Skocz do zawartości

E92 słabnie wspomaganie na mrozie


giorgio3

Rekomendowane odpowiedzi

Tak po prostu jest ciężej ale precyzyjnie

 

z załączaniem biegów w manualu jest podobnie

 

tak jak w Porsche 911 (może trochę sie rozpędziłem ale coś w tym stylu) :lol:

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
W e90 po 2007 roku ( np w mojej juz) jest elektryczne wspomaganie i kierownica chodzi az ZA lekko, jak wsiadlem do starszej e90 to bylem w szoku jak tam ciezko chodzi, choc fakt bbylo precyzyjniej

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w wersjach bez servotronica kierownica chodzi ciezko przy malych predkosciach. Ale za to jest bardzo fajnie bezposrednia, czego brakuje w servo. Tam co prawda przy parkowaniu i ciasnych uliczkach jest wygodniej, bo mozna spokojnie jedna reka krecic, ale za to nie ma takiego czucia kol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może zacznicie się zdrowo odżywiać + siłownia to będziecie mieli siłę kręcić :lol: :lol:

 

Bez przesady z tym wspomaganiem :duh:

 

Normalna sprawa im większy profil i węższa opona tym lepiej się kręci. Na zimowych 16" ROF a letnich 17" ROF jest różnica nieznaczna ale jest. Mnie osobiście wspomaganie takie odpowiada, jest bardzo ok. W czasie jazdy ma to ogromne znaczenie, że nie macha się kierownicą jak kołem na statku. Prowadzenie jest precyzyjne.

 

To nie Fiat z funkcją CITY :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bajer w Fiacie to jakaś masakra :mrgreen:

 

 

Ale ja widać na przykładzie tego postu można się przyczepić do wszystkiego :D

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Exide :) wiadomo ze to nie jest problem, i osobiscie wole takie wspomaganie ktore jest precyzyjne, ale troche lzej na parkingu by sie przydalo czasami :)

 

Ostatnio jezdzilem E60 z active stering, i dla mnie jest to zly system , nie to czego sie oczekuje od BMW. Najpierw trzeba sie przyzwyczaic ze przy malej predkosci i nieduzym skrecie kierownica, kola skrecaja sie prawie max (mozna sie otrzec o cos obok), a przy szybszej jezdzie po ostrzejszych zakretach nie ma takiej precyzji i wyczucia, a kiera tak szybko nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
właśnie przeglądam forum i trochę mnie ten post uspokoił bo już myślałem że pompa siada lub maglownica bo jak się przesiadłem z Peugeota 407 właśnie w moją E90 to byłem trochę zaniepokojony że tak ciężko chodzi ale jak piszecie że tak powinno być to ok...niepokoi mnie tylko taki głośny odgłos jakby pompy wspomagania podczas skręcania w miejscu lub na pierwszym biegu ale może też tak musi być bo tam w 407 było cichutko...a co do tych opon to można w końcu zmienić z Run Flatt na zwykłe bo widzę różne opinie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jezdzilem E60 z active stering, i dla mnie jest to zly system , nie to czego sie oczekuje od BMW. Najpierw trzeba sie przyzwyczaic ze przy malej predkosci i nieduzym skrecie kierownica, kola skrecaja sie prawie max (mozna sie otrzec o cos obok), a przy szybszej jezdzie po ostrzejszych zakretach nie ma takiej precyzji i wyczucia, a kiera tak szybko nie wraca.

ja zrobilem juz ponad ~20 tys. km z ta funkcja i uwazam, ze jest super, wczsniejsze moje auta nie mialy AS i jezdzic mozna bylo ale z AS masz:

1) pelen obrot kierownicy 2 i 2/3 przy malych predkosciach bez AS jest jeden obrot wiecej czyli 3 i 2/3 - wiec troche trudno wg mnie tego nie wyczuc i tak jak piszesz "otrzec o cos" ale kazdy "kreci tak jak umie",

2) "krecenie" zmienia sie plynnie, zrownanie AS do nie AS masz przy ~120km/h,

3) powyzej 120km/h masz lepsze czucie niz bez AS poniewaz aby skrecic musisz sie jeszcze bardziej nakrecic niz bez AS,

4) sila wspomagania zmienia sie tez plynnie, wiec na parkingu robisz to "palcem" a na szosie robisz to "bicepsem",

5) niezaleznie od predkosci kola trzymane sa przez system tak, ze nie wyrywa kierownicy, czyli auto jedzie tam gdzie kieruje kierowca - b. zauwazalne na naszych "super" drogach pelnych kolein, piasku, wyrw czy innych dobrodziejstw...

dla mnie jeden z fajniejszych ukladow dostepnych jako opcja, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E91 2009 z Servotronic i Runflatami ale bez AS również ciężko chodzi kierownica... osobiście mi to odpowiada ale jest wyczuwalnie ciężej niż w innych autach jakimi wcześniej jeździłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
U mnie na postoju lub przy małych prędkościach słychać wyraźnie wspomaganie. Parę dni temu miałem jeszcze taką sytuację, że przy skręconych na maksa kołach zjeżdżałem z krawężnika, wspomaganie zaczęło działać skokowo przy tym wydając dość głośne dźwięki-jakby stukanie, po odkręceniu kierownicy na maksa w drugą stronę wszystko się uspokoiło oprócz nieco głośniejszej pracy wspomagania. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem bądź ma jakąś sugestię?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie na postoju lub przy małych prędkościach słychać wyraźnie wspomaganie. Parę dni temu miałem jeszcze taką sytuację, że przy skręconych na maksa kołach zjeżdżałem z krawężnika, wspomaganie zaczęło działać skokowo przy tym wydając dość głośne dźwięki-jakby stukanie, po odkręceniu kierownicy na maksa w drugą stronę wszystko się uspokoiło oprócz nieco głośniejszej pracy wspomagania. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem bądź ma jakąś sugestię?

 

Stukanie i przerywanie działania pompy przy odkręconych na max kołach, bez wzgledu czy w prawo czy w lewo to objaw dogorywającej pompy. W sprawnej pompie takie coś nie powinno mieć miejsca.

U mnie wspomaganie pracowało normalnie, tylko ciut głośniej, wspomniane stuki przy skrecie na max i któregoś razu przy skrecaniu w prawo... :? ... zniknęło w ogole

Podobno pompy LUK (bo taką miałem) nie są szczytem wytrzymałości, ale kupiłem za 450zł na allegro zregenerowaną taką samą.

Pan który mi to sprzedawał powiedział ze to normalne w tych pompach, że się ukrecają wirniki.

 

Jak temu przeciwdziałać...? nie wiem... nie wiem czy pomoże zmiana oleju, wg. mnie to już za późno, ale mozesz spróbować.

Jak mi to pierdykło, to wymieniałem olej i to co zlałem to już nie był olej tylko taki czarny glut, wiec skontroluj u siebie jaki jest jego stan.

Szczerze mówiąc nie potrafie Ci powiedziec ile to jeszcze wytrzyma, tydzień przed awarią pompy kupiłem auto od gościa i już tak stukało u mnie od początku, ale ile on z tym jezdził to nie wiem.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dzięki za odpowiedź. Niestety niedługo po tym jak napisałem tego posta pompa po prostu pierdykła. do warsztatu miałem blisko więc podjechałem bez wspomagania, męczarnia jak nie wiem, jeszcze tak się nie spociłem jadąc jakimkolwiek samochodem, na lawetę bym czekał ponad 3h...pompę wymienili (bardzo okazyjnie kupiłeś regenerowaną kolego 'kalmi'-podasz jakieś namiary na tego sprzedającego bo warto zbierać takie dane, nigdy nie wiadomo...ja za swoją dałem 1000 z wymianą).

Teraz za to mam inny problem ale też związany z układem kierowniczym, mam automat i jadąc wolno (czyt. bez dodawania gazu) kiedy kręcę kierą to coś jakby skrzeczy, jak dodam gazu przestaje, na zimnym silniku nie występuje. Czy mam maglownicę do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(bardzo okazyjnie kupiłeś regenerowaną kolego 'kalmi'-podasz jakieś namiary na tego sprzedającego bo warto zbierać takie dane, nigdy nie wiadomo...ja za swoją dałem 1000 z wymianą).

 

1000 zł ???!!!! dzizas...

 

okazyjnie? nie sądze...

http://allegro.pl/show_user.php?uid=4653593

 

to są aukcje użytkownika maxmoto, zawsze ma wystawione pompy na aukcji do e87, e90 za 450zł

wymiana pompy w warsztacie to max 100-150 zł, samemu - 2h pracy

 

szybka wysyłka, pompa dobrze zregenerowana, działa mi bez zarzutu, polecam tego pana.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

witam :)

 

jestem tu nowy i bardzo prosze o pomoc.

posiadam bmw e 90 i mam taki o to problem ,wydaje mi sie ze ciezko chodzi kierownica i poca sie weze wspomagania.

auto posiadam okolo 6 miesiecy i od poczatku kierownica ciezko chodzi stosunkowo do innych aut .

 

dziekuje i pozdrawiam

 

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.