Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Mam trochę spory problem, otóż w weekend rozładował się aku więc zabrałam żeby go podładować. Po naładowaniu zeszłam na dół żeby go podłączyć, próbuje otworzyć bagażnik... i kicha :(. Niestety z kluczyka się nie da, oczywiście próba podpięcia się pod maską również się nie powiodła.Wyczytałam że przez otwór na narty można się dostać lecz u mnie niestety nie ma. Może zna ktoś jakiś inny sposób jak otworzyć bagażnik? Ewentualnie jakby ktoś mnie naprowadził na podobny temat jeżeli był już.

Była bym bardzo wdzięczna :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz taki kluczyk?

http://auto-klucze.com/images/marki/bmw/bmw-kluczyk-x5-x6.jpg

 

Czy taki ?

http://harkan.pl/images/allegro_foto/BMW/BMW_pilot_HU92/DSC00869.jpg

Normalnie grotem otwiera się bagażnik -próbuj w lewo lub w prawo ,chyba że zamek zepsuty

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co z zamkiem w klapie bagażnika nie tak ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W40 do zamka i musi ruszyć
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Chłopak próbował i nic to nie dało. Podejrzewamy że jak kluczykiem się nie da to mogła być klapa wymieniana kiedyś. Więc szukamy innego sposobu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz składane fotele tylne ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
A tak zapytam.... czemu podpięcie akumulatora kablami rozruchowymi pod maską nie chce zadziałać ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Próbowałam pod maską podpiąć akumulator przez kable rozruchowe lecz nawet iskra przy styku była słaba, jutro jeszcze spróbuje oczyścić dokładniej + bo był trochę zaśniedziały ale nie jestem za bardzo dobrej myśli :( wyczytałam gdzieś że można podłączyć się na krótko pod jakąś wtyczkę od centralnego ale to był jakiś stary temat i zdjęcia już nie działały, no i zastanawiam się czy przez to nie zrobię jakiegoś zwarcia i narobię sobie większego problemu? Chciałabym się jeszcze dowiedzieć czy da się może dostać od spodu po zdemontowaniu tej osłony i od dołu podpiąć się do miejsca w którym powinien być akumulator.... nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można by spróbować od środka się dostać po zdemontowaniu elementu nr 5

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NX51-EUR---E60N-BMW-525d&diagId=52_3018

i zdjęciu siedzenia może odkręci oparcie .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

jest jeszcze opcja mocnego startera i odpalenia auta właśnie podpięciem z przodu.

Ja w porcie nie zauważyłem karteczki że aku mi odpięli (myślałem że aku w jakiś bliżej nieokreślony sposób padł) odpalałem auto mocnym starterem i o dziwo się udało.. Więc można próbować jeszcze tak..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Albo ten temat to jakiś fake, albo koleżanko zmień chłopaka..

Co Wy kombinujecie, jakie wtyczki centralnego? Pod maską są dwa miejsca gdzie po podłączeniu akumulatora, nawet kabelkami od lampki nocnej, otworzysz bez problemu samochód. Te dwa punkty są zrobione z materiału, który nie śniedzieje, a plus jest dodatkowo zabezpieczony przed zabrudzeniami.

Załączam zdjęcie, bo może podłączacie się jakieś inne dziwne miejsce. Zaznaczony na czerwono jest plus, należy odchylić plastikową osłonę i tam podpiąć kabel oczywiście plusa, a na biało miejsce gdzie podpinasz minus. Nie ma możliwości, żeby to nie zadziałało, no chyba, że auto miało dzwona, a mechanik nie podłączył dobrze kabli. Można jeszcze podłączyć się poprzez prawą lampkę oświetlenia tablicy (BMW zostawiło taką furtkę przy całkowicie zamkniętym aucie), ale jak prawidłowo podłączysz się pod maską, to musi być dobrze.

http://images82.fotosik.pl/281/42120ba92027eab6med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tak w te dokładnie miejsce była podpinana bateria i nic nie zaskoczyło, nie znam powodu.

Udało się dopiero podłączyć poprzez prawą lampkę oświetlenia tablicy, więc pomijając ten nie miły komentarz dziękuje wszystkim za pomoc :)

Opublikowano
Na Twoim miejscu sprawdziłbym czemu pod maską nie było połączenia;) Ja juz tak raz otwieralem swój bagażnik i działało tak jakby akumulator byl na swoim miejscu ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
A podpowiecie mi jak otworzyć klape jak z tyłu mam przyklejona blende od m5. Siedzenia mam rozkładane i schowek na worek na narty. Na 4 lata użytkowania auta miałem 2 razy problem coś ze stykiem klem na akumulatorze i otworzyłem kluczykiem bagar ruszyłem klema i działało. A teraz z tą Blenda to nie wiem? W M5 jest jakieś niby awaryjne otwieranie pod siedzeniami
Opublikowano
Czyli trzeba by pokombinować i coś takiego zrobić bo będzie lipa jak znowu mi się to przydarzy
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,


Chciałbym odświeżyć temat. Potrzebuje pomocy z awaryjnym otworzeniem klapy bagażnika. Przejrzałem całe forum


Mianowicie: wymieniałem kleme plusową w swojej E60 i w połowie roboty mi sie ząb ukruszył i musiałem iść do dentystki i zamknąłem bagażnik.


Efekt taki: odłącząne obie klemy od accu, klema pirotechniczna dodatkowo rozłączona przez co nie da sie podać prądu pod maską, nie da sie otworzyć klapy kluczykiem (prawdopodobnie zamek zepsuty), nie da się wejść od środka bo fotele nie składane i nie ma rękawa na narty, próbowałem podać prąd poprzez prawą lampkę podświetlenia tablicy rej. ale bez efektu.


Pozostało wywiercić dziurkę za ramką rejestrancji i popchnąć cięgło - i tutaj potrzebuje dokładnej instrukcji.


Czy ktoś mógłby mi napisać w którym dokładnie miejscu wywiercić tę dziurę i co popchnąć ? nie chce podziurawić całej klapy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz podać napięcie na zamek (rygiel) z przodu pod schowkiem , wyciągnąć wtyczkę z Karosserie-Basismodul X13253


https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60-520i-lim_200406/RLrsIw8


i podać 12 V na pin 3 .


Rygiel klapy M17b

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60-520i-lim_200406/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/tailgate/vMr23Bl

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Hej,


Dzięki malysz za odpowiedź. Udało mi się wczoraj samemu rozwiązać problem (męczyłem się od piątku wieczór).


Rozebrałem plastik za podłokietnikiem, popukałem i okazało się że w miejscu rękawa na narty jest czarny plastik a nie blacha.

Wyciąłem więc ten plastik (niestety razem z materiałem, jescze kombinuje jak zakryć dziurę) i udało mi się przyciągnać przewód i jedną ręką złączyć kleme plusową tak aby był obieg w samochodzie. Wymagało to rąk ginekologa i ogromnej cierpliwości, o dziwo nie dało się otworzyć bagażnika linką od wewnątrz.

Następnie podałem prąd od auta sąsiada kablami pod maską i otworzyłem bagażnik elektrycznie.

Opublikowano

A co jeśli w miejscu po akumulatorze klema + dotyka gdzieś do masy??

Czy dołączając baterię pod maską można coś upalić?

e61 530dA >> spacer.png

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.