Skocz do zawartości

wymiany po zakupie


miklamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupilem uzywane f10 z 2013r. Przebieg blisko 200tys i tu moje pytanie do Was - co powinienem bezwzglednie wymienic przy takim przebiegu zaraz po zakupie nie majac pewnosci czy wszystkie wymiany byly zrobione w odpowiednim czasie. Z gory dzieki za informacje i pomoc w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałeś jaki silnik, ale:

- filtr powietrza,

- filtr oleju

- olej

- filtr paliwa

- filtr kabinowy

- płyn hamulcowy

- obsługa klimatyzacji

- olej w dyfrze

- olej w ASB (jeżeli to automat)

- rozrząd (jeżeli to N47)

- tarcze, klocki (ale to sprawdzisz w jakim stanie są)

Edytowane przez kosa666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o modelu 520D -naped niestety na sam tyl.

 

Czy powyzsze zlecic bezposrednio w ASO czy nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic to w pospolitym zakladzie? ;) Przerazil mnie wpis zmiany oleju ABS... Z jakim kosztem musze sie liczyc przy zalozeniach wymiany wszystkich wyszczegolnionych?

 

Dzieki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakim kosztem musze sie liczyc przy zalozeniach wymiany wszystkich wyszczegolnionych?

Jak byś chciał wszystko zrobić to co kolega kosa666 wypisał to może nawet kilkanaście tyś, gdybyś wymieniał na ori. części, a w ASO to nawet nie chce wiedzieć jaki koszt :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o modelu 520D -naped niestety na sam tyl.

 

Czy powyzsze zlecic bezposrednio w ASO czy nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic to w pospolitym zakladzie? ;) Przerazil mnie wpis zmiany oleju ABS... Z jakim kosztem musze sie liczyc przy zalozeniach wymiany wszystkich wyszczegolnionych?

 

Dzieki wielkie za pomoc!

 

Mam ten sam silnik (też napęd tył), wymiana wszystkiego zajęła mi ok. roku czasu. Wszystko wymieniałem poza ASO, ale w warsztacie który specjalizuje się w BMW. Koszty orientacyjnie z robocizną:

- filtr powietrza

- filtr oleju

- olej

- filtr paliwa

- filtr kabinowy

- płyn hamulcowy

RAZEM POWYŻSZE OK 2000zł

 

- obsługa klimatyzacji - ok 200zł

- olej w dyfrze - ok 400zł (tutaj nie pamiętam dokładnie, możliwe, że było to mniej)

- olej w ASB (jeżeli to automat) - 2200zł

- rozrząd (jeżeli to N47) - 4400zł

- tarcze, klocki (ale to sprawdzisz w jakim stanie są) - całość przód i tył ok 4000zł

 

Wszystko na oryginalnych częściach (filtr Mann, Olej Motul)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej do dyfra i do asb to jakiś specjalny który zakupujemy w aso ? czy są jakieś zamienniki bo pamiętam jak miałem honde crv to do dyfra lało się specjalny olej od hondy i nie mógł być inny

ps Miałem już sporo samochodów ale do tej pory oleju do Asb nigdy nie wymieniałem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 108 tys olej silnikowy i wszystkie filtry, a teraz rozgladam sie za warsztatem gdzie moglbym wymienic olej w skrzyni

 

a czym uzasadniasz wymianę oleju przy takim przebiegu ?

Bo olej powinien byc wymieniony (chyba) przy 70kkm.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tak powiedział ? Pytam całkiem poważnie ;) Mi Aso powiedziało że się nie wymienia w ogóle ( ale ich pomijam )i dwa niezależne warsztaty że do 180 tys skrzyni nie ruszać. Dlatego pytam z ciekawości.

 

Ps. a skoro powinien być wymieniany to czemu ASO to nie zrobiło skoro auto miałem serwisowane i znam historie co do joty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można jakiś cytaty tej firmy ?? Wiem że z czasem pewne elementy ulegają eksploatacji. I jak to się ma do pewnych wpisów na tym forum że koledzy przy przebiegu 180 -200 tys pierwszy raz wymieniali olej w skrzyni dla własnego spokoju bo wcześniej nic się z nią nie działo. Pytam bo nie wiem czy przy swoim brac się za to czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a skoro powinien być wymieniany to czemu ASO to nie zrobiło skoro auto miałem serwisowane i znam historie co do joty ?

Dlatego, że według BMW - jeśli skrzynia pracuje poprawnie - oleju się nie wymienia.

Więc i żadne ASO tego samo z siebie nie zrobi, bo jest to niezgodne z ich procedurami i nie dostaną zwrotu kasy z BMW za tą czynność serwisową (mam tu na myśli okres gwarancyjny, łącznie z BRI).

 

Natomiast pogadaj o tym z mechanikiem albo doradcą z ASO "nieoficjalnie".

To dowiesz się, że olej należy wymieniać zgodnie z interwałem przewidzianym przez ZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.