Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Miałem nie fajną przygodę na parkingu, ruszałem na oblodzonej nawierzchni mniej więcej przy prędkości 5 - 10/km obróciło mi samochód i uderzyłem tylnym prawym kołem w dość niski krawężnik. Felga cała, bez rys musiałem uderzyć samą opona 225/45/17, która posiada rant zabezpieczający i jak wyjechałem na gładki asfalt cały samochód bardzo mocno drży , jak jadę wolno mam wrażenie jakby co jeden obrót koła samochód się unosił, jakby koła były w kształcie jaja - im szybciej tym mocniej wibruje, najlepsze jest to że czuć te wibracje jakby dochodziły z przedniego lewego koła i na miejscu kierowcy najbardziej odczuwalne. Samochód jedzie prosto przy hamowaniu tak samo, robi 2 idealne ślady na śniegu. Przyznam się, że opony są bardzo stare i szczerze nadają się na śmietnik ale zwlekałem z wymiana - zauważyłem, że jest jakby mniej powietrza w tym kole na kompresorze pokazało 1,5 bar ale po napompowaniu w ciągu chwili ucieka do 1.8 - 1.9 bar gdzie cała reszta w kołach ma 2.1. Czy ta różnica w ciśnieniu opon może prowadzić do takich mocnych wibracji samochodu? Czy mogło się stać coś poważniejszego. Prosiłbym o podpowiedź co mogło się uszkodzić.

 

ps. Nowe opony czekają na założenie. Pozdrawiam

Opublikowano

Samo cisnienie niebedzie powodowac takiego efektu, chyba, ze spadnie ponizej 1 bara , ale nie az takie drgania

Mogles cos uszkodzic, pewnie opone/felge ale na poczatek sprawdz, czy niemasz felg/kolpakow obklejonych grudami sniegu.

Opublikowano

Przyjrzałem się bardziej feldze i widze ze sam rant na mniej wiecej 1/5 długosci obwodu jest zdarty, pojechalem na ten parking zobaczyc czy jest slad na krawezniku i zrobiłem zdj: http://oi64.tinypic.com/a27xno.jpg http://oi66.tinypic.com/1ha0co.jpg

 

zrobiłem także symulację jaka predkosc maksymalnie mogłem osiagnać i mniej więcej 10 - 12km/h i skręt w lewo, widać na zdj. że samochód nie zatrzymał się na krawężniku po uderzeniu, także siła musiała trochę się rozłożyć. Z początku też myślałem ze to przez snieg wyczyściłem felgi i dalej to samo, może minimalnie lepiej. Czytałem na forum inne przypadki i teraz boję się że może być uszkodzona belka, półoś, wahacze albo wszystko, chociaż nie sądze, żeby auto nie miało wytrzymać takiego uderzenia. Przy zmianie opon sprawdzę geometrię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napierw to zainteresuj się felgą i oponą. Wybierz sie na wulkanizację i za max 20 zł koleś wrzuci ją na wyważarkę i dowiesz się czy to coś w aucie czy kole. Może bombel na oponie ci wyskoczył, może felga się wgieła.
Opublikowano
Ja jak uderzylem w kraweznik przy predkosci 50 km/h bokiem to felga pekla i lozyska sie posypaly. U cb przy takiej predkosci to nie powinno zbyt wiele stac, zacznij od podstaw droga eliminacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.