Skocz do zawartości

e46 jakie zawieszenie gwintowane wybrać? Gwint za i przeciw.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy i za bardzo się nie orientuję, posiadam BMW E46 330CD z 2003r. W aucie jest dołożony M-pakiet ale zawieszenie jest standardowe i nie wiem jaki gwint był by dobrym rozwiązaniem dodam że mam felgi BBS LM 18" i teraz na seryjnym zawieszeniu ocierały delikatnie o nadkola wiec je zdjąłem. Potrzebuje rady jaki gwint były dość komfortowy i w miarę twardy żeby znów nie wrócił kłopot z ocieranie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :) tu mam link oceńcie http://moto.allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-lowtec-9-1-bmw-3-e46-i2061301716.html
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja zawsze myślałem i uważałem że dobry gwint to 3 klocki, ale kupa ludzi jeździ w e36 i e46 na tych mts technikach i ta technikach i są zadowoleni, jeżdżą już przeszło rok i więcej i jest ok, wychodzą również z założenia że ma 2 lata gwarancji, a nawet jak się po 2 latach wykicha to za 900zł są to w stanie przeżyć, bo tyle kosztuje
Opublikowano
A ja ci kolego powiem tak. Wydasz raz a dobrze i będzie z głowy. Kup markowy gwint. Podam ci swój przykład. Kupiłem ak street. Gówn... nie zawieszenie! Wymieniany był parę razy: bo nie taki model bo coś stuka itp itd. Na same przekładanie zawieszenia i ustawianie zbieżności wydałem ok 1700 zł :mad2: :mad2: :mad2: Nigdy więcej takiego badziewia nie kupie. Nie wiem w sumie czego oczekiwałem po zawieszeniu za taką kase :duh: . Mam teraz markowy fakt, że używany ale jestem mega zadowolony.
Opublikowano
ja zawsze myślałem i uważałem że dobry gwint to 3 klocki, ale kupa ludzi jeździ w e36 i e46 na tych mts technikach i ta technikach i są zadowoleni, jeżdżą już przeszło rok i więcej i jest ok, wychodzą również z założenia że ma 2 lata gwarancji, a nawet jak się po 2 latach wykicha to za 900zł są to w stanie przeżyć, bo tyle kosztuje

 

Niby masz rację, ale Ci co zakładają taki gwint mają tak zjechane uprzednie zawieszenia, że nie wiedzą co to dobre zawieszenie. Zacznijmy od tego. TA Technics jest jak najbardziej popularny ze względu na cenę i że ma możliwość regulacji dół/góra (bo po to 90% ludzi kupuje taki gwint). Mało kogo obchodzi, że ma słabe właściwości jezdne (komfort jazdy itp).

Ja myślałem że mam słabe zawieszenie (a mam jeszcze ori M-pakietowe), ale po przejażdżce kumpla taką samą e46 na nowym gwincie Technics, w życiu bym nie zmienił swojego. Plomby po tej przejażdżce mało mi nie powypadały ;) Dobrze, że mało dziur było w asfalcie... Przynajmniej mam porównanie.

 

Nie wiem może gwint za mocno był skręcony, ale nie skręcać - to po co kupować gwint?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

nie wiem dokładnie jak jest z tym ta technics/mts technic, i nie wiem jak jest z regulacją twardości w gwintach, ja zawsze latałem na żółtych koni z zewnętrzną regulacją twardości ( 90% ustawione na max twardo - gdzie też skok i odbicie się zmniejszało, 10 % na "bardziej miękko") także sądzę że w gwincie efekt "taczki" jest jak najbardziej ok, z tego co się wypowiadali posiadacze w/w technics nie jest super twardo, jest sztywniej niż seria - plus i efekt jaki chcą osiągnąć to regulacja wysokości zależnie od widzi mi się

mi gwint niepotrzebny, nie wydam 4 klocków na zestaw, na razie mam po 60% w swoim "sportowym dostosowaniu podwozia" czy jakoś tam i jest ok

jest niżej i sztywniej niż w serii ale da się podbijać pod krawężniki i przejeżdżać po progach zwalniających

jak się wypierdzielą to zacznę od sprawdzenia ceny org tego co mialem i org zawieszenia mtechnic czy tam od mpakietu

bo mimo że moje zawieszenie nie jest seryjnie ale to nie wiem do jakiego typu się kwalifikuje

 

i co do komfortu, nigdy nie podejrzewałem gwintowanego zawieszenia o jakikolwiek komfort poza klejeniem się do gleby i właściwymi reakcjami na dziurach

Opublikowano
Wiec nie podaliście mi konkretnych firm gwintów, i powiedzcie gdzie to kupić najlepiej w dobrej cenie dodam że mieszkam w Białymstoku i nie słyszałem tu o żadnym sklepie który by handlował gwintem dajcie jakieś namiary i dzięki za podpowiedzi pozdrawiam :)
Opublikowano

ja podałem nazwy tych tańszych firm przecież ... bez jaj

a z lepszych, nie wiem w jakiej kolejności są najlepsze ale

kw, wietec, hr, vogland, supersport

ja wybierałbym między hr a kw jeśli już miałbym kaprys na gwint, tylko co najważniejsze poczytałbym o poszczególnych variantach w kw czy tam w hr

bo się różnią, w innych chyba też

obawiam się że w sklepie to zapomnij

ja kupowałem kiedyś zestaw koni amory z reg twardości i sprężyny przez fosaba w wawie

Opublikowano

proponuje poszukac na allegro albo ebayu. ewentualnie sklep internetowy.

 

zastanow sie zanim kupisz gwint bo moim zdaniem to slaby pomysl na polskie drogi-bardziej lasn na zloty niz wygoda na codzien.

e46 na seryjnym zawieszeniu jest twarde i dosc niskie. w e36 mialem sprezyny eibacha pro kit i jak bylo troche wiecej sniegu to tarlem podwoziem.

 

kolejna sprawa moze byc problem z ustawieniem geometri!!

 

PS-sportowe dostosowanie podwozia to nie to samo co obnizone zawieszenie m technik!!

Opublikowano
jak się zdecydujesz, to może napisz co wybrałeś i jakie masz po jakimś czasie wrażenia, będzie dla następnych mających podobny dylemat
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć

 

Te zawieszenia to lipa na kołach, chcesz dobre zawieszenie to polecam KW, osobiście jeździłem na zestawie Bilsteina i to było najlepsze zawieszenie jakie używałem (gwint).

 

Jeżeli nie chcesz wydawać dużych pieniędzy to kup komplet sprężyn HR i komplet amortyzatorów Bilstein B8 i będzie bajka.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Amory robia sie juz miekie wiec wybor padl na ten zestaw:

 

http://image.ceneo.pl/data/products/19786008/i-mts-technik-bmw-seria-3-e46.jpg

 

cena 700 zl

Jednak jak poczytalem I przeszperalem alledrogo wyszlo na to ze moge miec za to gwint lub dokladajac malo $

 

mts technik gwint cena 999 zl

ta technix cena 999 zl

ab tuning 700 zl :shock:

 

Co wiem:

Gwint mts to to samo co ta technix roznica w naklejce.

Ab tuning serio ? :wink:

Prosze piszcie jak macie ktorys z tych zestawow, opiszcie comfort poziom jazdy itd. Co kupic ?

 

 

ps sorry za brak pl ale pisze z pracy

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano

ja to nie wiem czy to dobry pomysł jak same przednie zwykłe amortyzatory kosztują 700zł.

A ty za to chcesz mieć całość ? ja bym takiego czegoś nie założył w życiu :)

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja to nie wiem czy to dobry pomysł jak same przednie zwykłe amortyzatory kosztują 700zł.

A ty za to chcesz mieć całość ? ja bym takiego czegoś nie założył w życiu :)

Dokładnie. Sam założyłbym gwint ale nie w takiej cenie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Zrob tak. Kup amortyzatory MTS bo sa w porzadku naprawde. Daja fajna twardosc i dlugo wytrzymuja na naszych drogach.

Wcale nie krocej, a nawet dluzej, niz podstawowe bilsteiny czy sachsy, ktore sa dosc drogie do E46.

 

Do tego zaloz sprezyny Eibacha albo H&R i bedziesz zadowolony z rezultatu.

Opublikowano

Niby na tym wszyscy jeżdzą w moim mieście ... fakt że najczęściej w e36 a parę sztuk tylko w e46 ale w życiu bym tego nie założył - niby jest gwaracja itd, ale jednak nie.

Jak już gwint to dobrych firm, ma być grubo to nie w cenie 1 amora sachsa do sportowego dostosowania nadwozia / mPak.

Ale to moje zdanie.

Nie wiem jak sachsy są słabe jak ja mam 200 tysi potwierdzone, 40 tysi na r17 zrobiłem w sportowym dostosowaniu podwozia, gdzie 60% jest miasta i są od nowości ok, inna sprawa że polemizowałbym z tym że sachs z naklejką bmw a sachs bez naklejki to jest to samo.

Opublikowano

Ciekawe jest to że dużo osób to ma od e30 do e46. Na bliźniaczym forum w opisie auta i galeriach piszą ze mają takie gwinty i o tym sza :D

Zarezykuje i kupię mts amory i springi, wychodzi na ze koszty produkcji są takie same gwintu i kita mts-a.

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano
Ja kupiłem auto z Niemiec na gwincie JOM. Nie wiem jaki jest komfort resorowania na oryginalnym zawieszeniu ale na tym jest całkiem ok. Ani nie za miękko ani nie za twardo, nic nie stuka, nie wydaje niepożądanych dźwięków. Jak na normalną jazdę po Warszawie mi wystarcza :cool2:
Opublikowano
Ja kupiłem auto z Niemiec na gwincie JOM. Nie wiem jaki jest komfort resorowania na oryginalnym zawieszeniu ale na tym jest całkiem ok. Ani nie za miękko ani nie za twardo, nic nie stuka, nie wydaje niepożądanych dźwięków. Jak na normalną jazdę po Warszawie mi wystarcza :cool2:

 

A jak auto sie prowadzi na trasie przy dużych predkosciach ? Myszkuje, jak zakręty ?

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano
Auto niedawno kupiłem i jeszcze jakiejś dłuższej trasy nie robiłem :wink: Jeżdżąc po Wawie jak dla mnie jest ok. Myszkowania nie stwierdziłem, czasem trochę wozi w koleinach ale przy oponach 225 i glebie to chyba normalne. Widzę że jesteś z Wawy, jak coś to możesz podjechać i przejedziemy się :)
Opublikowano
Auto niedawno kupiłem i jeszcze jakiejś dłuższej trasy nie robiłem :wink: Jeżdżąc po Wawie jak dla mnie jest ok. Myszkowania nie stwierdziłem, czasem trochę wozi w koleinach ale przy oponach 225 i glebie to chyba normalne. Widzę że jesteś z Wawy, jak coś to możesz podjechać i przejedziemy się :)

 

Dzięki za propozycję i może za jakiś czas skorzystam ale chwilowo brak czasu, dziś odebrałem klucze od nowej chawiry :D

Poszperałem trochę i wychodzi na to że Jom to podobny przedział cenowy.

Mam koło 17" opone 225/45 i lukę do wypełnienia, kliknę na pw do Ciebie.

Znalazłem taką opinię

 

na początku sora za odkop ale to chyba ciągle aktualny temat więc nie sądze by ktoś się obraził

 

teraz mam porównanie więc moge się wypowiedzieć, mianowicie :

 

przez trzy miesiące jeździłem na zawieszeniu ta technix, w tym czasie dwa... podkreślam dwa razy urwało mi się ucho od łacznika stabilizara w lewym przednim amortyzatorze. Przy czym drugi raz walnęło nie tam gdzie wcześniej było spawane, tylko dalej... spaw wytrzmał a orginalny materiał znów dał du*y. Po drugie tylne zawieszenie skrzypiało jak stara szafa, na początku myślałem że się to to rozrusza, rozjeździ czy coś... ale nie... ciągle i tak samo na wolnej prędkości jak było cicho w auce to sobie ładnie skrzypiało. A na zlotach wstyd się było oprzeć o próg bagażnika bo też skrzypiało... O właściwościach jezdnych też można powiedzieć któtko... nie ma żadnych... poza tym że jest nisko i twardo to nie można tu mówić o jakimś komforcie... w aucie wszystko napierdziela, po przejechaniu po dziurawej drodze masz wrażenie że auto się rozleci, z moich odczuć to ten zawias ma właściwie zero komfortu pracy.

 

Na szczęście na allegro ostanio udało mi się wychaczyć zawias weiteca za 1000zł po przebiegu 5000tyś km z auta demo. Nic nie skrzypi, nic nie wali, nierówności są dobrze wybierane, o ile na gwincie można mówić o komforcie to to jest właśnie to. Wcześniej myślałem ( bo razem z zawieszeniem na ośke wsiadła 20" fela z oponą 225/30 ) że to że zawieszenie mi tak napierdziela i jest tak mega mega nie komfortowo to wina ogromnego koła, teraz wiem że w dużej części był to zawias. Po drodze na której kiedyś czułem każdą nierówność, teraz jade właściwie bez większych hałasów w aucie.

 

Krótko mówiąc: nie opłaca się. Lepiej poczekać troche lub poszukać okazji i kupić firmową używke niż to to nowe.

 

Btw.

Mam zawias ta technixa do hmm... trudno tu mówić o sprzedaniu bo nikt o zdrowych zmysłach nie powinein tego kupować ... do oddania za małą kaske kontakt pw.

 

Coraz mniej się waham :roll:

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.