Skocz do zawartości

e90 Kradzież lub próba kradzieży auta.


Dyzyik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie muszą nawet wyłamywać zamka w drzwiach. Zwróćcie uwagę, że wszystkie piloty BMW pracują na danej częstotliwości. Wystarczy byle zagłuszacz sygnału, wychodzimy z auta, naciskamy zamknij na pilocie a samochód nie zareaguje. Pomyślcie ile razy wychodzicie z auta a nie zwracacie uwagi czy światła błysnęły albo czy było słychać, że auto się zamknęło. W takim przypadku złodziej wsiada jak do swojego, otwartego samochodu. Takich patentów jest mega dużo.

Zwracajcie uwagę czy samochód za każdym razem jest faktycznie zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 205
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dlatego pierwszym krokiem powinno byc przeniesienie zlacza OBD.

Zlodziej nie musi nawet wylamywac zamka.

 

Nasze E90 nie wlaczaja alarmu jesli zlodziej wybije boczna szybe od strony kierowcy (bo nie ma czujnika wstrzasowego! sic!)

Wklada reke nie uruchamiajac czujki ultradzwiekowej i podlacza kabel pod zlacze OBD.

Dalej jest tak jak mowi kolega Tiges, dogrywaja pusty klucz i odjezdzaja jak swoim.

 

Wiec podstawa to przeniesienie zlacza OBD, wg mojej skromnej opinii.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia napiszę ,że kilka lat temu strasznie dużo gineło Audi A4 w Mrągowie i okolicach szczególnie tych z niemiecką rejestracją .

W końcu udało się jeden z nich odzyskać po pościgu i wyszło jak prosto można unieszkodliwić system alarmowy i immobilaizer.

Wystarczyło zbić klosz w tylnej lewej lampie i zrobić zwarcie przewodów w kierunkowskazie . Po analizie fachowcy z Audi stwierdzili ,że ten sposób jest skuteczny i tylko inżynier projektujący instalację wiedział ,że to zadziała . Ile dostał za tą informację to już nie wiem ale wiem ,że jeszcze siedzi .

Po tym fakcie zmieniono kilka połączeń w instalacjach aby wyeliminować ten błąd.

W przypadku BMW może być podobnie - nic nie wiadomo co z czym jest powiazane i jak zadziała :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak.

Auta maja tzw tryby serwisowe-

mozna uruchomic auto i warunkowo niepelna moca nim jechac,

kiedys jeden taki kolega pokazal mi jak odpala sie alfe 156 kombinacja naciskania na gaz i wlaczania odbiornikow pradu (bez klucza w stacyjce).

W tej nomenklaturze nazywa sie to "patentem" na dany model auta.

Patenty sa czesto opracowywane przez pracownikow serwisow, elektronikow itd i sprzedawane grupom przestepczym, ktore to same strzega tajemnicy tych patentow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak było do niedawna... Teraz kradzież takiego auta to są 2-3 minuty od momentu podejścia do drzwi do odjechania. Złodzieje wyłamują zamek w drzwiach, później podpinają się pod złącze OBD i z laptopa kodują swój kluczyk. Całośc trwa bardzo krótko. Jakiś czas temu w ten właśnie sposób straciłem swoje auto a w moim mieście w ciągu kilku miesięcy zginęło kilkanaście/kilkadziesiąt bmw. Wszystkie z plastikowym kluczykiem/kartą... Najlepsze co można zrobić to ubezpieczyć auto...

Dalej jest tak jak mowi kolega Tiges, dogrywaja pusty klucz i odjezdzaja jak swoim.

Odnośnie dopisania pustego klucza, to BMW zna ten problem i specjalnie na tę "okazję" wypuściło security update. Jest to dokładnie opisane w BMW PUMA.

Po tej aktualizacji nie ma możliwości aby po przez podłączenie "magicznego pudełka" dopisać nowy klucz. Ponadto zablokowane jest opuszczanie wszystkich szyb po włożeniu np. łamaka w zamek drzwi kierowcy...

 

Podatność ta dotyczy poniższych pojazdów wyprodukowanych pomiędzy 01/03/07 - 31/08/11

 

E63 - 6 Series (coupe)

E64 - 6 Series (convertible)

E65 - 7 Series

E70 - X5

E71 - X6

E81 - 1 Series (3-door hatchback)

E82 - 1 Series (coupe)

E83 - X3

E84 - X1

E87 - 1 Series (5-door hatchback)

E88 - 1 Series (convertible)

E89 - Z Series (coupe/convertible)

E90 - 3 Series (saloon)

E91 - 3 Series (touring)

E92 - 3 Series (coupe)

E93 - 3 Series (convertible)

 

Jeśli chodzi o serię E9x, to aby móc zainstalować patch wymagany jest i-level w całym aucie w wersji przynajmniej E9X-12-07-508...

 

Oczywiście samo podniesienie softu w całym aucie nie spowoduje instalacji poprawki na tę podatność. Trzeba wykonać jeszcze klika kroków aby się zainstalowała.

 

Film przedstawia jak kradną takie auta bez załatanej podatności --- > http://www.youtube.com/watch?v=LevE6iogIy8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele produkowane przed 2007r są mniej podatne na taki zabieg? Czy po prostu nie można w nich zrobić aktualizacji?

 

Tak było do niedawna... Teraz kradzież takiego auta to są 2-3 minuty od momentu podejścia do drzwi do odjechania. Złodzieje wyłamują zamek w drzwiach, później podpinają się pod złącze OBD i z laptopa kodują swój kluczyk. Całośc trwa bardzo krótko. Jakiś czas temu w ten właśnie sposób straciłem swoje auto a w moim mieście w ciągu kilku miesięcy zginęło kilkanaście/kilkadziesiąt bmw. Wszystkie z plastikowym kluczykiem/kartą... Najlepsze co można zrobić to ubezpieczyć auto...

Dalej jest tak jak mowi kolega Tiges, dogrywaja pusty klucz i odjezdzaja jak swoim.

Odnośnie dopisania pustego klucza, to BMW zna ten problem i specjalnie na tę "okazję" wypuściło security update. Jest to dokładnie opisane w BMW PUMA.

Po tej aktualizacji nie ma możliwości aby po przez podłączenie "magicznego pudełka" dopisać nowy klucz. Ponadto zablokowane jest opuszczanie wszystkich szyb po włożeniu np. łamaka w zamek drzwi kierowcy...

 

Podatność ta dotyczy poniższych pojazdów wyprodukowanych pomiędzy 01/03/07 - 31/08/11

 

E63 - 6 Series (coupe)

E64 - 6 Series (convertible)

E65 - 7 Series

E70 - X5

E71 - X6

E81 - 1 Series (3-door hatchback)

E82 - 1 Series (coupe)

E83 - X3

E84 - X1

E87 - 1 Series (5-door hatchback)

E88 - 1 Series (convertible)

E89 - Z Series (coupe/convertible)

E90 - 3 Series (saloon)

E91 - 3 Series (touring)

E92 - 3 Series (coupe)

E93 - 3 Series (convertible)

 

Jeśli chodzi o serię E9x, to aby móc zainstalować patch wymagany jest i-level w całym aucie w wersji przynajmniej E9X-12-07-508...

 

Oczywiście samo podniesienie softu w całym aucie nie spowoduje instalacji poprawki na tę podatność. Trzeba wykonać jeszcze klika kroków aby się zainstalowała.

 

Film przedstawia jak kradną takie auta bez załatanej podatności --- > http://www.youtube.com/watch?v=LevE6iogIy8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zamiast do serwisu równie dobrze możesz podjechać do prmaxa, dziqska albo innego magika :) Ciekawy i trochę niepokojący wątek się zrobił.

 

Niepokojące to się robi jak człowiek trochę rozezna się w temacie. Z drugiej strony pocieszający może być fakt, że w prosty sposób można złodziejom uprzykrzyć życie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Modele produkowane przed 2007r są mniej podatne na taki zabieg? Czy po prostu nie można w nich zrobić aktualizacji?

PUMA nic nie wspomina o autach z przed roku 2007, ale one także wg. mnie są podatne i można w nich zainstalować patch'a.

 

Robiłem to w aucie z 2006 roku i mogłem wybrać dodatkowy plan z poziomu BMW OSS…

 

Co prawda było to tylko jedno auto z tego rocznika ale zakładam, że dla starszych będzie tak samo.

 

Jeśli ktoś posiada auto np. z 2005 roku i jest z Warszawy lub okolic, mogę to sprawdzić. Jeśli będzie można załatać wspomnianą podatność, to zrobię to całkowicie za darmo i podzielę się informacją na forum.

 

Wtedy będzie 100% pewności, co do okresu od 2005 do 2007...

 

Podsumowując – podatność dotyczy aut z CAS2 oraz CAS3. Pojazdy starsze z EWS, EWS2, EWS3 oraz zupełnie nowe (serie Fxx) czyli te z CAS4 nie są podatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie patent BMW działa miałem X6 z 2009 roku i e60 również 2009 na dorobienie klucza i niestety była już zablokowana ... ale to jest tylko kwestia czasu - człowiek to wymyślił - człowiek to odblokuje

 

Podsumowując – podatność dotyczy aut z CAS2 oraz CAS3 i CAS3+

 

Niestety producenci samochodów sami wykopali sobie dołek pod sobą ułatwiając złodzieją kradzież , wcześniej przy normalnej stacyjce była szansa że wkładu nie uda się wyrwać , pęknie blokada kierownicy co uniemożliwi odpalenie samochodu , nie wspominając o dłuższym czasie kradzieży samochodu czy też uszkodzeniu swojego narzędzia pracy

 

A dziś wsiadamy do X6 za 300 tys wkładamy czysty klucz - programujemy - pilotem rozbrajamy alarm , po włożeniu klucza blokada chowa się automatycznie pozostaje wcisnąć magiczny przycisk START włożyć Drive i pa

 

Przykre ale prawdziwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

PUMA nic nie wspomina o autach z przed roku 2007, ale one także wg. mnie są podatne i można w nich zainstalować patch'a.

 

Robiłem to w aucie z 2006 roku i mogłem wybrać dodatkowy plan z poziomu BMW OSS…

 

Co prawda było to tylko jedno auto z tego rocznika ale zakładam, że dla starszych będzie tak samo.

 

Jeśli ktoś posiada auto np. z 2005 roku i jest z Warszawy lub okolic, mogę to sprawdzić. Jeśli będzie można załatać wspomnianą podatność, to zrobię to całkowicie za darmo i podzielę się informacją na forum.

 

Wtedy będzie 100% pewności, co do okresu od 2005 do 2007...

 

Było u mnie auto forumowicza z 2005 roku, z oprogramowaniem bardzo starym jeszcze z czasów Progmana 16.0 z i-level E89X-05-03-506...

 

Po wybraniu instalacji łatki, niestety wymuszane było programowanie całego auta (każdego modułu)... tak więc instalacja jest możliwa ale w przypadku aut z dość starym oprogramowaniem, nie można załatać samego CAS'a, tylko trzeba w pierwszym kroku podnieść cały i-level pojazdu.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A czy ktoś próbował podjechać do BMW i wymusić wgranie łatki w ramach akcji serwisowej ?

 

Tz . za free

 

Tu nie chodzi o to, że nie mamy kasy czy co ale płacąc ...... za alarm przy doposażaniu auta , płaciłem za to aby auto nie było łatwe do podjuchania .

 

Czy jest jakaś nazwa tego patcha czy tego programu co BMW wgrywa ? Chodzi mi o to , że jak będę wiedział o co pyta, to będę wiedział co wymagam .

BMW zrobiło bubla i powinno to załatać w ramach akcji serwisowej, a nie za kasę bo chcę sobie doposażyć mój alarm w nowszy soft.

 

Czy jak kupujecie antywirusa, to płacicie za aktualizacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć, niedawno w nocy ukradziono mi moje BMW E90, nie miało żadnych odcięć prócz fabrycznego alarmu,

:duh: (btw; montuje odcięcia i alarmy u znajomych i rodziny hobbistycznie, a do swojego kupiłem ale zawsze mi się schodziło i nie mogłem znaleźć czasu) :duh: ,

na szczęście zamontowałem wczesniej lokalizator GPS :mrgreen: i od razu rano jak zauważyłem, że na parkingu brak auta zlokalizowałem samochód.

 

Auto ma uszkodzony zamek, było wyciągniete radio i obcięte z tyłu w bagażniku kable od modułu MULF (mostgw). Reszta nienaruszone

Teraz moje pytanie:

Czy jest możliwość podłączenia się pod samochód przez kable które idą do MULF??

Tz. np gość nie może się połączyć z samochodem przez OBDII (też było otworzone), idzie do bagaja obcina kable i łaczy sie kablami od MULF?

Czy po prostu przy próbie wyjęcia radia chcieli też ukraść moduł i dlatego obcieli kable?

 

Bo powiedziałem sobie teraz, że zabezpiecze go na parę sposobów i myśle czy jeśli odetne dojscie do OBD II, to czy itak będzie on mógł pójść do bagaja i podlączyć sie tam, mając taki sam dostęp?

I czy np. gdy odetne OBDII to czy nie będzie on mógł zrobić tego po wejściu światlowodowym, jak odciąć to wejście?

Jakieś dodatkowe propozycje zabezpieczeń?

 

Z góry dzięki,

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Światłowodem nie połączysz się z niczym jeżeli chodzi o diagnostykę i to chyba wystarczająca odpowiedź na każde z pytań biorąc pod uwagę że nie za bardzo zrozumiałem o czym pisałeś oraz niekórych słów typu bagaja :shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagaj to chyba bagażnik :wink: :wink: a co do reszty to racja....załóż odcięcia i po temacie

Po drugie to w sumie nie rozumiem po co kraść takie auto dla radia :mad2: :mad2: no chyba,ze zabrałeś im auto sprzed nosa :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światłowodem nie połączysz się z niczym jeżeli chodzi o diagnostykę i to chyba wystarczająca odpowiedź na każde z pytań biorąc pod uwagę że nie za bardzo zrozumiałem o czym pisałeś oraz niekórych słów typu bagaja :shock:

Bagaja to bagażnik :lol:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
No cóż :roll: Mam dopiero 30 lat a już jestem zacofany lingwistycznie :shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:nienie: nie nie oni ukradli auto i odstawili na przeczekanie, zeby pozniej rozlozyc na czesci, ale potrzebowali radia na szybko i weszli po samo radio, a zabrac mieli kiedy indziej do dziupli. Podobno w 3 osoby takie auto rozbieraja w 3-4 godziny na czesci pierwsze ze nie ma sladu po aucie :shock: :shock:

i wtedy ich zlapali. :mrgreen:

Co do odciecia OBD II to wiem jak to zrobic zebym mogl sam w razie czego, diagnozowac INPA itp.

Mysle jeszcze na pewno o odcieciu stacyjki i widzialem fajny bajer u znajomego ze odciecie blokuje hamulce, tz. jak wcisiniesz hamulec to poxniej juz tak zostaje i auto hamuje nawet jak odpalisz, tylko nie mam pojecia jak to zalozyc, i nie moglem nic o tym znalezc w internecie.

 

A chcialem sie jeszcze wlasnie zapytac o ten MULF ktory mam teraz odciety, czy odcinajac kable od niego moge polaczyc sie tak komputerem z autem aby go ukrasc.

Bo jesli tak to nic nie da odciecie OBD, bo bedzie mogl otworzyc bagaznik (bagaj) i podlaczyc sie tam, z tad ten wątek.

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisał Ci przecież Dziqsek że przez MULF nie połączysz się do modułów którymi mógłbyś cos zdziałać, typu CAS, tylko OBD.

Sam montowałeś lokalizator GPS?

Złapali kogoś czy tylko odzyskałeś samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Podmien przewody w obd tak zeby palilo rerminal przy podlaczeniu :D.

Jak raz zlodziej sie podlaczy to sprzet ma do wyrzucenia :).

 

Sam tylko pamietaj o odpowiedniej przejsciowce:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.