Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dotychczas: Shell ECT C3 0w30 + Archoil AR9100

W porządku zestaw. Interwał nie większy niż 10 000 i będzie OK.

Zdecydowanie ważniejszy jest interwał. Zrobić płukankę przed wymianą również warto.

np.: https://sklep.archoil.pl/?product=oilem-releasetech-power-flush

 

Na jedną zmianę mam jeszcze olej OEM BMW 0w30 i doleję pewnie jeszcze AR9100.

Padła jedna propozycja - Ravenol RUP 5w40 - ale jak robię nawet 5 wymian oleju w roku to 350zł za 5l oleju wydaje mi się dużą kwotą.

OEM BMW jest dobrym olejem - prawdopodobnie jest to Shell AM-L.


Jeśli robisz tak jak wspomniałeś 5 wymian w roku to ze swojej strony mogę polecić:

Mobil 1 ESP 5W30 - dobry olej (zawiera PAO w mieszaninie olejów bazowych)


Ja aktualnie jeżdżę na Millers XF Premium Engine Oil C3 VW 5W30 w BMW3 N47

oraz wyżej wymieniony Mobil w B47.

Ravenol jest co prawda oparty na PAO ale zapłacisz dużo a w Twoim trybie eksploatacji oraz naszym klimacie nie skorzystasz z tego co PAO oferuje. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Na jedną zmianę mam jeszcze olej OEM BMW 0w30 i doleję pewnie jeszcze AR9100.

Olej wymieniam co 10-12tys jak mam czas.

Budżet ... no było by dobrze jakbym zmieścił się w 250zł - ale proszę o jakieś propozycje.

Pytanie brzmi - co dalej? Jakieś 0w40/5w40? Co lubi B47?


Padła jedna propozycja - Ravenol RUP 5w40 - ale jak robię nawet 5 wymian oleju w roku to 350zł za 5l oleju wydaje mi się dużą kwotą.

 

Mam podobne rozterki. Olej zmieniałem parę dni temu. Wjechał AMSOIL 5W40 AFL + Archoil 9100. Zmieniając olej często, również parę razy w roku zastanawiam się czy nie przejść na tańszy olej np. Specol C3 spełniający LL04 + Archoil 9100 bądz 9200... w takim wypadku wymiana maks co 10-12kkm.

Opublikowano

Padła jedna propozycja - Ravenol RUP 5w40 - ale jak robię nawet 5 wymian oleju w roku to 350zł za 5l oleju wydaje mi się dużą kwotą.

 

Mam podobne rozterki. Olej zmieniałem parę dni temu. Wjechał AMSOIL 5W40 AFL + Archoil 9100. Zmieniając olej często, również parę razy w roku zastanawiam się czy nie przejść na tańszy olej np. Specol C3 spełniający LL04 + Archoil 9100 bądz 9200... w takim wypadku wymiana maks co 10-12kkm.

 

Wydaje mi się, że rozterki co do ceny oleju są trochę sztuczne. Zmiana co 10-12kkm oznacza, że w tym czasie do baku idzie paliwa za co najmniej 3kzł (w przypadku diesla, w przypadku benzyny to już będzie bliżej 4kzł). Czy oszczędność rzędu 100 zł ma aż takie znaczenie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Padła jedna propozycja - Ravenol RUP 5w40 - ale jak robię nawet 5 wymian oleju w roku to 350zł za 5l oleju wydaje mi się dużą kwotą.

 

Mam podobne rozterki. Olej zmieniałem parę dni temu. Wjechał AMSOIL 5W40 AFL + Archoil 9100. Zmieniając olej często, również parę razy w roku zastanawiam się czy nie przejść na tańszy olej np. Specol C3 spełniający LL04 + Archoil 9100 bądz 9200... w takim wypadku wymiana maks co 10-12kkm.

 

Wydaje mi się, że rozterki co do ceny oleju są trochę sztuczne. Zmiana co 10-12kkm oznacza, że w tym czasie do baku idzie paliwa za co najmniej 3kzł (w przypadku diesla, w przypadku benzyny to już będzie bliżej 4kzł). Czy oszczędność rzędu 100 zł ma aż takie znaczenie?

 

Nie mam na celu bycie niemiłym ale nie Twoim interesem powinno być ocenianie na czym będę oszczędzać.

5wymian x 5l RUP to koszt (5x350) 1750zł

5wymian x 5l np. Shell ECT C3 0w30 (5x160) 700zł

To daje w roku 1000zł oszczędności, które wolę wydać na 50 driknów na wakacjach.


Jak będę miał kiedyś luksus robić 10tkm w roku a nie 60-70tkm to kupię sobię benzynkę i będę lać pozłacany olej za 500zł.


Uważam, że ani trochę nie oszczędzam na samochodzie ale nie chce wywalać pieniążków tam gdzie niekoniecznie dobrze się sprawdzą.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Wydaje mi się, że rozterki co do ceny oleju są trochę sztuczne. Zmiana co 10-12kkm oznacza, że w tym czasie do baku idzie paliwa za co najmniej 3kzł (w przypadku diesla, w przypadku benzyny to już będzie bliżej 4kzł). Czy oszczędność rzędu 100 zł ma aż takie znaczenie?

:cool2:

Opublikowano
Nie mam na celu bycie niemiłym ale nie Twoim interesem powinno być ocenianie na czym będę oszczędzać.

 

Ale chyba jesteś niemiły. Nie odnoszę się personalnie do Ciebie, tylko napisałem ogólnie co o tym myślę. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to nie powinno być w moim interesie co będziesz lać do silnika - po co o tym piszesz na forum? Idź do sklepu i porozmawiaj z handlowcem.

 

5wymian x 5l RUP to koszt (5x350) 1750zł

5wymian x 5l np. Shell ECT C3 0w30 (5x160) 700zł

To daje w roku 1000zł oszczędności, które wolę wydać na 50 driknów na wakacjach.

 

Pisałeś, że dolewasz AR9100, więc raczej 1000 zł nie zaoszczędzisz. A z drugiej strony piszesz o drinkach zamiast iść do sklepu po flaszkę :lol: Wiem, wiem, to nie mój interes...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale chyba jesteś niemiły. Nie odnoszę się personalnie do Ciebie, tylko napisałem ogólnie co o tym myślę. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to nie powinno być w moim interesie co będziesz lać do silnika - po co o tym piszesz na forum? Idź do sklepu i porozmawiaj z handlowcem.

Zapytałem ogólnie czy jest jakiś dobry ale tańszy olej od Ravenola RUP, a Ty zamiast powiedzieć, że nie wiesz nie ma itd to zaczynasz liczyć kasę. Chcę coś tańszego i jeśli nie będzie innych propozycji to po prostu zostanę przy tym co mam.

Pisałeś, że dolewasz AR9100, więc raczej 1000 zł nie zaoszczędzisz. A z drugiej strony piszesz o drinkach zamiast iść do sklepu po flaszkę :lol: Wiem, wiem, to nie mój interes...

AR nalałem na razie pierwszy raz, a drinki były tylko zwykłym przykładem tego, że mi też się coś należy :D Poza tym od początku roku mam "dietę" i nie piję też alkoholu więc teoretycznie zaoszczędzę i na drinkach i na oleju.


Tylko nie pisz, że w takim razie trzeba było kupić Corsę i jeżdzić za 4l/100km bo Corsę też mam w domu i w sumie przez ostatni rok zrobiłem może z 3tkm :D .


Nie widzę po prostu sensu wydawania tyle kasy na olej ultra high performace racing "najwyższej" klasy do zwykłej jazdy.


Wcześniej w e90 korzystałem z ravenola vst 5w40 ale ten nie ma ll04 a był w bardzo dobrej cenie i tak mam dziurę w wyborze bo albo jest tanio i jest 0w/5w30 za 160zł albo 5w40 za 350. Chce znaleźć średnią półkę tak aby było w miarę ok w chipowanym B47.

Kiedyś był jakiś mobil 0w40 ale z nieznanych mi przyczyn stracił ll04.


Podsumowując, do wyboru na razie mam:


Shell ECT C3 0w30 160zł

Shell AM-L / Shell ECT C3 5w30 150zł

.....

OEM 0w30 LL04 250zł - ale to odpada, wykorzystam po prostu zapasy.

.....

Ravenol REP 5w30 300zł

Ravenol RUP 5w40 350zł

spacer.png

Opublikowano

Ale chyba jesteś niemiły. Nie odnoszę się personalnie do Ciebie, tylko napisałem ogólnie co o tym myślę. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to nie powinno być w moim interesie co będziesz lać do silnika - po co o tym piszesz na forum? Idź do sklepu i porozmawiaj z handlowcem.

Zapytałem ogólnie czy jest jakiś dobry ale tańszy olej od Ravenola RUP, a Ty zamiast powiedzieć, że nie wiesz nie ma itd to zaczynasz liczyć kasę. Jeśli nie masz nic do wniesienia to po co komentujesz.

 

Masz rację. Chciałem tylko uświadomić (niekoniecznie Ciebie), że różnice w cenie oleju - choć na pierwszy rzut oka - wydają się duże, to w codziennym użytkowaniu są marginalne. Oczywiście zawsze jest jakaś granica i inne czynniki, które decydują o zakupie.


Co do oleju, to osobiście ostatnio korzystam z Valvoline MST C3 i silnik pracuje wg mnie ciszej niż na Castrol/Shell. W planach mam polecany Ravenol VMP (ale u mnie jest 5w30, więc taniej).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz rację. Chciałem tylko uświadomić (niekoniecznie Ciebie), że różnice w cenie oleju - choć na pierwszy rzut oka - wydają się duże, to w codziennym użytkowaniu są marginalne. Oczywiście zawsze jest jakaś granica i inne czynniki, które decydują o zakupie.


Co do oleju, to osobiście ostatnio korzystam z Valvoline MST C3 i silnik pracuje wg mnie ciszej niż na Castrol/Shell. W planach mam polecany Ravenol VMP (ale u mnie jest 5w30, więc taniej).

Tak jak już wspomniałem, jak będę kiedyś robić mniej km to cena przestanie mieć znaczenie. Jakby tak podchodzić ze wszystkimi cenami w życiu to tu 100 tam 100 a na koniec lepiej nie podliczać :)


Co do Ravenola VMP to raz go zalałem i nie mogę powiedzieć nic złego, potem wpadł znowu Shell i OEM bo miałem "pod ręką".

Z tego co widzę rok temu za VMP płaciłem 250zł/6l - ale teraz widzę na alledorgo że ceny poszybowały i tyle kosztuje teraz 5l.

W zasadzie nie mogę powiedzieć o VMP nic złego, silnik dalej kręcił się w tą samą stronę :D


Pewnie nie podjąłbym tematu oleju gdybym nie zrobił chipa -> pomyślałem, że może z tego powodu warto znaleźć coś 0w40/5w40 - może nie ma sensu?

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Pewnie nie podjąłbym tematu oleju gdybym nie zrobił chipa -> pomyślałem, że może z tego powodu warto znaleźć coś 0w40/5w40 - może nie ma sensu?

Jeżeli wykorzystujesz pełen potencjał mocy po chipie (również serii) często w długim okresie czasu pracy silnika to zmiana oleju na wyższą lepkości i mocniejszy film olejowy ma sens, w innym przypadku to nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli wykorzystujesz pełen potencjał mocy po chipie (również serii) często w długim okresie czasu pracy silnika to zmiana oleju na wyższą lepkości i mocniejszy film olejowy ma sens, w innym przypadku to nie.

Ciężko to określić, ale przyjmijmy że 70% to normalna grzeczna jazda wg przepisów. Reszta to wyprzedzanie, jazda po mieście, raz na jakiś czas pedał w podłogę :)

Poza miastem temperatura oleju 90stopni. W mieście to wiadomo, że więcej aczkolwiek nie widziałem chyba jeszcze 100stopni.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na oilclub.de znalazłem informację, że kilka osób które zalało do B47 20d olej Ravenol Rup 5w40 skarżą się, że w silniku na zimno "przez pierwsze 500m" klepią popychacze - o ile dobrze zrozumiałem - używali słowa "hydrusy".

Ta sytuacja odnosi się tylko i wyłącznie do silnika B47 - część z tych osób pomimo tego nadal używa Rup. Piszą że pomimo że klepie na początku to potem chodzi jak pszczółka ;)


W instrukcji podane jest, że do b47 zaprojektowany jest też pod LL-12 i pomimo tego że instrukcja godzi się na stosowanie ll04 od 0w30 do 5w40 może po prostu ten RUP 5w40 jest za "gruby". Do tych informacji w instrukcji podchodzę z przymrużeniem oka ale nie jestem żadnym specjalistą w tej kwestii.


Gdyby nie te posty z klepaniem to bym się nie zastanawiał.

Czy pomimo to warto zalać RUP 5W40 do b47 z chipem. Moze u mnie będzie ok?


Pytam bo mogę z pewnego źródła kupić Rup 5w40 oraz Rep 5w30 za 250zl/5l - co w przypadku regularnej ceny powyżej 350zl/5l jest chyba okazją.


Edit. Pisząc drugi post miałem nadzieję że się scalą...

spacer.png

Opublikowano

Jeśli można, dlaczego bierzesz pod uwagę tylko Ravenol? ;)

To nie złośliwość tylko zwykle pytanie. Czym sie kierujesz?

Głównie zawartością PAO? Czy czymś jeszcze?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ravenol to dobre oleje, ale jest wiele innych firm co robią dobre oleje - przykład dobrych topowych oleji 5w40 macie tutaj:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na oilclub.de znalazłem informację, że kilka osób które zalało do B47 20d olej Ravenol Rup 5w40 skarżą się, że w silniku na zimno "przez pierwsze 500m" klepią popychacze - o ile dobrze zrozumiałem - używali słowa "hydrusy".

Ta sytuacja odnosi się tylko i wyłącznie do silnika B47 - część z tych osób pomimo tego nadal używa Rup. Piszą że pomimo że klepie na początku to potem chodzi jak pszczółka ;)


W instrukcji podane jest, że do b47 zaprojektowany jest też pod LL-12 i pomimo tego że instrukcja godzi się na stosowanie ll04 od 0w30 do 5w40 może po prostu ten RUP 5w40 jest za "gruby". Do tych informacji w instrukcji podchodzę z przymrużeniem oka ale nie jestem żadnym specjalistą w tej kwestii.


Gdyby nie te posty z klepaniem to bym się nie zastanawiał.

Czy pomimo to warto zalać RUP 5W40 do b47 z chipem. Moze u mnie będzie ok?


Pytam bo mogę z pewnego źródła kupić Rup 5w40 oraz Rep 5w30 za 250zl/5l - co w przypadku regularnej ceny powyżej 350zl/5l jest chyba okazją.


Edit. Pisząc drugi post miałem nadzieję że się scalą...

B47 w naszym klimacie zalałbym i tak czynię 5w30.Według mnie i nie tylko mnie 5w40 mają za dużą lepkość do tego silnika. Kiedyś w N47 zalałem 5w40 i też po uruchomieniu odzywały się popychacze. Druga istotna kwestia to im olej ma wyższą lepkość to podczas zimnego startu dłużej pracuje w niekorzystnych warunkach zanim olej zostanie wszędzie rozprowadzony, co ma decydujący wpływ ma zużycie silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli można, dlaczego bierzesz pod uwagę tylko Ravenol? ;)

To nie złośliwość tylko zwykle pytanie. Czym sie kierujesz?

Głównie zawartością PAO? Czy czymś jeszcze?

Biorąc pod uwagę wszystkie analizy z oilclub.de zużytego oleju z silników B47 z powodu dużej zawartości sadzy (w tym silniku egr jest prawie zawsze otwarty) oraz z potrzeby czyszczenia katalizatora nox w analizach wychodzi często powyżej 4-5% paliwa w oleju - i nie ma na to wpływu styl jazdy.

Stwierdziłem że skoro paliwo tak się rozrzedza to może warto zmienić na 5w40 lub 0w40 - akurat jest trend na ravenol.


@Andrzej62 Właśnie przez te kilka uwag że na zimnym 5w40 B47 klepie zastanawiam się czy nie wystarczy 5w30.


Zdania na temat Rup 5w40 w B47 są tak podzielone aż kusi mnie aby samemu sprawdzić to w swoim silniku.


Mam jeszcze w głowie pomysł - kupno Rep i Rup i mieszanie ich po 50%. Powinna wyjść lepkość ok. 13,1 przy 100 stopniach i 80 przy 40st.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)


Mam jeszcze w głowie pomysł - kupno Rep i Rup i mieszanie ich po 50%. Powinna wyjść lepkość ok. 13,1 przy 100 stopniach i 80 przy 40st.

Ja bym aż tak nie kombinował. Silnik to nie apteka i nie laboratorium doświadczalne. Jakby była taka potrzeba stworzenia oleju o takich parametrach technicznych to producent by to uczynił, to jego biznes. Najbardziej zbliżone parametry o których piszesz mają niektóre oleje klasy lepkości 0W40.

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej zbliżone parametry o których piszesz mają niektóre oleje klasy lepkości 0W40.

I właśnie dlatego pomyślałem o pomieszaniu REP z RUP - żeby uzyskać 5w30 blisko jej górnej granicy SAE30. Nie ma zbyt wielu dobrych olei na PAO 0w40 z LL-04. Jedynym kandydatem tutaj dla mnie byłby Aral Super Tronic 0w40 - o ile jeszcze ma ll04.


Jak patrzę na analizy B47 to często jest pełno sadzy w oleju i wlew paliwa przy sprawnej ekologii jest tak duży że z SAE40 robi się po 10tys SAE30 itd...

Dlatego cały czas waham się pomiędzy 5w30 a 5w40.


Jestem rozdarty.. Na oilclub.de są zakochani w ravenolu RUP, na oilclub.ru jest w ogóle zakaz używania słowa ravenol.. Haha


Nie chce mi się co chwilę zmieniać oleju. Wolałbym raz kupić 20-30l i rok z głowy.

spacer.png

Opublikowano
Mnie też kusi, żeby spróbować 0W40, dlatego kupiłem Mobil 1 X3 na następną wymianę. Aral jest dobrym pomysłem, o ile masz dostęp do dobrego źródła. LL-04 już nie ma bo nowa rewizja stała się bardziej wymagająca i Aral jej nie spełnia, bądź nie chce płacić za odnowienie certyfikacji. Z C3 na PAO masz jeszcze Repsol Carrera 0W40 i oleje z częściową bazą PAO np. Eurol Syntence FS 0W30 - mam teraz i poranne rozruchy są bajeczne, w zimę odpalał praktycznie jak ciepły. Oprócz tego Castrol Edge FST 0W40, oba mają ok 40% PAO.
Opublikowano

Widzę że każdy próbuje czegoś nowego, a mi szczerze po latach znudziły już się ciągłe zmiany oleju, balansuje pomiędzy Neste i Eurolem z dodatkiem AR 6900 i Ar 9100 i to praktycznie tyle. Jak sobie przypomnę ile już tych oliw człowiek przerobił, z ciągłymi rozkimami która lepsza, tak jak z oponami przeszedłem przez praktycznie wszystkie premium, nie premium, w wielu wariantach, głównie nowe, kiedyś używki , lata temu też i bieżnikowane, finalnie zostałem przy Pirelli, co nie oznacza że okresowo nie sprawdzam, zużycia ,temperatur itd, itp. Po prostu zostaję przy dobrych sprawdzonych produktach, które dobrze sprawdzają się w moim użytkowaniu, stylu jazdy i nie chce mi się już kombinować.


P.S

A tak na marginesie to dużo pochlebnych opinii o Penrite słyszałem, tylko wiadomo kosztuje on ciut więcej, podobnie jak Amsoil

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu zostaję przy dobrych sprawdzonych produktach, które dobrze sprawdzają się w moim użytkowaniu, stylu jazdy

:cool2: Ja również.


Bawi mnie jak czytam że ktoś zmienia oleje bo po odczuciach nie robiąc analizy technicznej oceni jego jakość.

Np.olej na którym silnik pracuje ciszej wcale nie musi oznaczać że jest lepszy. Na dobrych czy bardzo dobrych olejach z powodu dużej zawartości PAO silnik może pracować głośniej i jest to zupełnie normalne.

Opublikowano
Kiedyś w N47 zalałem 5w40 i też po uruchomieniu odzywały się popychacze.

 

Bawi mnie jak czytam że ktoś zmienia oleje bo po odczuciach nie robiąc analizy technicznej oceni jego jakość.

Np.olej na którym silnik pracuje ciszej wcale nie musi oznaczać że jest lepszy.

 

To musisz mieć niezły ubaw z siebie ;)


Ciężko robić za każdym analizę techniczną, co zresztą też nie wiem do czego miałoby prowadzić. W końcu wyniki tego samego oleju będą różne w zależności od tego gdzie akurat się poruszamy (miasto/trasa), jakie są temperatury, po jakim czasie następuje zmiana itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś w N47 zalałem 5w40 i też po uruchomieniu odzywały się popychacze.

 

Bawi mnie jak czytam że ktoś zmienia oleje bo po odczuciach nie robiąc analizy technicznej oceni jego jakość.

Np.olej na którym silnik pracuje ciszej wcale nie musi oznaczać że jest lepszy.

 

To musisz mieć niezły ubaw z siebie ;)


Ciężko robić za każdym analizę techniczną, co zresztą też nie wiem do czego miałoby prowadzić. W końcu wyniki tego samego oleju będą różne w zależności od tego gdzie akurat się poruszamy (miasto/trasa), jakie są temperatury, po jakim czasie następuje zmiana itp.

 

Uderz w stół a nożyce się odezwą.


Normalny człowiek nie oceni autorytatywnie jakości oleju tylko na podstawie np.doznań akustycznych pracy silnika czy barwy zapachu itp oleju. Może to być tylko bardzo subiektywna niekompetentna ocena.

Jestem pełen podziwu i uznania dla Twoich nadludzkich możliwości.

Bawi mnie jak czytam że ktoś zmienia oleje bo po odczuciach nie robiąc analizy technicznej oceni jego jakość.

Np.olej na którym silnik pracuje ciszej wcale nie musi oznaczać że jest lepszy. Na dobrych czy bardzo dobrych olejach z powodu dużej zawartości PAO silnik może pracować głośniej i jest to zupełnie normalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.