Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pocenie się na wężach to uroki e90. Ja wymieniałem w ASO jakieś 40 tysięcy temu i znowu się zaczyna pocić. Ogólnie e90 to lekki knot.
Krzysztof
Opublikowano
hej ! mam e91 touring , i w moim egzemplazu też ciężko chodzi kierowcina ale to podobno tak ma byc ! ale mnie intryguje jedna sprawa na nierównosciach typu koleiny czy dzióry szarpie troche kierownicą niewim czy tak ma być? czy tak sie nie dzieje przypadkiem z powodu opon nisko profilowych w moim przypadku 17 cali runflat . poradzicie cos na ten temat ? zeby obeszło sie bez wizyty w BMW service ! bo dzierżą troszczke !
Opublikowano
Co do wspomagania to tak ma być . Docenisz to przy szybkiej jeździe . A myszkowanie w koleinach to głównie sprawka opon . Ja zmieniłem na zwykle i komfort się poprawił
Opublikowano
dziwne bo miałem wczesniej golfa 5 przed tym e91 i powiem ci ze nawet na dziórach nie szarpało kierownicą i mozna krecic jednym palcem ! jestem zadowolony z tego auta bo to moje pierwsze bmw ! i jak narazie niema zadnych problemow ! czyli co opony sa winne temu szarpanie a nie jakas pompa wspomagania ?
Opublikowano
jezeli chodzi o szarapnie kierownica na koleinach to przede wszystkim kwestia szerokosci opon. im szersze tym bardziej bedzie szarpalo
Opublikowano
Może po prostu masz zbyt dużo powietrza w opoach. Letnie opony w moim e90 to też runflaty 17 cali i ie mam żadnego szarpania. Twardo wcześniej jeździła, ale w zakładzie wulkanizacyjnym oświadczono mi, że w tego typu oponach, przy tych felgach powinno być ciśnienie 2 atmosfery.- miałem chyba z 2,4. Po wyrównaiu powietrza zgodnie z zalecniem jazda znacznie przyjemniejsza, a opona nie ugięła się niżej niż przy wcześiejszym ciśnieniu.
Opublikowano
dzieki wam wyreguluje cisnienie zoba3my ?! a co z ciężko pracującą kierownicą ? moze trzeba wiminic płyn pompy wspomagania ?
Opublikowano

Co do myszkowania na koleinach, miałem założone opony na takich co wyjechał z fabryki czyli, Bridgestone Potenza 225/40/R18 run flat na przedniej osi. Przy prędkości 110km/h ciężko było utrzymać samochód w koleinach, jednym słowem strasznie go wyrywało na boki :?

Po wymianie na opony w tym samym rozmiarze, tylko zwykłe nie(run flat) Yokohama Advan sport. Myszkowanie stało się przeszłością :D .

Opublikowano
runflaty sa twardsze od zwykłych opon ! ale ciekawe ze przez to szarpie kierownicą ?

Jak miałem run flaty, kierownicę musiałem trzymać kurczowo w rekach. Strasznie pływał na koleinach, lewo/prawo.

Po wymianie na zwykłe, niebo a ziemia.

Mój kapeć tak jak pisałem, 225/40/R18

Opublikowano (edytowane)

wspomaganie chodzi ciezej bo jest prawie bezposredni uklad zeby lepiej czuc co sie dzieje z samochodem .

Plywanie na koleinach to normalne bo slabe wspomaganie nie pomaga (pomaga aktywna kierownica przy modelach LCI , lub 5er). Zawsze na 225 bedzie plywalo , na 205 nie plywa na 245 tez nie plywa. Runflaty poteguja doznania bo opony sa jak kamienie - mnie osobiscie srednio sie podobaja... rozne opinie czytalem ze niby na zakretach auto mniej na nich plywa...jezdzilem na RSC i nie widziaelm roznicy ...Jasne jak ktos sie przesiada z 17RSC 225/40 na 16 205/55 to roznice w zakretach zauwazy ale na normalnej dobrej jakosci oponie watpie...Chyba ze jest Colin'em McRae

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
co do tematu; miałem okazje ostatnio pojeździć VW Passatem 2007 gdzie kierownica chodzi zdecydowanie lżej w porównaniu do e90. Tak czy inaczej cieszę się, że mam BMW.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja mam podobnie. Również kierownica ciężko chodzi przy manewrach na parkingu. Dla mnie może być, ale żona zaczyna narzekać, że musi się biedna nakręcić.

Jak myślicie, czy wymiana płynu wspomagania może pomóc?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

Mam mały problem ze wspomaganiem w e92

Gdy spadła temperatura poniżej -10 pogorszyło się działanie wspomagania kierownicy.

Ciężko się kręci na parkingu ale podczas jazdy jest jeszcze gorzej, kierownica można powiedzieć że przeskakuje,ciężko utrzymać auto do jazdy na wprost.

Podczas skręcania czuć przeskakujący opór, tak jakby wspomaganie dzielalo skokowo.

 

Wspomaganie mam raczej elektryczne, bo nie widzę nigdzie zbiorniczka płynu.

 

Myślicie że magiel do wymiany?

Da się oddzielić silniczek od magla?

Są różne rodzaje tych maglownic? Na co zwracać uwagę przy kupnie?

Opublikowano
myślę że najpierw trzeba zdiagnozować problem,oprócz przekładni jest jeszcze kolumna kierownicy,górne mocowania amortyzatorów itd,to wszystko może mieć wpływ na to co dzieje się z kołem kierownicy,jeśli masz wspomaganie elektryczne,jest jeszcze silnik elektryczny i jego sterowanie.
Opublikowano

Nie ładnie podejrzewam że silnik wspomagania jest już na wykończeniu, przed mrozami już dawał znać o sobie wydając dźwięki podczas skręcania kołami na parkingu, ale nic poza tym się nie działo.

 

Teraz gdy parkuję wspomaganie działa lekko i płynnie, natomiast podczas jazdy ciężko utrzymać samochód na wprost tylko trzeba cały czas korygować tor prawo lewo i kierownica chodzi z oporem skokowo

Opublikowano
dokładnie sprawdź kolumnę kierownicy,szczególnie krzyżak,objawy podobne do zatartego krzyżaka,chociaż przy manewrach parkingowych też powinieneś wyczuć że ciężko pracuje,więc być może to rzeczywiście silnik wspomagania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.