Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
po czym poznasz jak sie olej spisuje?

 

Jak się spisuje po wielu elementach ,tak po krotce, jak masz pomiar temp oleju, widzisz jak szybko łapie temp roboczą, im szybciej tym lepiej, poza tym w mocniejszej jeździe jak dobrze trzyma temp albo jak bardzo się nagrzewa, w podobnym stylu eksploatacji. Dalej możesz porównywać ubytki, sprawdzić jakość/lepkość na teście czystej kartki, choć już sama rozpiętość temperaturowa w jakiej pracuje olej już dużo powie o samej bazie, co zwykle ma odzwierciedlenie w cenie taki np 0w40 musi pracować w szerokiej skali temperatur,jest bardziej odporny na autodegradację, z drugiej strony musi radzić sobie w ekstremalnie niskich jak i wysokich temp- raz że musi być bardziej płynny w niskich temp ,co przyczynia się do szybszego jego doprowadzenia do kanałów smarnych. Dwa musi mieć grubszy film olejowy przy wyższych temp pracy i otoczenia, stąd musi być napakowany wieloma dodatkami wspomagającymi, na końcu możesz oddać olej do analizy i porównać z jakimś innym wcześniej stosowanym. Ogólnie temat rzeka jest jeszcze pewnie kilka elementów które przeoczyłem, nie wspominam tu o normach, porze roku , czy znajomości pasowania zużyciu silnika etc, bo nie o to pytałeś/aś

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

czyli bedziesz macał przed wlaniem :) niby wszystko sie zgadza.... rozumiem ze auto bedziesz trzymał do smierci... :twisted:

co do przewodnosci cieplnej oleju.... jaka to roznica dla np 5w30 3%?

wg mnie niema szans tego rozpoznac poza laboratorium i pomiarem zużycia może po 200-300kkm

kiedys probowalem to testowac w moim motocyklu... 60mh tlok wossner raz lalem najlepsze estry od penrite innym razem lalem zwykly polsyntetyk roznic nie bylo żadnych w zuzyciu... ani cylindra ani tloka a 60mh to 1 zycie tłoka.... obecnie leje wlasnie jakiegos sredniaka typu ipone. do auta podobnie sredniak jak valvoline i wymiana w okolicy 10kkm

jak znosi dobrze podwyzszona temp i ine dymi i nagar sie po nim nie osadza to juz jest niezle wg mnie...

Opublikowano
niby wszystko sie zgadza.... rozumiem ze auto bedziesz trzymał do smierci... :twisted:
no jakbyś zgadł, prorok jakiś czy cóś :wink: , taki jest plan a jak wyjdzie w praniu to się przekonamy, będzie sobie stało po latach i się kurzyło jako "wspomnienie diesel'a" . Natomiast co do oleju jakości preferencji nie wchodzę w polemikę bo po co , tak było kiedyś, kiedy przerzucałem się wieloma bezsensownymi argumentami i wyższościami noack'a albo tbs'a itd,itp w jednej i drugiej oliwe. Rozumiem Twój punkt widzenia ale mi kolego tłumaczyć tego nie musisz , wiesz mam już doświadczenie prawie 30-tu lat za kółkiem i mnóstwo km przejechanych, wiele oliw wypróbowanych i jakieś tam zdanie wyrobione,a że piszę o tym iż jestem ciekaw jak 5W wypadnie na tle 0W nie znaczy że jakiegoś wyobrażenia nie mam. Jestem ciekaw bo nie zalewałem nigdy tej oliwy, z drugiej strony wielu mówi że wypada znacznie lepiej niż sama karta charakterystyki wskazuje, natomiast co do zalewania nazwijmy to "średniej" oliwy która w miarę trzyma parametry i częstszej wymiany tu się zgodzę, zwróć natomiast uwagę że takie wspomniane wcześniej Eeurol czy Neste jak na swoje parametry też mają świetną cenę powiedzmy oleju klasy średniej, stąd m.in są w mojej grupie zainteresowania, a dodatkowo eksperymentować mi się nie chce,a tak na marginesie ja pewnie wiesz lejąc Valvo jesteś w jakimś stopniu związany z Neste.
p44ahXld_o.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
czyli bedziesz macał przed wlaniem :) niby wszystko sie zgadza.... rozumiem ze auto bedziesz trzymał do smierci... :twisted:

co do przewodnosci cieplnej oleju.... jaka to roznica dla np 5w30 3%?

wg mnie niema szans tego rozpoznac poza laboratorium i pomiarem zużycia może po 200-300kkm

kiedys probowalem to testowac w moim motocyklu... 60mh tlok wossner raz lalem najlepsze estry od penrite innym razem lalem zwykly polsyntetyk roznic nie bylo żadnych w zuzyciu... ani cylindra ani tloka a 60mh to 1 zycie tłoka.... obecnie leje wlasnie jakiegos sredniaka typu ipone. do auta podobnie sredniak jak valvoline i wymiana w okolicy 10kkm

jak znosi dobrze podwyzszona temp i ine dymi i nagar sie po nim nie osadza to juz jest niezle wg mnie...

 


Pamiętasz przed kilkoma laty jak castrol wykończył Toyocie flotę w Polsce? Z wrażenia silniki musiały do Japonii płynąć, bo Japońce byli w szoku co jest grane. Jak otworzyli kilka od razu wiedzieli co je grane i romans Castrola z Toyotą w PL się skończył i awaryjność motorów również.

Jeszcze jakiś przykład? Proszę bardzo- Pewna firma ze Śląska produkująca oleje z nazwą tejże krainy wykończyła 10 rocznych SCANII mojego kumpla. Było tanio, parametry grały, ale "królowe szos" cosik się wqrwiły.

Pisze to zawodowy kierman- Pozdrawiam!!! :wink:

Opublikowano

Rozumiem, że mówisz o 8100 X-clean+.

Leje go do mojego drugiego samochodu.

Ale nie robiłem analizy.

Nie ubywa go i to w zasadzie tyle co mogę o nim powiedzieć. :wink:

Co do samych parametrów to niczym szczególnym się nie wyróżnia - oprócz tego, że mógłby być trochę tańszy w stosunku do tego co oferuje.

Powiedziałbym że to w porządku 5W30. Krzywdy nie zrobi. :wink:

Do czego chcesz go wlać?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Rozumiem, że mówisz o 8100 X-clean+.

Leje go do mojego drugiego samochodu.

Ale nie robiłem analizy.

Nie ubywa go i to w zasadzie tyle co mogę o nim powiedzieć. :wink:

Co do samych parametrów to niczym szczególnym się nie wyróżnia - oprócz tego, że mógłby być trochę tańszy w stosunku do tego co oferuje.

Powiedziałbym że to w porządku 5W30. Krzywdy nie zrobi. :wink:

Do czego chcesz go wlać?

 

F30 B47, albo z powrotem wrócić na shella.

O castrolu tyle opinii co mechaników, każdy inaczej.

Zmiany co 10kkm

Opublikowano
F30 B47, albo z powrotem wrócić na shella.

O castrolu tyle opinii co mechaników, każdy inaczej.

Zmiany co 10kkm

Z Castrolem problem jest taki, że to najczęściej podrabiany olej na naszym rynku.

Jeśli już Castrol to od oficjalnego dystrybutora. Ale mimo wszystko nie warto.

Jest sporo olejów w podobnej cenie które znacznie przewyższają Castrola.


Poprzednio jeździłem na zestawie Eurol Syntence FS 0W-30 + Archoil AR 9100 i mogę polecić.

Olej bardzo dobry z dodatkiem PAO i przede wszystkim dobrze przebadany.

Dużo analiz przepracowanego oleju jest w sieci - w tym w silnikach N47.

Mimo braku aprobaty BMW LL-04 olej świetnie się sprawdza i bez problemu wytrzymuje interwał 10 000 km zarówno solo jak i z dodatkiem AR9100.


Mój już w pojemniczku czeka aż go wyślę do analizy. :wink:


Aktualnie jeżdżę na zestawie Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 + AR9100 - zrobiłem 3500km więc nie wiele mogę powiedzieć.

Jaki masz budżet?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
F30 B47, albo z powrotem wrócić na shella.

O castrolu tyle opinii co mechaników, każdy inaczej.

Zmiany co 10kkm

Z Castrolem problem jest taki, że to najczęściej podrabiany olej na naszym rynku.

Jeśli już Castrol to od oficjalnego dystrybutora. Ale mimo wszystko nie warto.

Jest sporo olejów w podobnej cenie które znacznie przewyższają Castrola.


Poprzednio jeździłem na zestawie Eurol Syntence FS 0W-30 + Archoil AR 9100 i mogę polecić.

Olej bardzo dobry z dodatkiem PAO i przede wszystkim dobrze przebadany.

Dużo analiz przepracowanego oleju jest w sieci - w tym w silnikach N47.

Mimo braku aprobaty BMW LL-04 olej świetnie się sprawdza i bez problemu wytrzymuje interwał 10 000 km zarówno solo jak i z dodatkiem AR9100.


Mój już w pojemniczku czeka aż go wyślę do analizy. :wink:


Aktualnie jeżdżę na zestawie Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 + AR9100 - zrobiłem 3500km więc nie wiele mogę powiedzieć.

Jaki masz budżet?

 


Dzięki za konkret odpowiedź, co do ceny w zasadzie są podobne czy to motul czy shell.

Pytanie czy bać się podrób biorąc z allegro np

https://allegro.pl/oferta/shell-helix-ultra-professional-am-l-5w30-5l-8148462836

Opublikowano
Dzięki za konkret odpowiedź, co do ceny w zasadzie są podobne czy to motul czy shell.

:cool2:

 

Nie mam tego sprawdzonego bo nigdy nie zamawiałem z allegro ale część sklepów na allegro to również oficjalni dystrybutorzy (bo to regularne sklepy tylko po prostu sprzedają dodatkowo swoje produkty w sieci) więc musiałbyś zgłębić temat. :wink:

Ta aukcja, którą akurat wysłałeś to sklep galon oleje ( https://galonoleje.pl/ ) - ten akurat kojarzę.

I oni są akurat oficjalnym dystrybutorem Motula i Shella - https://galonoleje.pl/content/Certyfikaty :wink:


Sprawdzone sklepy które ja mogę Ci polecić to:

http://lejolej.pl/

https://zmienolej.pl/pl/

https://czarnepaliwo.pl/


Ja zamawiam najczęściej u Tomka w lejolej.pl

Shella AM-L mimo, że nie miał na stronie internetowej to przedzwoniłem do niego i mi ogarnął bez problemu od dystrybutora.

Więc serdecznie mogę polecić.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

 

Nie mam tego sprawdzonego bo nigdy nie zamawiałem z allegro ale część sklepów na allegro to również oficjalni dystrybutorzy (bo to regularne sklepy tylko po prostu sprzedają dodatkowo swoje produkty w sieci) więc musiałbyś zgłębić temat. :wink:

Ta aukcja, którą akurat wysłałeś to sklep galon oleje ( https://galonoleje.pl/ ) - ten akurat kojarzę.

I oni są akurat oficjalnym dystrybutorem Motula i Shella - https://galonoleje.pl/content/Certyfikaty :wink:


Sprawdzone sklepy które ja mogę Ci polecić to:

http://lejolej.pl/

https://zmienolej.pl/pl/

https://czarnepaliwo.pl/


Ja zamawiam najczęściej u Tomka w lejolej.pl

Shella AM-L mimo, że nie miał na stronie internetowej to przedzwoniłem do niego i mi ogarnął bez problemu od dystrybutora.

Więc serdecznie mogę polecić.

 

Dzięki !

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dylemat :)

silnik b47 przebieg 26 tys

zalac OLEJ CASTROL EDGE PROFESSIONAL 0W30 LL04 5L

czy moze OE BMW TWINPOWER TURBO FE 0W30 LONGLIFE-12 FE ?

lub inne LL 12 FE - Top Tec 6100 0W-30 ??

Zalezy mi na low saps - pod DPF itp ;)

80% miasto - 20% trasa.

Opublikowano

Jak przedmówca - byle nie Castrol.

A dlaczego nie Castrol to będziesz miał wyjaśnione gdzieś na poprzednich stronach.

BMW OEM może być ale trochę taniej będziesz miał np Shella AM-L tyle że to 5W30.

Jak coś od producentów "premium" to zerknij na AMSOIL, Millers, Penrite.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

ok, to zostaje chyba tylko: 1 low saps

BMW TWIN POWER TURBO 0W30 LL-12 FE

pozniej juz mamy mid saps:

np:

Millers Oils XF LL 12 FE 0w30


sulphate-ash.jpg

Opublikowano

Hmmm obecnie zalany mam Neste z C3 - NESTE PRO 5W30 C2/C3, bdb olej , posiada normę ll4 , bdb cenę jak na swoje parametry i szczerze jak na razie nie widzę różnicy pomiędzy nim a 0W, trzeba poczekać do większych mrozów, inna alternatywą jest wcześniej tu wspominany low saps- EUROL SYNTHENCE FS 0W30 , co prawda bez oficjalnej normy ale olej już sprawdzony u wielu użytkowników bmw i chwalony co by nie powiedzieć, więc alternatywy dla bmw BMW TWIN POWER TURBO jak najbardziej są :wink:


P.S Ten auto24 robiący analizę to co to za jaki , bo specjalnie nie kojarzę ?

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ten post nie jest personalny nie po raz pierwszy czytam na tym forów że ludzie których stać na zakup BMW powyżej 1tys.zł. i co istotne zależy im na najlepszej ochronie silnika przy wyborze zakupu oleju decyduje nie tylko parametry a również czy przede wszystkim cena oleju. Drugi aspekt jeżeli przejedziemy rocznie tylko 10tys. przy średnim spalenie tylko 6L to zapłacimy x5zł = 3000zł. Dlatego nie rozumiem co za różnica czy przeciętny olej czy bardzo dobry olej kosztuje +- 50zł czy nawet 10Ozł. za 5l . Pomijam osoby handlujące i ci którzy zmieniają samochody co 2 lata ( interwał olejowy co 30tys.) bo ci chyba nie zadają pytań. Dobry olej to nie tylko max. smarowanie silnika lecz turbo i co istotne w naszych silnikach to rozrząd. Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
więc alternatywy dla bmw BMW TWIN POWER TURBO jak najbardziej są :wink:

a sa jakies z LL 04 lub LL12 ? dla low saps ? nie szukam najtańszej alternatywy, raczej najlepszej :)


zapomniałem linka do artykułu :)

https://www.ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils#anchor2

 

No przecież wspomniany Neste ma LL4, a post kolegi powyżej nie wiem czego dotyczył, tego że ktoś szuka alternatyw czy wskazuje innym że cena jest dobra? Oczywiście nie oznacza to pójścia po najmniejszej linii oporu, zresztą kto trochę posiedział w olejach i zaczął się mocniej nimi interesować ten wie że cena wielokrotnie nie jest wyznacznikiem jakości. Jak dla mnie olej ma być przede wszystkim dobry i w miarę dopasowany do silnika i jego podzespołów, a jak to współgra z dobrą ceną to tym lepiej.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

To o czym pisze andrzej mnie kompletnie nie dziwi :P

Od lat tak jest ze wielu wlascicieli BMW to sknery ktore nie maja porzadnych butow,zegarka czy dobrego oleju w silniku :8)

Cale szczescie ze koncern zadbal o planowe starzenie produktu i musza z koniecznosci robic remonty silnikow :mrgreen:

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.