Tool for Passenger Car Specifications - Engine Oil Additives - The Lubrizol Corporation

Pod powyższym linkiem, możecie sobie zobaczyć trochę więcej szczegółow oraz poklikać/porównać jak na tle innych specyfikacji wypada LL04.

Pzdr

 

image.png.7b94f7232e966ae2825006c73c1124a2.png

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano (edytowane)

Leję Millersa już od 10lat już do trzeciego auta. Bez względu na to czy on jest super hiper czy przeciętny to wymieniam go co max 10kkm.

To czy jest droższy od porównywalnego czy identycznego wszelkimi parametrami jak tańszy olej "X" nie ma to dla mnie znaczenia.

Mogę sobie pozwolić na wyższy koszt rzędu 50pln/rok gdyż różnice na 5l to różnica ok 20 czy 30pln. 

Przynajmniej nie zastanawiam się czy nie kupuję jakiejś cieczy rozlewanej w "rumuńskiej czy bułgarskiej rozlewni" 🙂 (wiem wiem dramatyzuję 🙂 i wymyślam)

Edytowane przez PiotrGS
Opublikowano
W dniu 7.12.2023 o 10:30, Kozenko napisał(a):

 

I nie sugerujcie się proszę odczuciami akustycznymi... to jak pracuje silnik na danym oleju absolutnie nic nie mówi o tym jakiej jakości jest olej.
Nie piszcie takich bzdur. Please!

 

 

 

Po zmianie oleju na świeży raczej zawsze będzie "ciszej" i bez znaczenia czy na tym oleju jeździłeś 10kkm czy 30kmm.

Ja zauważyłem bardziej "miekką" pracę po zalaniu i przejechaniu ok 1kkm na Ceratec'a - ale też jest szansa iż słuch mi już szwankuje. 

Nie twierdzę iż jest to jakiś mega specyfik i uzdrowi już padnięty motor. Jeśli jednak wydłuży jego agonię to już jest to coś. 

Mój silnik miał i ma się doskonale przed jak po zalaniu Ceratec. 

Jest czas i kilka pln to można się "pobawić" 🙂 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 12.12.2023 o 10:53, Borsuczek napisał(a):

Ceratec to jest normalny moto-doktor więc wycisza i tak jak piszesz wydłuża agonię. Nic w tym dziwnego. 

Idąc tym tokiem myślenia to po co wymieniać olej w silniku? To też wydłuża agonię sinika. 😜

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wiem, że lepiej dla psychiki jest sobie wmawiać, że lejemy "uszlachetniacz" niż moto-doktora bo mamy złoma.

Opublikowano
2 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Ja wiem, że lepiej dla psychiki jest sobie wmawiać, że lejemy "uszlachetniacz" niż moto-doktora bo mamy złoma.

OK, przyjmuję do wiadomosci że  ty wiesz lepiej ale ja w praktyce wypróbowałem wiele olei i dodatków i swoje zdanie mam no i niestety te "zlomy" czasem mają nalatane ze 20~30k kilometrów. I to co dla niektórych jest psychiką dla innych jest doświadczeniem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do Ceratec to już koniec tematu jak mawiał Piłsudski " z racją jest jak z d...każdy ma swoją" 

Chcesz to używaj .. nie chcesz to nie używaj... chcesz wymieniać olej co 30kkm wymieniaj ...

Ja używam co drugą wymianę (10-12kkm) i za 80pln kupuję lepsze samopoczucie ... 🙂 

PS

A może ktoś z Was kiedyś w przyszłości kupi mój samochód i doceni jego odrobinę lepszy stan niż średnia rynkowa 🙂 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

43 minuty temu, Lodini88 napisał(a):

co sądzicie o nowości od LM ? LIQUI MOLY  5W30 Molygen

  Nowość prosto z 2019roku.

43 minuty temu, Lodini88 napisał(a):

 Cena też super 🙂  

W sensie litr za 90zł ?:D

A to do roweru czy do jakiegoś silnika?

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pacjent 440ix po modach na 500KM, przebieg 40k km. Do tej pory lany cały czas oem 5W30. Obecnie chcę przejść na 5W40. W innych sprzętach lany przeważnie Motul więc skłaniam się ku tej marce. Tylko który rodzaj bo jest ich kilka? Chodzi mi tez po głowie Shell. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Obejrzyj kilka razy i sam dobierzesz sobie olej.

Ja mam DIESELa ,zależy mi na ochronie silnika + ten ebany DPF. Wybrałem olej który ma więcej BORU. MOLIBDEN podobno może się odkładać dlatego postawiłem na ten pierwszy pierwiastek. Wymieniam olej dwa razy w roku , średnio co 7500 km. Total Energies Quartz Ineo Long Life 5W-30 cenowo wychodzi korzystnie ok 31,- zł za litr.

 

 

Screenshot_20240416_184314_Gallery.thumb.jpg.dba476c4fe8f9292f91b01ff061eac3a.jpg20240416_190749.thumb.jpg.18013368dd6ddaf69e5eee2ada76193d.jpg20240416_192920.thumb.jpg.9fd161300a1e08b0d7440c0077ded780.jpg20240416_194411.thumb.jpg.48d12f60c037a2eec760bd62a15f2b7e.jpgScreenshot_20240417_215053_YouTube.thumb.jpg.f06b0c35d51f914b3d97254c240d2b08.jpgScreenshot_20240417_213459_YouTube.thumb.jpg.9a67983aa41ce2c4c0ac0b1fc389f590.jpgScreenshot_20240417_213629_YouTube.thumb.jpg.5d484afd3108cf4b24aed8876401c752.jpgScreenshot_20240417_213757_YouTube.thumb.jpg.541189fc7dbff4d342d189afa25ba84f.jpgScreenshot_20240417_213936_YouTube.thumb.jpg.34092c16381958c088e1057ffee426a6.jpgScreenshot_20240417_214044_YouTube.thumb.jpg.20e5f66b354e49076535b0647f4a968f.jpgScreenshot_20240417_214206_YouTube.thumb.jpg.422ad7d937c3fbc879a9a9ad3d327f94.jpgScreenshot_20240417_215412_YouTube.thumb.jpg.8afd28ceaad2551a874a1d5052348cfa.jpg

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo ciekawe zestawienie. Osobiscie Shell bym wykluczyl, szybko odparowuje, do b58 zalewam Ravenol VMP/RUP, jedyny w tym zestawieniu na PAO. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Przeczytałem kilka ostatnich stron tego tematu i nadal nie wiem jaki olej wybrać. Prosiłbym o prostą poradę, dla zwykłego użytkownika, bez wdawania się w szczegóły na temat np. składu chemicznego 😉

Dotychczas do E87 z 2008r lałem cały czas Castrol Edge Titanium FST 5W30 i dobiłem 300 tys nawet bez wymiany rozrządu, ale to pewnie fart (ja zrobiłem około 100tys). Wymiany co roku lub około 10-12tys.

Teraz kupuję 325d z 2013r, to chyba ten sam silnik N47.

Czy zatem w tym przedziale cenowym (około 200 zł za 5l) nadal lać Castrola czy w tych pieniądzach można wziąć coś lepszego? Wiem że ravenol rup/rep jest polecany, ale to już inna półka cenowa, zostańmy przy okolicach 200-250 zł/5l. Może ewentualnie Motul 8100 x-clean albo Mobil 1 ESP? Ostatecznie mógłbym wziąć Ravenol 5W30 o ile faktycznie warto dopłacić do 270 zł/5l.

Drugie pytanie, czy klasa lepkości 5W30 dla tego samochodu też będzie ok? Z tego co piszecie, to dużo osób taką stosuje, ale nie wiem czy dla tego konkretnie silnika będzie w porządku.

I ostatnie pytanie, 5l czy 6l?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma lepszej rekomendacji jak 300tys na Castrol. Obecnie (od paru lat), BMW przeszlo na 0w30 z norma LL19 i Castrol ma, na dzien dzisiejszy, "prawa" do tej normy i jest podstawowym dostawa na rynek USA. Formula wyglada bardzo dobrze i ja bym do 325d wlal wlasnie taki olej. 

Opublikowano
14 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Nie ma lepszej rekomendacji jak 300tys na Castrol. Obecnie (od paru lat), BMW przeszlo na 0w30 z norma LL19 i Castrol ma, na dzien dzisiejszy, "prawa" do tej normy i jest podstawowym dostawa na rynek USA. Formula wyglada bardzo dobrze i ja bym do 325d wlal wlasnie taki olej. 

Dzięki wielkie za odpowiedź.

Faktycznie nie ma co kombinować, skoro wcześniej Castrol się sprawdził to czemu go dalej nie stosować. Według strony castrol wychodzi, że mam lać EDGE 0W30 LL lub EDGE 5W30 LL. Będą ok?

https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/motor-oil-and-fluids-finder.html?page=recommendedProducts&id=94959

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.