Skocz do zawartości

e46 jakie zawieszenie gwintowane wybrać? Gwint za i przeciw.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przecież Mikan normalnie odpisał, albo zjadłem za dobre śniadanko i mam bardzo dobry humor :) .

 

Z MTS nie miałem w ogóle styczności, prawie wszystkie dokładniej mi znane Bumki jeżdżą na amorach Sachca albo Monroe Reflex ......... dwa okazy na gwincie AP i na wiosnę zapowiada się montaż również AP do e39.

 

Co do gwintu mam zakodowane, że jak nie masz smykałki-możliwości aby od czasu do czasu samemu coś pokręcić/poczyścić itd. itd. to nie bierz bo nakrętka regulacyjna zapieka się (w sumie żadne odkrycie :) ) i oczywiście można usterkę wyeliminować ale są to koszta ........ rozbieranie całości itd. itd..

 

Wracając do MTS komplet za 1000 .......... szczerze wątpię w jakość-wytrzymałość produktu ......... jak u Maćka do sportowego zawiasu sam przód:

 

http://www.czescidobmw.pl/kategorie/Sportowe-dostosowanie-podwozia,11811.html

 

 

Osobiście jestem wielkim zwolennikiem sprężyn Eibach Pro-kit + amortyzatory najlepiej dedykowane do sportowego zawiasu.

Jak mi się na tym jeździ mam dokładnie opisane w galerii mojego e46, powtarzać się nie będę bo nie lubię.

Wielu osobą nie pasuje, że tył siada za mocno o 1 cm, albo przód za mało to tego jednego "centa" ............... aktualnie mam to w dupie ;), chociaż z markowych NOWYCH sprężyn Eibach jest chyba najtańszy, co nie znaczy najgorszy :) .

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czyli nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem Ci - gwint MTS to dramatyczna utrata komfortu jazdy. Mówisz, że robisz sporo kilometrów - załóż MTS i zobaczysz jak ładnie Twój kręgosłup i mięśnie lędźwiowe Ci podziękują. Podałem też alternatywę - zawieszenie OE, czyli takie, jakie przewidzieli mądrzy niemieccy inżynierowie. Myślisz, że jesteś od nich mądrzejszy? Pokazując zawieszenie typowo torowe KONI udowadniasz skutecznie, że nie jesteś.

 

No chyba, że ty już podjąłeś decyzję i czekasz tylko na poklepanie po pleckach w stylu "stary, dobry sprzęt pokazujesz, montuj, będzie gleba, będziesz miszczu pod remizą" - no to się nie doczekasz.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Ja również ujeżdżam wymieniony komplet przez Szymona, tylko u mnie wymieniane było wszystko "po bożemu" jak to sam Szymon raczy mówić i jestem od dłuższego już czasu zadowolony :) Owszem autko mogło by pójść przodem lekko w dół, ale wtedy to już trzeba by maksymalnie uczulić się na wszelkie podjazdy i krawężniki, a tak nie jest źle, w połączeniu z oponami RFT jest twardo, aha i jak zrobisz na twardo to nie dziw się, że coś tam zaczynają plastiki wnętrza trzeszczeć ;) Moja inwestycja wyniosła jakieś 1,8k zł ale wybrałem amortyzację również z przyczyn finansowych wtedy, AP to koszt jakieś 2,3k zł.

 

W Twoim budżecie na prawdę ciężko coś doradzić.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

czesc:)

 

Wiem ze takich pytan jest od skurczybyka;) jednak chyba moje jest troche inne, mianowicie, po przeczytaniu wielu artykulów, watkow na roznych forach, jestem sklonny do kupienia zawiasu AP, tylko mam jedno pytanie, poniewaz nie mam za duzego doswiadczenia z zawieszeniami gwintowanymi..... Taki zestawik kosztuje okolo 2tys, i jest bez regulacji twardosci, czy dolozyc, grosza i poleciec po calosci i kupic zawias wlasnie z taka regulacja, wiadomo drozszy.... ????

 

i czy faktycznie z takiej regulacji sie korzysta przy normalnej jezdzzie po miescie, czy tez w trasie???

 

Dzieki za ew. odpowiedzi;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dodatkowa regulacja trochę skomplikuje Ci życie (więcej zabawy z ustawieniem), chociaż dzięki niej będziesz mógł minimalnie zwiększyć komfort i tak niekomfortowego zawieszenia (twardość na minimum).. Ja jeżeli już kupowałbym gwint, to raczej z regulacją twardości (dobicia).

 

Pytanie na czym Ci zależy? - czy na wyglądzie (gleba), czy właściwościach jezdnych...?

- Jeżeli chcesz tylko trochę obniżyć auto, to może wystarczą sprężyny?

- Jeśli chodzi o właściwości jezdne... to już osobny temat, ale na miasto i trasę nie kupowałbym gwintu.

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

teraz mam sportowe dostosowanie podwozia, seryjne, m-pak, jednakze troche mi sie wydaje ze przod jest jakby za wysoko delikatnie do tylu, w sumie to starczylo by mi, jakies 2cm.....

 

to moze faktycznie uderze w te sprezyny, mniejszy wydatek napewno... jak pisalem wczesniej, nie mam zadnego w sumie doswiadczenia z zawieszeniami, za malolata w golfie mialem krazownik, paczka fajek na lezaco, pod kolektor ledwo wchodzila, miska 2 razy spawana, kolektor robiony takze kilka razy, ale mniejsza z tym, jak pisze tyl mi nie przeszkadza jak jest, tylko ten przod ciut za wysoko, jak dla mnie, to co moze faktycznie kupic tylko te 2 sprezyny na przod, a tyl zostawic jak jest???

 

a jakiej firmy byscie polecili takie sprezynki??? teraz mam juz i tak z tym dostosowaniem podwozia, jakies z tego co pamietam 30mm nizej od zwyklej serii, to mysle ze 50mm by wystarzczylo??

 

jezdze na 18, styling 135, latem, 225/45/18 na przodzie

Opublikowano

sprężyny to coś konkretnym obniżeniem

ja mam eibach sportline i polecam ale trzeba uważać bo to już nie mpakietowa koza

można poszukać jakiś h&r lub voglat

-20 to mało przód musi iść z 50-60mm w dół

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Eibach, może Weitec..

H&R z reguły jest strasznie twardy.

Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak opuścisz zawias z przodu 20-30 mm względem M-paka to myślę ,że szybko za tęsknisz za tym co było .

No chyba ,że auto służy tylko do szpanu to co innego .

Miałem kilka aut z gwintem i bez i powiem szczerze ,że zawias M-technik w bmw to najlepszy kompromis między komfortem a wyglądem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak miałem 20 lat też wygląd był ważniejszy ,ale teraz jednak myślę trochę inaczej.

No ale kto co lubi ,jak ktoś nie spróbuje to się nie przekona :wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ostatnio chciałem sobie założyć dystanse na tył do swojej "buni" no ale ... właśnie seryjna zawiecha z tyłu no i wystarczyła jedna osoba na tylnej kanapie i już malutka nie równość i tarło ... no i właśnie... Pomyślałem nad wstawieniem już całego gwintowanego zawieszenia (przy montażu dystansów okazało się, że lewy tylny amor mi wylał wszystko) żeby usztywnić. Nie chodzi mi o to żeby zrobić "Szuraj wachaczem a nie dokładką jak byle pi*da" chciałbym ją lekko obniżyć no i usztywnić.

No i powiedzcie mi gwint spełni tą rolę ?

Zastanawiam się na FK --- > http://www.mapet-tuning.com/sklep/gwint-fk---bmw-e46-p-10956.html?osCsid=kam2fhpqmfdt1r4j8d2ap314f3

 

Czy może lepiej jakąś inną firmę ? Myślę o tym przedziale cenowym.

 

Chciałbym zrobić już cały zawias gwintowany.

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano

Dla czego gwint?

Czy zwykły zawias z lekką glebą by nie wystarczył?

A może tylko sprężyny obniżające + wymiana wylanych amorów?

Nie rozumiem dlaczego tle ludzi chce kupować gwint.

Na tor i miasto OK. Z tym, że na tor, to chyba jednak coś z wyższej półki.

Do miasta po co?

Poddaje pod rozwagę, jeżeli koniecznie gwint to przepraszam za OT.

Jeszcze jedno, poszukaj na forum, bo było kilka takich tematów.

Opublikowano

Bo tani ... lepszych nikt nie bierze pod uwagę, była już kiedyś gadka obrońców mtsa tatechnica i innych.

Dobry zestaw koni z regulacją twardości na pokrętle przy kielichu ( miałem, polecam ) + jakieś springi ( weitec ) albo wieczny bilstein b8.

No tyle, ze to już nie jest 100zł.

No ale dobre, nawet nie gwint, kosztuje.

Opublikowano

Dobra mikan, tylko czy jest sens brać gwint na miasto?

Ile razy będziesz przy tym kręcił? Może na początku.

Tak jak pisałem tu wiele razy. Mam B12 Pro Kit i jestem bardzo zadowolony. Nie wiem dlaczego tak długo trzymałem się serii i to nie m-paka.

Może dlatego, że jak nie ma kłopotów, to po co zmieniać. Aż tu nagle pękła sprężyna.

Myślałem jeszcze kiedyś o B12 Sport LIne, ale to 50mm w dół z przodu względem serii i teraz mając doświadczenia z Pro Kitem wiem, że dobrze zrobiłem.

Na Sport Line ładował bym zderzakiem w każdy krawężnik.

OK. Inna półka cenowa, ale naprawdę mogę polecić.

Tak jak napisałeś, ludzie chwalą sobie mtsa, tatechnica i inne, pewnie dają radę.

Tylko po co gwint na miasto?

Opublikowano

Ja bym gwintu nie założył bo wyrosłem z maksymalnych gleb na korzyść normalnej jazdy - teraz mam ori sportowe dostosowanie podwozia i mi pasuje, jak strzeli to wymienię po zamienniku na sachsa, na monroe i kyba się zawiodłem, poza tym dużo było reklamacji na to.

U mnie jest nisko, w miarę twardo - niżej i twardziej niż w seri zawiasie ale mi to pasuje.

Czasem myślę o obniżeniu przodu ale wtedy z garażu nie wyjdę i po każdym progu zwalniającym będę uderzał zderzakiem.

Rozumiem, że pro kit b12 to zamiennik pomiędzy serią a mPakiem a sportline to typowy mPak ?

Co do regulacji twardości w Koni, to prosta sprawa - jechałem z paniami robiłem na miekko, jeżdziłem sam - robiłem twardo, a i skok się fajnie zmniejszał.

Opublikowano
...Rozumiem, że pro kit b12 to zamiennik pomiędzy serią a mPakiem a sportline to typowy mPak ?

B12 Pro Kit to Bilstein B8 + Eibach Pro Kit -35 mm z przodu, czyli więcej niż m-pak.

B12 Sprt Line to Bilstein B8 + Eibach Sport Line -50 z przodu.

Tak to chyba leciało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.