Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, postanowiłem tu opisac swój problem, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi u okolicznych mechaników.

 

Auto to e46 z 2003 roku, 150 km 320 D.

przez ostatnie 3 lata działało bez zarzutu generalnie, od około miesiąca kiedy pojawił się 1 wiekszy mróz coś się stało.. wtedy pierwszy raz padł aku, do zupełnego zera prawie.

po wymianie aku, jest tak że np pochodzi tydzien, nic sie nie dzieje, aż w końcu tak jak dziś kiedy uruchomiłem je rano i podjechałem do sklepu, wyłaczyłem na 5 minut - i już nie odpaliło.. aku rozładowane do 4,5v.. nawet kontrolki się nie zaświeciły, a światła i wszystko inne wyłączone oczywiście.. wiec masakra.. alternator ładuje 14.2 na włączonych światłach, nie widać nigdzie nic z zewnątrz.. wygląda jaky gdzies było czasem jakieś zwarcie które w ciągu paru sekund wyładowuje aku do zera, ze nawet zamek nie działa.,. dodam że aku jest nowe..

 

ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać, czego.. ??

dzieki i pozdrawiam..

Opublikowano

Czy samochód ma ibs ( inteligentną kleme)?

Jak ma to poodłanczaj przy akumulatorze te małe kabelki co idą z jednej klemy na druga i zobaczysz po paru dniach czy będzie poprawa jak tak to

Ibs do wymiany

Opublikowano
Jaki masz aku? Sprawdzales pobór prądu na postoju? Może go coś kradnie. Możesz też sprawdzić jeszcze aku. To że jest nowy nie znaczy że sprawny po to udziela się gwarancji. Pozatym przy odpaleniu z kabli można bardzo łatwo uszkodzić akumulator jeśli robi się to nieumiejetnie.
Opublikowano

Piszesz

aku rozładowane do 4,5v.. nawet kontrolki się nie zaświeciły,

Czy mierzyłeś to woltomierzem na słupkach aku ?

Wygląda na słabe połączenie na masie lub cable wysoko-prądowe. Do tego jak już było napisane

ibs ( inteligentną kleme)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdzę z ta klemą..

a aku to już jest drugie..

Sprawa wygląda po krótce tak - jest prąd, wsio działa, elegancko ładuje itp..

nagle ni stąd ni zowąd zero prądu.. znika nagla po zgaszeniu silnika nawet na 3 min i nie ma siły żeby go odpalić..

a ten ibs >? jak odłączę - to nie bedzie miało na nic wpływu??

jeszcze pomyślałem, że tu wygląda jakby jakieś nagłe zwarcie się gdzies robiło i zjadało prąd bardzo szybko.. możliwe że kostka stacyjki padła??

Opublikowano

Ibs to inteligentna klema komp steruje ładowaniem akumulatora

jak odłączysz wszystko będzie normalnie działać

będą porostu podstawowe wartości ładowania

ja mam walnięta klemę ibs jeżdżę tak i nic się nie dzieje

ale muszę i tak kiedy ja wymienić bo ponoć bez tego akumulatory maja mniejsza żywotność

miałem podobne objawy jak u ciebie

chodził normalnie palił a po jakimś czasie momentalnie go rozładowywało

np odpaliłem rano samochód (odpalił bez problemu) za 5 min odpalam a tu nic zero reakcji aku rozładowane

Opublikowano
jeden jest od ibs drugi od klemy pirotechnicznej

w razie wypadku, dachowania komputer odłącza aku

ja mam odłączone obydwa kable

 

A wiec zajrzałem tam dokładnie do bagola po prawej stronie,.. i ma się to tak, że do głównego kabla grubego z klemą - plusa,

dokręcony jest cieńszy tez czerwony plus.. po jego odłączeniu - GASNIE OŚWIETLENIE W ŚRODKU AUTA.... wiec spowrotem go przykręciłem..

ale przy tym głównym plusie po zdjęciu klemy z akumulatora, są dwa małe czarne kabelki z żółtą wtyczką.. odpiąłem je i załozyłem klemę bez nich, tamte zaizolowałem.. auto odpaliłem i zgasiłem z 20 razy pod rząd, przejechałem się , znów gasiłem, zapalałem i działa... jednak zapaliła się kontrolka czerwona od poduszki powierznej... i nie wiem teraz czy te dwa kabelki nie są związane z poduszką.. :duh: czy może po odłączeniu aku coś poduszka świruje.. ale nigdy nie zapalała się np po wymianie akumulatora..

na pewno nic nie było patentowane, wszysto jest oryginał, nawet wygląda to jak nowe.. z przy minusie nic nie ma, żadnych kabelków..

Opublikowano

Ja mam E61 i możliwe że u mnie jest inaczej ja mam po 2 kabelki od każdej klemy i one się łączą ze sobą plus na minus i minus na plus i jest jeden właśnie z żółtą wtyczka

Nie powiem ci czy to coś ma wspólnego z poduszkami bo u mnie poduchy świeciły się przed zabiegiem

Pojezdzij i protestują jak zda egzamin to wymień kleme ibs bodajże minusowa

Opublikowano

Z tego co widze jak ta klema wygląda, to u mnie nie ma klemy IBS..

jest zwykły minus.. więc to nie może byc to wina rozładowywania nagłego.. :?: :?: :?:

Opublikowano
Jaki masz aku? Sprawdzales pobór prądu na postoju? Może go coś kradnie. Możesz też sprawdzić jeszcze aku. To że jest nowy nie znaczy że sprawny po to udziela się gwarancji. Pozatym przy odpaleniu z kabli można bardzo łatwo uszkodzić akumulator jeśli robi się to nieumiejetnie.

 

Aku jest okej.. 14,3 v na włączonym silniku ze światłami na postoju.. to już 2 aku więc myślę że to nie wina tego.. a czy coś kradnie własnie nie wiem.. nie mam pomysłu, pierwszy raz sie spotykam z taką akcją że auto lata normalnie np 2-3 tyg i nagle po wył silnika za 3 minuty już nie pali.. w aucie nawet nie zapalą się lampki, bo nie ma nic prądu, aku jest rozładowane kompletnie .. jakby nagłe zwarcie w sekunde wyjebało cały prąd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz pobór prądu po uśpieniu auta, nie powinien przekraczać 0,02. Jak będzie więcej to szukaj co kradnie prąd, zacznij od dmuchawy - bezpiecznik bodajże 50 i 28, jak nie to wtedy wyjmuj kolejne i patrz czy pobór spada, jak spadnie to sprawdzasz od czego jest dany bezpiecznik i już wszystko wiesz :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do kosza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.