Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja z Piotrkiem ze zmienolej.pl stwierdziliśmy, że nie ma sensu do DZF-a ładować jeszcze Archoila. Z resztą AMSoil nie zaleca/nie pozwala stosować jakichkolwiek dodatków w swoich oliwach co pisze wyraźnie w ich kartach charakterystyki. Choć 10 lat temu kiedy zalewałem do swojego W169 HDD AMS-a często szedł Archoil w olej i było ok. Za miesiąc kolejna wymiana DZF-a na świeży, choć na obecnym zrobione 6300km, ale to z racji tego, że zimą eFka odpoczywa w garażu.

 

W zeszłym tygodniu zmieniłem olej na AMSoil ECF AEL oraz dodałem AR9100. Jestem zaskoczony pracą silnika. Nie zdażyło się jeszcze, aby silnik chodził tak cicho i kulturalnie. Jest zdecydowanie lepiej niż wcześniej na tym samym oleju, ale bez aplikowania AR9100.


Swoją drogą jak się ma zastosowanie DZF-a dla zdrowia DPF-a? DZF nie jest niskopopiołowym olejem (lub nie jest napisane w specyfikacji).

 

Szczerze- Tito mi to;) Przy regularnej zmianie oleju co rok(7-10tkm) ma to jakiekolwiek znaczenie? Samochód śmiga wyłącznie po górzystym terenie, ze wsi do wsi i w Niedziele do kościoła, i póki co nawet nie wiem, że DPF tam siedzi(może już dawno ze wstydu się spolił). Tu przynajmniej jest gwarancja, że "uwarzyli" to Jankesi i, że nikt po drodze w tym łap nie maczał.

Opublikowano

DZF to full saps (dla osobowych) - 0,99% popiołu siarczanowego.

Prawie 1% więc olej, tak jak wynika w zasadzie z jego charakterystyki, którą można poczytać na stronie producenta, przeznaczony do samochodów ciężarowych - w Heavy-Duty On-/Off-Road - ACEA E9.

Dodatki nie są rekomendowane do DZFa ponieważ on już posiada bogaty pakiet dodatków.

Czy DZF pomaga DPFowi? Nie.

Oleje Full Saps nie są zalecane do DPFów i nie ma tu nic do rzeczy wymiana nawet co 5 000 km.

Natomiast z pewnością dobrze chroni motor przed zużyciem i korozją, a oleje AMSOIL to jedne z lepszych na świecie. :wink:

Ale czy jest to świetny olej do N47? :roll:


1.jpg

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
DZF to full saps (dla osobowych) - 0,99% popiołu siarczanowego.

Prawie 1% więc olej, tak jak wynika w zasadzie z jego charakterystyki, którą można poczytać na stronie producenta, przeznaczony do samochodów ciężarowych - w Heavy-Duty On-/Off-Road - ACEA E9.

Dodatki nie są rekomendowane do DZFa ponieważ on już posiada bogaty pakiet dodatków.

Czy DZF pomaga DPFowi? Nie.

Oleje Full Saps nie są zalecane do DPFów i nie ma tu nic do rzeczy wymiana nawet co 5 000 km.

Natomiast z pewnością dobrze chroni motor przed zużyciem i korozją, a oleje AMSOIL to jedne z lepszych na świecie. :wink:

Ale czy jest to świetny olej do N47? :roll:


1.jpg

 

Wszystko prawda. Dodam jeszcze, że do każdego tankowania leci 50ml(na 20l. paliwa) oleju do dwusuwów(Orlen 2T semi). Stosuję to od ok. 15 lat i nigdy żaden kopciuch nie wymagał interwencji w układ zasilania. To dopiero pakiet anty-DPF-owy! I mówiąc szczerze, bardziej zależy mi na dobrej kondycji motoru i jego podzespołów niż jakiegoś filtra, który i tak kiedyś kitę odwali. Ale to tylko jest moja decyzja i nikogo nie będę do niej przekonywał ani namawiał. :wink:


Jako ciekawostka- wiedział ktoś o tym?

https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=7719%20O.E.M.%200W-40

Opublikowano
Ja polecam zestaw Millers Oils XF Longlife C3 0w30 i Archoil AR9100 (przed zmianą szybka płukanka Archoil 2820), zalewam tak w silniku N47N i w B47. W przypadku N47 olej był zmieniony z oryginalnego BMW 0w30 lanego w niemczech w ASO. Wymieniany co 30tyś km. Rozrząd , turbo , wtryski oryginalne (do 195tyś km, teraz 240tyś km - 40tyś po wymianie rozrządu) , silnik w środku czyściutki. Rozrząd zmieniany profilaktycznie (nie było konieczności co okazało się podczas wymiany). W B47 również był zalewany w ASO 0w30, kontynuuję na Millersie (ma bardzo fajne parametry). Zmieniam co 10-12tyś km - sporo po mieście.

 

Wystarczy 5 litrów tego millersa + 200 mln Archoil AR9100? Pojemność silnika to chyba 5.2 litra?


A przy jakim przebiegu zacząłeś stosować ten zestaw?

Opublikowano
Wszystko prawda. Dodam jeszcze, że do każdego tankowania leci 50ml(na 20l. paliwa) oleju do dwusuwów(Orlen 2T semi). Stosuję to od ok. 15 lat i nigdy żaden kopciuch nie wymagał interwencji w układ zasilania. To dopiero pakiet anty-DPF-owy! I mówiąc szczerze, bardziej zależy mi na dobrej kondycji motoru i jego podzespołów niż jakiegoś filtra, który i tak kiedyś kitę odwali. Ale to tylko jest moja decyzja i nikogo nie będę do niej przekonywał ani namawiał. :wink:


Jako ciekawostka- wiedział ktoś o tym?

https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=7719%20O.E.M.%200W-40

No muszę przyznać, że ciekawa praktyka. I dla motoru, gdyby nie EGRy i DPFy srefy pierdefy, to z korzyścią. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ja polecam zestaw Millers Oils XF Longlife C3 0w30 i Archoil AR9100 (przed zmianą szybka płukanka Archoil 2820), zalewam tak w silniku N47N i w B47. W przypadku N47 olej był zmieniony z oryginalnego BMW 0w30 lanego w niemczech w ASO. Wymieniany co 30tyś km. Rozrząd , turbo , wtryski oryginalne (do 195tyś km, teraz 240tyś km - 40tyś po wymianie rozrządu) , silnik w środku czyściutki. Rozrząd zmieniany profilaktycznie (nie było konieczności co okazało się podczas wymiany). W B47 również był zalewany w ASO 0w30, kontynuuję na Millersie (ma bardzo fajne parametry). Zmieniam co 10-12tyś km - sporo po mieście.

 

Wystarczy 5 litrów tego millersa + 200 mln Archoil AR9100? Pojemność silnika to chyba 5.2 litra?


A przy jakim przebiegu zacząłeś stosować ten zestaw?

 


tak wystarczy taka ilość oleju i dodatku. W f31 stosuje od przebiegu 160tyś km. Zalecam przed wymianą zrobić płukankę. Jak coś to pisz na PW.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
DZF to full saps (dla osobowych) - 0,99% popiołu siarczanowego.

Prawie 1% więc olej, tak jak wynika w zasadzie z jego charakterystyki, którą można poczytać na stronie producenta, przeznaczony do samochodów ciężarowych - w Heavy-Duty On-/Off-Road - ACEA E9.

Dodatki nie są rekomendowane do DZFa ponieważ on już posiada bogaty pakiet dodatków.

Czy DZF pomaga DPFowi? Nie.

Oleje Full Saps nie są zalecane do DPFów i nie ma tu nic do rzeczy wymiana nawet co 5 000 km.

Natomiast z pewnością dobrze chroni motor przed zużyciem i korozją, a oleje AMSOIL to jedne z lepszych na świecie. :wink:

Ale czy jest to świetny olej do N47? :roll:


1.jpg

 

Wszystko prawda. Dodam jeszcze, że do każdego tankowania leci 50ml(na 20l. paliwa) oleju do dwusuwów(Orlen 2T semi). Stosuję to od ok. 15 lat i nigdy żaden kopciuch nie wymagał interwencji w układ zasilania. To dopiero pakiet anty-DPF-owy! I mówiąc szczerze, bardziej zależy mi na dobrej kondycji motoru i jego podzespołów niż jakiegoś filtra, który i tak kiedyś kitę odwali. Ale to tylko jest moja decyzja i nikogo nie będę do niej przekonywał ani namawiał. :wink:


Jako ciekawostka- wiedział ktoś o tym?

https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=7719%20O.E.M.%200W-40

 

a nie próbowałeś dobrych dodatków do paliwa? Cenowo wiadomo nie wyjdzie taniej, ale przy okazji smarowania i czyszczenia układu paliwowego , poprawiają spalanie naszej ch.. ropy i tym samym zmniejszą zapychanie dpf i wydłużają interwały między wypalaniami. Działają na dwa fronty :)

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Pewnie, że próbowałem. Z Archoila na przykład, z K2 itp. I wiesz co? Na każdym z nich było ok, czyli lepsza praca silnika, którą to nawet moja żona dostrzegła. Każdy z tych dodatków ma w składzie to z czego składa się Mixol, czyli kerozynę. Właśnie owa kerozyna jest mocnym detergentem i to ona odpowiada za czyszczenie, a olej ma za zadanie "dotłuścić" paliwo, z którego kilka lat temu wyeliminowano związki siarki, które to były odpowiedzialne za smarowanie właśnie.
Opublikowano
Rozumiem. Tyle, że olej ma też inne składniki, które mogą powodować zatykanie dpf i katalizatora, a te dodatki powodują tez poprawę pracy tych urządzeń, ale u Ciebie jest ok to tylko się cieszyć.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Zgadza się. Dlatego nie zaleca się stosowania innych olei jak tylko semi z API TC. Pełne syntetyki zostawiają sporo syfu po spaleniu i to może być w dłuższej perspektywie szkodliwe dla DPF. Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak MONZOL? Koleś to w garażu w Reichu pędzi i sprzedaje za gruby hajs. To pewnie mieszanina dwóch olei 2T. Jakich? Nie wiem.
Opublikowano
Akurat trochę siedzę w olejach, ale o wynalazku typu Monzol nie słyszałem. Ja w swoich beemkach widzę korzystne działanie po zastosowaniu dobrej jakość oleju silnikowego z modyfikatorem tarcia i preparaty do paliwa. Nie wychodzi tanio , ale nie pije,nie pale to niech chociaz auto ma dobrze :D
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Akurat trochę siedzę w olejach, ale o wynalazku typu Monzol nie słyszałem. Ja w swoich beemkach widzę korzystne działanie po zastosowaniu dobrej jakość oleju silnikowego z modyfikatorem tarcia i preparaty do paliwa. Nie wychodzi tanio , ale nie pije,nie pale to niech chociaz auto ma dobrze :D

 


Ano widzisz. Monzol 5C to podobno złoty środek, który uzdrowił sporo diesli z zapieczonymi/zasyfionymi wtryskami, pompami wysokiego ciśnienia różnych marek samochodów. Co prawda zwykły olej 2T także w niejednym przypadku potrafił "naprawić" Common Raila, a koszt kilka razy niższy. Sporo śledzę wszelakich for niemieckojęzycznych i tam dodawanie oleju do dwu suwów to praktyka stara jak świat.

Opublikowano



Nie ma niby żadnych konkretów w tym video ale zastanawiające jest to, jak się rozpuszcza ten mixol, a właściwie nie za bardzo się rozpuszcza.

Nie wiem jak ten MONZOL i inne specyfiki.

No ale jak mówisz SUBARAK, że stosujesz 15 lat taką praktykę no to jest to jednak kawał czasu.

A w jakich silnikach, jeśli można wiedzieć (rodzaje wtrysku)?

I czy jakieś przygody były w trakcie stosowania tej oliwy 2T z EGRami i DPFami (jeśli jedno albo drugie było w samochodzie). :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano


Nie ma niby żadnych konkretów w tym video ale zastanawiające jest to, jak się rozpuszcza ten mixol, a właściwie nie za bardzo się rozpuszcza.

Nie wiem jak ten MONZOL i inne specyfiki.

No ale jak mówisz SUBARAK, że stosujesz 15 lat taką praktykę no to jest to jednak kawał czasu.

A w jakich silnikach, jeśli można wiedzieć (rodzaje wtrysku)?

I czy jakieś przygody były w trakcie stosowania tej oliwy 2T z EGRami i DPFami (jeśli jedno albo drugie było w samochodzie). :wink:

 

1. Rozpuszcza się normalnie w ON, nie zauważyłem żeby tworzyło się coś niepokojącego.

2. Zacząłem w 2005r. od Escorta Td(ok. 50tkm), równocześnie w dwóch Transitach( D i TD), przebiegów nie pamiętam, ale było to narzędzie pracy więc się "ciorało" ile wlezie. W 2009 było już MB W169 A180CDI, które dostałem "po kosztach" od wujka z Niemiec z przebiegiem 32tkm. Zrobiłem nim do 2014r. ok. 100tkm. i również żadnych problemów. Oczywiście co jakiś czas przykopcił na biało jak się DPF wypalał, lecz poza tym żadnych problemów. Był od momentu mojego nabycia zalewany AMS-em HDD i kilka razy szedł do baku AR6900. Nie widząc jakiejś szczególnej różnicy w porównaniu z mixolem, wróciłem do sprawdzonego specyfiku za 15pln/litr. Oczywiście są lepsze ponoć mieszadła(LM(w tym Meguin), Ravenol, Addinol, ale ja wole nasz rodzimy produkt. W 2017 zalewałem krótko do e90 330d, bo ukradli po 3 miechach, teraz do eFki(od 2018) i punto jtd(od 2015r.) Oczywiście z racji tego, że jestem zawodowym kiermanem, do aktualnego narzędzia(Sprinter 519), który ma już 300tkm nalotu, w tym 170tkm za mojej kadencji także co 3 tankowania leci semi 2t(szef nie żałuje). Co ciekawe ten sam Sprinter innego sadownika po 180tkm wyzionął ducha i poszło 6 wtrysków do wymiany. Podobno z racji kiepskiego paliwa(tankowane gdzie indziej niż mój). Po wymianie w serwisie BOSCHA, zalecili by "chrzcić" ON mixolem właśnie. Także chyba coś w tym jest. Sugeruję spróbować i samemu ocenić, wówczas będzie jakiś wykładnik.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SUBARAK w jakiej proporcji lejesz olej 2T do paliwa ?

Zastanawia mnie co na to DPF. Olej 2T co prawda w nie dużej proporcji ale co istotne trafia z mieszanką bezpośrednio do komory spalania a stamtąd do DPF-a. Nie wiem czy oleje 2T są aż tak bardzo niskopopiołowe czy w ogóle są niskopopiołowe i bezpieczne dla DPF-a. Może po kilku czy kilkunastu tys.km go nie wykończy ale zapewne nie wpłynie korzystnie na jego żywotność.

Opublikowano (edytowane)

Jak wspomniałeś Andrzej, ile tego popiołu siarczanowego by nie było (nawet niech będzie LOW SAPS) to olej jest spalany w komorze i niestety idzie w DPF.

Na zdrowie na pewno nie wyjdzie.

Ale w jakim stopniu wpłynie na żywotnośc DPF to ciężko stwierdzić.

 

Nie wiem czy oleje 2T są aż tak bardzo niskopopiołowe czy w ogóle są niskopopiołowe i bezpieczne dla DPF-a.

Dla przykładu poniżej zawartość popiołu siarczanowego w orlenowskich 2T:

 

  • ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC - 0,17%
  • ORLEN OIL MIXOL S - 0,11%
  • PLATINUM MOTO 2T - 0,07%
  • PLATINUM RIDER RACING 2T - 0,2%

 

Mixola normalnie leje się w proporcji 1:50.

Ale nie wiem jak to się ma do praktyki dodawania do paliwa ON. :wink:


EDIT:

SUBARAK kilka postów wcześniej pisał. Umknęło mi.

Dodam jeszcze, że do każdego tankowania leci 50ml(na 20l. paliwa) oleju do dwusuwów(Orlen 2T semi)
Edytowane przez Kozenko

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
a ciekawe ile ma wyczynowy olej do 2t popiołu np IPONE samourai racing 2t bo od tych powyzej to wysilone 2t sie zacieraja...
Opublikowano
a ciekawe ile ma wyczynowy olej do 2t popiołu np IPONE samourai racing 2t bo od tych powyzej to wysilone 2t sie zacieraja...
A wiesz, że sam jestem trochę ciekawy.

Napisałem do IPONE ale otrzymałem odpowiedź, że jest to dosyć "techniczne" pytanie a osoba, która jest w stanie odpowiedzieć aktualnie się urlopuje.

Wrócą do mnie z odpowiedzą po urlopie. :wink:

Dam znać.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)

spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.

Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.

Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.

Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:

http://us1.webpublications.com.au/st...108104_2mg.jpg


Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej

silnika.

Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.

Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.


W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.

Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.

Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.

Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.

Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .

Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resource...aSmarnosci.pdf


Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.

Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.

Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.

Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.

Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.


Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.

Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.

Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.

Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa

oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".

Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.

Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.

Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.

Same zalety?

Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.

Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.


Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.

Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.

Minimalna LC paliwa wynosi 50.

I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!

Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.

Linki:

próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686109


próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686110



Wpływ oleju 2T na parametr HFRR

HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:

http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg

Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.

Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.


Własności czyszczące oleju 2T.

Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.

Wniosek subiektywny


Zalecane proporcje oleju 2T

Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.

Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.

Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.


Zalecane oleje

Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:

http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/O...ml-i-1L-1L/280

Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:

http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html


I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:

http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html

Koleżanka Iwona dotarła do informacji:

Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):

*Addinol Super 2 T MZ 406

*Delticom HighPerformer

*Liqui Moly 1052

*Liqui Moly Racing 2T 1504

*Liqui Moly Racing Scooter 1621

*MEGUIN megol TC

*Shell Advance VSX 2T

*RAVENOL Scooter


nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące

*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,

*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC


zdecydowanie niepolecane:

*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD

*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB

*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD



Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.


Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego

Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.

Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.

I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:

1. Temperatura zapłonu

2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu

3. Spełniane normy jakościowe,


Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.

I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.

Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.


Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.

W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.

I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.

Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.


Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.

Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.

W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:

http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC


Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.

Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.


Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.


Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :


Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):

• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.

• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)



Zalety subiektywne:

• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)

• Łatwiejsze zapalanie silnika

• Mniejsze zużycie paliwa –

• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują



Wady:

• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem

• Dodatkowe koszty na olej do 2T.


Nie jestem autorem tekstu( z forum Alfy)

Opublikowano
a ciekawe ile ma wyczynowy olej do 2t popiołu np IPONE samourai racing 2t bo od tych powyzej to wysilone 2t sie zacieraja...
A wiesz, że sam jestem trochę ciekawy.

Napisałem do IPONE ale otrzymałem odpowiedź, że jest to dosyć "techniczne" pytanie a osoba, która jest w stanie odpowiedzieć aktualnie się urlopuje.

Wrócą do mnie z odpowiedzą po urlopie. :wink:

Dam znać.

 

Co, truskawek się zachciało, he??? Trzeba Evelinę kupić lub innego STI i zapodać PANTĘ do baku. U nas z IPONE-m raczej się nie uda. :x

Opublikowano
poprostu te mixole dla mnie to nedzne oleje... ipone lepiej smaruje przynajmniej motocykle 2t... wiec moze i lepiej te amyliniowe pompy HP w dieslach by smarował... do 330i mi nie podejdzie ale kolegom moze cos pomoze... jak nie ipone to moze penrite do 2t albo inne premium oleje... bo do silnika wymyslacie jakies cuda.... a do paliwa dolewacie jakies smieci...
Opublikowano
Wiesz, wszystko jest napisane co jest dobre, a co nie. To, że Ipone jest dobry do motocykla, nie znaczy, że musi być dobry jako dodatek do ON. Wszystko masz napisane powyżej czym trzeba się kierować przy wyborze oleju 2t jako dodatku do paliwa. Sam posiadam olej 2t z AMSoila(Saber proffesional), którego używam do kosy spalinowej, ale z racji wysokiej temperatury zapłonu nie zapodam go do ropy.
Opublikowano
:) tak z ciekawosci tylko napisalem.... mam 330i.... nic tam nie dodaje.... :)
Opublikowano
Poczytałem sobie inne tematy na tym forum dot. olejów. Często do silnika N47 polecany był PMO 5W30 C3. Ktoś z Was jeździ na tym oleju w swojej F30 2.0d N47??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.