Skocz do zawartości

320i, silniki N46 i N43: typowe bolaczki?


_Hubert_

Rekomendowane odpowiedzi

Swoje 320i n46 150KM sprowadziłem z Niemiec w tym roku, przebieg 145tys, rok produkcji 2005r.

Uważam że w tym silniku słabą strona jest pompa vacuum, rozszczelnia się i kapie z niej olej na katalizator, pomogło ponowne uszczelnienie.

Czujnik poziomu oleju wskazywał cały czas na minimum, rozebrałem, umyłem, benzyną i działa jak należy.

Uszczelniacze zaworów w moim samochodzie są do wymiany. Nie dymi pod czas jazdy ale czasem puści białego dymka jak przygazuje.

Często pada również uszczelka podstawy filtra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Chciałbym odgrzebać wątek ;) Swoje BMW 320i n46 rok 2005 99 tyś km kupiłem około miesiąca temu. Cała historia w ASO Auto Fus, Inchcape wiec przebieg oryginalny.

Wczoraj byłem na hamowani z czystej ciekawości. Hamownia jednoosiowa inercyjno- obciążeniowa.

http://www.kosmetyczka.info/images/Fotki/e90_320i.jpg

 

Niestety brakuje około 15 KM. W książce serwisowej jest informacja, że świece i filtr powietrza wymieniany były przy 85 tyś w Inchcape.

Moje pytanie jest co może być przyczyną spadku mocy?

Jedyny błąd jaki się pojawia przy podłączenia do kompa to:

2A6F - Valvetronic, minimum lift exceeded

http://www.kosmetyczka.info/images/Fotki/3.jpg

 

Soft w komputera jest fabryczny bez zmian.

http://www.kosmetyczka.info/images/Fotki/1.jpg

http://www.kosmetyczka.info/images/Fotki/2.jpg

 

 

Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
blad skasuje i sie nie plepszy bo po odpalleniu wroci ... sprawdz czujnik mimosrodowy, zobacz czy nie masz we wtyczce oleju a druga rzecz to servomotor tez padaja jak muchy, czasem jak popeka gorny slizg na rozrzadzzie to servomotor nie daje rady ustawic walka i tez sadzi bledy, dobrze mic graty na podmianke zeby kasy nie topic
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam,

chciałbym Was się poradzić odnośnie silników 320i 4 cylindry, 2.0, 150 koni, wtrysk EFi. Ogólnie na forum nie znalazłem jakichś wypadających poza normę negatywnych opinii o awaryjności, jednak mój mechanik twierdzi żeby odpuścić sobie silniki 4 cylindrowe. Jest to mechanik "od wszystkich marek" więc nie w pełni ufam jego zdaniu, dlatego piszę do Was koledzy. Piątkę udało się Wam wybić mi z głowy (i słusznie ;) ) i postanowiłęm że kupię trójeczkę z tym właśnie silnikiem (zawsze opłata akcyzy 3% a nie 18%). W moim budżecie 30tys będzie to auto nowsze i zmniejszym przebiegiem niż z większymi silnikami. Jeśli chodzi o moc - pogodziłem się, że jeszcze nie będzie to demon szybkości (zresztą takiego nie potrzebuję), a po moim ostatnim Dodge Calibrze 1.8 140koni to i tak będzie mustang :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam Twój post i za bardzo nie wiem o co Ci chodzi. Wiesz że nie ma jakiś ponadprogramowych awarii, wiesz że chcesz 3, wiesz że osiągami nie powala, masz kasę i co...? kupuj i się ciesz.

Chcę się poprostu upewnić odnośnie braku tych awarii. Tak jak powiedziałem - nie znalazłem na forum nic wykraczającego poza normę, ale mechanik mi odradził. Jednak może pominąłem co dotyka w szczególności te silniki? Pytam więc Was - doświadczonych użytkowników tej marki.

Edytowane przez damians1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu powiedział, żeby kupować 6 cylindrowe, a 4 cylindry omijać. Wiesz jak to jest - może trafił na jeden samochód z 4 cylindrami któremu przytrafiło się coś poważniejszego (nie mającego znaczenia czy to 4 czy 6 cylindrów) i wyrobił sobię opinię na temat całej linii. Dlatego na początku zaznaczyłem, że nie ufam jego opinii, ale chcę się upewnić u Was. W poniedziałek wyjeżdżam do Niemiec i tam już nie będę miał okazji zaczerpnąć waszego doświadczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj mam dwa lata (lekko ponad) i jak w każdej marce są plusy i minusy, jak dla mnie to:

na +/:

- fajnie się prowadzi,

- fajne wyposażenie,

- ceny części do przyjęcia,

- ogrom zamienników, tych tańszych i droższych,

- spalanie w granicach rozsądku,

a -:

- trochę mało miejsca z tyłu,

 

Mam program "Autko" tam zapisuję wszystkie tankowania i naprawy, i tak dla twojej wiedzy:

- spalanie z 26 000 km - 9,95

- koszt napraw i części - 9 153 zł (naprawiam jak tyko coś mnie zaniepokoi i staram się na częściach z serwisu lub najlepszych zamiennikach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ten silnik, wymieniałem

- komplet sprzęgła z dwumasą, odma z przewodami (to tylko koszt 3100)

- rolki, pasek, napinasz, sprzęgło alternatora,

- olej w skrzyni, silniku,

- dwa razy dyfer (uważam że to jest porażka benzynowej 3),

- uszczelniacze elektrozaworów, pompy vacum, uszczelkę miski olejowej

- podporę wału z tarczą przegubową,

- dwa łączniki stabilizatora z przodu,

- tarcze i klocki z przodu,

- łożyska kół z tyłu,

- kolumnę kierownicy wraz z wgraniem nowego softu,

- wszystkie płyny - oprócz wspomagania,

- środkowy tłumik,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w każdym aucie wymienisz na pewno:

- komplet sprzęgła z dwumasą, odma z przewodami (to tylko koszt 3100)

- rolki, pasek, napinasz, sprzęgło alternatora,

- olej w skrzyni, silniku,

- łożyska kół,

- łączniki stabilizatora,

Z charakterystyki BMW na pewno spotka cię wymiana:

- podpora wału z tarczą przegubową,

 

Powszechną bolączką są:

- uszczelniacze elektrozaworów, pompy vacum, uszczelkę miski olejowej

- valvetronic - na szczęście nie miałem z nim problemów

- kolumna kierownicy - siada elektroniczna blokada kolumny,

 

Największa porażka jak dla mnie:

- dwa razy dyfer (uważam że to jest porażka benzynowej 3) - można naprawiać koszt ok. 2000 używki ogólnie nie do dostania (przyzwoitej jakości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jaki masz przebieg. Ja w swojej oprocz filtrow, oleju w silniku, swiec zaplonowych i czujnika walka mimosrodowego nie wymienialem nic. Auto jak sprzedawalem mialo 212 tysi przebiegu. Nie wiem co miales u siebie, ze 2 razy wymieniales dyfer.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz przebieg. Ja w swojej oprocz filtrow, oleju w silniku, swiec zaplonowych i czujnika walka mimosrodowego nie wymienialem nic. Auto jak sprzedawalem mialo 212 tysi przebiegu. Nie wiem co miales u siebie, ze 2 razy wymieniales dyfer.

 

No dobrze ale może jak kupiłeś miało 180 000 i większość rzeczy miałeś już wcześniej zmieniane. Nie uwierzę że sprzęgło i dwumasa 212 tys przelata. Odma też nie była zmieniana w ogóle? I nie pociła się na żadnym uszczelniaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też taki model będe ściągał z niemiec za jakiś czas tylko w touringu będe szukał do 150tyś przebiegu. Znajomy ma 230tyś przejechane i nic oprócz filtrów nie wymieniał bo nic się tam nie zepsuło. Kupił jak miał 160tyś. Damians1916 jak kupisz auto zadbane to na pewno nie wydasz na niego 9tyś w dwa lata!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he, pewnie że nie, ja też wcale nie musiałem wymieniać kilku rzeczy, ale denerwuje mnie jak coś szura skrzypi czy stuka.

- Oleju nie musiałem zmieniać w zasadzie mogłem do tej pory jeździć na zakupionym razem z samochodem, wymieniłem już 3 razy (olej - prawie 200, filtry 170) i masz 1200 zł. (dodatkowo raz odma i przewody - prawie 600)

- Sprzęgło, dwumasa - ok 2100 - pewnie że można zregenerować za jakieś 500 i już koszta lecą w dół

- Pasek, rolki, napinacz, sprzęgło alternatora - kolejny 1000

Części kupuję w serwisie lub najlepsze zamienniki i stąd te 9000. A myślę że samochód jest mega zadbany. Jestem chory jak mam jakąś plamkę na silniku lub coś mi stuka i dlatego od razu to wymieniam. A tak przy okazji zróbcie sobie szczegółowy rachunek ile i kiedy wydajecie łącznie z wszystkimi kosztami to zobaczycie że te 9000 to nie jest jakaś nie wiadomo jaka kwota.

Edytowane przez kerbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też taki model będe ściągał z niemiec za jakiś czas tylko w touringu będe szukał do 150tyś przebiegu. Znajomy ma 230tyś przejechane i nic oprócz filtrów nie wymieniał bo nic się tam nie zepsuło. Kupił jak miał 160tyś. Damians1916 jak kupisz auto zadbane to na pewno nie wydasz na niego 9tyś w dwa lata!

Znajomy ma.... jasne już ci wszystkie koszta mówi jakie wydaje. Ta jasne same filtry wymienił. Mi tez się nie zepsuło na paskach rolkach sprzęgle mogłem jeździć ale wolałem to wymienić wcześniej.

Życzę Ci z całego serca zakupu samochodu takiego jak ma Twój znajomy, obyś się nie rozczarował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.