Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie tak jak piszesz do dobrego oleju nie ma sensu lać dodatków bo dobre oleje mają już te dodatki. Dodatki leje się do tanich słabych olejów bo one właśnie ich nie mają.
Opublikowano

Nie do końca się zgodzę.

Na pewno nie we wszystkich przypadkach bo nawet dobre oleje mogą mieć pakiet dodatków w którym nie ma tego co oferuje dodatek który możesz dolać.

W zależności co chcesz uzyskać.

Czy ma to być np modyfikator tarcia czy ma podnośić liczbę zasadową czy ma spełniać jeszcze jakieś inne zadanie. Nie jest to taka prosta sprawa. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca się zgodzę.

Na pewno nie we wszystkich przypadkach bo nawet dobre oleje mogą mieć pakiet dodatków w którym nie ma tego co oferuje dodatek który możesz dolać.

W zależności co chcesz uzyskać.

Czy ma to być np modyfikator tarcia czy ma podnośić liczbę zasadową czy ma spełniać jeszcze jakieś inne zadanie. Nie jest to taka prosta sprawa. :wink:

Tak :cool2: . Dlatego napisałem że nie we wszystkich olejach z górnej pułki.Jest to indywidualna zależność danego oleju jak i warunków jego eksploatacji.

Opublikowano
Ja właśnie będę zalewał olej BMW OE 5W30 i do tego AR9100. Olej to praktycznie Shell, więc dodatek raczej pomoże, a nie zaszkodzi.
Opublikowano
Nie do końca się zgodzę.

Na pewno nie we wszystkich przypadkach bo nawet dobre oleje mogą mieć pakiet dodatków w którym nie ma tego co oferuje dodatek który możesz dolać.

W zależności co chcesz uzyskać.

Czy ma to być np modyfikator tarcia czy ma podnośić liczbę zasadową czy ma spełniać jeszcze jakieś inne zadanie. Nie jest to taka prosta sprawa. :wink:

Tak :cool2: . Dlatego napisałem że nie we wszystkich olejach z górnej pułki.Jest to indywidualna zależność danego oleju jak i warunków jego eksploatacji.

 

Może i na tym forum za dużo postów nie napisałem (bo to moje pierwsze BMW), ale na innych forach i w tematyce olei trochę siedziałem i...

Zasada jest taka im tańszy olej tym mniej specjalnych dodatków uszlachetniających im droższy olej tym tych dodatków więcej już dodanych przez producenta. O ile w tanich olejach można w miarę bezpiecznie stosować różne dodatki/modyfikatory to w dobrych drogich olejach są te dodatki już fabrycznie i teraz jak przesadzimy i dolejemy jeszcze czegoś innego to możemy popsuć właściwości oleju. Można o tym szerzej poczytać na różnych forach olejowych gdzie są konkretne testy i badani nowych i przepracowanych olei po zastosowaniu dodatków. Tak więc nie piszmy o ty co nam się wydaje tylko o faktach; testy i badania. Ja do takiego oleju TOPOWEGO Ravenol RCS, RedLine 0w40 czy Amsoli Signature Series, bał bym sie dolewać czegokolwiek bo skoro to szczytowe osiągnięcie danego producenta i aktualnie najlepsze oleje na świecie to... dodawanie na własna rękę "czegoś" raczej tylko zaszkodzi, co innego taki Polski Lotos Synthetic (całkiem dobry, ale bez specjalnych dodatków) do niego jak najbardziej wlał bym; Molygen Motor Protect lub AR9200

Opublikowano
Panowie, szykuję się do wymiany na Ravenol 5W30 i tutaj pytanie bo podpowiada mi kilka "wersji" : VMP / SMP / HLS / REP czy ktoś podpowie czy to żadna różnica czy np do Bawarek VMP lub SMP tylko ??
Opublikowano (edytowane)

Czytałem ten temat od dłuższego czasu i przez ostatnie kilkadziesiąt tys km korzystałem z oleju Millers XF Longlife 0W40 w BMW 420i N20. Serwis olejowy robię dwa razy częściej niż wynika to ze wskazań komputera (co jakieś 12tys km). Ostatnio oddałem auto na serwis olejowy, ale mechanik nie mógł dostać Millersa, więc postanowiłem coś załatwić i za namowiami sprzedawcy kupiłem EXTREME AMG VR2 0W40 GTR.

Po kilku dniach mechanik zadzwonił z info, że auto zholował z jazdy próbnej bo zatarł się silnik.

Olej silnikowy (że nie znana marka i nie 5W30) ma być przyczyną zatarcia.

Czy to możliwe ?

Edytowane przez AndrzejekWWA
Opublikowano
masz n20 wiec moze pompa oleju powiedziala ze ma dosc... raczej w oleju bym sie nie doszukiwal problemu.
Opublikowano
Po kilku dniach mechanik zadzwonił z info, że auto scholował z jazdy próbnej bo zatarł się silnik.

Olej silnikowy (że nie znana marka i nie 5W30) ma być przyczyną zatarcia.

Czy to możliwe ?

 

Oddajesz auto na serwis olejowy na kilka dni? I mechanik po wymianie oleju robi jazdy próbne??? Dziwna sprawa... :think:

Opublikowano

Oddałem auto w poniedziałek na serwis olejowy i wymiane świec, następnego dnia dostałem info o tym, że trzeba wymienić łożysko w alternatorze i uszczelnić wymiennik ciepła. Zgodziłem się. W środę dostałem info o tym, że przy misce olejowej też jest wyciek, więc poprosiłem o naprawę. W czwartek zadzwoniłem, ale mechanik nie odebrał i oddzwonił za jakiś czas z informacją, że auto zholowane i nie można ruszyć wału grzechotką.

Wracając do meritum: Czy olej EXTREME AMG VR2 0W40 GTR, zamiast 5W30, mógłbyć przyczyną awarii ?

Opublikowano

0W-40 jest rzadszy od standardu 5W-30 i być może w jakiś sposób mógł się przyczynić do zaistniałej sytuacji. Ale jeżeli tak by było to mechanik raczej powinien usłyszeć, że coś się dzieje. Nie brał Ci wcześniej oleju? Pracował równo, żadnych stuków itp.?

Poza tym, jak piszesz o łożysku w alternatorze, to zakładam, że przebieg był znaczny. Przy dużych przebiegach stosowanie rzadkich olejów nie jest wskazane. Niestety wszystko to wróżenie z fusów... cypisek21 też dobrze mówi. Współczuję :x

Opublikowano
0W-40 jest rzadszy od standardu 5W-30 i być może w jakiś sposób mógł się przyczynić do zaistniałej sytuacji. Ale jeżeli tak by było to mechanik raczej powinien usłyszeć, że coś się dzieje. Nie brał Ci wcześniej oleju? Pracował równo, żadnych stuków itp.?

Poza tym, jak piszesz o łożysku w alternatorze, to zakładam, że przebieg był znaczny. Przy dużych przebiegach stosowanie rzadkich olejów nie jest wskazane. Niestety wszystko to wróżenie z fusów... cypisek21 też dobrze mówi. Współczuję :x

 

Rzadszy?

W40 "rzadszy" od W30? Jeżeli już to jest to olej o niższej lepkości ale to również nie prawda!!.

Olej z oznaczeniem W40 posiada wyższą lepkość od oleju z oznaczeniem W30.

Nie piszcie takich rzeczy bo wprowadzacie w błąd innych.

A 0W zamiast 5W z przodu oznacza inne/lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach. W naszym klimacie korzyści w stosowaniu 0W a 5W jest raczej pomijalna.

 

Oddałem auto w poniedziałek na serwis olejowy i wymiane świec, następnego dnia dostałem info o tym, że trzeba wymienić łożysko w alternatorze i uszczelnić wymiennik ciepła. Zgodziłem się. W środę dostałem info o tym, że przy misce olejowej też jest wyciek, więc poprosiłem o naprawę. W czwartek zadzwoniłem, ale mechanik nie odebrał i oddzwonił za jakiś czas z informacją, że auto zholowane i nie można ruszyć wału grzechotką.

Wracając do meritum: Czy olej EXTREME AMG VR2 0W40 GTR, zamiast 5W30, mógłbyć przyczyną awarii ?

To, że to są świeże oleje na rynku to prawda ale "kilka" osób już u siebie miało ten olej i nie było aż takiego zonka. :shock:

Odnośnie tego oleju był dosyć kontrowersyjny temat poruszany na polskim forum olejowym. Dotyczył on aprobat które olej spełnia/nie spełnia, jakie testy przeszedł/nieprzeszedł itp.

Generalnie w mojej ocenie jeśli olej pochodził od oficjalnego dystrybutora to raczej małe szanse, że jego zastosowanie było przyczyną wystąpienia awarii.

Nawet przeciętny/słaby olej który nie ma aprobaty LL04 nie wykończyłby silnika ot tak. W mojej ocenie tu zadziało się coś innego.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Rzadszy?

W40 "rzadszy" od W30? Jeżeli już to jest to olej o niższej lepkości ale to również nie prawda!!.

Olej z oznaczeniem W40 posiada wyższą lepkość od oleju z oznaczeniem W30.

Nie piszcie takich rzeczy bo wprowadzacie w błąd innych.

A 0W zamiast 5W z przodu oznacza inne/lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach. W naszym klimacie korzyści w stosowaniu 0W a 5W jest raczej pomijalna.

 

Rzadszy - tak się zwykło potocznie mówić. Przepraszam, jeżeli wprowadzam w błąd, specjalistą od olejów nie jestem. Ale po zalaniu 0W40 auto potrafi "brać" (tak wiem, dawać nie będzie), a na 5w30 problem potrafi ustać. Nie jest to reguła oczywiście.

Opublikowano
Rzadszy - tak się zwykło potocznie mówić. Przepraszam, jeżeli wprowadzam w błąd, specjalistą od olejów nie jestem. Ale po zalaniu 0W40 auto potrafi "brać" (tak wiem, dawać nie będzie), a na 5w30 problem potrafi ustać. Nie jest to reguła oczywiście.

Z całą pewnością nie jest to reguła bo każdy silnik mimo, że ma te same cyferki oznakowania to po czasie nie jest już taki sam bo dochodzą warunki eksploatacji, przebieg, stan silnika i wiele wiele innych zmiennych.

Wtedy takie kwestie jak pobór oleju staje się sprawą idywidualną dla danej jednostki. :wink:


@AndrzejekWWA jeśli będziesz mógł, to podziel się proszę informacją jaki był finał całej historii.

Dzięki!

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Rzadszy - tak się zwykło potocznie mówić. Przepraszam, jeżeli wprowadzam w błąd, specjalistą od olejów nie jestem. Ale po zalaniu 0W40 auto potrafi "brać" (tak wiem, dawać nie będzie), a na 5w30 problem potrafi ustać. Nie jest to reguła oczywiście.

Czy oleju ubywa bo silnik pobiera czy olej odparowuje togo raczej jeżeli nie są to duże ilości to trudno stwierdzić jednoznacznie nie znając dokładnie właściwości danego oleju + analizy technicznej.

Na tą zależność oprócz lepkości oleju ma wpływ taki parametr jak NOCK- odparowalność oleju. Im niższy tym lepiej, mniejsza odparowalność.

Opublikowano


Rzadszy - tak się zwykło potocznie mówić. Przepraszam, jeżeli wprowadzam w błąd, specjalistą od olejów nie jestem. Ale po zalaniu 0W40 auto potrafi "brać" (tak wiem, dawać nie będzie), a na 5w30 problem potrafi ustać. Nie jest to reguła oczywiście.

Czy oleju ubywa bo silnik pobiera czy olej odparowuje togo raczej jeżeli nie są to duże ilości to trudno stwierdzić jednoznacznie nie znając dokładnie właściwości danego oleju + analizy technicznej.

Na tą zależność oprócz lepkości oleju ma wpływ taki parametr jak NOCK- odparowalność oleju. Im niższy tym lepiej, mniejsza odparowalność.

 

Przeważnie jest inaczej w silnikach 300+ ubywa szybciej na W30 niz na w40 - jak po przesiadce z W40 na w30 przestało ubywać to może ubywa, ale teraz dolewa benzyny. Taka przypadłość na mocno wytartych pierścieniach, albo jak są zapieczone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Rzadszy - tak się zwykło potocznie mówić. Przepraszam, jeżeli wprowadzam w błąd, specjalistą od olejów nie jestem. Ale po zalaniu 0W40 auto potrafi "brać" (tak wiem, dawać nie będzie), a na 5w30 problem potrafi ustać. Nie jest to reguła oczywiście.

Czy oleju ubywa bo silnik pobiera czy olej odparowuje togo raczej jeżeli nie są to duże ilości to trudno stwierdzić jednoznacznie nie znając dokładnie właściwości danego oleju + analizy technicznej.

Na tą zależność oprócz lepkości oleju ma wpływ taki parametr jak NOCK- odparowalność oleju. Im niższy tym lepiej, mniejsza odparowalność.

 

Przeważnie jest inaczej w silnikach 300+ ubywa szybciej na W30 niz na w40 - jak po przesiadce z W40 na w30 przestało ubywać to może ubywa, ale teraz dolewa benzyny. Taka przypadłość na mocno wytartych pierścieniach, albo jak są zapieczone.

 

Zastanawia mnie jaki jest powód cytowania mojego postu ? :think: :shock:

Merytorycznego odniesienia i spójności z tym co napisałeś, a moim postem nie ma żadnego.

Proponuję zapoznać się z regulaminem forum, kiedy można używać funkcji "Cytuj".

Opublikowano
MILLERS EE (HC ) vs RAVENOL VMP (Pao) : :shock: ???? chyba nie ta liga.

Jako ciekawostka - przykładowe formulacje 0W-20. Wnioski chyba każdy sam wyciągnie. :wink:

Nie pisz więc, że nie ta liga bo jak widać oleje oparte na PAO w określonych warunkach eksploatacji nie będą mieć jak widać przewagi nad HC.


PAO-vsHC.jpg

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Tylko, że mówienie o samej grupie HC, GTL, PAO, ESTER nie ma sensu jako o jakości samego oleju - bo sama baza nie nasmaruje silnika, dopiero połączenie dobrej bazy + dobre dodatki = ŚWIETNY OLEJ. Dlatego można kupić dobry olej HC/GTL i średni olej PAO, ale najlepsze oleje świata zawsze mają jako bazę PAO/ESTER + bardzo dobre dodatki = najlepsze oleje świata pod kątem smarowania i ochrony silnika jak i żywotności samego oleju (przebieg i temperatury).

Aby wysnuć wnioski na temat jakości oleju najpierw bada się jego pełne spektrum pod kątem nowego oleju, następnie bada się ten sam przepracowany olej po ok 10 tys. (oraz 30 tys. wersje LL) km i dopiero wtedy można powiedzieć, słaby olej, dobry olej, świetny olej. Takie badanie to kilkadziesiąt parametrów.

Opublikowano
Tylko, że mówienie o samej grupie HC, GTL, PAO, ESTER nie ma sensu jako o jakości samego oleju - bo sama baza nie nasmaruje silnika, dopiero połączenie dobrej bazy + dobre dodatki = ŚWIETNY OLEJ.

O to właśnie chodzi.

 

MILLERS EE (HC ) vs RAVENOL VMP (Pao) : :shock: ???? chyba nie ta liga.

Dlatego coś się tutaj nie zgrywa w Twoich odpowiedziach bo wskazałeś wyraźnie na różnicę w bazach (HC vs PAO) jako wyznacznik "świetnego oleju".

Liczy się całość dlatego kluczem do sukcesu jest odpowiednio zbilansowane połączenie olejów bazowych z nowoczesnymi pakietami dodatków, a nie jak największa zawartość PAO.

Koniec końców teraz doszliśmy chyba do tego samego. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ale fakt faktem że olej na tzw. pełnym PAO + dobre dodatki będzie lepszy od oleju na HC + dobre dodatki. Oczywiście pisze o dobrych renomowanych producentach co umieją robić i łączyć te dodatki. Natomiast obecnie królują, najlepsze oleje w testach i badaniach, oleje na pełnych estrach + dobre dodatki. Ale to wszystko kwestia ceny i do czego potrzebujemy olej. Normalna codzienna jazda i spokojnie schell helix ultra na GTL wystarczy, bardziej wymagający lubiący dynamiczna jazdę tutaj można by już dać oczko wyżej ravenol usvo, meguin leichlauft, jak często piłujesz auto to ravenol rcs, jak ma być najlepiej i codziennie ścigasz sie od świateł do świateł to amsoil signature series, red line lub wiele innych olei których nie wymieniłem. Oczywiście moja powyższa propozycja to moje subiektywne zdanie, ale na pewno to bardzo dobre oleje i nikt nie zmarnuje kasy jak je kupi. Ale z olejami jak z autami... która marka najlepsza, który silnik najlepszy. Na pewno przereklamowany to jest castrol, nie robi złych olei, są dobre, ale płacimy za nie więcej przez reklamę i niestety stosunek jakości do ceny mają słaby. najlepszy stosunek jakości do ceny to na dzień dzisiejszy produkty ravenola i meguina - Oczywiście jak ktoś ma inne typu to niech się dzieli, po to jest forum, aby każdy mógł sie wypowiedzieć :) pzdr dla wszystkich w ten piękny deszczowy weekend majowy :)
Opublikowano
Potwierdzam, popieram: "Ale fakt faktem że olej na tzw. pełnym PAO + dobre dodatki będzie lepszy od oleju na HC + dobre dodatki." na wszystkich branżowych forach i testach to potwierdzają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

Pytałem już w ogólnym olejowym temacie ale mały tam ruch.


Pytanie o olej, jakiś czas temu do mojego b47 wpadł program.


Model: F31

Silnik: 320xd B47

Przebieg: 160 000 km

Styl jazdy: umiarkowany -> agresywny (ale nie upalam)

Użytkowanie: 60trasa/40miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

DPF: tak + Adblue, EGR bez żadnych zmian.

Dotychczas: Shell ECT C3 0w30 + Archoil AR9100


Na jedną zmianę mam jeszcze olej OEM BMW 0w30 i doleję pewnie jeszcze AR9100.

Olej wymieniam co 10-12tys jak mam czas.

Budżet ... no było by dobrze jakbym zmieścił się w 250zł - ale proszę o jakieś propozycje.

Pytanie brzmi - co dalej? Jakieś 0w40/5w40? Co lubi B47?


Padła jedna propozycja - Ravenol RUP 5w40 - ale jak robię nawet 5 wymian oleju w roku to 350zł za 5l oleju wydaje mi się dużą kwotą.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.