Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:) tak z ciekawosci tylko napisalem.... mam 330i.... nic tam nie dodaje.... :)

 


Ale wywiedz się nt. tego IPONE-a, bo może się okazać, że będzie jeszcze lepszy niż te najbardziej popularne. Ja jak będę przy "piudzach" i skończy mi się zapas 2T, zamówię MONZOL-a, a co kurna raz się żyje!!!

 

Poczytałem sobie inne tematy na tym forum dot. olejów. Często do silnika N47 polecany był PMO 5W30 C3. Ktoś z Was jeździ na tym oleju w swojej F30 2.0d N47??

 

To oliwa, która powstaje najprawdopodobniej w rafinerii Valvoline w Holandii. Z racji tego, że zrobiła się "moda na oleje" ktoś z naszych rodaków tam mieszkający wyczuł interes i robią produkty pod niego, z jego nazwą. Reklamują się jako super, hiper, ester, ale nie oszukujmy się- za nieco ponad 100zł nikt Ci nie zrobi cudów. Jeśli chcesz dobry olej za niewielkie pieniądze wybierz polskiego SPECOL-a.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czyli kolego SUBARAK polecasz coś takiego? SPECOL Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30

Widzę że spełnia LL-04 i C3 to chyba sie nadaje. Jeździ ktoś z forumowiczów na tym oleju??

Opublikowano
Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, to raczej nic lepszego nie znajdziesz. Poza tym, to ta oliwa ma rewelacyjne dodatki co widać na analizie po kilku tysiącach km. Jedyny minus, to sposób w jaki te oleje są butelkowane- jak korek nie cieknie, to jest krzywo zakręcony, to ma urwany wierzch... Ja leję 0w40, ale jak się upierasz przy 5w30, to śmiało ładuj SPEC-a
Opublikowano

Przeczytałem cały temat, lecz nigdzie nie znalazłem wyjasnienia różnicy norm LL-01 vs LL-04.


Mam silnik B48 chce wymienić olej na ori 5w30 tylko pytanie jaka norma?


W innym temacie znalazłem, że wchodzi 4,9 litra. Potwierdzi ktoś info? 320i B48

Opublikowano

A jest jakaś różnica poza napisem 01, a 04?

Jest tyle dobrych oliw, a Ty chcesz Castrola w butelce BMW? I po co 5w30, a nie np. 5w40?

Opublikowano
Mam 37k, ostatnio w bmw wymieniali mi rok temu w sierpniu przy 28k - chce do 5 lat lać to samo. Z tego co pamietam wlali 5w-30
Opublikowano

Kolego , każdy chwali co używa .

Wybierz markę i wbijaj w kalkulator tak jak tu masz np dobrane do f31

https://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/eng/Recommendation/1c3ebbd97c5b38fc67936d407ceb8fd2


Czy wybierzesz valvoline, lm , castrola czy shella to już twoja sprawa - spełni twoje wymagania.

Jedynie od siebie polecam sprawdzić wskaźnik lepkości w karcie charakterystyki - im wyższa tym lepiej .

jak chcesz coś na wypasie to amsoil, millers, penrite.


Wszystko jest już na forum - mądrzejsi ode mnie udzielali rad na temat oleju.

wystarczy poszukać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedynie od siebie polecam sprawdzić wskaźnik lepkości w karcie charakterystyki - im wyższa tym lepiej .

Nieprawda.Wszystko w rozsądnych granicach lepkości dla danej konstrukcji silnika.

W którym momencie następuje największe zużycie silnika ? Jaką zależność na to zużycie silnika ma lepkość oleju ?

Nie będę więcej pisał- elementarz.

Opublikowano

Nieprawda.Wszystko w rozsądnych granicach lepkości dla danej konstrukcji silnika.

W którym momencie następuje największe zużycie silnika ? Jaką zależność na to zużycie silnika ma lepkość oleju ?

Nie będę więcej pisał- elementarz.

 

Nie wiem o jakim elementarzu mowa - ale z tego co pamiętam to "wskaźnik lepkości" ogólnikowo mówi nam o tym

jak zmienia się lepkość oleju w stosunku do zmian temperaturowych w silniku - im wyższa wartość, tym mniejsze zmiany i lepsze smarowanie, a co za tym idzie

mniejsze zużycie silnika. Chyba że się to pozmieniało Panie Andrzeju?. Osobiście przy wyborze oleju do mojego silnika, np 5w40 oprócz bazy na jakiej powstał sugeruję

się tymże wskaźnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyznaję, nie dokładnie przeczytałem to co napisałeś i pomyliłem wyższy wskaźnik lepkości z większą lepkością a to zasadniczo dwa różne parametry. Masz rację navigator i cofam to co napisałem.
Opublikowano

Ja też jestem winny - moja pisownia nie powala na kolana.

Zamiast "wyższy" (wskaźnik) napisałem "wyższa" - co mogło sugerować docelową lepkość samą w sobie.

tak że już drinka robię na zgodę i po temacie^^

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też jestem winny - moja pisownia nie powala na kolana.

Zamiast "wyższy" (wskaźnik) napisałem "wyższa" - co mogło sugerować docelową lepkość samą w sobie.

tak że już drinka robię na zgodę i po temacie^^

Jesteś uprzejmy, miło mi. Można? Można.

Osobiście przy wyborze oleju do mojego silnika, np 5w40 oprócz bazy na jakiej powstał sugeruję

się tymże wskaźnikiem.

I słusznie. Może Ty o tym wiesz ale pozwolę sobie przypomnieć że największe zużycie silnika następuje podczas zimnego startu zanim olej dotrze do wszystkich najdalej oddalonych części silnika. Na skrócenie do min. tego niekorzystnego czasu mają wpływ dwa parametry oleju lepkość kliniczna w 40st i temp. płynności. Im te wartości są niższe tym olej szybciej zapewni smarowanie wszystkich wymagających tego części silnika.

Opublikowano

I tyle w temacie :)

Dodał bym jeszcze tylko że można wlać dodatek ( osobiście polecam steelshield ) który nie łączy się z olejem psując jego parametry jak 95 % dodatków.

a pomaga bardzo w suchych startach

Opublikowano
....... zostanę przy Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 wzbogacając Archoil AR 9100.Myślę że taki zestaw + interwały max 12-15 tys. zapewni również bardzo dobrą (ponad przeciętną) ochronę silnika, będąc jednak spokojny o rekomendację.

 

Witam! I jak spisuje się SHELL +AR9100? Czy wcześniej lałeś samego SHELLA ?

Opublikowano

Ja aktualnie jeżdżę na takim zestawie.

Dopiero zrobiłem 1000 km.

Prawdopodobnie po 10 000 wyślę olej do analizy i wtedy będę mógł coś powiedzieć. :wink:


W przyszłym tygodniu wyślę do analizy mój poprzedni zestaw czyli: Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100.

Jak będą wyniki to się podzielę - pewnie jakoś końcówką września.


Niżej podrzucam wyniki analizy AM-La po przejechaniu 9 981 km z BMW F11 530d (bez dodatków).

https://oil-club.de/index.php?thread/5723-shell-helix-ultra-professional-am-l-5w30-bmw-f11-530d-9-981-km/

Olej bardzo dobrze się spisał.

Może to Ci pomoże w wyborze oleju. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Dzięki . U mnie obecnie też EUROL FS +AR 9100 :D i lada moment wymiana, więc może pora spróbować coś innego np. SHELL AM-L?( wcześniej 2xEUROL FS bez dodatków)
Opublikowano
Ja najprawdopodobniej dalej pojeżdżę na Eurol Synthence FS 0W30 z AR9100, który szczególnie w zimie powinien się dobrze spisywać , choć nie ukrywam że trochę też myślałem o Penrite Enviro + 5W30 lub Neste Pro C2/C3 5W30, ewentualnie RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO.Teraz jestem na asowskim 0w30, cokolwiek tam teraz leją, chyba dalej shella.
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

AM-L wydaję się dobrze dawać radę, nawet bez dodatków, co pokazała analiza.


Eurol FS 0W30 przede wszystkim bardzo dobrze przebadany olej w wielu samochodach/markach.

Bardzo dużo analiz UOA (Used Oil Analysis) i wszystkie z dobrym rezultatem. Zarówne te z witaminką jak i solo.


0W i 5W w PL to tak na prawdę niewielka różnica przy dzisiejszych zimach.

Dla przykładu FS 0W30 ma temperaturę płynięcia -48 a wspomniany Shell AM-L -45.

Kiedyś czytałem/oglądałem taki materiał w którym porównywali czas w jakim rozprowadzi się w motorze 0W a w jakim 5W i różnica była w mili sekundach jeśli dobrze pamietam.


Nie wiem jak z Penrite Enviro+ 5W30 ale o Penrite Enviro+5W40 słyszałem pozytywne opinie.

Olej dobry choć przez to, że importowany z Australii ma dość wysoką cenę.

I dostępność jest w kratkę bo częstotliwość dostaw jest w kratkę a olej dosyć szybko się rozchodzi.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Stosunek jakość/cena w tym przypadku na niekorzyść oryginału.

Jak z resztą w większości oryginalnych płynów.

Można znaleźć wiele tańszych olejów tak samo dobrych oraz sporo lepszych olejów w cenie oryginału BMW.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano (edytowane)
Panowie w cenach olei które podajecie śmiało można dostać orginał bmw twinturbo 5w30.

Nie warto nad nim się zastanowić ?

Nie do końca za 11l Eurola (mam jeszcze 0.8l, a potrzebuję do drugiego auta), płace 370zł po rabacie, za 12l Neste 390 pln, czyli moim zdaniem za oleje tej klasy bardzo przywozicie, natomiast za 7l ori po rabacie w części do bmw coś ponad 300zł. Czyli jednak taniej i co by nie powiedzieć lepiej, natomiast Penrite rzeczywiście tani nie jest i m.in dlatego sobie go odpuszczam bo nawet gdyby i chronił silnik lepiej to taka różnica cenowa nie odzwierciedla nawet możliwej mega jakości/przewagi.

@Kozenko masz racje co do tego 0 i 5W, ponoć ten Neste w praktyce przy rozruchu też pięknie się rozchodzi(lepiej niż wygląda na papierze), kiedyś miałem Neste 0W40 i był to bardzo dobry olej, stosunek cena-jakość jeden z najlepszych jakie możesz dostać na runku, a warto też wspomnieć że nie jestem pewien czy dalej w tym roku ale bynajmniej do tego Neste korzysta/ło ze swoich baz olejowych co w europie jest rzadkością, z baz Neste korzysta m.in Valvoline. Chodzi mi jeszcze po głowie ten Ravenol bo przyznam bez bicia nigdy go nie zalewałem ale pytaniem jest czy chce mi się jeszcze eksperymentować, bo olei które zalewałem była masa i czy nie lepiej zostać przy sprawdzonych producentach, do których zaliczam też Millersa, Mobil 1, L.M , Amsoil czy Fuchsa.....w ostateczności Shell też się ostatnio poprawił, Valvo nie wypada najgorzej i mamy polskie Orleny :? :wink:

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano (edytowane)
AM-L wydaję się dobrze dawać radę, nawet bez dodatków, co pokazała analiza.


Eurol FS 0W30 przede wszystkim bardzo dobrze przebadany olej w wielu samochodach/markach.

Bardzo dużo analiz UOA (Used Oil Analysis) i wszystkie z dobrym rezultatem. Zarówne te z witaminką jak i solo.

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z EUROL FS (na oil club jest moja analiza EUROLA bez dodatków) ...ale czasem lubię coś zmienić :D Mam już zakupiony EXTREME https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=218 ale myśle zostawić go na przyszłe lato .W między czasie chce wlać coś innego i wybór padł na SHELL AM-L.

Edytowane przez MADO
Opublikowano
chodzi mi jeszcze po głowie ten Ravenol bo przyznam bez bicia nigdy go nie zalewałem ale pytaniem jest czy chce mi się jeszcze eksperymentować, bo olei które zalewałem była masa i czy nie lepiej zostać przy sprawdzonych producentach, do których zaliczam też Millersa, Mobil 1, L.M , Amsoil czy Fuchsa :? :wink:

Ravenol w ostatnim czasie podnosił cenę - a jakości nie. :wink:

Jest to nadal dobry olej ale doszło do tego, że w tej cenie możesz kupić prawie, że np Millersa.

Aktualnie cena do jakości wypada blado bo za cene tego VSM możesz kupić naprawdę coś od producentów premium, sprawdzonych.


Zobacz rabbit72 np ten olej o którym właśnie wspomniał MADO.

Naprawdę mocna pozycja, jedna z mocniejszych jeśli chodzi o 5W30.

http://www.zakupopon.pl/olej-silnikowy-extreme-5w30-litrow-p-986.html

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
A ja finalnie i dla odmiany wybrałem Neste Pro C2/C3 5W30, zmiana za ok 2tyś, zobaczymy jak będzie się spisywał w zimie i ogólnie, jestem ciekaw bo dawno nie wybierałem 5W, ostatnie lata to głównie zerówki.
p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.