Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szybciutko odpisali. :wink:

Good afternoon,


https://eurol.com/producten/eurol-syntence-fs-0w-30/ is carrying a Volkswagen reblend approval, thus the evaporation should be within the limit/tolerance band of Volkswagen 504.00/507.00 specification.


The NOACK (method CEC-L-40-A-93) requirement for VW 504 00/507 00 is max 11 wt%. (average 10)

Rewelacji rzeczywiście może i nie ma ale dla przykładu Liqui Moly 5W30 Molygen - NOACK 9,4% i aprobatę BMW Longlife-04 ma.


Jak widzicie Pan International Sales Manager twierdzi, że w Eurolu Syntence FS 0W30 NOACK wychodzi średnio na poziomie 10%.

Także każdy musi sam tu zdecydować.

Do mnie dziś już EUROL dojechał. W przyszłą środę zmieniam i jeżdżę.

Pzdr! :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wysłane pytania o NOACK nie otrzymałem odpowiedzi zarówno od importera jak i producenta.

Związku iż mimo starań nie poznałem dokładnie przyczyny dlaczego Eurolu Syntence FS 0W30 nie posiada aprobaty BMW i specyfikacji LL04 raczej zostanę przy Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 wzbogacając Archoil AR 9100.Myślę że taki zestaw + interwały max 12-15 tys. zapewni również bardzo dobrą (ponad przeciętną) ochronę silnika, będąc jednak spokojny o rekomendację.

Opublikowano
Napisałem do Archoil Polska i tam mnie przekonywali, że lepszą ochronę silnika zapewnia Ar9200. Ar9100 lepiej czyści silnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałem do Archoil Polska i tam mnie przekonywali, że lepszą ochronę silnika zapewnia Ar9200. Ar9100 lepiej czyści silnik.

 

W benzynach tak.

Jak AR9200 byłby lepszy u każdych warunkach to produkcja AR9100 nie miała by sensu.

W dieslach w których po spaleniu mieszanki powstają sadze które w znacznym stopniu degradują ochronę silnika i jego czystość lepszym wyborem jest AR9100 zawiera zaawansowane estry, które rozpuszczają depozyty węglowe i laki. TBN( starzenie oleju) idzie w górę.

Lektura - http://archoil.pl/ar9000-friction-modifiers/

Opublikowano
Dzięki, wreszcie rzeczowa odpowiedź. Czyli w benzynie 9200v2, w dieslu 9100. Jak stosować 9400?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja z Piotrkiem ze zmienolej.pl stwierdziliśmy, że nie ma sensu do DZF-a ładować jeszcze Archoila. Z resztą AMSoil nie zaleca/nie pozwala stosować jakichkolwiek dodatków w swoich oliwach co pisze wyraźnie w ich kartach charakterystyki. Choć 10 lat temu kiedy zalewałem do swojego W169 HDD AMS-a często szedł Archoil w olej i było ok. Za miesiąc kolejna wymiana DZF-a na świeży, choć na obecnym zrobione 6300km, ale to z racji tego, że zimą eFka odpoczywa w garażu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wy cały czas przy normie LL04 a do benzynowych juz po normie LL14FE weszła norma LL17FE+ która stosuje sie do silników które posiadają filtr GPF.

Biuletyn serwisowy podaje ze do silników benzynowych serii B lejemy 14FE a jedynie do najnowszych które maja w opcji test RDE i GPF 17FE+ ktory nie jest dostepny jeszcze w ASO na częściach.

Ma wprawdzie juz numer nadany ale nie ma go jeszcze w EU na magazynie.

Ten 14FE produkują fuchs,motul i chyba bizol oraz oryginał bmw.

Co do aut z GPF piszą tam ze takie modele odróżnia jakiś kabel z czujnikiem i właśnie opcja RDE która ustalamy po numerze vin.Podobno sa to auta ze stycznia 2018r?? Lub nowsze??

BTW do mercedesow benzynowych tez weszła ostatnio nowa norma 229.6 zastępująca normę 229.5 a ma to związek tez z FEconomy :mrgreen:


W biuletynie jest tabelka krosowa oddzielna dla benzynowych i diesla wg której można sprawdzić jaki olej można stosować ponieważ rożne silniki maja rożne spektrum olejów do nich.

MADE IN PRL
Opublikowano

Reasumując jak to jest...?


Wg. instrukcji pobranej tutaj z forum: "W przypadku wyboru oleju silnikowego należy zwrócić uwagę, aby olej ten wykazywał jedną z podanych klas lepkości: SAE 0W-40,

SAE 0W-30, SAE 5W-40 lub SAE 5W-30" i jeśli chodzi o diesla w moim przypadku norma LL04.


Jeśli chodzi o normę, wszystko jasne w takim razie, ale co z lepkością. Nie ma większego znaczenia co było zalewane w serwisie do tej pory?

Dzwoniliście do ASO i Wam powiedzieli. WTF?! To ASO zamiast powiedzieć, "przyjedz to wymienimy", mówi Wam co macie zalać sami? :duh:


Pytam, gdyż wg. komputera, olej był wymieniany do przebiegu 70tys.km co 30tys. Chce jak większość z Was robić częstsze interwały, co 10-15tys.km, poza ASO, na oryginalnym filtrze.

Wcześniej nawet się pogodziłem z tym, że wymienie olej w ASO częściej (choćby z racji tego że nie wiem co było zalane wcześniej), ale oczywiście na miejscu robią z Ciebie głupa i ... przecież wymiana jest co 30tys.km i strasznie wielce pokazuje Ci w komputerze, że jeszcze ho ho ... zostało Panu 15tys.km do wymiany, - śmiało jeździć. Taaa... :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem w jakim aso byłeś ale ja jeżdżę do aso i wymieniam co 15 tys km płacąc za to i nikt mi nie mówi, ze zostało jeszcze dużo do wymiany.
Krzysztof
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako, że jakiś czas temu była tutaj dyskusja na temat EUROL SYNTENCE FS 0w30 podrzucam link do wyników analizy UOA tego oleju w E90 320D 177KM 2008 z DPF.


http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256&start=10


Ja teraz jeżdżę na zestawie EUROL SYNTENCE FS 0w30 + AR9100.

Póki co zrobiłem ok 6 000km. Zmianę planuję przy 10 000km.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako, że jakiś czas temu była tutaj dyskusja na temat EUROL SYNTENCE FS 0w30 podrzucam link do wyników analizy UOA tego oleju w E90 320D 177KM 2008 z DPF.


http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256&start=10


Ja teraz jeżdżę na zestawie EUROL SYNTENCE FS 0w30 + AR9100.

Póki co zrobiłem ok 6 000km. Zmianę planuję przy 10 000km.

:cool2: Żeby tak wszyscy dbali.

W dłuższej perspektywie odwdzięczy się nie tylko silnik ale również rozrząd i turbina.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja z Piotrkiem ze zmienolej.pl stwierdziliśmy, że nie ma sensu do DZF-a ładować jeszcze Archoila. Z resztą AMSoil nie zaleca/nie pozwala stosować jakichkolwiek dodatków w swoich oliwach co pisze wyraźnie w ich kartach charakterystyki. Choć 10 lat temu kiedy zalewałem do swojego W169 HDD AMS-a często szedł Archoil w olej i było ok. Za miesiąc kolejna wymiana DZF-a na świeży, choć na obecnym zrobione 6300km, ale to z racji tego, że zimą eFka odpoczywa w garażu.

 

W zeszłym tygodniu zmieniłem olej na AMSoil ECF AEL oraz dodałem AR9100. Jestem zaskoczony pracą silnika. Nie zdażyło się jeszcze, aby silnik chodził tak cicho i kulturalnie. Jest zdecydowanie lepiej niż wcześniej na tym samym oleju, ale bez aplikowania AR9100.


Swoją drogą jak się ma zastosowanie DZF-a dla zdrowia DPF-a? DZF nie jest niskopopiołowym olejem (lub nie jest napisane w specyfikacji).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam pytanie . Przymierzam się do wymiany oleju , samochod 318 d B47 dopiero co kupiony , był serwisowany w autoryzowanym serwisie , standardowo co 30 tys, i mam pytanie czy kierowac się normami long life 04 i wtedy ACEAc3 , bo jak sprawdzam longlife 12 FE to wtedy maja ACEAc2 ? Wstepnie mam do wyboru sheel Helix Ultra Prof AM-L 5w30 , LIQUI MOLY Top Tec 4600, motul 8100 X-CLEAN 5W-40 . Jeszcze mam pytanie o klase lepkości . w instrukcji jest rozrzut od 0W40 do 5W40 . jaka najlepiej dobrac?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czytam ostatnie 5 stron i powiem szczerze, zgłupiałem.


Co polecicie do F31 N47T 184km, 2.0D 2014r jazda 80% miasto 20% trasa. Noga średnia :) zależy od nastroju :). W swojej "starej" poczciwej 118d lałem Valvoline ale tu czytam, że nie jest zbyt dobry hmmm :mad2: Będę wdzięczny za sugestie, muszę w tym tyg wymienić olej.


p.s

przebiegi roczne max 15 000

Opublikowano (edytowane)
Musisz kupic 6L. Wejdzie ok 5,2L. Edytowane przez Kozenko

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Widziałem kilka postów wcześniej, że będzie jeżdzone 80% w mieście.

Staraj się wymieniać olej w okolicjach 12 tys km. Byłoby super przy 10 tys km.

A na pewno nie przekraczaj 15 tys km na jednym oleju.

Na pewno jest Ci znana bolączka tego silnika, którą jest rozrząd więc olej bardzo istotna rzecz w tym przypadku. Wybierz odpowiedni.

Np. Shell helix ultra professional am-l 5w-30

Jeśli coś z wyższej półki to może być jakiś Millers lub Amsoil.

Jako, że będzie dużo miastowej jazdy to ryzyko rozcieńczenia oleju paliwem duże więc śmiało możesz dołożyć dodatek Archoil AR9100 żeby olej dłużej zachował swoje właściwości - http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-9100-175-ml-na-5l-oleju/154 - tutaj już masz w odpowiedniej dawce (sprzedawca odlewa z większego opakowania i przesyła w pojemniczkach w odliczonych ilościach - zaufane źródło, dobra cena).

Olej również możesz u niego kupić. Jeśli jakiegoś nie ma w ofercie to możesz dzwonić i pytać bo nie ma wszystkiego na stronie.

Pzdr. :wink:


Ja aktualnie jeżdże na zestawie Eurol Syntence FS 0W30 + Archoil AR9100

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ravenol vmp 5w30.

 

Wybrałem ten powyżej, zresztą też polecany przez sprzedawcę. Oczywiście interwałów wymiany pilnuje jak w zegarku.

Opublikowano

Witam,


Obecnie na liczniku jakieś 77 tyś kilometrów. Pacjent F34 320XD 184 km kupiony w lutym.


Wymiany olejów przez poprzedniego właściciela w ASO: 28 tyś, 46 tyś, 71 tyś. Samochód kupiony przy stanie 72 tyś. kilometrów. Samochód po akcji serwisowej Egr stał 7 tygodni w KRK dlatego dużo kilometrów nie zrobiłem.


Będę wymieniał olej przed sezonem zimowym. Z racji dłuższych interwałow wymiany oleju w ASO zastanawiam się nad płukaniem silnika przy kolejnej wymianie oleju specyfikiem ARCHOIL.

Dodatkowo przy wymianie oleju chciałbym zalać AR 9100. Proporcja trasa miasto około 80/20. W mieście dosyć krótkie odcinki.


Dodatkowo w styczniu jak skończy się gwarancja na beate chciałbym zrobić chipa w tc w Łodzi.


Jaki olej byłby najbardziej odpowiedni do powyższej sytuacji i czy dodatki Archoila mają sens?


Pozdrawiam Damian

Opublikowano

Interwały rzeczywiście godne miana "LongLife". :wink:

Jak najbardziej możesz bez obaw zastosować dodatki Archoila.

Do płukania możesz wybrać kilka opcji.

Jeśli chcesz czegoś silniejszego, działającego szybciej to możesz zastosować AR2300.

Bez obaw - dodatek działa tak, że wszelkiego rodzaju nagar jest rozpuszczany i w postaci zawiesiny trafi do filtra.


Jeśli coś mniej agresywnego to AR9100 - to przede wszystkim modyfikator tarcia i pakiet dodatków.

Oba środki mogą pozostać na cały okres wymiany oleju.

AR9100 ma zastosowanie głównie tam gdzie oleje mają mniejszy pakiet antyzużyciowy - mid-saps/low saps.

Czyli w Twoim przypadku jak najbardziej.


Co do olejów to pamiętaj by były zgodne z BMW Longlife-04 oraz ACEA C3.

Fajnie byłoby żeby to był LOW-SAPS żeby przedłużyć żywot DPFa. :wink:

Wybór jest duży. Za duży. Napisałem 2 posty wcześniej czym możesz się zainteresować.

Co do W40 i W30 to sprawa wygląda tak, że musisz patrzeć tak naprawdę na lepkość w 100 stopniach.

Bywa, że mocny W30 będzie miał lepkość w 100 stopniach jak W40 (okolice 12 cSt a nawet wyżej).

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Ja polecam zestaw Millers Oils XF Longlife C3 0w30 i Archoil AR9100 (przed zmianą szybka płukanka Archoil 2820), zalewam tak w silniku N47N i w B47. W przypadku N47 olej był zmieniony z oryginalnego BMW 0w30 lanego w niemczech w ASO. Wymieniany co 30tyś km. Rozrząd , turbo , wtryski oryginalne (do 195tyś km, teraz 240tyś km - 40tyś po wymianie rozrządu) , silnik w środku czyściutki. Rozrząd zmieniany profilaktycznie (nie było konieczności co okazało się podczas wymiany). W B47 również był zalewany w ASO 0w30, kontynuuję na Millersie (ma bardzo fajne parametry). Zmieniam co 10-12tyś km - sporo po mieście.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.