Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem tego typu miedzy 1200-2000 obr przymula słabnie jak by paliwa brakowało, szarpanie w tym momecie dymi na niebiesko powyzej tych obrotow jedzie normalnie.

Wezyki ok,filtry wymieniane egr zaslepiony dawno temu,elektrozawor ok,oleju nie ubywa plynu tez,na kompie zero błedów.

Filtr odmy wymieniony

Co można jeszcze oblukac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak przepływomierz? Parametry są dobre? Pompa wtryskowa była ruszana?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No niestety mam to samo u mnie jest tak na biegu jałowym w przedziale 1500-1600obr oraz podczas jazdy przy ok. 2000obr ± 100obr, tak jak koledze towarzyszy temu niebieski dym czasem jak się postaram bardzo gęsty, ale wystarczy lekko dodać gazu i wszystko wraca do normy.

 

W chwili dymienia kiedy tak poszarpuje ewidentnie jak by odcinało któryś cylinder.

 

Wydaje mi się że to pompa (przytarty zaworek przestawiacza kąta wtrysku) i lipa w moim przypadku niedawno poszła cewka na wtrysku sterującym i raczej nie sprawdzę pompy DISem.

 

Dodam że ostatnio w te mrozy -20°C pali od strzała, nie faluje, nie buja, fakt spaliny gryzą czy zimny czy rozgrzany, ale może to przez to że oba katy wycąłem.

Spalanie w normie, moc jest, w weekend wymienię filtr paliwa i odmę i zobaczymy co będzie.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie sytuacja wygląda teraz tak, wymieniłem filtr paliwa i jak na razie od wymiany jeżdżę tydzień i jak ręką odjął :shock: wszystko wróciło do normy, brak szarpania brak dymienia.

 

Jedynie spaliny jak gryzły tak gryzą.

 

Zawsze stosuje filtry MANN, Bosch lub Knecht tu awaryjnie musiałem zastosować Filtrona niestety nie mieli nic lepszego w sklepie.

 

A tak wygląda filtr MANNa po przebiegu dokładnie 11253km jest czyściutki, na pierwszym zdjęciu niewielkie zaciemnienie filtra w dolnej części filtracyjnej, natomiast na dnie zbiorniczka po odessaniu ropy wytarłem śladową ilość takiego jakby pyłu, brudu niestety nie zrobiłem fotki.

59114c8a394ea888gen.jpg

fb235fd8b2ee9b5egen.jpg

 

Ogólnie to dziwna sprawa filtr nie był zapchany a objawy ustąpiły.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Nie macie błędu wtrysku sterującego od czasu do czasu?? Spróbujcie może na jakiś czas zaślepić zawór EGR, on też może powodować takie zachowania jak działa niepoprawnie.
Opublikowano

Błąd wtrysku sterującego jest, ale to zdiagnozowałem nim zaczęły się te dziwne poszarpywania, i nie było takich problemów, poza zmniejszeniem mocy odrobinkę.

Dodatkowo wcześniej przed wymianą filtra silnik twardo pracował. tak jak by kąt wtrysku się nie zmieniał wraz ze wzrostem obrotów, teraz jest ok silnik płynnie wkręca się na obroty nie ma żadnych zafalowań czy przydławień.

 

EGRu nie mam.

 

Być może to dziwny zbieg okoliczności z tym filtrem, już sam nie wiem, wymieniłem tylko filtr i nic więcej.

Pojeżdżę jeszcze ze 2 - 3 tygodnie i zobaczymy czy problem nie powróci.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
W takim razie odepnij wtrysk sterujący, bo możliwe, że od czasu do czasu wysyła sygnał o niepoprawnym kącie, a wtedy pompa niepotrzebnie zaczyna korygować kąt wtrysku.
Opublikowano

I tak też zrobię. :cool2:

Być może od czasu do czasu kontaktuje.

Dodatkowo nim kupię wtrysk wypadało by wiązkę sprawdzić, być może gdzieś przewód się przetarł lub kostka nie styka, a szkoda by było wydać kilka stówek na darmo.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

No niestety objawy powróciły, czyli wymiana filtra nie pomogła, ale przy okazji prac pod samochodem zauważyłem coś czego nie powinno być:

f2f987c3e8e17a33med.jpg

 

Pytanie jak to się stało?

 

Uszkodzony przewód uciąłem i zastąpiłem go zwykłym zbrojonym przewodem paliwowym od miejsca uszkodzenia do chłodniczki paliwa.

 

Dodatkowo wymieniłem filterek odmy, a tak wyglądał po 22tyś. km

ef55cd9dd9162625med.jpg

 

Dziś akurat będę miał okazję sprawdzić czy coś to pomogło.

Jak nie to szukamy dalej :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.