Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat penrite i rowe był testowany w silnikach benzynowych podczas szybkiej jazdy autostrada zmieszanej z cyklem miejskim.

Oba oleje zrobiły się przepalone czarne po 8 tysiącach przebiegu.

W dieslu używam elf full tech llx i nie zamierzam go zmieniać na inny.

Czarny się robi po 4/5 tys nalotu


Ps. W penrite gdy kupisz 7l kontener to dostajesz lejek i masz od razu kanister o tej pojemności wiec gratis nieznany na naszym rynku.

MADE IN PRL
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam f34 diesel 2.0. W serwisie proponują olej 0w30 long... A TU CZYTAM NA FORUM, ŻE LEJECIE 5W30 - CO ZALAĆ ?

Chcę zrobić wymianę na 15 tys. między serwisem ASO. Czy jak będzie inny filtr oleju niż ten montowany w ASO to stracę gwarancje ?

Opublikowano

0w30 jest OK gdy mieszkasz po prawej stronie Wisły lub na terenach podgórskich :)

W każdym innym wypadku to bez znaczenia.

To po prostu lepsza lepkość na zimowe temperatury.

MADE IN PRL
Opublikowano

Witam

Gdzies tu byla ta informacja, ale nie moge sie dogrzebac..


F30 330iX z 2007 - ile wchodzi ileju silnikowego? 5 litrow? 6 litrow?

Czeka mnie dzis wymiana, bo za kilka dni dluga trasa przede mna. I tylko ta informacja mnie blokuje...



Millers Oil XF 0W40, z norma BMW LongLife-01



Dziekuje

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Gdzies tu byla ta informacja, ale nie moge sie dogrzebac..


F30 330iX z 2007 - ile wchodzi ileju silnikowego? 5 litrow? 6 litrow?

Czeka mnie dzis wymiana, bo za kilka dni dluga trasa przede mna. I tylko ta informacja mnie blokuje...



Millers Oil XF 0W40, z norma BMW LongLife-01



Dziekuje

F30 z 2007r? jak B48 to 5-5,25l

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sprowadzilem sobie f30 330i z usa silnik b46, auto z texasu , pod maska naklejka oryginalna bmw zeby zalewac olejem 0w20 !!?? taki olej leja w texasie gdzie sa duze upaly? tu ktos pisze ze ma taka sama naklejke a auto z florydy? nie rozumie tego... chyba ze to do tego silnika b46 co tylko na usa wychodzil?
Opublikowano
sprowadzilem sobie f30 330i z usa silnik b46, auto z texasu , pod maska naklejka oryginalna bmw zeby zalewac olejem 0w20 !!?? taki olej leja w texasie gdzie sa duze upaly? tu ktos pisze ze ma taka sama naklejke a auto z florydy? nie rozumie tego... chyba ze to do tego silnika b46 co tylko na usa wychodzil?

Jeżeli pompa oleju, kanaliki olejowe, pasowania w silniku są zaprojektowane pod 0w20 to gdzie tu widzisz problem? Co do tego upału też śmieszne, bo ja w swoich samochodach po osiągnięciu temperatury roboczej nie widzę różnicy w temperaturze oleju w lecie i zimie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jest w porządku.

W przypadku PENRITE cena też bierze się stąd, że płaci się za import (olej jedzie z Australii).

Ale w teorii jest to olej z segmentu premium.

http://penriteoil.com.au/assets/pis_pdfs/HPR%205%205W-40%20(Full%20Synthetic).pdf

Jeśli chcesz coś z górnej półki to też zerknij na Amsoil czy Millers.


Na etykiecie tego PENRITE "Extra full zinc" wskazywałby na bogaty pakiet cynku, który działa antyzużyciowo.


Zrób płukankę przed zalaniem nowego oleju, żeby zlać jak najwięcej starego i trochę oczyścić silnik.

Możesz kupić np AR2820.

Wlewasz zawartość do rozgrzanego do temperatury roboczej silnika tę płukankę i silnik powinien pracować przez ok 15-20 minut na wolnych obrotach (można od czasu do czasu podnieść mu obroty nie przekraczając 1500obr/min).

Po 15-20 minutach zlewasz.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Prawdziwa górna półka to tylko Amsoil/Redline, ewentualnie Millers z serią CFS, ale nie wiem czy oni mają coś z normą ACEA C3.
Opublikowano
Prawdziwa górna półka to tylko Amsoil/Redline, ewentualnie Millers z serią CFS, ale nie wiem czy oni mają coś z normą ACEA C3.

Nie no, gdzie Redline a gdzie Amsoil. Oleje mają troche inne przeznaczenie.

Redline oczywiście top olej ale nie ma sensu zalewać go do standardowej codziennej eksploatacji.

Redline to olej o troche innej formulacji niż oleje do standardowego użytku - inne proporcje olejów bazowych, większy udział PAO, inny pakiet dodatków.

Nie zadba lepiej o silnik od Amsoila czy Millersa w standardowej eksploatacji.

Szkoda pieniędzy. Redline to już bardzo droga zabawa.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Hej. Orientuje się ktoś ile teraz liczą sobie w ASO za podstawowy serwis olejowy? Auto to 320i GT xDrive - co prawda mam pakiet serwisowy, ale nie uśmiecha mi się jeździć co 30 000km, wolę odświeżyć oliwę wcześniej na własną rękę. Jestem właśnie po teoretycznym "dotarciu" i myślę, żeby podjechać na pierwszą wymianę. Pozdr.
Opublikowano
Hej. Orientuje się ktoś ile teraz liczą sobie w ASO za podstawowy serwis olejowy? Auto to 320i GT xDrive - co prawda mam pakiet serwisowy, ale nie uśmiecha mi się jeździć co 30 000km, wolę odświeżyć oliwę wcześniej na własną rękę. Jestem właśnie po teoretycznym "dotarciu" i myślę, żeby podjechać na pierwszą wymianę. Pozdr.

Myślę, że najlepiej zadzwonić do jakiegokolwiek ASO w pobliżu i będziesz wiedział. Strzelam, że będzie to w okolicach 400-450zł.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Witam

Mój nowy nabytek to F31 328xi z USA - do wszystkich swoich poprzednich aut (benzyny) lałem Valvoline MST 5W30 - czy taki będzie dobry do mojego silnika? Lepiej wziąść z LL01 niż LL04?

W tej chwili jest zalany Motulem ale nie mam pojęcia jakim....chyba że Motul będzie lepszy i takim zalać?

Z góry dziękuję za pomoc!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
O ile instrukcja zezwala to LL-04 do cywilnej eksploatacji jest zawsze lepszy. Ochrona na tym samym poziomie co LL-01 natomiast zostawia wiele mniej syfu w układzie dolotowym i spowalnia degradację katalizatora :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Naczytałem się i sam już nie wiem. W domu mamy 2 auta z n55. Moja jedyna dotychczasowa zasada to nie ważne jaki olej, ważne żeby był często wymieniany, max co 10.000km. W najbliższym czasie będę wymieniał olej w tych dwóch autach i teraz pytanie, jaki wlać? Do tej pory do jednego auta które używane jest średnio agresywnie lany był Motul 8100 xclean 5w30 ll04 a do drugiego auta, które jest eksploatowane bardzo spokojnie i garażowane Millers EE 5w30 ll04. Zastanawiam się czy nie wziąć oleju oryginalnego BMW twin power 5w30 LL01 czy może Motul'a 0w40 xmax LL01. Auta nie są codziennie odpalane. Co myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Mój nowy nabytek to F31 328xi z USA - do wszystkich swoich poprzednich aut (benzyny) lałem Valvoline MST 5W30 - czy taki będzie dobry do mojego silnika? Lepiej wziąść z LL01 niż LL04?

W tej chwili jest zalany Motulem ale nie mam pojęcia jakim....chyba że Motul będzie lepszy i takim zalać?

Z góry dziękuję za pomoc!

Odpowiedzi na twoje pytania zostały na forum dogłębnie, szczegółowo udzielone nie raz, na jedno z nich,tj.

 

Lepiej wziąść z LL01 niż LL04?

 

w tym temacie też -zaledwie dwie,trzy strony wcześniej.

Opublikowano

Hey

Andrzej akurat mam tak, że czytam cały wątek zanim o coś zapytam - i dalej nie mam jednoznacznej odpowiedzi czy lepszy jest Valvoline z LL01 czy LL04, bo raz ktoś doradza "O ile instrukcja zezwala to LL-04 do cywilnej eksploatacji jest zawsze lepszy. Ochrona na tym samym poziomie co LL-01 natomiast zostawia wiele mniej syfu w układzie dolotowym i spowalnia degradację katalizatora " a raz ktoś pisze żeby koniecznie brać LL01 bo jak silnik w bezynie nie ma DPFu to taki olej lepiej chroni silnik. A więc dalej nie wiem a Ty mi nie pomogłeś. Tworzą się później tasiemcowe wątki gdzie 2 lub 3 kolesi się ściera i nic z tego nie wynika.

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano

LL04 to jest "norma ekologiczna" w unii eropejskiej do silników benzynowych i Diesla samochodów BMW oraz MINI klas czystości spalin Euro 4, Euro 5 oraz Euro 6 wymagających oleju o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (Low/Mid SAPS). Tego typu olej nie chroni lepiej silnika ma chronić lepiej środowisko. Norma jakościowa odnośnie ochrony silnika jest w zakresie normy:

ACEA C3 https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wiedz-co-wlewasz-wyjasniamy-jak-odczytac-symbole-na-butelce-oleju/hr3vt56

oraz

API PERFORMANCE SN https://www.motofaktor.pl/czym-jest-norma-api-sn-plus/.

Usuneli to i owo z LL01 i zrobili LL04 - trochę gorszy ale bardziej ekologiczny olej. skrót LL to oleje Long LIfe, które z założenia producenta mamy zmienić rzadziej, aby szybciej zużyć silnik i szybciej kupić nowe auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hey

Andrzej akurat mam tak, że czytam cały wątek zanim o coś zapytam - i dalej nie mam jednoznacznej odpowiedzi czy lepszy jest Valvoline z LL01 czy LL04, bo raz ktoś doradza "O ile instrukcja zezwala to LL-04 do cywilnej eksploatacji jest zawsze lepszy. Ochrona na tym samym poziomie co LL-01 natomiast zostawia wiele mniej syfu w układzie dolotowym i spowalnia degradację katalizatora " a raz ktoś pisze żeby koniecznie brać LL01 bo jak silnik w bezynie nie ma DPFu to taki olej lepiej chroni silnik. A więc dalej nie wiem a Ty mi nie pomogłeś. Tworzą się później tasiemcowe wątki gdzie 2 lub 3 kolesi się ściera i nic z tego nie wynika.

Broszę bardzo. Tak jak wcześniej pisałem, odpowiedź na twoje pytanie jest na 23str :

Oleje Longlife-01 pomimo lepszej ochrony silnika ze względu na większą zawartość popiołów siarczanowych nie mogą byś stosowane w silnikach z filtrem cząstek stałych bo skróciłyby jego żywotność. By skutecznie chronić DPF powstała norma niskopopiołowa Longlife-04. Zgadzam się że dobre oleje Longlife-04 zwłaszcza z bazą PAO tym bardziej przy skróconym interwale bez problemu dają radę. Nie oznacza to jednak że równie dobrze chronią silnik co Longlife-01.

Oprócz przytoczonych przeze mnie argumentów producentów olei, proponuje również zapoznać się z aktualną instrukcją obsługi w której to BMW jednoznacznie na pierwszym miejscu dla silników benzynowych rekomenduje oleje Longlife-01 a dopiero na drugim Longlife-04. Niema sensu bym więcej pisał, zagadnienie to było już na forum wałkowane.

Również w dużo innych tematach było wielokrotnie wyjaśniane dlaczego oleje LL01 lepiej chronią silnik od LL-04. Proponuję nie pisać że czytam, lecz częściej zaglądać na forum i rzeczywiście czytać. Rozumiem że niektóre odpowiedzi jak lantar8 mogą i wprowadzają w błąd. Stąd niestety powszechna opinia że ludzie na forum różne bzdury piszą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.