Skocz do zawartości

e90 Kradzież lub próba kradzieży auta.


Dyzyik

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno mój samochód (e92) był powierzony na dobę nowemu mechanikowi. O mechaniku tym słychać było swojego czasu "na mieście", że po naprawach samochodów bmw u niego w warsztacie samochody ginęły po kilku tygodniach. Każdy jednak traktuje takie opowieści z dystansem. Jak się okazuje - do czasu.

 

Zaznaczam, że mechanik dokonywał w samochodzie naprawy wyłącznie w obrębie komory silnika. Po odebraniu samochodu, po kilku godzinach zorientowałem się, że plastikowa obudowa znajdująca się "pod" lusterkiem wewnętrznym w kabinie jest "rozpięta"/rozłożona (chodzi o puszkę łączącą lusterko z szybą czołową, gdzie od strony zewnętrznej widać jakieś czujniki itd.). Tzn. plastikowa dwuczęściowa obudowa była otworzona i niezłożona do końca. Jakby ktoś ją otworzył, po czym nieumiejętnie złożył. Nikt wcześniej nie manipulował przy tej obudowie. Nie ma również opcji na rozłożenie jej uderzeniem (np. przy myciu szyb lub zgrabną nogą; tunel środkowy uniemożliwia takie akcje ;) ).

 

Moje pytanie brzmi: czy w opisywanym przeze mnie obrębie (w tej puszce) znajduje się jakaś instalacja, przy której manipulacja może ewentualnie świadczyć o przygotowaniu samochodu do kradzieży?

 

Być może popadam w paranoję. Ta sytuacja zdziwiła mnie jednak bardzo, gdyż spędzam w tym samochodzie naprawdę dużo czasu i od razu zwróciło to moją uwagę. Na pewno nie zaszkodzi zapytać kolegów z forum. Będę wdzięczny za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 205
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W tamtym obrebie nie ma nic interesujacego.

Masz tam czujniki zaparowania, deszczu i automatycznego sciemniania lusterek.

Poza tym, jesli chialby cos przygotowac, to przedluzylby sobie np port OBD w obreb lewego nadkola.

Dzieki temu, nie musialby rozbijac szyby aby dostac sie do wspomnianego zlacza w celu dogrania pustego kluczyka do modulu CAS.

 

Dla swietego spokoju sprawdz sobie czy nadal dziala alarm (czujniki, syrena itp) i podjedz do mechanika i wprost zapytaj co kombinowal przy lusterku wstecznym.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) podjedz do mechanika i wprost zapytaj co kombinowal przy lusterku wstecznym.

 

Zapytać można, uzyskać odpowiedź inną niż " :shock: niemożliwe, nic tam nie robiliśmy" już trudniej :?

 

Nie pamiętam dokładnie, ale w e46 gdzieś przy suficie była czujka od alarmu, może tu jest podobnie?

 

W E9x jest dokładnie tak samo - dioda alarmu jest pod lusterkiem (przy fabrycznej instalacji alarmowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki ultradzwiekowe sa w konsoli glownej oswietlenia.

Przedniej i tylnej.

Mozesz ja zdjac i zobaczyc czy cos jest nie tak.

Mozesz rowniez pojechac podpiac samochod pod kompa i zobaczyc czy czujniki i caly alarm dzialaja, bez koniecznosci rozbierania elementow.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzieki za odzew.

 

Co do wizyty u mechanika - na pewno się u niego pojawie z tym pytaniem. Co mi szkodzi.

Co do sprawdzenia optycznie czy wszystko się zgadza- zamierzam to zrobić jutro.

 

Moje pytanie dotyczy alarmu. Przez 3 lata jazdy tylko 3 razy wlaczyl mi sie alarm w tym samochodzie. Nigdy nie potrafilem wywolac sam wycia tego alarmu. Pamietam jak zawyl za pierwszy razem, to bylem przekonany, ze to dzwiek z samochodu obok. Podobnie przy otwieraniu/zamykaniu drzwi nie ma charakterystycznego dla innych, starszych samochodow "pikania". Moje pytanie- czy alarm i jego czułosc jakos sie aktywuje?

 

Co do podpiecia pod kompa- zrobie to w innym miejscu, tylko wku... mnie kolejny wydatek. Ale dla swietego spokoju trzeba to zrobic.

 

Jeszcze raz dzieki za odzew. Bede wdzieczny za dalsze spostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw może jakiś ślad dla potomnosci... Co to za mechanik i daj koniecznie znać co powiedział.... A może warto pokombinowac z ukryta kamera i nagraniem tej rozmowy.... Dziś telefon przy lusterku już nikogo nie dziwi... Nie mówię abyś wrzucal to w sieć ale odpukac mieć to dla siebie jeśli coś... Kto wie co może być przydatne.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no alarm mozesz wywolac zamykajac sie w samochodzie i uzbrajajac go, albo np otwierajac drzwi kierowcy lub bagaznik z kluczyka przy uzbrojonym alarmie...

 

odnosnie podpiecia pod kompa napisz skad jestes moze ktos z forum Ci pomoze za free bo podpiecie pod inpe i zczytanie bledow to zadna robota jak ktos ma kabelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontaktow z tym mechanikiem - nie mam na tym etapie jakichkolwiek dowodow na to, że cos zrobil. Jedynie podejrzana zmiane w aucie i obawe. Nie bede poki co ujawnial skad jest ten mechanik. A nuz okaze sie, ze moje podejrzenia sa mylne i zrobilbym mu taka wypowiedzia krzywde. Jednak jesli okaze sie, ze moje podejrzenia sa sluszne, to nie bede wahal sie dac Wam znac. Chocby dlatego abyscie wiedzieli jak sie skonczyla historia.

 

Jesli chodzi o ewentualne podlaczenie pod kompa dzieki uprzejmosci kogos z forumowiczow, to powiem, ze przebywam w rejonie Warszawy i Czestochowy. Jesli znalazlby sie ktos chetny do pomocy, to z checia taka pomoc przyjme.

 

Co do alarmu - dzieki za podpowiedzi ;) ale w taki sposob u mnie alarm sie nie wzbudza. Pozostawienie osoby w środku, otwarcie bagaznika przy "zamknietym" aucie, machanie reka przez otwarta szybe przy zamknieciu auta- to nic nie daje. Kiedys alarm wlaczyl sie od wibracji (myjka cisnieniowa z koncowka rotującą). Dwa kolejne razy nie jestem w stanie stwierdzic od czego sie wlaczyl. Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm uzbraja sie chyba po minucie.

Wiec musisz troche odczekac zanim otwierasz samochod z kluczyka po uzbrojeniu.

 

Pamietaj, ze drugie nacisniecie przycisku zamykania drzwi na pilocie w ciagu 5 sek od pierwszego, wylacza czujniki wewnatrz samochodu.

To funkcja przydatna jak zostawiasz np. psa w samochodzie.

 

Nie wszyscy o tym pamietaja/wiedza i rozbrajaja sobie czujniki.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik zna się narzeczy i zainwestował troszku pieniążków to nie potrzebuje sobie nic przygotowywać

Dla mnie osoby zajmującej się dorabianiem kodowaniem kluczy samochodowych odpalenie nowych bmw bez klucza ( np. zgubione całkowicie ) wraz z otwarciem samochodu bez śladu to czas ok. 3-5 minut , więc złodziej który patrzy aby odpalić samochód jak najszybciej i nie patrzy na szkody zrobi to jeszcze szybciej

 

A jeżeli chodzi o zaistniałą sytuacje przynajmniej ja nie wiem co mógł szukać przy lusterku wewnętrznym , jeżeli jest fabryczny auto alarm to w lusterku masz diodę od alarmu ale to nie ma większego znaczenia , zwieranie dwóch przewodów i auto odpala mogło by mieć miejsce ale 20 lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty nam kolego lepiej powiedz jak sie ustrzec od tego typu kradzierzy!

 

Czy np. przeniesienie zlacza OBD w inne, ukryte miejsce cokolwiek pomaga?

Co najlepiej odcinac dodatkowym immobiliserem?

Zasialnie do DDE?

Wszelkie info bedzie pomocne!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty nam kolego lepiej powiedz jak sie ustrzec od tego typu kradzierzy!

 

Czy np. przeniesienie zlacza OBD w inne, ukryte miejsce cokolwiek pomaga?

Co najlepiej odcinac dodatkowym immobiliserem?

Zasialnie do DDE?

Wszelkie info bedzie pomocne!

Był już kiedyś taki wątek i wyszło, że nie ma idealnych rozwiązań. Najlepsze są:

1. zabezpieczenie niekonwencjonalne - własnej roboty - ale w takim aucie trzeba mieć trochę pojęcia żeby coś sensownego zrobić.

2. AC :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to jeszcze nikt nie zadał pytania czy to BMW ma alarm. :roll: Bo ja pod lusterkiem w swoim E92 mam tylko czarną zaślepkę zamiast czerwonej diody. :wink: W naszych autkach alarm był opcją dodatkową. Jeżeli nie ma diody to i nie ma alarmu jedynie pozostaje immo. Ja zainwestowałem w niestandardowy alarm. Ubezpieczyciel zresztą też wymagał dwóch zabezpieczeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to jeszcze nikt nie zadał pytania czy to BMW ma alarm. :roll: Bo ja pod lusterkiem w swoim E92 mam tylko czarną zaślepkę zamiast czerwonej diody. :wink: W naszych autkach alarm był opcją dodatkową.(...)

 

Bo skoro kolega napisał że mu się alarm włączył kiedyś to znaczy że go ma.

 

Moje pytanie dotyczy alarmu. Przez 3 lata jazdy tylko 3 razy wlaczyl mi sie alarm w tym samochodzie. Nigdy nie potrafilem wywolac sam wycia tego alarmu. Pamietam jak zawyl za pierwszy razem, to bylem przekonany, ze to dzwiek z samochodu obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrego zabezpieczenia nie ma

Juz nie jedno widziałem a nawet ostatnio słynna blokadę zedera która faktycznie uchronila auto od kradzieży ale pózniej właściciel sam miał problem z jej odblokowaniem a na złość złodzieje pocieli mu fotele

Według mnie przeniesienie lub odcięcie na obd II i własne zabezpieczenie typu jakaś karta Hends free

I oczywiście dobra polisa AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrego zabezpieczenia nie ma

(...)

 

Pamiętajcie że celem zabezpieczenia ma być to żeby wydłużyć czas potrzebny na kradzież samochodu o te kilka-kilkanaście minut dobrze ogarniętemu, ale jednak amatorskiemu złodziejowi i przez to go zniechęcić, a nie uczynić samochód niemożliwym do ukradzenia (nie ma takiego zabezpieczenia). Moim zdaniem najgorszym zabezpieczeniem jest fabryczny alarm/immo bo są to rozwiązania standardowe, dobrze znane i "oczekiwane" przez złodzieja. Jak macie niestandardowy alarm plus zedera albo innego bear-locka to moim zdaniem spełni to funkcję. Nie ma też co popadać w paranoję, BMW E9x nie należą do często kradzionych samochodów na szczeście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o podobnej akcji.. Gość oddał auto do mechanika a ten dorobił i zakodował klucz i schował w lusterku, złodziej podchodzi i z lusterka bierze kluczyk i po temacie.. Nie wiem czy to prawda czy mit ale całkiem możliwe. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz fabryczny autoalarm to wystarczy podnieść auto na lewarku i alarm zaczyna wyć.... przynajmniej ja tak mam, podobnie jest z maską

Zgadza się, ale wystarczy:

1. Otworzyć szybę drzwi.

 

2. Zamknąć samochód.

3. Po ok.1 min. pomachać przez okno wewnątrz samochodu - i już się drze :!: :jawdrop:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Zedera, fakt jest to skuteczne urządzenie ale ja lubię swoje nogi i nigdy nie odważyłbym się czegoś takiego zamontować w aucie.

A co do zabezpieczeń, sporo jest prostych i skutecznych, ale temu są one proste i skuteczne bo się o nich nie mówi.

Niestety, złodzieje nie są imbecylami, mają dostęp do internetu, specyfikacji technicznych poszczególnych urządzeń... forum publiczne nie jest dobrym miejscem na opowiadanie jakie się ma zabezpieczenia.

Im złodziej więcej wie tym szybciej odjedzie danym samochodem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrego zabezpieczenia nie ma

(...)

 

Pamiętajcie że celem zabezpieczenia ma być to żeby wydłużyć czas potrzebny na kradzież samochodu o te kilka-kilkanaście minut dobrze ogarniętemu, ale jednak amatorskiemu złodziejowi i przez to go zniechęcić, a nie uczynić samochód niemożliwym do ukradzenia (nie ma takiego zabezpieczenia). Moim zdaniem najgorszym zabezpieczeniem jest fabryczny alarm/immo bo są to rozwiązania standardowe, dobrze znane i "oczekiwane" przez złodzieja. Jak macie niestandardowy alarm plus zedera albo innego bear-locka to moim zdaniem spełni to funkcję. Nie ma też co popadać w paranoję, BMW E9x nie należą do często kradzionych samochodów na szczeście...

 

Tak było do niedawna... Teraz kradzież takiego auta to są 2-3 minuty od momentu podejścia do drzwi do odjechania. Złodzieje wyłamują zamek w drzwiach, później podpinają się pod złącze OBD i z laptopa kodują swój kluczyk. Całośc trwa bardzo krótko. Jakiś czas temu w ten właśnie sposób straciłem swoje auto a w moim mieście w ciągu kilku miesięcy zginęło kilkanaście/kilkadziesiąt bmw. Wszystkie z plastikowym kluczykiem/kartą... Najlepsze co można zrobić to ubezpieczyć auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.