Skocz do zawartości

[E53]3.0D różnica w wskazaniach napięcia ukryte menu/miernik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio odblokowałem u siebie ukryte menu , celu kontroli niektórych parametrów pracy pojazdu.

Przy uruchomionym silniku i pomiarze miernikiem na wyprowadzeniu klem pod maską.

Pokazuje 14.2 , 14.4 V.

Natomiast przy pomiarze w ukrytym menu w tym samym czasie pokazuje 13.2 , 13,4 V.

Może ktoś wie , co może być przyczyną , takich różnic w pomiarach komp/miernik.

I czy powinienem się tym martwić.

 

Miernik sprawdzony i sprawny.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykonaj pomiar na akumulatorze - czy też będzie tyle różnicy , wtedy będzie można coś powiedzieć.
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukamy powodu bo to nie jest normalne

Jeśli na akumlatorze nie będzie różnicy to jest kilka powodów.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
A co jest po drodze z akumulatora do zacisków +/- w komorze silnika żeby miała być różnica? Tylko klema pirotechniczna chyba, no ale można zmierzyć :]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego "scarap" nie Ty masz problem -nie gorączkuj się tak , poczekajmy na pomiar kolegi .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

"Nie szukaj zaczepki" scarab, ten Pan ma zawsze rację, pamiętaj :mrgreen: Zaraz zamkną temat i tyle pogadacie

 

Kolego, ten pomiar na komputerze to zapewne na postoju, a powyłączałeś chociaż wszystko do tego?

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

Witam,

Dzisiaj wykonałem dodatkowe pomiary bezpośrednio na klemach akumulatora i są takie same jak od maską.

Różnica jest około 1 Volt, miedzy kompem , a miernikiem.

Nawet podczas jazdy komputer pokazuje maksymalnie 13.4 , 13.5 Volt.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne

Nie spotkałem i nie słyszałem o czymś takim ,ale jeśli przy silniku i na klemach jest około 14,5V (ładowanie książkowe) i nie masz problemu z rozruchem auta to nie masz się co martwić .

Diagnostyka by się przydała - może coś wykazać ?

Jeszcze jedno - Jaki akumlator jest zakodowany AGM czy zwykły ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Wykonaj pomiar na akumulatorze - czy też będzie tyle różnicy , wtedy będzie można coś powiedzieć.
Dziwne

Nie spotkałem i nie słyszałem o czymś takim

:cool2: :duh: :lol:

 

 

hageta, jak mi nie wyleci z głowy to sprawdzę jak jest u mnie, może po prostu test w zegarach zawsze podaje pomiar lekko z czapy.

Opublikowano

Jeszcze jedno - Jaki akumlator jest zakodowany AGM czy zwykły ?

 

W e53 koduje ske rodzaj aku? Pierwsze slysze , w e60 owszem , ale e53 jest tak "ulomne" w funkcje modulu komfortu ze az wierzyc mi sie nie chce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak e60 koduje się pojemność i rodzaj AGM albo zwykły
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Ale tematem jest e53 więc gdzie tu zakodowany rodzaj aku ma wpływać na ten błąd
Opublikowano

Wracając do tematu.

Dzisiaj sprawdziłem u siebie i mam 13.6 V w ukrytym menu a na klemach 14.1V więc też mam różnicę z tym że 0.5V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na klemach na akku?

To gdzieś masz spadek napięcia. Musisz po prostu zmierzyć różnicę potencjałów na początku i końcu kabla. Będziesz wiedział który to szwankuje. Zazwyczaj to albo zły kontakt albo klemy zaśniedziałe, czasem coś na kablu. Jakie masz napięcie na altku?

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Małe sprostowanie. Nie na klemach tylko pod maską w tak zwanym gorącym punkcie. Kurcze bezpośrednio na klemach nie mierzyłem. Jutro jeszcze to też sprawdzę.

Ciekawi mnie jak u innych to się przedstawia. :roll:

Opublikowano
Jeszcze nie, nie mam X pod ręką, a mrozy odstraszyły mnie dziś od opuszczenia mieszkania :D Ale pamiętam, zmierzę przy najbliższej okazji i dam znać :)
Opublikowano
U mnie w czasie jazdy wg testu nr 9 jest 13.2-13.5V. Woltomierzem niestety nie dałem razy zmierzyć bo X5 spieprzyła mi się w drodze do garażu :mad2: :mad2: :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co Ci się stało z autem ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Również sprawdziłem, na postoju na zegarach pokazuje 13.7-13.9V. Także kompletnie nie ma powodów do martwienia się, wszyscy mają podobnie, bezpośrednie pomiary miernikiem na klemach prawidłowe, zegary są nie koniecznie miarodajne i jest to normalne.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.